Heips..
Olisi vaan semmonen pikku kysymys, että..
Jos on aikeissa muuttaa Tokioon tai se lähettyville, niin tuleeko asuminen siellä maksamaan huomattavasti enemmän kuin täällä koto suomessa?
Tuollainen tieto olisi tällä hetkellä ihan mukava, etteivät ystäväni (ja minun) unelmat vain romuttuisi rahan takia. :/
Kallistako?
2
1157
Vastaukset
- sasae
Koska yenin ja euron kurssit on niin, että euroilla on edullista mellastaa Japanissa, niin ei se niin kallista ole. Eri asia jos joudut tienaamaan ne rahat Japanissa. Mä oon laskenut sen niin, että 150 000 yeniä/kk on minimi jolla pärjää.
- on aika vähän
Oon asunu Tokiossa 5 vuotta ja Tokioon pätee sama kuin mihin tahansa suureen kaupunkiin: kaikkea löytyy, halpa on halpaa ja kallis on sitten tosi kallista.
Kaikki riippuu siis siitä mitä etsii, mutta kyllä musta 150.000 jeniä on ok, jos siinä ei ole asumista mukana? Ruoka maksaa ehkä saman verran kuin Suomessa noin keskimäärin (tai ehkä vähän vähemmän). Liikkuminen on (junat, metrot yms. ) kallista etenkin jos asut kaukana keskustasta.
Jos haluat asua edes vähän lähellä pelimestoja on vuokra 100.000 jeniä tai enemmän. Halpoja tietenkin löytyy 50.000 ja ylöspäin/kk kun mennään vain kauemmaksi ytimestä. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245231Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1874961"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853434Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072976Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242312Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2411747- 991299
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.791299Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741000Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96937