Löysin kaapista minun vanhat uno-pelikortit, mutta säännöt on hukassa. Muistaako kukaan miten korteilla kuuluu pelata? Olisi mukava opettaa omille lapsille peli jota on pienenä pelannut.
Uno-pelin säännöt
6
22708
Vastaukset
- Molluska
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uno_(korttipeli)
Eri vuosina painetuissa korteissa on hiukan toisistaan poikkeavia sääntöjä. - pelaan vieläkin
Kortteja jaetaan 7 kaikille pelaajille ja kun kortit on jaettu niin pakasta päälimmäinen kortti käännetään pöydälle numero näkyviin. kortteja laitetaan väri väriin tai jos on sama numero ja kuitenkin eri väri voi laittaa kortin. kädessä jos on saman numeroisia kotteja voi kaikki laittaa kerralla. nuoli kortti on peli suunnan vaihto. ympyrä missä on viiva päällä vierus kaverin yli hyppää. värin vaihto kortit voi laittaa mihin väliin vaan jos ei satu muu käymaan. yksi kortti kun on kädessä pitää sanoa uno. sillä pelaajalla jolla loppuu kortit ensin on voittaja. sitten lasketaan pisteet : numerokortti on numeron arvoinen suunnanvaihto 20 pistettä tavallinen värinvaihtokortti 50 pistettä ja 4 värinvaihto 70 pistettä. se jolla on eniten pisteitä on uno. näillä säännöillä minä olen aina pelannut.
- Sääntöjen_lukija
Virallisissa säännöissä voi kyllä laittaa vain yhden kortin kerrallaan, vaikka olisi sama numero.
- Uno.on.nro1
Fiat Uno ajopelin säännöt:
1. vedä ryyppyvipu täysin ulos
2. polkaise kerran kaasua
3. käynnistä auto
4. moottorin pyörittyä hetken, vähennä rikastinta että kierrokset laskevat mutta älä poista rikastinta käytöstä ennenkuin moottori on lämmennyt, muuten auto voi sammua. - Anonyymi
Jos haluaa pelata tavallista Unoa siinä voittaa se pelaaja keneltä loppuu ensin kortit
- Anonyymi
onko uunossa mustaa korttia vaihto korttia
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497