Valtra n121

Vikkoo vikkoo

Mikä on Valtrassa Vikana kun ei jaksaa pyöriä näillä keleillä ? Suodattimet ym muut vaihdettu. Voisiko olla et repii jostain ilmoja imupuolelta? Onko kellään kokemuksia?

15

5595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauemmaksi

      John donnerin vierestä,koska Valtrasi on saanut tartunnan. Suosittelen Jonnun siirtämistä Kuusakosken keräykseen,hyvityshinta n. 5c per kilo,,,reilua eikö totta?

    • kettuilee

      Suodattimet vaihdettu useita kertoja, ihan polvillaan koko kone 30 pakkasilla. nyt taas saatiin käymään kun pakkanen laski ja suodattimet taas vaihdettu... kuulemma muillakin ollu ongelmia.

      • vallu6850

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??


      • kettuilee
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        vanha masiina 605 toiminut uskollisesti keli kun keli


      • DB 880
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        se on ihan normaalia että hitekissä palaa kylmänä peräöljyn merkkivalo, se on niin herkkä


      • hitech 8450
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        Kerroit valtrasi hydrauliikan merkkivalon syttyvän palamaan kun käynnistät kylmällä. Merkkivalo syttyy silloin kun järjestelmässä on tukkeuma. Mutta se syttyy myös silloin kun traktoria käynnistetään kylmällä ilmalla. Tällöin öljy virtaa ohivirtausventtiilien kautta suodattamattomana. Jos sinulla on käyttäjän käsikirja niin sama asia löytyy sivulta 46.


    • renkinä

      Siitä polttoaineesta ei traktorista, näin se vaan on 30 pakkasella.

      • kettuilee

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie


      • nuhvieltti
        kettuilee kirjoitti:

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)


      • olla
        nuhvieltti kirjoitti:

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.


      • nuhvieltti
        olla kirjoitti:

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...


      • vain
        nuhvieltti kirjoitti:

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...

        harrastelulta vaikuttaa tuo touhu! Eihä kainuussa ja pohjoisempane tehtäis talvella yhtää mitään jos tuo olis pakkasraja! Eikä ainakaa Sinun valmettiisi tule talven aikaan ollenkaan tunteja! Kuhmolaisetkaan eivät yleensä ole olleet noin kylmänarkoja, tunnen heitä ja kuhmoa kuitenkin jonkunverran. Nuhveltti on selvästi joku etelä rannikon asukki.


    • pitää pelata

      pakkasella jos talvilaatua tankissa,samepiste -34 ja jähmepiste -37,sitten jos kovempaa ainetta tarvii niin kun minä,minulla arktinen laatu joka kestää yli -40.Niin ja traktori on jonnu jossa VAKIO VARUSTEENA polttoaineen lämmitin.Eikä traktori tarvi lämmintä kammaria jos koneet pitää muuten kunnossa ja osaa niitä käyttää ääriolosuhteissa,20v kokemus puhuu.

      • Valmutti

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...


      • Valmutti
        Valmutti kirjoitti:

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...

        Niin joo... Commonrail- moottoreihin EI SAA laittaa Diesel 100:aa!!!! Huoltomieheltä kuultua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe