Valtra n121

Vikkoo vikkoo

Mikä on Valtrassa Vikana kun ei jaksaa pyöriä näillä keleillä ? Suodattimet ym muut vaihdettu. Voisiko olla et repii jostain ilmoja imupuolelta? Onko kellään kokemuksia?

15

5773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauemmaksi

      John donnerin vierestä,koska Valtrasi on saanut tartunnan. Suosittelen Jonnun siirtämistä Kuusakosken keräykseen,hyvityshinta n. 5c per kilo,,,reilua eikö totta?

    • kettuilee

      Suodattimet vaihdettu useita kertoja, ihan polvillaan koko kone 30 pakkasilla. nyt taas saatiin käymään kun pakkanen laski ja suodattimet taas vaihdettu... kuulemma muillakin ollu ongelmia.

      • vallu6850

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??


      • kettuilee
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        vanha masiina 605 toiminut uskollisesti keli kun keli


      • DB 880
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        se on ihan normaalia että hitekissä palaa kylmänä peräöljyn merkkivalo, se on niin herkkä


      • hitech 8450
        vallu6850 kirjoitti:

        Meillä on 6850 2000vm ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma on et pakkasella ennenkuin lämpiää öljyt palaa hydraulikka suodattimien merkkivalo. Eli ilmoittavat että olisi tukossa vaikka vaihdettiin 100h sitten öljyt ja suodattimet. Vähän on alkanut epäilyttää et vaihtoivatko huollossa ollenkaan suodattimia kun heti sen jälkeen ilmaantui kyseinen ongelma.??

        Kerroit valtrasi hydrauliikan merkkivalon syttyvän palamaan kun käynnistät kylmällä. Merkkivalo syttyy silloin kun järjestelmässä on tukkeuma. Mutta se syttyy myös silloin kun traktoria käynnistetään kylmällä ilmalla. Tällöin öljy virtaa ohivirtausventtiilien kautta suodattamattomana. Jos sinulla on käyttäjän käsikirja niin sama asia löytyy sivulta 46.


    • renkinä

      Siitä polttoaineesta ei traktorista, näin se vaan on 30 pakkasella.

      • kettuilee

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie


      • nuhvieltti
        kettuilee kirjoitti:

        talvi laatua moot.polttoöljy, sama paska naapurilla jonka jontikka pörrää ihan hyvin. agrimarketin kautta tuli aineet.. mitä lie

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)


      • olla
        nuhvieltti kirjoitti:

        Jospa tilasäiliönne pohjalla on vettä...

        Kuka helkkari menee repimään koneita 30 asteen pakkasella käyntiin? Metsäkoneurakoijilla on pakkasraja -25, vaikka on vepastot sun muut.
        Onkos muuten muistettu laittaa diesel 100:sta tankkausten yhteydessä? Minä laitan aina talvi aikaan... Ja muutenkin pysyy valmet tallissa yli 20 asteen pakkasissa!

        On se vaan niin että rauta alkaa olla lujilla noissa lukemissa. Tyhmyyttä mokoma repiminen. Jos taas on pakollinen tarve (kuten rehun jako tms), niin rakentakaa lämmin konesuoja! Onhan jussiloilla eu-tuki rahaa, millä ostavat kalliita valtroja tms ;-)

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.


      • nuhvieltti
        olla kirjoitti:

        etelän konemiehiä jos voi pitää pakkasrajan noin mitättömissä lukemissa! Ja lähinnä harrastelijoita.

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...


      • vain
        nuhvieltti kirjoitti:

        Väärin meni! Täällä itä-rajalla on konemiesten yleisin pakkas raja -25'c. Siis alue kitee, jns, nurmes, kuhmo jne jne...

        harrastelulta vaikuttaa tuo touhu! Eihä kainuussa ja pohjoisempane tehtäis talvella yhtää mitään jos tuo olis pakkasraja! Eikä ainakaa Sinun valmettiisi tule talven aikaan ollenkaan tunteja! Kuhmolaisetkaan eivät yleensä ole olleet noin kylmänarkoja, tunnen heitä ja kuhmoa kuitenkin jonkunverran. Nuhveltti on selvästi joku etelä rannikon asukki.


    • pitää pelata

      pakkasella jos talvilaatua tankissa,samepiste -34 ja jähmepiste -37,sitten jos kovempaa ainetta tarvii niin kun minä,minulla arktinen laatu joka kestää yli -40.Niin ja traktori on jonnu jossa VAKIO VARUSTEENA polttoaineen lämmitin.Eikä traktori tarvi lämmintä kammaria jos koneet pitää muuten kunnossa ja osaa niitä käyttää ääriolosuhteissa,20v kokemus puhuu.

      • Valmutti

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...


      • Valmutti
        Valmutti kirjoitti:

        Meillä teki N 121 ihan samaa Hankkijalta ostetulla polttoöljyllä... täyttä paskaa koko aine. Ei koskaa enää sieltä...

        Niin joo... Commonrail- moottoreihin EI SAA laittaa Diesel 100:aa!!!! Huoltomieheltä kuultua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      76
      4263
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      190
      3479
    3. 194
      2804
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      66
      2716
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      40
      2626
    6. 57
      1156
    7. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      76
      1027
    8. Aitolehti Capital

      HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1002
    9. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

      Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      107
      866
    10. Missä kuussa

      Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      55
      860
    Aihe