S.E.Hinton

taizi92

Onko kukaan lukenut kirjaa "Me kolme ja jengi"? Kirjailija on siis S.E. Hinton ja tahdon kuulla mielipiteitänne kirjasta ja tahtoisin myös tietää onko kirjalle jatko-osia tai edes itsenäisiä jatko-osia???

Ihastuin niin kirjaan, joka annettiin luettavaksi äidinkielen tunnilla, vaikka yleensä hyllystä löytyy pelkää fantasiaa ja scifiä, mutta kirja oli koskettava ja ihana!!! Tiedän että kirjasta on tehty leffa, ja sitä olenkin etsimässä ( ja voitte samantine kertoa kanttaako leffaa edes katsoa vai onko se täysi pettymys).

Muita kirjailijan kirjojakin voitte kertoa, ja sanoa ovatko ne yhtä hyviä kuin tämä. Yksi teos on ainakin "olimme kuin veljet", joka oli koulussa toinen vaihtoehto...kirjailijasta tahtoisin myös tietoa =) Paljon vaatimuksia, mutta ei voi mitään. =)

Toivon pikaisia vastauksia ja pahoittelen kirjoitus virheitä.

10

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo I

      Tämä texti on kopioitu wikipediasta:

      Susan Eloise Hinton syntyi 22. heinäkuuta vuonna 1948 Tulsassa, Oklahomassa. Hinton oli aina pitänyt lukemisesta, mutta ei ollut tyytyväinen saatavilla oleviin nuorille aikuisille kirjoitettuihin kirjoihin ja tämä sai hänet innostumaan nuorille suunnattujen kirjojen kirjoittamisesta. [1] Vaikka Hinton tunnetaan lähinnä nuorten kirjoistaan, myös poikkeuksiakin on. Esimerkiksi Hawkes Harbor, "Vampyyrin palvelija" kirjasta Hinton itse kertoo, että se on hänen ensimmäisiä aikuisille suunnattuja kirjojaan. [1] Francis Ford Coppola on ohjannut hänen kirjojensa Taistelukala ja Me kolme ja jengi filmatisoinnit, joissa ovat esiintyneet nuorina mm. Mickey Rourke ja Matt Dillon. Samoin kuin J. K. Rowlingin kohdalla, Hintoniakin on markkinoitu pelkillä etunimen alkukirjaimilla, koska ajateltiin etteivät pojat niin herkästi tartu naiskirjailijan teoksiin.


      Vampyyrin palvelija (Hawkes Harbor, 2004)
      Tex (1979)
      Taistelukala (Rumble Fish, 1975)
      Olimme kuin veljet
      Me kolme ja jengi (The Outsiders, 1967)
      Kesyttömät

      Lisää tietoa:
      www.sehinton.com

      • moiiiiiii

        Hintonin sivuilla oli myös kirja nimeltään That was then, this is now ja kirja Tim´s stories sekä taming the star runnel onko näistä kirjoita suomennoksia?


    • filmatisointi

      Elokuva on hyvä filmatisointi kirjasta. Siihen sattumalta valittiin useita tuolloin nuoria ja tuntemattomia näyttelijöitä, joista tuli vasta paljon myöhemmin kuuluisia. Myös S.E. Hinton itse tekee elokuvassa cameo-roolin.

      Kirja oli hyvin suosittu high school-opiskelijoiden keskuudessa. Itse asiassa eräs luokka äänesti keskuudessaan siitä, kuka elokuvaohjaaja olisi sopiva ohjaamaan kirjan pohjalta tehtävän elokuvan. Francis Ford Coppola voitti tuon äänestyksen.

      Kyseinen luokka lähetti sekä kirjeen, jossa he kertoivat oman näkemyksensä, että ko. kirjan Coppolalle, joka perehtyi asiaan. Coppola oli liikuttunut ja kiinnostui niin paljon asiasta, että hän todella ohjasi kirjan pohjalta elokuvan. Samoin kuin tämän jälkeen erään toisen S.E. Hintonin kirjan.

      http://www.imdb.com/title/tt0086066/

      • taizi92

        Tuhannet kiitokset tästä valaisevasta viestistä! Juuri tällaista tietoa elokuvasta kaipasinkin! Nyt enää pitää löytää ja katsoa elokuva...löytyisiköhän kirjastosta? =)


    • .....

      tai en. Luin joskus yläasteella pari sivua sieltä täältä ja paska kirja oli.

      • LUKENUT KAIKKI

        LUE KOKONAAN MUUTEN ET TIEDÄ SIITÄ MITÄÄN! OLEN LUKENUT KAIKKI HINTONIN KIRJAT


    • Ihastuin

      Luin sen ekan kerran 13 vuotiaana (täytän kohta 14) ja ihastuin siihen tyystin vaikka jotkin asiat menivätkin vähän ohi. Ajattelin lukea sen piakkoin uudelleen että jos ymmärtäisin jotkut kohdat paremmin nytten. Kun eihän se mikään nuortenkirja ole, luulin vain niin. Se on ainoa teos minkä olen Hintonilta lukenut. Kirjan ehdottomasti ihanin repla on: "Meille on luvattu ainaista myötätuulta. Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

    • S

      Sama teos kolahti minuun yläasteikäisenä tosi kovaa. Edelleen se on yksi lempikirjoistani.
      S.E. Hinton on kirjoittanut seuraavat suomennetut teokset (ilmestymisjärjestyksessä):
      Me kolme ja jengi (The Outsiders)
      Olimme kuin veljet (That Was Then, This Is Now)
      Taistelukala (Rumble Fish)
      Tex (Tex)
      Kesyttömät (Taming the Star Runner)
      Vampyyrin palvelija (Hawkes Harbor)
      Näistä kaikki muut ovat nuortenkirjoja, paitsi Vampyyrin palvelija. Nämä nuortenkirjat olen lukenut ja ne ovat kaikki hyviä. Eniten pidin Me kolme ja jengi -kirjasta. Hintonilla on kyllä se kiva tapa, että vaikka mikään kirja ei varsinaisesti ole jatko-osa toiselle, samoja henkilöitä vilahtelee siellä täällä (esim. Me kolmesta joku vilahtaa Olimme kuin veljissä, jonka yksi henkilö puolestaan on jonkinlaisessa osassa Texissä).
      Taistelukalan olen nähnyt elokuvana, ja se mielestäni auttoi ymmärtämään kirjaakin paremmin. Me kolme ja jengin elokuvaversiota en ole nähnyt.

    • Ei kukaan

      Heii! Ole lukenut kirjan "Me kolme ja jengi", se piti lukea meillä koulussa ja voin sanoa et se on mahtava!! Olen nähnyt myös leffan (sekin katottiin koulussa =P), mut ei se ollu yhtä hyvä kun ite kirja, vaik meneekin about samaa rataa.

      "Olimme kuin veljet" on myös hyvä kirja, jonka luin mielelläni. Ei ihan yhtä kiinnostava, mutta hyvä silti. Olen lukenut myös tämän hetkisen suosikki kirjani "Vampyyrin palvelija", joka melkein räjäytti tajuni! Rakasatn kirjaa sydämmestäni

    • Susan.E.Hinton FANI

      MÄÄ RAKASTAN SUSAN.E.HINTONIA!!!! Siis miten se kuvaa nii hyvin nuorii mutta en pidä niistä lopuista, vamppyyrin palveliassa jätti se päähenkilö sen vamppyyrin yksin... (nimet unohtunu) Mutta se Olimme kuin veljet on aivan kuin minä ja eräs kaverini ja rukoilen ettei mielle käy niin kuin siinä lopussa! Koulussa luettiin se Olimme kuin veljet ja halusin ja luin kaikki kirjailian suomennetut teokset alle 4 kuukaudessa! (texin viikossa ja olimme kuin veljet 6 päivässä ja Taistelukalan 4 päivässä!) Rakastan niitä kirjoja ja susan on lempikirjialiani toisia kirjoja joita rakastan ja toivon että luette = "Paahde"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe