Terrieri uros.. (ongelmia?)

brassi

Hei kaikki!
Ostin jokin aika sitten todella valloittavan brasilianterrieri uroksen, mutta pojun kanssa alkoi parin päivän jälkeen ilmetä ongelmia. Koirani tietää minun olevan "johtaja" ja käyttäytyykin sen mukaisesti, mutta se on keksinyt muutaman todella ilkeän tavan.

Tämä nuori herra napsii minua nenästä vähän liian usein, että se olisi vain vahinko. Ajattelin kysellä teiltä, miten voisin "kontrolloida" tätä naamasta napsintaa? Muutaman kerran olen ottanut koiraa niskasta kiinni, en lujaa mutta kuitenkin niin, että koira on tuntenut sen. Mielelläni en näin tee, joten jos joku tietää jotain muita hyviä keinoja, niin avut ovat terve tulleet.

Toinen asia, mitä nuori herra harrastaa on käsivarren "nylkyttäminen". Koirani rakastaa leikkimistä, mutta joka kertaa leikkiminen päättyy siihen, että poika alkaa nylkyttämään käsivartta. Mitä tälle asialle voisi tehdä? Paras konsti on varmaankin työntää koira sivuun, mutta onko konsteja, joilla nylkyttämisen saisi loppumaan?

Mitään muuta "vikaa" en rakkaasta brassi herrastani löydä, mutta nämä temput vaikeuttavat meidän yhteiseloa. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.

11

2918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudenkorento75

      eli kannattaako sitä nenää työntää siihen kuonon eteen jos napsauttaa aina siitä? Voisikos olla joku leikkiin kutsumis napsaisu. Koiran täytyy kiellosta tietää että sitä ei sallita. Tuo nylkytys on aina alistamismuoto.

      • tekee kanssa samoja..

        Heippa!
        Meillä on nyt 11 viikkoinen jackrusselli ja sillä on kanssa noita tapoja. Ensinnäkin,meidän poika puree kaikkea,ollaan vaan kovasti yritetty sitä kieltää,tosin on niin luupää että ei mene jakeluun.Ollaan myös niskavilloista nosteltu ja puhuteltu,vaikka se ei itsestään kivalta tunnu,mutta pakko.Poika on kova näykkimään käsiä,nyt ollaan ruvettu vaan antamaan luunappeja suoraan nokalle.Niin kauan kun koira puree tai näykkii kättä aina luunappi ennen kun se itse antaa periksi.Kova homma mutta pakko on oppia käyttäytymään.
        Meidän pojalla on seitsemän viikkoisesta asti ollut noita jylpyttämisjuttuja.Kun koira innostuu leikistä se alkaa nylpyttämään kättä,samoin pehmoleluja.Ollaan vaan tylysti napattu pehmolelut pois tai sitten selätetty koira.Ollaan myös ajateltu että pakko sitä on kieltää jylpyttämisestä,koska se ei sitä meille saa tehdä.. Siitä kuulemma saattaa olla haittaa jos haluaa myöhemmin koiralla astuttaa,että se ei astuisi,mutta toisaalta luulen että siinä on sitten luonnolla sormet pelissä ja että vietit ovat niin kovat että kyllä se astuu jos tarve niin sanoo! :) Kannattaa kuitenkin kokeilla sitä, että selätät pennun,eli laitat sen selälleen ja pidät paikallaan niin kauan että se pysyy paikallaan ja rauhottuu..Meillä tämä ei ole aina toiminut,mutta kannattaa yrittää!Ja sitten kannattaa vaan kiinittää koiran huomio muualle joko lähtemällä itse pois tai keskittämällä sen huomion vaikka johonkin leluun..Inhottavaa tuo jylpyttäminen.Minuakin haittaa se aivan suunnattomasti,ja olen miettinyt kovasti että miten sen saisi karsittua niin että siitä ei tulisi tapaa.
        Tuosta puremisesta vielä että näykkiminen saattaa loppua kun koiran hampaat on vaihtuneet..
        Täytyy vain yrittää pysyä kovana,vaikka se ei aina helppoa olekkaan. Tsemppiä vaan sinnekkin!! ;)


      • koirakouluttajan oppeja

        Tuolla pulinapalstallahan se eräs ´koirakouluttaja´ väitti, ettei koiraa saa kieltää, vaan sille pitää vaikkapa laulaa ´tilulilu lei ´. Koira saa kuulemmas traumoja Ei-sanasta!
        Joten, anna purra vaan nenästä ja varpaasta, älä vaan sano Ei-sanaa.


      • brassi
        koirakouluttajan oppeja kirjoitti:

        Tuolla pulinapalstallahan se eräs ´koirakouluttaja´ väitti, ettei koiraa saa kieltää, vaan sille pitää vaikkapa laulaa ´tilulilu lei ´. Koira saa kuulemmas traumoja Ei-sanasta!
        Joten, anna purra vaan nenästä ja varpaasta, älä vaan sano Ei-sanaa.

        Kylläpähän sekin on nähty, miten käyttäytyy ns. koulutettu koira, joka on saanut kuitenkin tehdä mitä tahtoo. Ja omasta koirastani en halua samanlaista tapausta.


      • brassi

        Ei minun ainakaan tarvitse omaa turpavärkkiäni työntää koiran nenän lähelle, kun tämä kaveri hyppii itse nenille. Tätä tapahtuu mm. sohvalla ja sängyssä, yms.


    • Lärpäkekorva

      Minkäköhän ikäinen ko. koira mahtaa olla?
      On nimittäin ihan eri asia puhutaanko tässä nyt pennusta (7vko tai ylöspäin) tai sitten aikuisesta yksilöstä...

    • tietää

      sun olevan johtaja jos noin käyttäytyy. Alempiarvoiset eivät napsi ylempiarvoisia eivätkä varsinkaan nylkytä.

    • Nimetön

      Jaa,tuosta pökkimisestä en osaa sanoa,mutta tuosta näykkimisestä kyllä jotain.
      Se että puistelet koiraa ei ehkä ole paras keino.Uros saattaa käsittää asian niin että olet ottanut haasteen vastaan.Ehkä napakka EI ja sen jälkeen täydellinen huomioimattomuus jonkin aikaa.Tuota valtataistelua saattaa jatkua pojan kanssa pitkäänkin jos asetat itsesi samalle viivalle ja lähdet jokaiseen annettuun haasteeseen mukaan.

      • brassi

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Sain samat ohjeet jo eräässä toisessa keskustelussa ja olen todennut tuon konstin tepsivän. Kiitos paljon. :)


    • sinua ruotuun

      koska olet hänen mielestään alempana ja käskytettävänä siksi nylkyttää eli alistaa ja nappaa nenukkiin...eli johtajuus kuntoon..niin loppuu tuo :)

    • Anonyymi

      Ei ainakaan winsletistä kannata varata koiraa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe