Löysin kaapista minun vanhat uno-pelikortit, mutta säännöt on hukassa. Muistaako kukaan miten korteilla kuuluu pelata? Olisi mukava opettaa omille lapsille peli jota on pienenä pelannut.
Vastaukset 6
- Molluska
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uno_(korttipeli)
Eri vuosina painetuissa korteissa on hiukan toisistaan poikkeavia sääntöjä. - pelaan vieläkin
Kortteja jaetaan 7 kaikille pelaajille ja kun kortit on jaettu niin pakasta päälimmäinen kortti käännetään pöydälle numero näkyviin. kortteja laitetaan väri väriin tai jos on sama numero ja kuitenkin eri väri voi laittaa kortin. kädessä jos on saman numeroisia kotteja voi kaikki laittaa kerralla. nuoli kortti on peli suunnan vaihto. ympyrä missä on viiva päällä vierus kaverin yli hyppää. värin vaihto kortit voi laittaa mihin väliin vaan jos ei satu muu käymaan. yksi kortti kun on kädessä pitää sanoa uno. sillä pelaajalla jolla loppuu kortit ensin on voittaja. sitten lasketaan pisteet : numerokortti on numeron arvoinen suunnanvaihto 20 pistettä tavallinen värinvaihtokortti 50 pistettä ja 4 värinvaihto 70 pistettä. se jolla on eniten pisteitä on uno. näillä säännöillä minä olen aina pelannut.
- Sääntöjen_lukija
Virallisissa säännöissä voi kyllä laittaa vain yhden kortin kerrallaan, vaikka olisi sama numero.
- Uno.on.nro1
Fiat Uno ajopelin säännöt:
1. vedä ryyppyvipu täysin ulos
2. polkaise kerran kaasua
3. käynnistä auto
4. moottorin pyörittyä hetken, vähennä rikastinta että kierrokset laskevat mutta älä poista rikastinta käytöstä ennenkuin moottori on lämmennyt, muuten auto voi sammua. - Anonyymi
Jos haluaa pelata tavallista Unoa siinä voittaa se pelaaja keneltä loppuu ensin kortit
- Anonyymi
onko uunossa mustaa korttia vaihto korttia
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391247Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2941081Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s299910Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25899Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33771Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte193662- 61585
Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine99561- 40526
Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁59487