Onko kellään kokemusta kuinka pitkä USB-kaapeli voi olla ? Ajattelin ostaa tallentavan digiboxin ja kytkeä sen PC:hen USB:lla. Näin voisin siirtää hyviä leffoja digiboxilta PC:lle ja polttaa siellä DVD:lle. PC ja telkkari on vaan eri huoneissa ja USB piuhalle tulee mittaa useampia metrejä. Toimiiko ?
USB-kaapelin pituus
7
4646
Vastaukset
- pituus
tavallisella USB-kaapelilla on MAX. 5m (laadusta riippuen) , mutta tuota voidaan jatkaa aktiivisella USB-kaapelilla, jonka jälkeen taas tavallinen. Muistan lukeneeni, että jollain toimii 12 metrin kaapeliviritys.
- cnyyvannzn
>mutta tuota voidaan jatkaa aktiivisella USB-kaapelilla, jonka jälkeen taas tavallinen
ei vaan jatketaan myös aktiivisella, koska silloin nuo vahvistimien kohdat tulevat oikein välimatkoin.
hätätilanteessa voi käyttää myös passiivista kaapelia ja heittää usb-hubin jatkokohtiin. se toimii myös vahvistimena. - hyvä tietää
cnyyvannzn kirjoitti:
>mutta tuota voidaan jatkaa aktiivisella USB-kaapelilla, jonka jälkeen taas tavallinen
ei vaan jatketaan myös aktiivisella, koska silloin nuo vahvistimien kohdat tulevat oikein välimatkoin.
hätätilanteessa voi käyttää myös passiivista kaapelia ja heittää usb-hubin jatkokohtiin. se toimii myös vahvistimena.muistan jostain lukeneeni, että pitäisi laittaa vuorotellen passiivinen ja aktiivinen. Kiitos tiedosta ;)
- cnyyvannzn
hyvä tietää kirjoitti:
muistan jostain lukeneeni, että pitäisi laittaa vuorotellen passiivinen ja aktiivinen. Kiitos tiedosta ;)
ainakin noissa mulla olevissa kaapeleissa on se vahvistin vain toisessa päässä, joten kun olen 5m:n kaapeleita jatkanut aina aktiivisilla, niin vahvistimien etäisyydeksi toisistaan tulee 5 metriä.
mutta kannattaa tosin varmistaa tuo kytkentöjen oikeaoppisuus vaikka googlella. se on paljon minua luotettavampi ja tietävämpi :)
- cnyyvannzn
usb-kaapelin pituus voi olla speksien mukaan maksimissaan 5 metriä.
jos siitä pidemmälle halutaan mennä, niin sitten tarvitaan aktiivisia vahvistimella varustettuja kaapeleita. esimerkiksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6282
noita voi sitten aika monta kytkeä peräkkäin, ainakin 3kpl toimii vielä hyvin. - Kiki
Kaipa se käyttötarkoituksesta riippuu hyvin pitkälti, kai se tommonen 10 metriä voi olla ennenkuin tulee liikaa häiriöitä, mutta kytkennällä aktiivikaapeli-passiivikaapeli-aktiivikaapeli... pituutta voikin olla sitten vaikka kuinka lailla
- Hifi-nikkari
USB-kaapeleita on eri mittaisia ja eri tarkoituksiin. Ittellä noin 2m pitkä USB-kaapeli.
PC kun on minulla myös toisessa huoneessa ja elokuvahvistin tv dvd ja muut laitteet on olohuoneessa. USB-kaapelin pituudesta ei ole haittaa. Itse käytän USB:tä kun on tulostimet,skanneri, kamera, laajakaistaboxi jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658