Millä perusteella kirjoitat johonkin aiheeseen?

AAroninparta

Siinähän se kysymys jo tulikin!

78

3179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röntti

      Höristän aistimiani niinkuin seurassakin. Aihe, tyyli, provokaatio, muistojen aalto tai se jokin vetoaa minuun. Haluan sanoa omia ajatuksiani. Toisinaan annan tekohengitystä jollekin kuihtuvalle ketjulle, jossa järki pelaa eikä siitä ehkä juuri siitä syystä oteta innokkaasti osaa. Hölöjutut menen ohi. Yleensäkin vain lueskelen.

    • A-parraton

      mielenkiinnosta aihetta kohtaan ja kieltämättä riipuu myös mielialasta sillä hetkellä.

    • Maalaismies*

      Kun eläköityy ja erakoituu ja siitä huolimatta yrittää seurata maailman menoa ja osallistuakin johonkin, niin onhan tämä virtuaalinen kanssakäyminen eräs keino - eikä mielestäni huono keino lainkaan.

      Aamulenkillä tai aamulehteä lukiessa tai radiota kuunnellessa jokin asia jää kaihertamaan. Ajattelen, että tuosta voisi panna muutaman rivin palstalle, jospa joku toinenkin sanoisi mitä siitä ajattelee.

      Kun nyt vanhemmatkin ihmiset joutuvat opettelemaan tätä nettitaitoa pärjätäkseen arjessa, niin tämä mieleenjohtumien kirjoittaminen käy hyvästä treenistä tämäkin.

      • kirveli

        Minä olen myös miettinyt , että mitä järkeä tässä netissä höpöttelyssä on. Tulin siihen tulokseen , että on siinä järkeä.Onhan tämä yksinäiselle,tai yksinäiseksi itsensä tuntevalle, mainio henkireikä tuulettaa ajtuksiaan ja voihan se olla että jotkut saavat jopa vastakaikua minunkin ajatuksenpätkistä.
        Maalaismies* nikkisi viehättää minua. Se tuo mieleeni jotenkin 'oikean maaseudun' jota nykyään en löydä oltuani kaupunkien turuilla liian kauan ja palattuani maalle.
        ' Ei tää vanha koira opikkaan istumaan'
        Mikäs neuvoksi? Oisko hyviä ehdotuksia?
        '


      • pipla*****

        Olen samaa mieltä kanssasi tämä keskustelu virkistää joskus hyvinkin alakuloista oloa ja tuntuu että olen vertaisteni seurassa koska monesti huolet ja harmit on samaa lajia, minullakin on ollut tänään itku silmässä melkein kaiken aikaa ei ne huolet nuorten mielestä niin kummoisia ole mutta kun ei ole kenen kanssa puhua koska puhuminen helpottaa kummasti ja ajtukset saakin jo toisen suunnan, niin että tämän parempaa seurustelumuotoa ei mielestäni olekaan tämän ikäisellä ihmisellä, kiitokset teille jokaiselle jotka olette jaksaneet meitä yksinäisiä virkistää ja vitsiäkin vääntää , hauskaa illan jatkoa ja kauniita unia jos nyt untakin jo voi toivotella ja anteeksi valitukseni yritän parantaa tapani ja jaksellaan .


      • Kaupunkilaismies*

        minun näppäimiltä lähtöisin. Olen eläköitynyt ja erakoitunut jo 7v ja 13 päivää.

        Vaimo kysyi eilen, että eikö sinun elämäsi ole tylsää, kun sinulla on vain 4 harrastusta:Hesarin luku, siivous, kaupassa käynti ja päivittäinen kuntolenkki.

        Vastasin, että ei lainkaan sinä unohdit yhden ja tärkeimmän:Netin. Täällähän minä roikun tuntikaupalla joka ikinen päivä, heittelen juttuja sinne tänne tai sitten vaan luen sitä sun tätä. Ja aika rientää, että ei meinaa petiin malttaa mennä.


    • Vastaava kommentaattori

      1. Otsikko
      2. Usein aloittaja
      3. Kirjoittajien määrä
      4. Luen keskustelun alun ja menen mukaan, jos on mielenkiitoisia kirjoituksia.

    • Catleija2

      Tässä asiassa en pysty ottamaan itsestäni selvää. Se on melko varma, että ruoka-aiheeseen kirjoitan jotain. Siis aihe vaikuttaa, mutta kiinnostus vaihtelee aiheiden kesken. Tärkein vaikutin on oma mieliala. Silloin, niinkuin on sanottukin, tulee lennettyä kukasta kukkaan ja kirjoitettua kertaistumalla moniin ketjuihin.
      Itsesuojeluvaisto laittaa siirtymään ajoittain lukijaksi ja silloin ei kirjoita mitään.

      • pipla*****

        Minä olen sellainen joka sortin soutaja niin kuin olette ehkä huomanneetkin,enemmän seurailen toisten kirjoituksia ja otan opiksenikin monesta asiasta,
        elämän kulku on kiinnostava aihe se on meillä jokaisella vähän erilainen, huolet jälkikasvusta otan turhan raskaasti ja toivon jonkun kertovan

        kuinka itse suhtautuu asiaan, leikin laskusta pidän vaikka en itse ole mikään vitsinikkari, luonto ja sen kauneus on iloni ja ihmettelyn aihe.


    • Painon takaa tirkistellen

      Kirjoitan, jos aihe vaikuttaa kiinnostavalta.
      Olisi kiinnostavaa, jos joku tekisi aloituksen:
      Miksi vastaan mutta en kysymykseen?

      • kulloiseenkin

        vastaukseen ei ole, jolloin joutuu vastaamaan olemassa olevaan vastaukseen, riippumatta kysymyksestä jota ei ehkä ehtinyt lukeakaan.

        Kysymys on sopivan kysymyksen puutteesta.


      • Rekoosmestari
        kulloiseenkin kirjoitti:

        vastaukseen ei ole, jolloin joutuu vastaamaan olemassa olevaan vastaukseen, riippumatta kysymyksestä jota ei ehkä ehtinyt lukeakaan.

        Kysymys on sopivan kysymyksen puutteesta.

        Kyllähän kulloiseenkin oikeassa on varsinkin sen lukemisen suhteen.
        Olisit kuitenkin voinut vastata sopimattomaan kysymykseen, jonka Aaroninparta esitti.
        Minä valitsen otiskon ja kirjoittajan mukaan.
        Siitä varmaan johtuu ettei kovin usein esiinnytä omilla nimillä kun tehdään aloite.


      • kulloiseen
        Rekoosmestari kirjoitti:

        Kyllähän kulloiseenkin oikeassa on varsinkin sen lukemisen suhteen.
        Olisit kuitenkin voinut vastata sopimattomaan kysymykseen, jonka Aaroninparta esitti.
        Minä valitsen otiskon ja kirjoittajan mukaan.
        Siitä varmaan johtuu ettei kovin usein esiinnytä omilla nimillä kun tehdään aloite.

        vastaukseen uusi aloitus saadakseen olemassa olevaan vastaukseen kysymyksen. vaiko käyttää muita vastauksia.
        Vai eikö tarvitse varoa liikoja aloituksia?

        Kulloiseenkin on tosissaan!


      • nostomies
        kulloiseen kirjoitti:

        vastaukseen uusi aloitus saadakseen olemassa olevaan vastaukseen kysymyksen. vaiko käyttää muita vastauksia.
        Vai eikö tarvitse varoa liikoja aloituksia?

        Kulloiseenkin on tosissaan!

        tekisit semmoisen alotuksen jossa vastaisit.
        Me muut sitten kommentoidaan kysymällä.

        Mutta kun Aaretti vai mikä partajeesus kysyi niin minäpoika vastaan.
        Selailen näitä kirjotuksia. Kun osuu sopiva kohdalle vastaan.
        Joskus kyllä jo aloittajan nimikin on sen verran tuttu että semmoiseen ketjuun innostun kommentoimaan.


      • Nikkeihin
        nostomies kirjoitti:

        tekisit semmoisen alotuksen jossa vastaisit.
        Me muut sitten kommentoidaan kysymällä.

        Mutta kun Aaretti vai mikä partajeesus kysyi niin minäpoika vastaan.
        Selailen näitä kirjotuksia. Kun osuu sopiva kohdalle vastaan.
        Joskus kyllä jo aloittajan nimikin on sen verran tuttu että semmoiseen ketjuun innostun kommentoimaan.

        varotaan vakkareita, jos vastaus on liian iso tai painava.


