Vitrektomia

kokemuksia?

Onko näkö parantunut, tulehdus/turvotus vähentynyt? Tullut muita ongelmnia mahdollisesti sen seurauksena? Kuinka pitkä toipumisaika? Onko näkö pysyvästi parantunut? Muuta...

Leikkausta miettivä

16

8882

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja komplikaatioita..

ekan vitrektomian jälkeen, jossa silmään laitettiin kaasukupla verkkokalvoa tukemaan, kupla hävis parissa viikossa ja sen jälkeen tilanne oli ihan ok, silmä näki hyvin. Sitä iloa kesti pari kuukautta, kunnes verkkokalvo irtosi uudelleen, totaalisesti. uusi vitrektomia, tällä kertaa silikoniöljytäytös. Sen litkun taitekerrooin on 1,4 eli silm näkee, mutta näkee kaiken pienempänä kuin terve silmä. Plus-laseilla ilanne hiukan parempi. Sitten silmään kehittyi ylipainetta, joka on nyt kontrollissa silmänpainetipoilla. Toimeen tulee, kun miettii, että vaihtoehtona olisi ollut sokea silmä.

• vitrektomia

Minulla on tehty vitrektomia vajaa 3v sitten..täytettiin kaasulla jne. Mutta aistinsauvasolut olivat jo kuolleet, siis näkökyky ei palannut vaikka leikkaus onnistui hyvin. Tarkan näön alue on pois, näen sillä níllä vain hämärästi ja epätarkasti. Haluaisin kuulla myös muiden kokemuksia.

• Anonyymi

Olisiko kokemuksia vitrektomiasta ja toipumisesta lisää, onko diabeetikoita jotka joutuneet vitrektomia leikkaukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko kokemuksia vitrektomiasta ja toipumisesta lisää, onko diabeetikoita jotka joutuneet vitrektomia leikkaukseen?

Minulle tehty Vitrektomia 1/2021 ja kaikki sujui hyvin. Leikkauksen jälkeen kuukausi antibioottitippoja ja 2 vk:n ajan suojalasit yöllä, eikä vettä/shampoota saa mennä silmiin. Leikatussa silmässä nyt kirkas näkökenttä. Näkö oli jonkin aikaa leikkauksen jälkeen heikompi, mutta koheni nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle tehty Vitrektomia 1/2021 ja kaikki sujui hyvin. Leikkauksen jälkeen kuukausi antibioottitippoja ja 2 vk:n ajan suojalasit yöllä, eikä vettä/shampoota saa mennä silmiin. Leikatussa silmässä nyt kirkas näkökenttä. Näkö oli jonkin aikaa leikkauksen jälkeen heikompi, mutta koheni nopeasti.

Kiva kuulla että leikkaus meni hyvin ja näkö kirkastui. Tehtiinkö päiväkirurgisesti tuo leikkaus, kuinka pitkä leikkaus on? Miten kauan täytyy olla varovainen nostojen ym. suhteen, sairasloman pituus? Varoiteltiinko mahdollisesta kaihista pian leikkauksen jälkeen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kuulla että leikkaus meni hyvin ja näkö kirkastui. Tehtiinkö päiväkirurgisesti tuo leikkaus, kuinka pitkä leikkaus on? Miten kauan täytyy olla varovainen nostojen ym. suhteen, sairasloman pituus? Varoiteltiinko mahdollisesta kaihista pian leikkauksen jälkeen?

Tehtiin päiväkirurgisesti toiseen silmään ja kesti n. puoli tuntia. Sairasloman pituus 1 kk. Kaikkea raskasta tekemistä pitää välttää 2 vk. Kaihileikkaus on tehty jo aiemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tehtiin päiväkirurgisesti toiseen silmään ja kesti n. puoli tuntia. Sairasloman pituus 1 kk. Kaikkea raskasta tekemistä pitää välttää 2 vk. Kaihileikkaus on tehty jo aiemmin.

Kiitos tiedoista. Onneksi on noin nopea tuo toimenpide, itselläni se on pian edessä ja jännittää kovin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko vielä mikä oli tilanne silmäsi suhteen ennen vitrektomiaa, kuinka kauan normaalisti odotetaan silmän kirkastumista ennen kuin vitrektomiaa ryhdytään?

• Anonyymi

Minulle myös tehty virektomia silmässä olevien samentumien vuoksi. Leikkaus meni hyvin Nyt siitä on jo 7 vuotta, ja tilanne on pysynyt hyvänä. Yhden yön oli sairaalassa. Kuukausi piti olla nostelematta painavia taakkoja.

• Anonyymi

Moi. Missä sut leikattiin?

• Anonyymi

Hei. Missä sinut leikattiin?

• Anonyymi

Mulle tehtiin ko. leikkaus tänään ja nyt olen kotona. Silmässä on tosi kova kipu. Onko normaalia?

• Anonyymi

Mikä tilanne on nyt?

• Anonyymi

Hei. Missä leikattiin ja onko silmä kunnossa

• Anonyymi

Pari pv sitten tehty vitrektomia ja helppo leikkaus turhaan jännitin,reikää nyt tukkimassa kaasupallo ja hetki hetkeltä näyttää näkö palautuvan.Pelkkää hyvää sanottavana koko hoidosta hyvä Tays!!

• Anonyymi
      UUSI

Hei,
      Kroonisen uveiitin takia leikkaukseen menossa keväällä 2025. Jännittää, mutta odotan parannusta innolla. Kokemuksia olisi kiva kuulla lisää. Miten toipuminen, millai hiukset saa pestyä (pitkät) ja mitä voi tehdä mahdollisen asentohoidon aikana. Äänikirjat ovat onneksi tuttuja mutta eihän niitä jaksa kuunnella aamusta iltaan.

Kiitos neuvoista etukäteen :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2105
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      189
      1565
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70