EN OPPINUT

LUKEMAAN!

OLIN STEINERKOULUSSA VUOSIA.

EN OPPINUT LUKEMAAN.

VANHEMMILTA MENI PALJON RAHAA KUN MAKSOIVAT LUKUKAUSIMAKSUJANI.

OLEN TODELLA PETTYNYT.

EN LAITTAISI LAPSIANI STEINERKOULUUN.

T. LIISA

10

1779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antroposofiassa

      Edellisistä elämistäsi. Todennäköisesti sinun ei ollut tarkoitus oppia lukemaan steinerkoulussa, sillä olet lukenut edellisessä elämässäsi liikaa. Steinerkasvatuksessa lukemisen ongelmaa lähestytään sielunvaellusopin lähtökohdasta. Steinerkoulussa asiaa oltaisiin voitu hoitaa antroposofisen lääkärin ja hoitoeurytmistin toimesta, joka tekee lapselle yksilökohtaisen hoitosuunnitelman. Hoitoeurytmian sulavat liikkeet, jossa sielu yhtyy vallitsevaan tilaan olisi saattanut tehota sinuun ajan kanssa. Lisäksi riittävä määrä eurytmiaa olisi avannut kolmannen silmäsi, niin että sinusta olisi tullut selvännäköinen. Sitten olisit varmasti oppinut myös lukemaan.
      Rudolf Steinerin kirja Lapsen kasvatus hengentieteen kannalta antaa vastauksen myös tähän ongelmaan. Täältä voit lukea Steinerin tekstin http://teosofia.net/antropos/St-kasvatus.htm

      • Jotain ehkä tietäisin

        Lukekaan ihmeessä hengen"tieteilijä" Steinerin oma teksti, ennen kuin annatte lapsenne antroposofien aivopestäviksi.

        Em. tekstin lopussa on tärkeä tieto:

        "Alkuteoksesta Die Erziehung des Kindes vom Geschichtspunkte der Geisteswissenschaft (1907)
        suomentanut Katri Sorma.
        Suomennosta tarkistanut Reijo Wilenius.
        4. painoksen 1983 kieliasu Matti Kuusela."

        Suomennoksen tarkistaja on Suomen antroposofisen liikkeen grand old man R. Wilenius, jonka omat hengentieteelliset julkaisut ovat vesitettyä antroposofiaa, jotta ne menisivät täydestä ns. edistysmielisiin poliitikkoihin ja virkamiehiin.

        Varsinainen antroposofia on piilotettu Wileniuksen kirjoihin todella taitavasti, eikä ole oikeastaan ihme ja kumma, että joukko "kolmannesta tiestä" innostunutta väkeä on nielaissut täyn perehtymättä ex-professori Wileniuksen koko yhteiskunnallista tajuntaa manipuloimaan pyrkivän Steiner-uskovaisen edustamaan kulttiin.

        R.W. on itsekin kehaissut, että oli mentävä mukaan "vaikeisiin paikkoihin". Hän halusi levittää -ja onnistuikin - antroposofista poliittista liikettä.
        Sellainen antroposofia nimittäin kaikkein eniten on.

        Suosittelen lukemaan Francis Wheenin kirjan "Miten humpuuki valloitti maailman. Nykyajan harhojen lyhyt historia." Siinä ei tosin edes mainita Steineria tai antroposofiaa, mutta on päivänselvää, että antroposofinen liike on yksi osa tuota vaarallista humpuukia. Todella vaarallista on mielestäni se, että se yhä edelleen haluaa p i i l o u t u a, ikään kuin antroposofiaa ei olisi olemassakaan.

        Tuon totesi myös em. kirjan kieliasun v. -83 tarkistanut M.Kuusela viimeisimmän Takojan tekstissä. Hänen olettaisi tietävän, olihan hän 15 vuotta antroposofien lehden päätoimittajana. Nykyisin hänen antamansa antroposofiset virikkeet rahvaalle ovat olleet lusikantaivutuskurssit ja erilaiset tähtien viestien tulkinnat...

        Uskomatonta, miten suuri on järjellisten ihmisten luottamus ideologiaan, josta he itse asiassa eivät ole edes alkuun perillä.


      • tilityksiä

        Luin kirjoittajan antaman linkin kokonaisuudessaan, enkä löytänyt hänen mainitsemia selityksiä( mm. sielunvaellusoppia ) Steinerin tekstistä.

        Mutta en kyllä hakemalla hakenutkaan.

        Tiedän toki, että Steiner on sanonut yhtä ja toista, taivaan ja maan väliltä. Siksi kannattaa aina ottaa selvää asiayhteydestä siteeratessaan. Muuten voi ihan vahingossa kirjoitella tänne kasvatusta käsittelevälle palstalle vaikka jostain aikuisten meditaatioharjoituksista, joilla ei ole yhteyttä sen enempää viljelyyn kuin lasten kasvatukseenkaan.

        Kannattaa muuten lukea linkki.


      • tervevaan!
        Jotain ehkä tietäisin kirjoitti:

        Lukekaan ihmeessä hengen"tieteilijä" Steinerin oma teksti, ennen kuin annatte lapsenne antroposofien aivopestäviksi.

        Em. tekstin lopussa on tärkeä tieto:

        "Alkuteoksesta Die Erziehung des Kindes vom Geschichtspunkte der Geisteswissenschaft (1907)
        suomentanut Katri Sorma.
        Suomennosta tarkistanut Reijo Wilenius.
        4. painoksen 1983 kieliasu Matti Kuusela."

        Suomennoksen tarkistaja on Suomen antroposofisen liikkeen grand old man R. Wilenius, jonka omat hengentieteelliset julkaisut ovat vesitettyä antroposofiaa, jotta ne menisivät täydestä ns. edistysmielisiin poliitikkoihin ja virkamiehiin.

        Varsinainen antroposofia on piilotettu Wileniuksen kirjoihin todella taitavasti, eikä ole oikeastaan ihme ja kumma, että joukko "kolmannesta tiestä" innostunutta väkeä on nielaissut täyn perehtymättä ex-professori Wileniuksen koko yhteiskunnallista tajuntaa manipuloimaan pyrkivän Steiner-uskovaisen edustamaan kulttiin.

        R.W. on itsekin kehaissut, että oli mentävä mukaan "vaikeisiin paikkoihin". Hän halusi levittää -ja onnistuikin - antroposofista poliittista liikettä.
        Sellainen antroposofia nimittäin kaikkein eniten on.

        Suosittelen lukemaan Francis Wheenin kirjan "Miten humpuuki valloitti maailman. Nykyajan harhojen lyhyt historia." Siinä ei tosin edes mainita Steineria tai antroposofiaa, mutta on päivänselvää, että antroposofinen liike on yksi osa tuota vaarallista humpuukia. Todella vaarallista on mielestäni se, että se yhä edelleen haluaa p i i l o u t u a, ikään kuin antroposofiaa ei olisi olemassakaan.

        Tuon totesi myös em. kirjan kieliasun v. -83 tarkistanut M.Kuusela viimeisimmän Takojan tekstissä. Hänen olettaisi tietävän, olihan hän 15 vuotta antroposofien lehden päätoimittajana. Nykyisin hänen antamansa antroposofiset virikkeet rahvaalle ovat olleet lusikantaivutuskurssit ja erilaiset tähtien viestien tulkinnat...

        Uskomatonta, miten suuri on järjellisten ihmisten luottamus ideologiaan, josta he itse asiassa eivät ole edes alkuun perillä.

        ... Ja tämä kaveri oli jaksanut lukea vain viimeiset sanat ... voi pojat!


    • VALEHTELIJAT HILJAA

      mitään lukukausimaksuja ole olemassakaan.
      jotkut peruskoulun käyneet luuserit oppivat näemmä vain VALEHTELEMAAN ja olemaan KATEELLISIA!

    • Hoo

      Opit ilmeisesti kuitenkin sitten jossain lukemaan. Ainakin nyt näyt osaavan kirjoittaa. Milloin vaihdoit koulua? Tiesitkö, ettei joka steinerkoulussa tarvitse vanhmepien maksaa itseään kipeäksi?

    • steinerkoululaisen isä

      Tyttäremme, kesällä 14-vuotias, opiskelee steinerkoulussa 7. luokalla. Luokassa on 30 oppilasta ja olemme olleet opettajaan, luokkatovereihin ja kouluun kovin tyytyväisiä. Isänä olen kiitollinen siitä, että ainoalla lapsellani on paljon luokkatovereita(myös suuremmista perheistä),jotka ovat sosiaalisesti aktiivisia ja toisistaan kiinnostuneita.Kuvatai-
      de ja kädentyöt ovat ala-asteella mieles-
      täni tärkeitä. Ja niitä steinerkoulu on ihan
      tyydyttävästi tarjonnut. Tyttäremme lukee hyvin
      mielellään nuorten kirjallisuutta ja kuuntelee myös ikäistensä musiikkia. Hän oppi vaivatta
      lukemaan koulussaan ja on ollut siitä alkaen kirjaston suurkäyttäjä. Koska tyttäremme on kinnostunut muustakin kuin kilpailuhekisestä
      liikunnasta, isänä voin olla vain tyytyväinen eurytmian tarjoamasta mahdollisuudesta toisenlaiseen liikuntaan. Vanhempana en koskaan ole koulussa kuullut mitään noista oudoista otsikoista kuten "selvänäköisyys" esimerkiksi. Mielestäni selvästi näkeminen on ihan hyväksi näille valoa aistiville silmille. Tutkitaan kaikkea ja pidetään se mikä hyvää on, kuten Suuri Kirja meitä opettaa.

    • Nimetön

      Valitat siitä ettet oppinut lukemaan. Et kuitenkaan kerro missä opiskelit? Olen 14-vuotiaan steinerkoululaisen isä. Olemme opettajaan, koulutovereihin ja kouluun kovin tyytyväisiä. Syitä: Isänä voin olla kiitollinen luokan 29:stä oppilaasta, joista tytär on löytänyt parhaat ystävät ja luokkatoverit itselleen. Hän oppi lukemaan vaivatta koulussaan. Olimme lukeneet lapselle pienestä pitäen ja myös kertoneet suomalaisia satuja ja Grimmiä myös. Koululaisestamme on tullut kirjastojen suurkäyttäjä - Astrid Lindgrenin kirjat ovat yksiä suosikkeja. Hän lukee koko ajan ja on muutenkin kiinnostunut äidinkielestään suomesta.Hän kuuntelee myös ikäistensä musiikkia. Ja koska kilpailuhenkinen liikunta, jota urheilutunneilla tarjotaan, ei häntä tavoita, me vanhemmat olemme hänen laillaan tyytyväisiä kansantanssien ja eurytmian tarjoamasta toisenlaisesta liikunnasta. Kädentyöt ovat varsinkin ala-asteella tärkeitä- muistan asian myös omasta lapsuudestani- ja tietoa kyllä myös jaetaan jo alaluokilla. Otsikoissa esiintyvistä kummallisuuksista, kuten esimerkiksi "selvänäköisyys", en ole vanhempana
      koulussa kuullut puhuttavan. Selvästi näkeminen kuitenkin olkoon kaikkien valoa aistiville silmille mahdollista. Itse tahdon tutkia kaikkea mitä taivaan alla on olemassa - ja pitää sen mikä hyvää on. Näinhän Iso kirja meitä opettaa.

    • Informaatioyhteiskunta

      Jos ihminen ei opi lukemaan on kyllä vika jossain muussa kuin koulussa

      • ADÖSLFHJK

        steiner-koulussa ei lapsia opeteta lukemaan, vaan odotetaan että he kypsyvät ja oppivat sitten jossain omassa tahdissaan lukemaan. Monet lapset oppivat ilman opetusta, mutta ei kaikki. Ja nämä oppilaat jäävät siis ilman lukutaitoa siihen asti, että joko vanhemmat huolestuvat ja vaihtavat koulua, maksavat yksityisopetuksesta jollekkin joka OPETTAA tai sitten he jäävät lukutaidottamaksi (kaikki varmaan jotenkin osaa lukea, mutta ei ikätasoisesti). Olen nähnyt niin huono opetusta steiner-kouluissa, että en suosittele koulua yhdellekkään lapselle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe