Miten raskausviikot lasketaan kun on tehty hedelmöityshoidot. Lisätäänkö keräys (hedelmöitys) päivään kaksi viikkoa? Eli siis niinkuin olisi ovulaatiopäivänä hedelmöittynyt. Eikös normi raskaudessa solut yhteydy vasta muutama päivä ovulaation jälkeen. Vai menevätkö ne heti yhteen. Jaa a taitaa olla iaka kaivaa vanha bilsan kirja esiin
Raskausviikkojen laskeminen
5
881
Vastaukset
- mutta
Näin järellä ajateltuna (kokemusta ei ole).
hedelmöityshän tapahtuu maljassa ennen alkionsiirtoa, joten eikö se raskausviikkojen laskeminen ala siitä ajasta, kun ne munasolut hedelmöittyy siinä maljassa?- outomus
Ei,koska raskausviikot normiraskaudessa lasketaan alkaen viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, josta siis kuluu noin kaksi viikkoa hedelmöittymiseen. Eli kun normiraskaudessa ollaan esim viikolla 10. Alkio onkin vasta 8 viikkoa vanha.Elikkäs ehkä se on niin että lisään hedelmöittymispäivään sen kaksi viikkoa :)
- minä.
Mielestäni raskausviikkoja aletaan laskemaan jo kuukautisten alkamisesta..Mutta jonkinlainen poikkeushan pitkällä ivf kaavallakin on oltava, ei siis normilaskun mukaan..
Koska kuukautisten ensimmäisestä päivästähän lasketaan lapsen laskettu aika.- nti -78
Hei! Olin itse ivf:ssä 26.01.07 ja se onnistui! Oma lääkäri sanoi, että laskettu aika lasketaan siitä päivästä koska istutus on tehty.
Aika outoa siis. - nti -78
Hei! Olin itse ivf:ssä 26.01.07 ja se onnistui! Oma lääkäri sanoi, että laskettu aika lasketaan siitä päivästä koska istutus on tehty.
Aika outoa siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078