KÄYTÄVÄMATOT

- huoks -

Meillä on kumipohjaiset käytävämatot eteisessä ja nyt ne mokomat on alkaneet murenemaan :( Olisiko kellään vinkkiä millä ne voisi vaikka "voidella" nurjalta puolelta kun ovat päältäpäin tosi hyvässä kunnossa, aika uudet ja sopii eteisen sisustukseen ettei ihan raatsis vielä ostaa uusia. Hermot menee kun niitä kumimuruja kulkeutuu ympäri kotia joka paikkaan. Tietäiskö joku??? :)

11

5630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhuuttaan

      murenemassa. Itse ostin uuden pariviikkoa sitten, kesti kymmenen vuotta melkein. Pakkohan se oli uusia, kun pohja oli rikki, ja talvella kuitenkin kumi olisi mennyt parketille läpi, kun ulkokengissä eteisessä käydään.

      Uusiksi vaan. Huomasin muuten, että paksuuksissa on eroja, halvimpia saa 10 metri, kalliimmat 30 metri. Otin hiukka halvempaa, ettei tarvii 20 vuotta katella =)

      • raivostunut

        toivottavasti, et ole hankkinut latex-pohjaisia mattoja niistä tulee muutamassa päivässä ongelma lattiaan ei näy jauhona mutta luistaa pirusti
        heitin juuri roskiin, lattia on vielä korjattava
        jollain konstilla, uusi muovilattia?


      • ole liukas
        raivostunut kirjoitti:

        toivottavasti, et ole hankkinut latex-pohjaisia mattoja niistä tulee muutamassa päivässä ongelma lattiaan ei näy jauhona mutta luistaa pirusti
        heitin juuri roskiin, lattia on vielä korjattava
        jollain konstilla, uusi muovilattia?

        parketin päällä. Tottahan toki siihen on tullut matosta jäljet, mutta moniko ei eteiseen tuulikaapista tultua laita eteismattoa?

        Mikä siihen lattiaan sitten tuli? Ja mikä materiaali? Vaikka pintamateriaaleista ja matoistakin jotain tiedän, niin tuota en, että latexista jää jälkiä....


      • ihettelen
        ole liukas kirjoitti:

        parketin päällä. Tottahan toki siihen on tullut matosta jäljet, mutta moniko ei eteiseen tuulikaapista tultua laita eteismattoa?

        Mikä siihen lattiaan sitten tuli? Ja mikä materiaali? Vaikka pintamateriaaleista ja matoistakin jotain tiedän, niin tuota en, että latexista jää jälkiä....

        eihän matosta voi tulla jälkiä lattiaan??? mutta siitä jää jotain kiukastavaa ainetta lattianpintaan kun nostaa maton ylös, miksiköhän?
        luistaa kuin liukurata???


      • jälkiä..
        ihettelen kirjoitti:

        eihän matosta voi tulla jälkiä lattiaan??? mutta siitä jää jotain kiukastavaa ainetta lattianpintaan kun nostaa maton ylös, miksiköhän?
        luistaa kuin liukurata???

        Kyllä kumipohjainen mattoja vallankin musta sellainen saattaa jättää muovilattiaan lopulliset värjäytymät. Ja esim. linoleum on tosi arka materiaali ja muuttaa väriään jo pvc-pohjaista mattoa käytettäessä.
        Ja parkettiinkin jää jäljet matoista, ne aiheutuvat tosin yleensä auringon valosta. Eli maton alle jää alkup. väri ja muualta kellastuu...


      • Anonyymi
        jälkiä.. kirjoitti:

        Kyllä kumipohjainen mattoja vallankin musta sellainen saattaa jättää muovilattiaan lopulliset värjäytymät. Ja esim. linoleum on tosi arka materiaali ja muuttaa väriään jo pvc-pohjaista mattoa käytettäessä.
        Ja parkettiinkin jää jäljet matoista, ne aiheutuvat tosin yleensä auringon valosta. Eli maton alle jää alkup. väri ja muualta kellastuu...

        Muovilattia ihan keltainen kumimattojen kohdalta, varmaan höyrypesu pahentanut. Juuttipohjainen paras, kestää eikä tahraa ja helppo pestäkin.


    • Anonyymi

      Revin juuri lattiasta kumipohjaisen maton, olisko aikoinaan Ikeasta hankittu.
      Puolet kumimassasta on nyt kiinni alla olleessa korkkipäällysteessä.
      Millähen ne jämät siitä lähtisivät irti?

      • Anonyymi

        Et taida turhan usein mattoja siirrellä jos noin on ottanut kiinni. . Meillä ei ole tullut laminaattiin mitään jälkiä mutta puol vuotta vanhat matot murenee pohjasta. Riittää kun nostaa niin valkoinen pölinä käy. Pikkusen ketuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida turhan usein mattoja siirrellä jos noin on ottanut kiinni. . Meillä ei ole tullut laminaattiin mitään jälkiä mutta puol vuotta vanhat matot murenee pohjasta. Riittää kun nostaa niin valkoinen pölinä käy. Pikkusen ketuttaa.

        Jättävät jäljet muovimattoonkin, aivan keltainen muutaman vuoden jälkeen. Ei koskaan enää kumipohjaisia, juuttipohjaiset kestääkin paljon paremmin. Ovat kylläkin liukkaita, liukuestematot alla ei näytä jättävän jälkiä.


    • Anonyymi00011

      Viron Tervis kypylän käytävän maton värit
      Nimeävät talon värin sen mukaan punainen talo , vuelwtti jne
      vaikka rakennuksen väri ei ole mikään näistä Vaslea rskennus on Tervis Viro kyplä
      Oranssi nuolet/ ennemmin looginen ajatelu omi nuolen väri Oranssi väri talon väriksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe