kuinka paljon rahaa mukaan?

lisbeth

Ollaan lähdössä kohta Venezuelaan päin ja kyselisinki että kuinka paljon käyttörahaa kannattaa varata matkaan mukaan pariksi viikoksi ettei tarvitse dollareitaan laskeskella...? Käsitykseni mukaan visaa tai pankkikortteja ei saarella eikä mantereella kannattane paljoa käytellä.

11

4222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihreä ranneke

      Minulla kului vähän alle 300 euroa ja siinä oli jo mukana pari retkeäkin: saaristokierros ja jeeppisafari.
      Tuliaiskrääsä on halpaa, samoin vaatteet. Harmittamaan jäi, etten ostanut kadunvarrella kaupusteltuja pikkupatsaita. Painoa pelkäsin, mutta ihan turhaan.
      Rahani oli vaihdettu "pimeästi", paremmalla kurssilla perillä.
      Takseillakin ajeltiin ja pistin rahaa Sambilissa vähän tyhmästikin, nyt kun pakkasensähäyttämin aivoin ajattelee.

      • retket

        Luottokorteilla voi kätevästi maksaa retkiä finnmatkoille. En sitten tiedä jos suoraan paikallisilta retkiä ostaa, että käykö kortti. Finnmatkat ei laita mitään korttilisää niin kuin muualla maassa on tapana.
        Käyttöraha riippuu ihan siitä mitä haluat ostella. Jos on all inclusive niin kuin melkein kaikissa hotelleissa niin ruokaan ei mene mitään.
        Juomatkin kuuluu hotellissa ja ainakin niillä päivän retkillä joilla itse olimme kuúlui ruoka ja juomat hintaan.
        Saarella tapahtuvat retket noin 40-70 euroa. Sitten jos suunnittelee mantereelle saa varata hieman enemmän retkiä varten. Kahden päivän reissu sinne putouksille ja inkkari kylää maksaa noin 400 euroa.
        Perillä voi vaihtaa euroja bolivareiksi tai maksaa usan dollareilla suoraan. Siis euroja tai dollareita mukaan.
        Ja kopio passista.
        Sitä tarvitsee ainakin jos maksaa kortilla ja saattaa tarvita käteiselläkin maksettaessa.


    • kokemusta on

      ...myös mahdollinen sairastuminen, meillä meni lääkärin kuluihin yhteensä 370,00 dollaria. Saa onneksi sitten vakuutusyhtiöltä Suomessa takaisin, mutta paikanpäällä pitää maksaa käteisellä.

    • käteistä

      Visalla saat kyllä automaatista paikallista käteistä (no en itse asiassa en juuri Venetsuelassa ole käynyt, mutta näin homma toimii ympäri maailmaa). Ei minun mielestäni kannata kuljettaa käteistä rahaa ja vaihtaa sitä sitten millä sattuu kurssilla ja mihin sattuu väärään rahaan. Visalla kun nostat saat rahat aina virallisella kurssilla. Hintaan tulee toki Visan palkkio mutta pieni se on. Monesti paikallisissa rahanvaihtopaikoissa saat vähemmän.

      • kurssillaonväliä

        Venezuelessa automaatista nostettu n.1Eur = 3100 Bolivaria kulut.
        Paikallinen vuokraamon kaveri(siis ei virallinen vaihtopiste)1 Eur = 4200 Bolivaria.
        Mieti sitten kumpi kannattaa.

        Ei automaatti mitään takaa, itse sain Kiinassa väärä rahaa automaatista.


      • Venetsuelassa?
        kurssillaonväliä kirjoitti:

        Venezuelessa automaatista nostettu n.1Eur = 3100 Bolivaria kulut.
        Paikallinen vuokraamon kaveri(siis ei virallinen vaihtopiste)1 Eur = 4200 Bolivaria.
        Mieti sitten kumpi kannattaa.

        Ei automaatti mitään takaa, itse sain Kiinassa väärä rahaa automaatista.

        Miksi joku vaihtaa rahaa itselleen reilusti tappiollisella kurssilla? Yleensä rahanvaihtajat muualla maailmassa vaihtavat rahaa virallista kurssia huonommalla suhteella. Sillä tavallahan rahanvaihtajat elävät. Kaikki ne jotka minulle ovat tarjonneet rahaa virallista paremmalla suhteella ovat olleet konnia. Kyseessä on joko väärä raha tai rikoksella hankittu raha josta näin kätevästi päästään eroon. Vai mikä kumma tilanne Venetsuelassa oikein on?


      • vaihtajat
        Venetsuelassa? kirjoitti:

        Miksi joku vaihtaa rahaa itselleen reilusti tappiollisella kurssilla? Yleensä rahanvaihtajat muualla maailmassa vaihtavat rahaa virallista kurssia huonommalla suhteella. Sillä tavallahan rahanvaihtajat elävät. Kaikki ne jotka minulle ovat tarjonneet rahaa virallista paremmalla suhteella ovat olleet konnia. Kyseessä on joko väärä raha tai rikoksella hankittu raha josta näin kätevästi päästään eroon. Vai mikä kumma tilanne Venetsuelassa oikein on?

        Jos vaihtaa molempiin suuntiin erää tietysti ostetun ja myydyn valuutan kurssin erotuksillakin jotenkuten, ainakin "viralliset" vaihtajat. Joku sitkeä yrittää kituuttaa antamalla pikkuisen paremman kurssin jos erosta vielä hiukan jää käteen jotain.


      • taitietystipilkunnusioille
        Venetsuelassa? kirjoitti:

        Miksi joku vaihtaa rahaa itselleen reilusti tappiollisella kurssilla? Yleensä rahanvaihtajat muualla maailmassa vaihtavat rahaa virallista kurssia huonommalla suhteella. Sillä tavallahan rahanvaihtajat elävät. Kaikki ne jotka minulle ovat tarjonneet rahaa virallista paremmalla suhteella ovat olleet konnia. Kyseessä on joko väärä raha tai rikoksella hankittu raha josta näin kätevästi päästään eroon. Vai mikä kumma tilanne Venetsuelassa oikein on?

        "Kaikki ne jotka minulle ovat tarjonneet rahaa virallista paremmalla suhteella ovat olleet konnia. Kyseessä on joko väärä raha tai rikoksella hankittu raha josta näin kätevästi päästään eroon."

        Jos raha on oikeaa, minua ei kiinnosta pätkän vertaa miten se on saatu. Ryöstämällä tai laillisesti...hällä väliä. Kun kurssissa voitan:)

        Jos taas minut ryöstetään... niin minut ryöstetään ja joku toinen onnellinen turisti hyötyy, se on sitä elämää. Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä! Eli elämää ei voi hallita!


    • Reilusti

      Ota reilusti mukaan euroja. Mieti mille retkille haluat osallistua ja laske ne jos et maksa Finnmatkoille visalla. Paikallisella rahalla saa halvemmalla varsinkin jos vaihtaa hyvällä kurssilla.

      Tuliaisiin saa menemään juuri niin paljon kuin haluaa. Jos tarkoitus on ostaa helmiä, niin niitä on kaikissa hintaluokissa.

      Ruoka on edullisempaa kuin Suomessa, mutta kyllä siihenkin rahaa saa uppoamaan.

      Kaikki on kiinni siitä mitä haluaa. Meillä meni kahdessa viikossa tonni, mutta ostettiinkin muutama arvokkaampikin tuliainen.

      • matkailija60

        Holaa

        maksa retket visalla ja suositten ostamaan Finmatkojen toimistosta. Luota oppaaseen,kurssi oli paras ja luotettava jota 3400-4200.urssi vaihtelee päivittäin. Ostin helmiä hieotin itsenäni ja ostin 8 sukulsiselle kohtalaiset tuliaiset ja kului 400 e. Tosin hotelli oli täyspaketilla. Retkistä vaihdakuulumiset rohkeastijo hiukan väriä saaneilta Suomalaisilta, muuttuvat sisällöllisesti ja laadullissesti. Kunnon kertoimet kehiin siis käyttöön jo eka päivänä. Kysy lisää niiltä jotka on ollet jo siellä ei vitsi vastaajilta siis lokoisaa lomaa ja nautinnollisia hetkiä.


    • keb

      1300 pakattiin 4 hengelle mukaan ja juuri laskettiin että 700e meni ja siinä on jo lentoparkki ja lentokoneessa mennyt raha. Paikan päällä vaihdoimme rahaa 400e kurssiin 4400 ja yksi lentomatka kahdelle (200e) maksettiin visalla.

      Viimeiset päivät ostamalla ostettiin paitoja, housuja, tauluja ja koruja, mutta kun ne ei maksa siellä mitään.

      Retkillä käytiin (saarikierros ja jeeppisafari) ja lisäksi taksilla suhattiin shoppailemaan ja kaiken maailmaan paikkoihin viihtymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2127
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1730
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1542
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1160
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      983
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe