R1200GS ja matkustaja?

GS-touring

Terve,

Kokemuksia kaivataan GS:n matkustajamukavuudesta. Meillä on ollut R850R, R1150RS ja R1150RT matkapyörinä.
Pisimmät reissut ovat olleet 4000 km luokkaa ja vieneet tuon 2-3 viikkoa. Olemme olleet vaimoni kanssa näihin kaikkiin pyöriin tyytyväisiä - toki RT oli kunkku matkapyöräominaisuuksiltaan (matkustajan mukavuus).

Nyt kiinnostaa uusi R1200GS. Mp:tä ei nyt juuri taloudessamme ole ja uutta pyörää tee mieli... (isoa matkaenduroa eli GS:ää). Koeajokelitkin alkavat vasta 2 kk päästä. Ei viitsisi tilata pyörää ilman koeajoa.

Millainen GS on ajaa kaksi päällä? Millaiset tilat on matkustajalla ?

(Kuski on 177 cm / 85 kg ja kyytilinen 165 cm / 60kg).

Siis, kokemuksia GS:stä reissupyöränä / kaksi päällä tavaraa.

7

3682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekkavei
    • kiirettä

      Kävin tuossa tammikuun lopulla bmw kauppiaalla kypärä kaupoilla ja samalla tuli juttua bemareiden myynnistä, niin kauppias totesi että tämän vuoden suomen gs kiinntiön on jo myyty ja koittavat saada suomen bmw:n kautta 50 pyörän lisä kiintiötä.->voisi olla viimeisiä aikoja lähteä kauppoja hieromaan jos meinaa ensi kesänä päristellä gessulla.Oma on onneksi tilattu jo lokakuussa.
      Niin hyvä peli se gessu on monenlaiseen menoon.Jotain kertoo sekin että on keikkunut myyntitilastojen käressä keskieuroopassa monena vuotena.

      • se,

        ostavat toisen varaosiksi.


      • GS-touring

        Hei,

        Lueskelin tuossa viikonloppuna Tourenfahrer -lehteä (januar / 07). Vuoden 2006 myydyin mp Saksassa oli R1200GS (6813 kpl). Että näin. Kyllä GS:ssä pitää jotain fantastista olla, että niksmannit ostavat sitä aivan simona....


        Kaipaan kommentteja R1200GS:n matkapyöräominaisuuksista (kaksi päällä matkaromppeet).


    • Suwasaki/Bemu

      Meillä tuo GS on toiminut ihan mukavasti matkoilla. Kuski 188cm ja kyytiläinen suht samaa luokkaa kuin teillä. Tilaan vaikuttaa se että satulat on erilliset ja hyvin muotoillut. Tavaraa on ollut kaksi 45L sivulaukkua ja iso tavararulla pakkarilla. Ja kyytiläisellä vielä joskus reppu. Tankkilaukkua en ole käyttänyt. Mukavasti on vienyt ja valituksia ei ole takaa kuulunut.

    • Paljon ajanut

      Olen tehnyt kaksi Euroopan matkaa GS:llä yhdessä 11-vuotiaan poikani kanssa. Matkanopeutena pidimme vaatimattomat 120 km tunnissa, mutta hyvin ehdimme Italiaan. Molemmilla reissuilla mittariin kertyi reilut 4000 km. Poikani painaa 40 kg ja minä reilut 60 kg. Itse olen 175 cm ja poikani 160 cm. Pyörässäni ovat alkuperäiset sivu- ja takalaukut. Reissussa ne ovat aivan täyteen pakatut ja painavat melkoisesti. Poikani viihtyi oikein hyvin kyydissä, mutta ei enduron mukavuus ole, eikä voi olla, samaa luokkaa kuin suuren matkapyörän. Minulla on ollut myös GoldWing ja näitä kahta pyörää ei mukavuudeltaan voi verrata keskenään - niin erilaiseen ajoon ne on tehty. GS on erittäin hyvä yleispyörä, mutta myös erinomainen matkapyörä. R1200RT:ssä on aivan sama runko kuin GS:ssä. Olen itse ollut tyytyväinen GS:n ajo-ominaisuuksiin myös kaksin ajettaessa. Ainoa selkeä miinus on takaiskunvaimennin, ja olenkin tilannut Öhlins:n takaiskunvaimentimen kaikilla mahdollisilla säädöillä (1054€). Myös saksalaisissa testeissä on moitittu alkuperäistä takaiskunvaimenninta, mikä on -yllätys kyllä - WhitePowerin valmistama. Edelliseen BMW:hen vaihdoin WhitePowerin takaiskunvaimentimen ja täytyy sanoa, että se oli paljon parempi kuin GS:n alkuperäinen vaimennin. GS:n etu on sen monipuolisuus. Sen päälle on mukava istua ja lähteä vaikka Kaivopuistoon kahville taikka Garda-järvelle. Ajoasento on miehekkään ryhdikäs ja selkä ja niskat suorassa jaksaa puskuttaa eteenpäin pitkiä matkoja väsymättä. Sadekelillä vesi lentää melko suoraan nilkoille aina polviin saakka. Näin siitäkin huolimatta, että laitoin etulokasuojaan Wunderlichin valmistaman jatko-osan. Olen ajanut yhtäjaksoisesti 33 vuotta moottoripyörällä ja niitä on minulla ollut hyvin erilaisia. Olen käynyt 26 kertaa moottoripyörällä Italiassa. Lähes kaikki pyöräni ovat olleet vähintää 1000 cc ja erityisesti pitkään matka-ajoon tarkoitettuja. Vaikka usein haaveilin isosta endurosta, on GS ensimmäinen allroad-pyöräni. Ensi kesän laivaliput Eurooppan on jo tilattu ja olen ollut erittäin tyytyväinen R1200GS:ään, niin sen ajo- ja matkaominaisuuksiin kuin myös vääntävään moottoriin ja kuljetuskapasiteettiin.
      Ystävällisin terveisin,
      Antti Virtanen
      Espoo

    • MG vai BMW

      Kovin näyttävät GS:t olevan haluttuja. Itsekin haaveilen sellaisesta ensi kesäksi. Ei netistä löydy kovinkaan montaa vähän ajettua vm. 2005 -2006 pyörää. Vinkkejä vähän ajetusta myytävästä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe