Suomi KP:n Deaktivointi ?????

jorma123

Terve!

Miten tuo Suomi KP:n deaktivointi on muuttunut
syyskuussa / 2006 ?

Minulla on 12 / 2006 dekottu ase ja ainakin siitä lähtee lukko irti.

Kiitokset asiallisita vastauksista jo etukäteen.

11

9068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuira`s

      Nyt asiaa tuntevat faktaa kehiin niin loppuu tämä epävarmuus! Kiitän jo etukäteen...

      • Ylikenraali

        Purukumia piippu puolillaan. Varma tieto.


    • fennoman

      Kysäisehän sieltä.Siellä myydään niitä ja myyjien luulisi kertovan miten tuo on tehty.

      Tätä samaa asiaa pohditaan täällä niin usein.

      Jos ketä se kiinnostaa,kysyy ja jakaa tietonsa täällä muiden kanssa.

      Dekojen myyjät sitä eivät kerro,huutonetissä kun kysyy,se on kerrottava.Siis ei muuta kuin sinne kysymään.

    • hitsariheikki

      ensin lukonpää viistetään sitten hitsataan hylsyaukosta lipaskiinni aseeseen tämän jälkeen luisti lasketaan eteen ja hitsataan piipusta luisti kiinni (tämä ei näy ulospäin). Tämä hitsaus tapahtuu eristetyllä puikolla. Sen jälkeen pesään porataan alhaalta reikä ja laitetaan hiiliterästappi ja hitsataan alhaalta reikä umpeen. Tässä tämä toimenpide lyhykäisyydessään.

      • Tuira`s

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.


    • mie.
    • ennen>>

      Joskus parisenkymmentä vuotta sitten riitti, kun patruunapesään oli hitsattu pienoinen nööli, eikä mitään papereita tuolle tarvittu.
      Liekkö noin tehdyt vielä lainvoimaisia.

      Jos ovat, niin mikä estää näin tekemästä nytkin ja väittää operaation tehdyn paapan aikoihin vuosia sitten.

      • Hippopotamus amfibius

        Asiatonta, mutta turmella nyt kunnon aseita. Mitä hittoa te niillä teette.


      • dekotus

        Nykyään täytyy tukkia patruunapesä ja rikkoa lukon sulkukappale. Se on pakollinen mitä pitää tehdä joka dekoaseelle. Sinällään ei kovin hirveä toimenpide paitsi tuo piipun tuhoominen kun kuitenkin 99% tapauksissa piippu ja patruunapesä on samassa. Joitain tapauksia kuitenkin on jossa ei näin esim. revolverit, mutta niissä rulla on patruunapesä joten se on yleensä turmeltu ihan piloille. Kaikissa perinteisissä ruutiaseissa on tasan 2 luvanvaraista(patruunapesä ja lukon sulkukappale) osaa ja dekotessa ne täytyy rikkoa tai poistaa. PV joutuu tosin uusien säännösten takia dekottamaan Suomi KPnsa paljon kovemmin kun mitä laki vaatii ja monet dekottajat pöllivät mm. nallipiikkejä yms. varaosiksi dekoista. Näinollen suurinosa markkinoilla olevista dekoista on ihan oikeata romurautaa. Tosin on tietääkseni olemassa elokuvakäyttöön oikeista aseista valmistettuja startti/paukkupatruunoita ampuvia teatteriaseita, mutta ne ovat todella harvinaisia. Itse en ole edes tuollaista asetta koskaan nähnyt, mutta olen kuullut, että Suomessa olisi ainakin yksi firma joka tekee/vuokraa semmoisia.


      • Nimetön
        Hippopotamus amfibius kirjoitti:

        Asiatonta, mutta turmella nyt kunnon aseita. Mitä hittoa te niillä teette.

        Mitä tuollaisella rautamöhkäleellä oikeesti tekee? Sama kuin kattois asetta kuvasta?


      • FAKTA9999
        dekotus kirjoitti:

        Nykyään täytyy tukkia patruunapesä ja rikkoa lukon sulkukappale. Se on pakollinen mitä pitää tehdä joka dekoaseelle. Sinällään ei kovin hirveä toimenpide paitsi tuo piipun tuhoominen kun kuitenkin 99% tapauksissa piippu ja patruunapesä on samassa. Joitain tapauksia kuitenkin on jossa ei näin esim. revolverit, mutta niissä rulla on patruunapesä joten se on yleensä turmeltu ihan piloille. Kaikissa perinteisissä ruutiaseissa on tasan 2 luvanvaraista(patruunapesä ja lukon sulkukappale) osaa ja dekotessa ne täytyy rikkoa tai poistaa. PV joutuu tosin uusien säännösten takia dekottamaan Suomi KPnsa paljon kovemmin kun mitä laki vaatii ja monet dekottajat pöllivät mm. nallipiikkejä yms. varaosiksi dekoista. Näinollen suurinosa markkinoilla olevista dekoista on ihan oikeata romurautaa. Tosin on tietääkseni olemassa elokuvakäyttöön oikeista aseista valmistettuja startti/paukkupatruunoita ampuvia teatteriaseita, mutta ne ovat todella harvinaisia. Itse en ole edes tuollaista asetta koskaan nähnyt, mutta olen kuullut, että Suomessa olisi ainakin yksi firma joka tekee/vuokraa semmoisia.

        NYKYISTEN EU:N MUKANA TULLEIDEN SÄÄNNÖSTEN MUKAAN DEKO ASEEN PYSTYY PURKAMAAN JA KOKOAMISTA ESIM HARJOITTELEMAAN. LISÄKSI LIPPAASEEN VOI LAITTAA OIKEAN PATRUUNANJA LADATA JA JA SEN VOI VAIKKA LAUKAISTA! OMAAN NAAMAAN SE LENTÄÄ MUTTA KUITENKIN. TARKEMPAA TIETOA VOI KYSYÄ ESIM DEKO-PALVELUJA TEKEVILTÄ YRITUKSILTÄ. ESIM: LAATU-ASE


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe