Valtra n121

Vikkoo vikkoo

Mikä on Valtrassa Vikana kun ei jaksaa pyöriä näillä keleillä ? Suodattimet ym muut vaihdettu. Voisiko olla et repii jostain ilmoja imupuolelta? Onko kellään kokemuksia?

15

5505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauemmaksi

      John donnerin vierestä,koska Valtrasi on saanut tartunnan. Suosittelen Jonnun siirtämistä Kuusakosken keräykseen,hyvityshinta n. 5c per kilo,,,reilua eikö totta?

    • kettuilee

      Suodattimet vaihdettu useita kertoja, ihan polvillaan koko kone 30 pakkasilla. nyt taas saatiin käymään kun pakkanen laski ja suodattimet taas vaihdettu... kuulemma muillakin ollu ongelmia.

      • vallu6850

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??


      • kettuilee
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        vanha masiina 605 toiminut uskollisesti keli kun keli


      • DB 880
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        se on ihan normaalia että hitekissä palaa kylmänä peräöljyn merkkivalo, se on niin herkkä


      • hitech 8450
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        Kerroit valtrasi hydrauliikan merkkivalon syttyvän palamaan kun käynnistät kylmällä. Merkkivalo syttyy silloin kun järjestelmässä on tukkeuma. Mutta se syttyy myös silloin kun traktoria käynnistetään kylmällä ilmalla. Tällöin öljy virtaa ohivirtausventtiilien kautta suodattamattomana. Jos sinulla on käyttäjän käsikirja niin sama asia löytyy sivulta 46.


    • renkinä

      Siitä polttoaineesta ei traktorista, näin se vaan on 30 pakkasella.

      • kettuilee

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie


      • nuhvieltti
        kettuilee kirjoitti:

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)


      • olla
        nuhvieltti kirjoitti:

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.


      • nuhvieltti
        olla kirjoitti:

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...


      • vain
        nuhvieltti kirjoitti:

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...

        harrastelulta vaikuttaa tuo touhu! Eihä kainuussa ja pohjoisempane tehtäis talvella yhtää mitään jos tuo olis pakkasraja! Eikä ainakaa Sinun valmettiisi tule talven aikaan ollenkaan tunteja! Kuhmolaisetkaan eivät yleensä ole olleet noin kylmänarkoja, tunnen heitä ja kuhmoa kuitenkin jonkunverran. Nuhveltti on selvästi joku etelä rannikon asukki.


    • pitää pelata

      pakkasella jos talvilaatua tankissa,samepiste -34 ja jähmepiste -37,sitten jos kovempaa ainetta tarvii niin kun minä,minulla arktinen laatu joka kestää yli -40.Niin ja traktori on jonnu jossa VAKIO VARUSTEENA polttoaineen lämmitin.Eikä traktori tarvi lämmintä kammaria jos koneet pitää muuten kunnossa ja osaa niitä käyttää ääriolosuhteissa,20v kokemus puhuu.

      • Valmutti

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...


      • Valmutti
        Valmutti kirjoitti:

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...

        Niin joo... Commonrail- moottoreihin EI SAA laittaa Diesel 100:aa!!!! Huoltomieheltä kuultua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe