Uuden Yariksen tuulilasin teksti

Yaris07

Huomasin tänään yariksen tuulilasista tekstin "laminated" mitä se tarkoittaa???? sain auton eilen ja en tiedä mitä se teksi tarkoittaa, arvelen että se on äänieristyslasi vai onko?

12

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinen...

      Kaikkien autojen tuulilasi on laminoitu. Kyseessä ei ole mikään erityisominaisuus vaan aivan normaali rakenne. Edellisenkin autosi tuulilasissa oli jossain huomaamattomasti sama teksti.
      Tuulilasi on nykyään osa autokorin kantavaa rakennetta!
      Aiemmin käytettiin karkaistua tuulilasia, joka levisi särkyessään tuhansiksi murusiksi.

    • petrip

      taitaa nykyään olla laminoitu tuulilasi. Se kestää kovempia iskuja kuin tavallinen lasi. Joissain kalliimmissa autoissa kuten eräissä Lexuksissa on sivulasitkin laminoitu.

      • lasi

        on tuulilasina turvallisuuden vuoksi pakollinen.
        Kahden lasikerroksen välisä on muovikalvo, joka pitää lasin kasassa, vaikka se menisi säröille.
        Ennenaikaan lasi hajosi tuhansiksi teräviksi sirpaleiksi, jotka olivat vaarallisia.


      • myös muilla merkeillä on

        407 pösöön on saatavana laminoidut sivu lasit, ne on äänettömämmät, kun sekuriitti eikä tipu syliin.


      • Anonyymi

        Ei muuten kestä pienintäkään iskua , nastat pikku kivet niin heti halkeama , huono tsägä kolme kertaa hajonnut kuukauden välein.
        Vakuutus löytyy mutta omavastuu 200€


    • rosvousta

      mulla hajos uuden yariksen tuulilasi korjaus 800 euroa halpoja kilometrejä ja paskat

      • Mirka

        Nykyautoihin kannattaa aina hankkia lasivakuutus ostohetkellä, koska tuulilasi on osa kantavaa rakennetta ja se menee rikki helpommin kuin ennen.


      • vakuutus
        Mirka kirjoitti:

        Nykyautoihin kannattaa aina hankkia lasivakuutus ostohetkellä, koska tuulilasi on osa kantavaa rakennetta ja se menee rikki helpommin kuin ennen.

        vain kasko mutta sitten meneemyös bonuksiaja omavastuu 500 e


      • Mirka
        vakuutus kirjoitti:

        vain kasko mutta sitten meneemyös bonuksiaja omavastuu 500 e

        Yleensä lasivakuutuksen omavastuu on vain 150€. Miten olet onnistunut löytämään noin kalliin vakuutuksen?


      • sopimuss
        Mirka kirjoitti:

        Yleensä lasivakuutuksen omavastuu on vain 150€. Miten olet onnistunut löytämään noin kalliin vakuutuksen?

        mulla on toyota sopimus noin 55e kuussa se kattaa kaiken huollot sijaisauton liikennevakuutuksen kaskon siinä on 500e omavastuu tarkistin asian ei mene bonuksia eikä tulekaan


      • Anonyymi

        uuden yariksen lasi maksaa alle 300€


    • totta tosiaa...

      Sitä se todellakin kaipaisi, ei meinaa edes omia ajatuksia kuulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe