Valtra n121

Vikkoo vikkoo

Mikä on Valtrassa Vikana kun ei jaksaa pyöriä näillä keleillä ? Suodattimet ym muut vaihdettu. Voisiko olla et repii jostain ilmoja imupuolelta? Onko kellään kokemuksia?

15

5541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauemmaksi

      John donnerin vierestä,koska Valtrasi on saanut tartunnan. Suosittelen Jonnun siirtämistä Kuusakosken keräykseen,hyvityshinta n. 5c per kilo,,,reilua eikö totta?

    • kettuilee

      Suodattimet vaihdettu useita kertoja, ihan polvillaan koko kone 30 pakkasilla. nyt taas saatiin käymään kun pakkanen laski ja suodattimet taas vaihdettu... kuulemma muillakin ollu ongelmia.

      • vallu6850

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??


      • kettuilee
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        vanha masiina 605 toiminut uskollisesti keli kun keli


      • DB 880
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        se on ihan normaalia että hitekissä palaa kylmänä peräöljyn merkkivalo, se on niin herkkä


      • hitech 8450
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        Kerroit valtrasi hydrauliikan merkkivalon syttyvän palamaan kun käynnistät kylmällä. Merkkivalo syttyy silloin kun järjestelmässä on tukkeuma. Mutta se syttyy myös silloin kun traktoria käynnistetään kylmällä ilmalla. Tällöin öljy virtaa ohivirtausventtiilien kautta suodattamattomana. Jos sinulla on käyttäjän käsikirja niin sama asia löytyy sivulta 46.


    • renkinä

      Siitä polttoaineesta ei traktorista, näin se vaan on 30 pakkasella.

      • kettuilee

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie


      • nuhvieltti
        kettuilee kirjoitti:

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)


      • olla
        nuhvieltti kirjoitti:

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.


      • nuhvieltti
        olla kirjoitti:

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...


      • vain
        nuhvieltti kirjoitti:

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...

        harrastelulta vaikuttaa tuo touhu! Eihä kainuussa ja pohjoisempane tehtäis talvella yhtää mitään jos tuo olis pakkasraja! Eikä ainakaa Sinun valmettiisi tule talven aikaan ollenkaan tunteja! Kuhmolaisetkaan eivät yleensä ole olleet noin kylmänarkoja, tunnen heitä ja kuhmoa kuitenkin jonkunverran. Nuhveltti on selvästi joku etelä rannikon asukki.


    • pitää pelata

      pakkasella jos talvilaatua tankissa,samepiste -34 ja jähmepiste -37,sitten jos kovempaa ainetta tarvii niin kun minä,minulla arktinen laatu joka kestää yli -40.Niin ja traktori on jonnu jossa VAKIO VARUSTEENA polttoaineen lämmitin.Eikä traktori tarvi lämmintä kammaria jos koneet pitää muuten kunnossa ja osaa niitä käyttää ääriolosuhteissa,20v kokemus puhuu.

      • Valmutti

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...


      • Valmutti
        Valmutti kirjoitti:

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...

        Niin joo... Commonrail- moottoreihin EI SAA laittaa Diesel 100:aa!!!! Huoltomieheltä kuultua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe