Moi,
olen seurannut tuttavani yrityksiä saada muuten ok mies tekemään kotitöitä, ymmärtämääm asia vaimonkin kannalta - joka nyt tekee kaiken ja on syystä väsynyt.
Olisiko kenelläkään ideoita?
Turkkilaismies kotitöihin?
20
2772
Vastaukset
- kotisaarna
Olipa mies turkkilainen tai mikä tahansa, on hänet vaikea saada tekemään kotitöitä, jos suhteen alkuajan nainen on passannut miestä kuin "piispaa pappilassa".
Kotitöiden jakaminen (ja monet muut asiat) on sovittava ja järjestettävä jo suhteen alussa. Liian monet naiset "palvovat ja passaavat" aluksi miestä (ehkä menettämisen pelossa) ja sitten muutaman vuoden kuluttua ihmettelevät, kun mies ei tee kotona mitään; nainenhan hänet on joutilaisuuteen opettanut.
Toinen seikka, mikä voi estää miehen kotitöitä, on se, että hän on jossain vaiheessa yrittänyt tehdä jotain siinä täysin onnistumatta ja nainen on "parempana tekijänä" sysännyt miehen syrjään. Ei miehellä(kään) riitä intoa montaa kertaa yrittää, jos joskus osoitetaan, että hän on "taitamaton" tekemään kotitöitä. Usein kuultu lausehan on "Ei meidän mies osaa tehdä keittiössä muuta kuin sotkea." Ei se innosta miestä sen kummemmin edes yrittämään.
Tuttavasi suhteen tuskin voi enää mitään tehdä, mutta onkoon saarnani opiksi nuoremmille, vasta suhteensa alussa oleville.
ps. en kirjoita tätä katkerana "kotiorjana", vaan melkein päinvastaisena esimerkkinä: mieheni on sitä mieltä, ettei minun ole syytä tehdä suurinta osaa kotitöistä, koska hän ei "ottanut" minusta sisäpiikaa, vaan vaimon.- ........
minkämaalainen mies on, vaan ihan miehestä itsestään tekeekö kotitöitä vai ei.
Oma mieheni on turkkilainen ja tekee kyllä kotitöitä aina välillä. Tietysti teen itse enemmän, koska olen vauvan kanssa kotona. Ruuan laittokin onnistuu hyvin, jopa paremmin kun multa itseltäni. Se ollaan vaan sovittu, että tekee ruokaa kumpi tahansa, niin toinen pysyy poissa keittiöstä, muuten ei tule ku tappelua. Kummallakin on omat tyylinsä hoitaa asioita. siksi mies monesti laittaa mut vauvan kanssa kävelemään ulos, kun siivoaa.
Mieheni on vielä "pilalle" lellitty perheen nuorimmainen, jonka isoveli ei tee kotonaan yhtään mitään. - hoidetaan
........ kirjoitti:
minkämaalainen mies on, vaan ihan miehestä itsestään tekeekö kotitöitä vai ei.
Oma mieheni on turkkilainen ja tekee kyllä kotitöitä aina välillä. Tietysti teen itse enemmän, koska olen vauvan kanssa kotona. Ruuan laittokin onnistuu hyvin, jopa paremmin kun multa itseltäni. Se ollaan vaan sovittu, että tekee ruokaa kumpi tahansa, niin toinen pysyy poissa keittiöstä, muuten ei tule ku tappelua. Kummallakin on omat tyylinsä hoitaa asioita. siksi mies monesti laittaa mut vauvan kanssa kävelemään ulos, kun siivoaa.
Mieheni on vielä "pilalle" lellitty perheen nuorimmainen, jonka isoveli ei tee kotonaan yhtään mitään.ruuanlaitto yhteisestä sopimuksesta aina sen mukaan, jotta kummalla jommalla on parempi kuningas ajatus-
(oon ehkä hankkinut aineet valmiiksi/tai sitten hän)
Mutta yhdessä tehdään, toinen sanelee, (se jonka ajatus kyseinen ruoka on). Hyvin sujuu. ja nopeesti valmistuu, kun kaksi tekee. Ryhmätyötä parhaimmillaan. Aina toinen oppii uutta. Täytyy myöntää että meillä ei olla kaavoihin kangistuneita vaan tavallaan "kokeilu keittiö" aina keksitään jotain uutta.
Mutta ehkä tää johtuu siitä että mä olen muuten vaan hyvä =0) ja hän on nuoruudessaan ollut kokki monta vuotta.
- kuulee...
No niin, miksi sitten otit turkkilaisen, jos kerran alistat hänet kotipiiaksi? Etkö voinut keskustella ennenkuin menit naimisiin?
Se on heidän kulttuuria, kun nainen tekee kotityöt. Minä en ainakaan halua, että mieheni tekisi kotitöitä, tulee semmonen olo et hän olisi homo.
Silloin tietenkin voi auttaa, jos vaimo sairas. Entä silloin kun miehesi sukulaisia tulee kylään? Istutko sohvalla ja miehesi tarjoilee? Aika noloa sun miehelle.- ...
miehiä, jotka haluavat auttaa, ja tietenkään ei silloin kun on vieraita... tajuuhan tuon hölmökin. En itse ainakaan laittaisi pahitteeksi, jos mies haluaa olla apuna kotitöissä.
- .........
eiköhän yleensä ihmiset osaa ajatella omalla järjellään ja kunnioittaa toisen kulttuuria vieraiden läsnäollessa. Jos meillä on miehen sukulaisia/kavereita kylässä, niin kyllä mä ne teet keitän ja laitan ruuat keittiön pöytään. Ei tulis mieleenkään asettaa miestäni naurunalaseks sukulaisten tai kavereiden silmissä.
Mies voi olla mies, vaikka välillä kotonakin tekee töitä ja haluu auttaa vaimoansa. Luojan kiitos niitäkin miehiä löytyy, jotka ei pidä vaimoonsa vaan "kotiorjana". - joka joutuu
......... kirjoitti:
eiköhän yleensä ihmiset osaa ajatella omalla järjellään ja kunnioittaa toisen kulttuuria vieraiden läsnäollessa. Jos meillä on miehen sukulaisia/kavereita kylässä, niin kyllä mä ne teet keitän ja laitan ruuat keittiön pöytään. Ei tulis mieleenkään asettaa miestäni naurunalaseks sukulaisten tai kavereiden silmissä.
Mies voi olla mies, vaikka välillä kotonakin tekee töitä ja haluu auttaa vaimoansa. Luojan kiitos niitäkin miehiä löytyy, jotka ei pidä vaimoonsa vaan "kotiorjana".heti naurunalaiseksi sukulaistensa ja tuttaviensa silmissä, tehdessään kotonaan kotitöitä?
Ei minun anoppini ja appeni ole koskaan pojalleen nauraneet tai irvailleet, tämän auttaessa minua kotitöissä, pikemminkin päinvastoin... aina kannutaneet siihen.
Ja sama tilanne on kavereidenkin kanssa!
Ai niin mutta nehän onkin kaikki SUOMALAISIA! - en kanssa ymmärrä..
joka joutuu kirjoitti:
heti naurunalaiseksi sukulaistensa ja tuttaviensa silmissä, tehdessään kotonaan kotitöitä?
Ei minun anoppini ja appeni ole koskaan pojalleen nauraneet tai irvailleet, tämän auttaessa minua kotitöissä, pikemminkin päinvastoin... aina kannutaneet siihen.
Ai niin mutta nehän onkin kaikki SUOMALAISIA!Joo, se on suomalaista kulttuuria ja ymmärretävää!! Tarkoitinkin että miksi sitten ottaa ulkolainen mies ja vielä muslimi, jos haluaa ottaa kotiorjan. Ärsyttää noi tasa-arvo naiset, jotka pelleilee kun mikkäkin pikkukakarat, eka rakastutaan kun bimpot, pannaa vaan eikä puhuta ja sen jälkeen parutaan täällä kun se rakas ei tee ruokaa tms.
OTTAKAA SUOMI MIES! - EI siivoa
en kanssa ymmärrä.. kirjoitti:
Joo, se on suomalaista kulttuuria ja ymmärretävää!! Tarkoitinkin että miksi sitten ottaa ulkolainen mies ja vielä muslimi, jos haluaa ottaa kotiorjan. Ärsyttää noi tasa-arvo naiset, jotka pelleilee kun mikkäkin pikkukakarat, eka rakastutaan kun bimpot, pannaa vaan eikä puhuta ja sen jälkeen parutaan täällä kun se rakas ei tee ruokaa tms.
OTTAKAA SUOMI MIES!En valitettavasti tunne yhtäkään suomalaista miestä joka teksisi kotitöitä:-D Ei ystävien miehet eikä oma isäni joten jos haluaa kotiorjan niin mistä ihmeestä se mies oikein pitää ottaa?
- ..............
joka joutuu kirjoitti:
heti naurunalaiseksi sukulaistensa ja tuttaviensa silmissä, tehdessään kotonaan kotitöitä?
Ai niin mutta nehän onkin kaikki SUOMALAISIA!mieheni on suomalainen ei tee mitään ollaan eroamassa ja otan varmasti ulkomailesen miehen koska tämä on kolmas kertaa kun eroan ja joka kerta on sama ongelma mies vaan juo siis suomalainen mieheni
- mene peilin eteen
.............. kirjoitti:
mieheni on suomalainen ei tee mitään ollaan eroamassa ja otan varmasti ulkomailesen miehen koska tämä on kolmas kertaa kun eroan ja joka kerta on sama ongelma mies vaan juo siis suomalainen mieheni
ja katsele tarkkaan siitä itseäsi! Sinussakin on varmasti vikaa ja paljon, ei vain niissä Suomi-miehissä.
Tuskin tulet onnistumaan minkäänmaalaisen miehen kanssa. - tepa57
mene peilin eteen kirjoitti:
ja katsele tarkkaan siitä itseäsi! Sinussakin on varmasti vikaa ja paljon, ei vain niissä Suomi-miehissä.
Tuskin tulet onnistumaan minkäänmaalaisen miehen kanssa.ei kuule medän suvun miehetkään suostuvat tekemaan yhtään mitään vaikka kaikki ollaankin suomalaisia.
että menkää vaan kaikki peiliin eteen
suomalaiset miehet ovat perseesta - palkkaa kotiapua
EI siivoa kirjoitti:
En valitettavasti tunne yhtäkään suomalaista miestä joka teksisi kotitöitä:-D Ei ystävien miehet eikä oma isäni joten jos haluaa kotiorjan niin mistä ihmeestä se mies oikein pitää ottaa?
Vai että oikein kotiorjaa olisit vailla? Ja maksun kuvittelet hoituvan luonnossa?
Jätähän jo turhat haaveet ja tartu itse pölyrättiin tai huku p-----n. Tai palkkaa kotiapua.
Orjuus on lakkautettu jo kauan sitten. - silmien pyörittelijä
......... kirjoitti:
Mies voi olla mies, vaikka välillä kotonakin tekee töitä ja haluu auttaa vaimoansa. Luojan kiitos niitäkin miehiä löytyy, jotka ei pidä vaimoonsa vaan "kotiorjana".itsepähän olette soppanne keittäneet, mutta ei voi kuin ihmetellä... sama nainen kiittelee luojaa siitä, että kaikki miehet eivät orjuuta naista, mutta kuitenkin varoo häpäisemästä miestään niillä piian hommilla. On se vain maailman vaikein asia ymmärtää, että jos se teen kaataminen on miehelle häpeällistä ja tekee miehestä piian, niin ei se naisenkaan arvoa nosta. Etkö tajua, että se sopii naisella vain koska nainen on siihen arvoltaan tarpeeksi huono? Miehen pitää saada näyttää olevansa naistaan parempi sukulaisten silmissä, että tulee selväksi, kumpi on arvoasteikossa ylempänä. Menemällä tuossa leikissä mukana vahvistat vain kaikkia noita ajatusmalleja ja annat itsestäsi alistuneen ja nössön kuvan.
Kulttuurilla ei voi nöyryyttämistä selitellä, ei naisen pidä suostua kumartelemaan, että mies saa kukkoilla. Olisit oikea nainen etkä tuollainen ovimatto. Nyt olet nyhverö, jonka yhdenvertaisuutta miehen kanssa pitää sukulaisilta häveten peitellä. - SF-homosta
Joo, se on suomalaista kulttuuria ja ymmärretävää!! Tarkoitinkin että miksi sitten ottaa ulkolainen mies ja vielä muslimi, jos haluaa ottaa kotiorjan. Ärsyttää noi tasa-arvo naiset, jotka pelleilee kun mikkäkin pikkukakarat, eka rakastutaan kun bimpot, pannaa vaan eikä puhuta ja sen jälkeen parutaan täällä kun se rakas ei tee ruokaa tms.
OTTAKAA SUOMI MIES!Pehmoisi pitsiä nypläämässä. Ai kuinka eroottista.
- tämän verran
......... kirjoitti:
Mies voi olla mies, vaikka välillä kotonakin tekee töitä ja haluu auttaa vaimoansa. Luojan kiitos niitäkin miehiä löytyy, jotka ei pidä vaimoonsa vaan "kotiorjana".jo se, että puhutaan vaimon auttamisesta kertoo, että vaimo on kotiorja jolle oikeasti kuuluu kaikki, mies on vaan ystävällinen ja auttaa.
Meillä ainakin niin kotityöt kuin lastenhoito ovat molempien vastuulla yhtä paljon eikä se ole kenenkään auttamista vaan yhteisistä asioista huolehtimista - allekirjoita-
tepa57 kirjoitti:
ei kuule medän suvun miehetkään suostuvat tekemaan yhtään mitään vaikka kaikki ollaankin suomalaisia.
että menkää vaan kaikki peiliin eteen
suomalaiset miehet ovat perseestatuollaista sontaa...
- kaikki erilaisia
tämän verran kirjoitti:
jo se, että puhutaan vaimon auttamisesta kertoo, että vaimo on kotiorja jolle oikeasti kuuluu kaikki, mies on vaan ystävällinen ja auttaa.
Meillä ainakin niin kotityöt kuin lastenhoito ovat molempien vastuulla yhtä paljon eikä se ole kenenkään auttamista vaan yhteisistä asioista huolehtimistaMiksi pitää aina yleistää että sen ja sen maalainen mies on sellainen??!!! Toiset tekee toiset ei kotitöitä. Mun mies Turkista, muslimi ja tekee hyvin kotitöitä. Laittaa ruokaa, tiskaa, silittää jne. Eikä ole kyse alkuhuumasta vaan ollaan oltu jo naimisis vuosia.
- orjako?
kaikki erilaisia kirjoitti:
Miksi pitää aina yleistää että sen ja sen maalainen mies on sellainen??!!! Toiset tekee toiset ei kotitöitä. Mun mies Turkista, muslimi ja tekee hyvin kotitöitä. Laittaa ruokaa, tiskaa, silittää jne. Eikä ole kyse alkuhuumasta vaan ollaan oltu jo naimisis vuosia.
Olen itse myös parisuhteessa turkkilaisen miehen kanssa. Minulla myöskään ei ole ollut mitään ongelmia.
- onnelinen
OTTAKAA SUOMI MIES!suomimies ei todellakaan ole sen kummosempi kun mikään muukaan pahoin pitelee juo kaljaa, ei todelakaan tee kotitöitä. musta sukkainen nimittäin meillä on iso suku ja yksikään suomi mies ei tee kotitöitä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851