Työtön

tyhjäntoimittaja

olen lähivuosina viittäkymppiä (50v) lähestyvä nainen, maisteriskoulutus ja toimittajakoulutus, hyvä atk- ja kielitaito, kokemus radio-lehti ja tv-työstä (olen ollut määräaikaisissa työtehtävissä) Olen menestynyt erinomaisesti.
Kannustan nuoria alalle, joka työllistää aina vaan huonommin - mutta silloin kun töitä on, se on ihanaa, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä ja näin jälkikäteen, aateltuna, elämä on ollut antoisaa. Edelleen katson tv:tä kehittävällä kriittisellä katseella ja kuuntelen radiota haikeudella ja mietin, miten itse tuon spiikkaisin, paremmin. En ole katkeroitunut, sillä minulla on kiva mies ja hyvät harrastukset ja talous OK.

Nippu minua kiittävää kuuntelija-ja katsojapalautetta ja kiitosta esimiehiltä on myös kertynyt. Olen kuitenkin ollut työtön, nyt kohta 1 v, 2kk. Syynä ei voi olla muu kuin se, että työnantajan mielestä olen "vanha nainen", vaikken siltä näytäkkään. Mutta ikä on rasite, valmistaudu siihen! Opiskele toinenkin ammatti. Media kuluttaa sinut nopsaan. Olen itse ollut muissa töissä, mm. puhelinhaastattelijana. Olen kivan näköinen ja mukava ihminen. Työtätoimittajana saa minulle tietenkin tarjota, vaikka vaatimatontakin pätkää. Teen mielelläni kaikkia mediaduuneja. Paikkakunta: HÄME! :))

5

1261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateutta

      Ei sitten tullut mieleen että useimmat noista nuorista hallitsevat mm. monikanavaisuuden ja tekniikan paljon sinua paremmin. Se on yksi syy palkata ihmisiä ja sori vaan, mutta sun ikäluokkasi on sen suhteen jo täysin kyydistä pudonnut. Lisäksi halu oppia uutta on aika minimissään. Kun siihen päälle vain jarrutetaan uudistuksia työpaikalla ja haukutaan nuoria, jotka tekevät yleensä jo määrällisestikin enemmän töitä, lopputulos on yleensä tuommoinen. Enkä voi sanoa että pitäisin sitä kovin epäoikeudenmukaisena.

      • Ikärasismia

        Eivät kaikki neljä- viisikymppiset ole pudonneet kyydistä tekniikan suhteen. Itse olen nyt tuon 40 rajapyykin ylittänyt ja vasta ammattiini valmistunut eli hallitsen kaikki uusimmat tekniset taidot. Kohtalotovereita minulla on paljon. Nykyisin opiskellaan usein vasta aikuisena. Kalenteri-ikä ei kerro mitään ihmisen tiedoista ja taidoista. Joku on "vanha" parikymmpisenä toinen energinen lähennellessään eläkeikää. Asenteesi on vaarallinen ennen kaikkea kun ihmiset tulisi jo kansantaloudenkin vuoksi pitää entistä myöhempään mukana työelämässä.


      • vai ei osata?
        Ikärasismia kirjoitti:

        Eivät kaikki neljä- viisikymppiset ole pudonneet kyydistä tekniikan suhteen. Itse olen nyt tuon 40 rajapyykin ylittänyt ja vasta ammattiini valmistunut eli hallitsen kaikki uusimmat tekniset taidot. Kohtalotovereita minulla on paljon. Nykyisin opiskellaan usein vasta aikuisena. Kalenteri-ikä ei kerro mitään ihmisen tiedoista ja taidoista. Joku on "vanha" parikymmpisenä toinen energinen lähennellessään eläkeikää. Asenteesi on vaarallinen ennen kaikkea kun ihmiset tulisi jo kansantaloudenkin vuoksi pitää entistä myöhempään mukana työelämässä.

        Olen 44 vee, eli jonkun mielestä ikäloppu. Ja myös minä hallitsen kaikki työhöni liittyvät uusimmat tekniset taidot.

        Ap:lle huomauttaisin, että kyllä ikä vaikeuttaa työn saamista alalla kuin alalla - ei se koske pelkästään toimittajia.

        Minusta olisi hyvä, jos ikää ei saisi kysyä työtä hakiessa lainkaan. Kun sen näkee jo hakemuksesta, vanhoina - pelkän numeron perusteella pidetyt - eivät pääse edes näyttäytymään.


    • Ei enää niin nuori toimittaja

      Ei se välttämättä ole niin että viestinnän alalla nuoria suosittaisiin vanhojen kustannuksella. Itse olen nähnyt ja kokenut tapauksia, joissa idea hylätään koska esittäjä on nuori. Lisäksi nuorten roikuttamista pätkätöissä, tai pakkofreelancereina, ei alalla pidetä mitenkään paheksuttavana. Huippu tapaukset ovat joissa perusteena vakinaistamattomuudelle on pidetty (suorasti tai epäsuorasti ) työntekijän nuorta ikää. Näissäkin tapauksissa kyseessä ovat ollee jo reilusti yli 20 vuotiaat henkilöt.

      • Katso peiliin

        Hei,

        luettelit kattavan litanian työtaustojasi. Ihmettelen suuresti jos takanasi on todella kaikki tuo kokemus, koska et näytä hallitsevan jaloa oikeinkirjoituksen taitoa.

        Olisiko arvon tyhjäntoimittajassa jotain muutakin ´pientä laittoa´, josta takalistossasi reilun vuoden sijainnut kengänkuva johtuu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe