monkey vuotaa öljyy

monkisti

Mikä mankissamme on. Kun sen pistää käyntiin, niin se tihkuttaa aika paljon öljyä ja kun sammuttaa niin se loppuu. Antakaapas hyviä neuvoja ja vinkkejä korjauksestakin.

23

10787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      auttais paljon, jos tietäisi, mistä välistä sitä öljyä tippuu...

      • monkisti

        Sitä tippu mangeeton kopasta.


      • zcxvbdn
        monkisti kirjoitti:

        Sitä tippu mangeeton kopasta.

        mulla sama juttu. laita vaan silikonia siihen pultinpäähän ja anna kuivua ja sitten tunge se sinne reikään ni ei pitäis enää vuotaa... luultavasti jokin stefa tai tiiviste menny moottorin sisältä...


      • mhr replica
        zcxvbdn kirjoitti:

        mulla sama juttu. laita vaan silikonia siihen pultinpäähän ja anna kuivua ja sitten tunge se sinne reikään ni ei pitäis enää vuotaa... luultavasti jokin stefa tai tiiviste menny moottorin sisältä...

        veikkaan että sulla on kampuran stefa vaihtoo vaille ei oo kallis mut vittumaine homma.


      • monkisti
        zcxvbdn kirjoitti:

        mulla sama juttu. laita vaan silikonia siihen pultinpäähän ja anna kuivua ja sitten tunge se sinne reikään ni ei pitäis enää vuotaa... luultavasti jokin stefa tai tiiviste menny moottorin sisältä...

        mitä pulttia tarkoitat. Onko se moottorin alla
        oleva pultti vai magneeton kopan sisällä. Ei oikein
        näy mistä sitä öljyä vuotaa, mutta aina kun laittaa
        käyntiin tippuu tosi paljon seisontatuen kohdalta
        maahan.


      • monkisti
        mhr replica kirjoitti:

        veikkaan että sulla on kampuran stefa vaihtoo vaille ei oo kallis mut vittumaine homma.

        typerys kyselee mikä on kampura.


    • monkisti

      Nyt se vuoto näkyy selvästi, eli se vuotaa siitä kun on jalkatapit kiinni niillä kahdella pultilla kahdelta puolelta, niin sitä öljyä tippuu siitä mangeeton kopan puolella olevasta taaimmaisesta pultista.

      • xvbmx

        siiis kampura = kampiakseli

        niin jos se pultti minkä sanoit vuotaa niin laita siihen pultin silikonia ja anna kuivua...

        sitten laita se paikalleen.

        mulla sama juttu ja toi silikoni homma toimii ^^


      • Anonyymi
        xvbmx kirjoitti:

        siiis kampura = kampiakseli

        niin jos se pultti minkä sanoit vuotaa niin laita siihen pultin silikonia ja anna kuivua...

        sitten laita se paikalleen.

        mulla sama juttu ja toi silikoni homma toimii ^^

        Mihkä kohden pulttia


      • Anonyymi
        xvbmx kirjoitti:

        siiis kampura = kampiakseli

        niin jos se pultti minkä sanoit vuotaa niin laita siihen pultin silikonia ja anna kuivua...

        sitten laita se paikalleen.

        mulla sama juttu ja toi silikoni homma toimii ^^

        Ite vaan kiristen nii vitu kireelle sen pulti ni ei vuoda


    • Krossipoeka

      Mullaki vuataa minirossis kytkinkopan puolelta. Siinä on se ympyrämuotone pala sivussa mistä alareunan saumasta vuotaa. Mitä pitäs tehä? Apuja!

    • Skymadnes

      Itelläni vuos kytkimen puolelta rikkinäisten männän renkaiden takia koska päästivät bensaa öljyn sekaan ja yli vuosi kytkemen kautta.

    • Tiuntari

      Itellä vuotaa pytyn kannen alta voisko joku kertoa miten se korjaat

      • tampaxx

        Uusimalla tiivisteen osien väliin, niin vuodot lakkaavat!


      • Anonyymi
        tampaxx kirjoitti:

        Uusimalla tiivisteen osien väliin, niin vuodot lakkaavat!

        Sekä ne O- renkaat..


    • Anonyymi

      Stefa voi pullahtaa hieman ulos. Työntämällä pienellä ruuvarilla sen takaisin homma tulee tilapäisesti kuntoon. Stefan paikallaanpysymistä tukemaan voi yrittää laittaa jotain vaahtomuovinpalaa eteen...

      • Anonyymi

        Tuossa tarkoitin Skyteamin kytkinkopan öljyvuodon korjaamista.


    • Anonyymi

      Voiko joku auttaa ku mankilla ajettu 300km ja vuotaa magneeton kopasta öljyä aina välillä. Miten sen voi korjata

      • Anonyymi

        Sama homma on mulla. 20 vuoden mnaki ja silti tippaa öljyä ajon jälkeen välillä enemmän välillä vähemmän. Todennäköisimmin tiivisteet huonot ja pitää uusia. Kerron enemmän, jos itse saan korjattua.


      • Anonyymi

        Mulla on sama homma siellä on sellainen stefa nii vaihat sen vaa ja kovaa ajoo voi vaihtaa kone kiinni! Eikä paljoa tarvitse purkaa


    • Anonyymi

      vahingossa tulin tälle palstalle, niin varmaan joku stefa eli sellainen öljytiiviste jossain välissä vuotaa.

      Itseä ihastuttavat kyllä hienot uudet moposkootterit kaupungissa, tytöt niillä ajelevat, hienoja uusia, hauskoja varmastikin heille nuo.

      Hondassa, en tiedä mikä tuollaisen öljyvuodon syy mutta katso akseleiden stefat eli öljytiivisteet aluksi, luulisin.

    • Anonyymi

      Kampiakselin stefa ("magneeton stefa") voi vuotaa. Staattorin ympärillä oleva iso o-rengas voi vuotaa. Staattorin kiinnitysruuvien o-renkaat voi vuotaa. Vetoakselin ("eturattaan stefa") voi vuotaa. Helpoin vaihdettava on vetoakselin stefa kun ei tarvitse kuin magneeton koppa ja eturatas irrottaa.

      Ei nuo muutkaan vaikeita ole. Vaatii vain magneeton ja staattorin irrotuksen. Magneettoa ei ilman ulosvetäjää saa irti, mutta ulosvetäjä maksaa n. 10€ esim. Motonetissä. Ulosvetäjä ja magneeton ulosvetokierre on vasenkätisiä, eli ulosvetäjä pyöritetään ulosvetokierteeseen vastapäivään. Ensin tietty magneeton M10-mutteri irti. Siinä on normaali kierre. Sitten kaksi staattorin ristiuraruuvia auki ja sitten on staattori kädessä ja stefa on staattorissa kiinni sen takaosassa. Samalla staattorin ja kiinnitysruuvien o-renkaat ovat vaihdettavissa ja kannattaakin vaihtaa.

      Jos haluatte vuodot loppumaan, älkää tehkö silikonipatentteja, vaan tehkää kunnolla ja vaihtakaa tiivisteet oikeanlaisiin ja oikeankokoisiin. Niin ne vuodot korjaantuu.

    • Anonyymi

      Mulla valuu öljyä staattorin välistä vaik se on ihan uus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe