Puola petti. Yleistä???

Larzz

Minulla on vm 2006 Polo 1,4 Sportline, josta hajoaa puola viikon välein. Nyt taas hinattu huoltoon. Myös työpaikallani on saman ikäinen Polo Comfortline 1,4 joka jätti kerran tielle samasta syystä.

ONKO MUILLA OLLUT SAMOJA ONGELMIA?

En usko, että tämä voi olla enää sattumaa. Onko puolan hajoaminen oire jostain isommasta tyyppiviasta vai auttaako pelkkä puolien vaihto?

Pitäisiköhänauto vaihtaa ennen takuuajan umpeutumista...?

11

5934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opelisti

Jos sama vika uusiutuu useasti, niin kyllä se merkitsee jotain tyyppivikaa ja takuun pitäisi korvata (käsittääkseni) tällainen toistuva vika vaikka varsinainen takuuaika päättyisikin. Onhan vika alkanut oireilemaan jo ennen takuun päättymistä ja siitä on todistettakin. Tiukkana pitää tosin olla.

• entinen polosta kärsinyt

polosta kyrvähti viime talvena. hinaamalla kotiin -oli alle 150 000 ajettu. seuraavaksi meni startti .. pian kyllästyin jatkuviin vikoihin . koskaan ei volkkaria tuu . ylivoimaisesti huonoin auto kestävyydeltän ja oli kalleimpia millä oon ajanu. vanhat ja halvemmat on menny vähemmillä korjuilla.

• todellakin

Kannattaa pitää yksi varalla niin ei jää mihinkään korpeen. Sama juttu Renaulteissa, muissa kestää.

• Läpätys

Eiköhän olisi ryhmäkanteen paikka, mikäli se tulee voimaan.Kyllä Tuotevastuu koskee myös auton valmistajia ja Sertifioituja huoltoja.Pyytäkää kirjallinen selvitys ongelmasta,niin jotain alkaa tapahtumaan.

• ehdotus

Ymmärtäisin jos puolaongelma olisi ollut esim. 3 kk aikana valmistetuissa ja sen jälkeen osa olisi vaihdettu toimivaan mutta ei.
        Nyt vuodesta toiseen sama ongelma vaivaa VW:n bensakoneita. Valmistaja siis tarkoituksella ostaa kakkoslaatuista tavaraa ilmeisesti puoli-ilmaiseksi.
        Ja vaikka takuuaikana ei vaihto mitään maksakaan niin kuka korvaisi töistä poissaolot ja muut kustannukset kun auto on korjattavana. Ja takuuajan jälkeen nämä laatuvirheet yleensä maksetaan omasta pussista.

• Heikki

Puolaviat ovat vaivanneet Audeja ja Volkswageneita jo ainakin viimeisen kymmenen vuoden ajan.

• jeesus

Puola rikki 4pytystä meneeköhän muutkin puolat kohta? -01 1,6 16v golf aj 95000km
        Voisiko puolan hajoaminen johtu viallisesta tulpasta?

• läpätys
        jeesus kirjoitti:

Puola rikki 4pytystä meneeköhän muutkin puolat kohta? -01 1,6 16v golf aj 95000km

Kun tarpeeksi monta kertaa puolavika uusiintuu, niin seuraavana on katalysaattori.Ei ole mikään halpa VVllä

• Heikki
        jeesus kirjoitti:

Tiedossani olevissa puolan hajoamisissa ko. vika ei johdu tulpista. Kun auto on viety merkkikorjaamoon, yleensä kaikki kaikki puolat on vaihdettu samalla kerralla.

• 5 puola
        Heikki kirjoitti:

Tiedossani olevissa puolan hajoamisissa ko. vika ei johdu tulpista. Kun auto on viety merkkikorjaamoon, yleensä kaikki kaikki puolat on vaihdettu samalla kerralla.

Vika ei johdu tulpista, minulla alkuperäiset tulpat,
        minulla on kiroiltu espanilaisien puolien nimeen.

Toiseksi minullakin on vaihdettu KAIKKI ja olinkin tyytyväinne,
        sain jopa kuitin vaihdosta, kun on yhteisomistusauto ja vaadin sen,

mutta olisikohan siellä paketeissa ollut muiden vanhoja, koska ei ole palaminen lopunut.

On se niin yleinen vika, kun kerroin tielle jättämisestä,
        automyyjäkin "heti tiesi" luulin että oli kuulut minun tapauksestani,
        mutta korjasi jokainen tuodaan ainakin kerran hinaamalla.

UUSI puola maksaa yli 100 €.

• 5 puola

meillä on viides puola,

eka meni 1600 km kohdalla,
      toka noin 20 ooo km, kaikkian en muista, viiden noin 55 000 km.
      Viimeisessä oli se paha vaan, tottumaton kaveri meinasi tottua hieman hankalaan ajamisen ja aikoi lähteä pitkälle matkalle.

Onneksi kaikki kesällä ja päivälä.

Mitä oliis ollut jos olisi pakkasessa ja pimeellä,
      lasten kanssa, kysyn vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      310
      2423
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1840
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      65
      1753
    4. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      220
      1410
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      97
      1409
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1190
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1033
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1000
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      993
    10. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      169
      966
    Aihe