      • lumikko
        kulloiseen kirjoitti:

        vastaukseen uusi aloitus saadakseen olemassa olevaan vastaukseen kysymyksen. vaiko käyttää muita vastauksia.
        Vai eikö tarvitse varoa liikoja aloituksia?

        Kulloiseenkin on tosissaan!

        Tänään vastaan siksi kun entiedä miksi en osaa muihinkaan vastata ja kun runot juokse ei, ne pakkanen kai vei, kahvia tee mieli, jäykkäkin on kieli


    • Kirveli

      Yritän tosissani miettiä vielä vastausta kysymykseesi. Mielestäni yritän katsoa aiheita jotka edes jonkin verran kiinnostavat minua. En oikein välitä noista palstoista joissa tuntuu olevan pää-asiana pitkät rimpsut ja toistensa nälviminen , sekä turha huulenheitto. Minua kiinnostaa kaikenlainen pohtiminen, ihmisen mielen, luonnon ja muiden elämänilmiöiden seuraileminen.
      Myös täällä palstoilla yrittää miettiä minkälaisia ihmisiä nikkien tai nikittömien piirissä on, kun jokaisen kirjoituksen takana on kuitenkin elävä ihminen.

      • nostomies

        Unohtui mainita että jos mielenkiintoisia aiheita on minä kyllä kirjoittelen pitkiin rimpsuihinkin.
        Joskus niitä suosikkiaiheita löytyy sivulta 2 tai vieläkin pitemmältä.
        Joskus sitten taas en kirjoita ollenkaan kun huomaan olleeni liikaa äänessä.
        On hyvä pitää pientä paussia ettei toiset ala sinuttelemaan ja sano että haista itte.


      • Nikki;

        siis sana nikki on tullut kielemme sanastoon? Onko se nettikauden tuote, vai vanhempaa perua?


      • luulottelija
        Nikki; kirjoitti:

        siis sana nikki on tullut kielemme sanastoon? Onko se nettikauden tuote, vai vanhempaa perua?

        Arvelen,että joku laiskahko tai muuten älykäs kirjoittaja on kyllästynyt kirjoittamaan niin pitkää sanaa kuin nimimerkki. Hän on sen lyhentänyt nikiksi. Noilla chattipalstoilla jotkut näkyvät kirjoittavan sen nicci. Onko kai olevinaan modernimpaa.
        Ja vastaus päivän kysymykseen:
        Luen aika usein näitä tekstejä ja vastaan, kun sopiva aihe kohdalle osuu.


      • toisennikki
        luulottelija kirjoitti:

        Arvelen,että joku laiskahko tai muuten älykäs kirjoittaja on kyllästynyt kirjoittamaan niin pitkää sanaa kuin nimimerkki. Hän on sen lyhentänyt nikiksi. Noilla chattipalstoilla jotkut näkyvät kirjoittavan sen nicci. Onko kai olevinaan modernimpaa.
        Ja vastaus päivän kysymykseen:
        Luen aika usein näitä tekstejä ja vastaan, kun sopiva aihe kohdalle osuu.

        Aioin kirjautua sisään nimmerkillä nikki, mutta se olikin jo toisen nikki. No, minä päätin sitten olla toisennikki.
        Kallistun sille kannalle, että tämä nikki on tullut käyttöön internetin myötä. Eihän näitä nikkejä ennen tätä niin kovasti käytetty.


    • perustetta:

      1. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa

      2. Olen eri mieltä kirjoittajan kanssa

      3. Vastaan kysymykseen

      Heittelen sanojani sinne ja tänne, jolloin ongelmaksi muodostuu sama kuin oravalla, en muista mihin sen käpysen panin, eli en aina lainkaan käy kokemassa verkkojani, onko joku sanoihini tarttunut, onko kenenkään mieli liikahtanut.

      • Atolfia

        sama ongelma. Huitelen siellä täällä, lueskelen sieltä täältä ja kirjoitan, jos mieleen juolahtaa jotain. En pyri mitään viisauksia täällä latelemaan, täällä on niin monia viisaampia kirjoittajia.

        En pidä mitään "nettipäiväkirjaa", joten en muista puoliakaan, missä olen viipotellut.


    • "Kuukkeli"

      Mielenkiinnon herättää vain joku,en osaa sanoa mikä..Itsellä on kiinnostusta katsella ja lueskella näitä juttuja jo ehkä siistäkin syystä kun oma rakas on tämän ikäinen.Minua on aina kiinnostanut kuunnella vanhenpien ja elämänkokemusta enempi omaavien ihmisten juttuja,heidän huumori on niin mukaansa tempaava.Untuvikkona täällä pyörin,toivottavasti kukaan ei pahastu,vaikka kai kuuluisin 50 joukkoon.Iloa ja valoa kaikille...Terv.Kuukkeli vaan

      • muuan kirjoittaja

        Kuulehan kuukkeli, ei me tänne usein kirjoittaatkaan kaikki olla seitsenkymppisiä, kaukana siitä. Papereita ei oonneksi ole tultu kyselemään.Täällä vain on rauhallisempaa ja siinä olet oikeassa, että seitsenkymppiset ovat mitä rakastettavimpia ihmisisä.


      • pipla*****
        muuan kirjoittaja kirjoitti:

        Kuulehan kuukkeli, ei me tänne usein kirjoittaatkaan kaikki olla seitsenkymppisiä, kaukana siitä. Papereita ei oonneksi ole tultu kyselemään.Täällä vain on rauhallisempaa ja siinä olet oikeassa, että seitsenkymppiset ovat mitä rakastettavimpia ihmisisä.

        Entä jos kirjoittaja onkin ylittänyt tuon maagisen rajan ja on yhä kiinnostunut samoista asioista ja yrittää kuulua porukkaan, onko se suotavaa.


      • "Kuukkeli"
        pipla***** kirjoitti:

        Entä jos kirjoittaja onkin ylittänyt tuon maagisen rajan ja on yhä kiinnostunut samoista asioista ja yrittää kuulua porukkaan, onko se suotavaa.

        Minulle itselle ikä on vain numeroita..se mitä on sisällä on tärkeintä.Huumori meistä vuosia vie pois ja positiivinen elämänasenne,vaikka kyllä se hymy joskus on lujassa,yritetään silti.Hymyä ja valoa päivääsi pipla***** terv.Kuukkeli


    • Joskus kiinnostuksen herättää otsikko, joskus aloituksen tekijä, ja täytyy myöntää, että olen laumasielukin: usein osallistun ketjuun, jossa on muutenkin paljon osallistujia.
      Toisaalta kyllä luen miltei kaikki aloitukset, ja silläkin lailla se inspiraatio iskee!

      • inspis on niin voimakas että jopa rekisteröityy, Heh Heh!


    • Likka321

      Kirjoitan mielelläni sellaisiin ketjuihin, joiden aloittaja huomioi ystävällisesti kirjoittajat. Sellaiset ketjut ovatkin elinvoimaisia.

    • Kirveli

      Tänään kirjoitan siksi kun täällä ei vielä ole tungosta. Ajattelin vain moikata teitä kaikkia ja olla ystävänne

      • kun on niin hauska kirjoitella.Selaaan aiheita läpi,ja jos sattuu sopiva aihe,,mihin voi jotain lisätä,niin laitan oman kommentin.Joku aihe on niin hauska,että on ihan pakko jotain omaa kokemustakin
        pistää jatkoksi.Oikein Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
        Toivottavasti ystävyyttä riittää jatkossakin..
        Moi! Terveisin Irkku


      • Remanteri
        irkku-37 kirjoitti:

        kun on niin hauska kirjoitella.Selaaan aiheita läpi,ja jos sattuu sopiva aihe,,mihin voi jotain lisätä,niin laitan oman kommentin.Joku aihe on niin hauska,että on ihan pakko jotain omaa kokemustakin
        pistää jatkoksi.Oikein Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
        Toivottavasti ystävyyttä riittää jatkossakin..
        Moi! Terveisin Irkku

        Määki selailen siäl sun tääl ja kirjotan ku kohralle jotakin mieälenkiintosta sattuu.
        Ei mulla koskaan mitään asiaa ole. Kuhan muita kannustan ja näpelöitten nappuloita niin kauan ku sormet pelaa.
        Haitarin soittoo tiätysti vois harjotella mutta mulla ei ole tota nuattikorvaa.


      • Kirveli
        irkku-37 kirjoitti:

        kun on niin hauska kirjoitella.Selaaan aiheita läpi,ja jos sattuu sopiva aihe,,mihin voi jotain lisätä,niin laitan oman kommentin.Joku aihe on niin hauska,että on ihan pakko jotain omaa kokemustakin
        pistää jatkoksi.Oikein Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
        Toivottavasti ystävyyttä riittää jatkossakin..
        Moi! Terveisin Irkku

        Kävin kurkkaamassa profiiliasi taas tänään kun muistin, että siellä oli Maaria Leinosen runo.
        Olen paljon lukenut hänen runojaan, mutta siteeraamaasi runoa minulla ei ole.
        Olen nimittäin vuosia kerännyt hänen ja muidenkin runoja.
        Onko sinulle tuttu: "Tarjolla monenlaista taivasunelmaa" tai "Ystävä, ystävä on hän,jonka... ja moni muu hänen runonsa


      • Kirveli kirjoitti:

        Kävin kurkkaamassa profiiliasi taas tänään kun muistin, että siellä oli Maaria Leinosen runo.
        Olen paljon lukenut hänen runojaan, mutta siteeraamaasi runoa minulla ei ole.
        Olen nimittäin vuosia kerännyt hänen ja muidenkin runoja.
        Onko sinulle tuttu: "Tarjolla monenlaista taivasunelmaa" tai "Ystävä, ystävä on hän,jonka... ja moni muu hänen runonsa

        Sattumalta huomasin,että olit minulle kirjoittanut.
        Pidän myös kovasti Maaria Leinosen runoista..Minulla on muutamia..."Jos näkisit rakastaisit" "Unet kukkina tiellä" ja "Silta,joka kantaa"..ihania runoja, myös ajatuksia herättäviä monet...Näin kevättä kohden ,kun olemme menossa,niin sopii hyvin tämmöinen hänen runonsa :
        "Ajattelen,että talvi vain kevään aatto:
        jäisissä silmunyrkeissä, kaikki vihreys
        ja tuoksut.
        Routamullassa kytee kukkien ilo
        ja muuttolinnut hakemassa uusia lauluja kaukaa.
        Kaukaa tulevat uneni.
        Hämärän hoidossa kypsyvät,kevättä kantaen."
        Minusta on kaunis...Mainitsemasi runot, ovat minulle kyllä tuttuja.Mukavaa tavata runojen ystävän...Mukavaa kevään odotusta..t.Irkku


    • dipl. telefonologi

      Itse asiassa en paljon kirjoittele tänne. Chatissa joskus käyn, mutta keskustelutoveria ei oikein löytynyt. Niinpä tulin tänne, ja tämä aihe oli ensimmäinen, joka kiinnosti.
      Ehkä aiheen otsikko on siis se peruste.

      • Rosmarin isosetä

        Tänne kirjoitan sillä perusteella että otsikkoon voi soveltaa kulloisiakin ajatuksiani.


    • Turisija

      vastailen. Viestejä silmäillessä voi mieleen tulla kommentti, johon kehittelen vastauksen. Tai sitten poistun sivulta, vaikka edelleen ajttelisinkin käsiteltyä aihetta.

      Avauksia teen äärimmäisen harvoin. Netin ulkopuoliset ajatukseni pyörivät omilla suunnallaan, omalla painollaan. Siksi käyntini sivuilla ovat harventuneet huomattavasti. Ei tule edes tarkistettua sitäkään, onko kommentteihini tullut vastauksia. Siitä asiasta olen vastaajille anteeksipyynnön velkaa!

      En kai ole erakoitunutkaan, täällä "reaalimaailmassakin" on niin monenlaista kiinnostavaa!

    • mummikka

      Mielentilasta riippuen, osallistun sellaisiin aiheisiin mitkä juuri silloin sattuvat kiinnostamaan.
      Välillä menee tosi pitkiä aikoja, että luen vain, tai sitten en käy täällä lainkaan. Usein en huomaa tarkistaa onko johonkin kommenttiin tullut vastausta ja jää itseltäkin vastaamatta, valitettavasti.
      Täällä 70 saitilla on muuten leppoisa tunnelma nykyään.

      • Rouva Remander

        Kuljen täällä silloin tällöin Remanderia etsimässä. Pitää vähän katsoa päälle, ettei mies täysin munaa itseään. Hänellä kun on omat kotkotuksensa.
        Siinä sivussa silmiin osuu Remanderin sijasta mielenkiintoinen kirjoitus ja siihen vastaan.


      • Remanteri,
        Rouva Remander kirjoitti:

        Kuljen täällä silloin tällöin Remanderia etsimässä. Pitää vähän katsoa päälle, ettei mies täysin munaa itseään. Hänellä kun on omat kotkotuksensa.
        Siinä sivussa silmiin osuu Remanderin sijasta mielenkiintoinen kirjoitus ja siihen vastaan.

        jonka etunimi on Veijo? Oisko se nyttemmin vaihtanu emäntäsä ja sukunimensäkin hienommaksi? Luulisin tuntevani sen, eikös sen nimi aikasemmin ollut Veijo Vaihtaja?

        - Joo, en minä kyllä ole viime aikoina Veijoa nähnyt, luulen että se kulkee niillä kellonveto- ja vaihtoreissuillaan


      • Älä..
        Remanteri, kirjoitti:

        jonka etunimi on Veijo? Oisko se nyttemmin vaihtanu emäntäsä ja sukunimensäkin hienommaksi? Luulisin tuntevani sen, eikös sen nimi aikasemmin ollut Veijo Vaihtaja?

        - Joo, en minä kyllä ole viime aikoina Veijoa nähnyt, luulen että se kulkee niillä kellonveto- ja vaihtoreissuillaan

        mene pois!


      • nostomies
        Rouva Remander kirjoitti:

        Kuljen täällä silloin tällöin Remanderia etsimässä. Pitää vähän katsoa päälle, ettei mies täysin munaa itseään. Hänellä kun on omat kotkotuksensa.
        Siinä sivussa silmiin osuu Remanderin sijasta mielenkiintoinen kirjoitus ja siihen vastaan.

        Aamulenkillä poikkesin kun luulin nähneeni tutun. Mutta ihan vieras rouvahan täällä oli.
        Ai anteeksi. Taisikin olla herra. Silmälasit ovat kateissa. En oikein kunnolla näe.
        Ei pitäisi työntää nokkaansa joka paikkaan. Nyt on silmä mustana. Mutta on siinä se hyvä puoli ettei ollut silmälaseja. Rikki olisivat nyt.
        Jaa että löikö joku? Eihän täällä kukaan lyönyt.
        Peili vain hajosi,kun ojensin innokkaasti käteni ja yritin esittäytyä sille tuulipukumiehelle.


      • nostomies
        nostomies kirjoitti:

        Aamulenkillä poikkesin kun luulin nähneeni tutun. Mutta ihan vieras rouvahan täällä oli.
        Ai anteeksi. Taisikin olla herra. Silmälasit ovat kateissa. En oikein kunnolla näe.
        Ei pitäisi työntää nokkaansa joka paikkaan. Nyt on silmä mustana. Mutta on siinä se hyvä puoli ettei ollut silmälaseja. Rikki olisivat nyt.
        Jaa että löikö joku? Eihän täällä kukaan lyönyt.
        Peili vain hajosi,kun ojensin innokkaasti käteni ja yritin esittäytyä sille tuulipukumiehelle.

        Luulin kirjoittavani sirpaleohjelmaan muttei täällä muita sirpaleita ole kuin iso peili.
        Nyt on pakko lähteä optikolle. Kun saan uudet lasit löydän ne vanhat ja sitten taas näen.


      • Liisi'
        nostomies kirjoitti:

        Luulin kirjoittavani sirpaleohjelmaan muttei täällä muita sirpaleita ole kuin iso peili.
        Nyt on pakko lähteä optikolle. Kun saan uudet lasit löydän ne vanhat ja sitten taas näen.

        Minun vanhat lasit odottavat tosi tarvetta kovassa kotelossa pikkuhuoneen ovensuukaapissa. Siitä ne löydän käsikopelolla oli pimeä yö tai pää hämärä.


      • Catleija2
        Liisi' kirjoitti:

        Minun vanhat lasit odottavat tosi tarvetta kovassa kotelossa pikkuhuoneen ovensuukaapissa. Siitä ne löydän käsikopelolla oli pimeä yö tai pää hämärä.

        Tänä aamuna katosivat yhdet lasit. Tv:n luona oli yhdet keittiön pöydällä toiset, mutta ei missään tietsikkalaseja, ei sitten missään.
        Lopulta....päässä olivat.hrrrr..


      • Remanteri (se alkuperänen)
        Remanteri, kirjoitti:

        jonka etunimi on Veijo? Oisko se nyttemmin vaihtanu emäntäsä ja sukunimensäkin hienommaksi? Luulisin tuntevani sen, eikös sen nimi aikasemmin ollut Veijo Vaihtaja?

        - Joo, en minä kyllä ole viime aikoina Veijoa nähnyt, luulen että se kulkee niillä kellonveto- ja vaihtoreissuillaan

        Emäntää en ole vaihtannu enkä sukunimmeenikän.
        Enkä vaihra! Kumpaakan! En eres Remanterskaa vaikka se prassiiki olevansa hianompi ku muut.
        Pohjimmiltaan se kummiski on se vanha kunnon Remanterska johonka mää tykästyin sillo kun kumpikan meistä ei viälä ollu vanha.
        Mää tykkään siitä ja se välittää musta. Näkkeehän sen kaikki kuinka se viäläki juaksee mun perässä.

        Ja jos viälä joku epäilee joksku veijoks niin mää teen tutkintapyynnön polliisille että netissä kirjotellaan henkilökohtasii loukkauksii.
        Kyä jämtti on nii!


      • Liisi'
        Catleija2 kirjoitti:

        Tänä aamuna katosivat yhdet lasit. Tv:n luona oli yhdet keittiön pöydällä toiset, mutta ei missään tietsikkalaseja, ei sitten missään.
        Lopulta....päässä olivat.hrrrr..

        Varakkaalla naisella näyttää olevan lasit joka pöydällä. Vaikka kerääntyy niitä. Olen ylimääräisiä, joilla en enää näe, kuljettanut diakoniakeräykseen. Eläkeikäinen silmälääkäri merkitsee vahvuudet ja hänen liikkeensä optikko ruuvailee niitä ja vaihtaa tyynyt. Siinä varmaan sokea kana joskus löytää jyvän, kun saa lasit päähänsä.
        Tietsikkalasit ovat jääneet ajatuksen tasolle, kun ajatukset siirtyvät kaihin mahdollisuuteen. Tivasin lääkäriltä, joka myönsi,että 3 vuoden kuluttua ehkä leikataan toinen ja siitä ehkä kahden vuoden kuluttua toinen. Puhdistan lasit 2-3 kertaa päivässä ja sittenkin harso silmien päällä.
        Kyllähän ne lasit päähän nauliutuvat kampaajalla, hammaslääkärissä jne. Hyvä niin.


      • Catleija2
        Liisi' kirjoitti:

        Varakkaalla naisella näyttää olevan lasit joka pöydällä. Vaikka kerääntyy niitä. Olen ylimääräisiä, joilla en enää näe, kuljettanut diakoniakeräykseen. Eläkeikäinen silmälääkäri merkitsee vahvuudet ja hänen liikkeensä optikko ruuvailee niitä ja vaihtaa tyynyt. Siinä varmaan sokea kana joskus löytää jyvän, kun saa lasit päähänsä.
        Tietsikkalasit ovat jääneet ajatuksen tasolle, kun ajatukset siirtyvät kaihin mahdollisuuteen. Tivasin lääkäriltä, joka myönsi,että 3 vuoden kuluttua ehkä leikataan toinen ja siitä ehkä kahden vuoden kuluttua toinen. Puhdistan lasit 2-3 kertaa päivässä ja sittenkin harso silmien päällä.
        Kyllähän ne lasit päähän nauliutuvat kampaajalla, hammaslääkärissä jne. Hyvä niin.

        Pikemminkin varat menee, kun on pakko olla useita laseja. Muuten ne tietsikkalasit ovat vanhat lukulasit, joilla nyt näkee hyvin tietsikkaetäisyydeltä. Olen minäkin vienyt vanhoja laseja keräykseen. Kotona on vain ne, joita tarvitsen.


      • Catleija2 kirjoitti:

        Pikemminkin varat menee, kun on pakko olla useita laseja. Muuten ne tietsikkalasit ovat vanhat lukulasit, joilla nyt näkee hyvin tietsikkaetäisyydeltä. Olen minäkin vienyt vanhoja laseja keräykseen. Kotona on vain ne, joita tarvitsen.

        toimivat minullakin tässä naputteluhommassa.
        Sängyssä lukeminen ei niiden kanssa enää onnistu, ja kaksiteholasien sangat ovat sen verran hentoiset, että todennäköisesti ne ovat entiset, jos niiden kanssa yhden yön nukkuu.

        Uusien lukulasien hankinta on edessä, kunhan nyt muilta ja tärkeämmilta kiireiltä ennätän. Silmälääkärikin olisi pitänyt tilata. Ties koska sinne pääsee. Ajanvarausta en ole uskaltanut tehdä, kun parina viime vuotena olen oppinut, että suunnitelmia on turha laatia.
        Mutta mitä suunnitelmista! Onneksi on mielikuvitus ja sen avulla voi toteuttaa nekin suunnitelmat, joiden toteutumiselle on tullut ylipääsemättömiä esteitä.


      • nostomies kirjoitti:

        Aamulenkillä poikkesin kun luulin nähneeni tutun. Mutta ihan vieras rouvahan täällä oli.
        Ai anteeksi. Taisikin olla herra. Silmälasit ovat kateissa. En oikein kunnolla näe.
        Ei pitäisi työntää nokkaansa joka paikkaan. Nyt on silmä mustana. Mutta on siinä se hyvä puoli ettei ollut silmälaseja. Rikki olisivat nyt.
        Jaa että löikö joku? Eihän täällä kukaan lyönyt.
        Peili vain hajosi,kun ojensin innokkaasti käteni ja yritin esittäytyä sille tuulipukumiehelle.

        Minä aamulenkkeilin täällä 70 plussassa. Ihan posket hehkuivat innosta, kun kerrankin luulin pääseväni aamupäivällä jutustelemaan.

        Eiväthän minun vastaukseni kelvanneet! Sivua ei voinut näyttää tai se oli tilapäisesti suljettu.
        Olisi se ylläpito voinut etukäteen ilmoittaa, että on turha yrittää, kun koko poppoo on laskiaista liukumassa.

        Nyt olen pariin paikkaan päässyt. Saapas nähdä, onnistuuko tälläkin kertaa...
        (Ainakin ensi yrittämällä kiikasti taas!)
        Ja taas tyssäsi! Etelän koululaisilla taitaa olla hiihtoloma, ja sitä vietetään netissä!
        Neljäs yritys! Viides yritys! Kuudes yritys!

        Ja nyt sanon kuin entinen pää kieriessään mäkeä alas: kele-kele-kele-kele!


      • Venlastiina kirjoitti:

        toimivat minullakin tässä naputteluhommassa.
        Sängyssä lukeminen ei niiden kanssa enää onnistu, ja kaksiteholasien sangat ovat sen verran hentoiset, että todennäköisesti ne ovat entiset, jos niiden kanssa yhden yön nukkuu.

        Uusien lukulasien hankinta on edessä, kunhan nyt muilta ja tärkeämmilta kiireiltä ennätän. Silmälääkärikin olisi pitänyt tilata. Ties koska sinne pääsee. Ajanvarausta en ole uskaltanut tehdä, kun parina viime vuotena olen oppinut, että suunnitelmia on turha laatia.
        Mutta mitä suunnitelmista! Onneksi on mielikuvitus ja sen avulla voi toteuttaa nekin suunnitelmat, joiden toteutumiselle on tullut ylipääsemättömiä esteitä.

        minulla on vanhatkin lasit käytössä . Ne on sellainen hätävara ja kiva kun on apu lähellä.
        Työssä ollessani laitoin melkein parinvuoden välein uudet lasit . Ne monet sopii vielä ihan hyvin . Ovat kaksoisteholasit ja aikoinaan aika kalliita hankkiakiin . Onpahan nyt sitten . Näköni ei ole mennyt (luulisin) koninkaan paljon 10vuodessa huonommaksi.
        Ja yhdet, tosi kalliit jotka on lasia ,laitettu jo aikojen alussa ,ne käy ulkona aurinkolasina ,ne muuttuu auringossa tummaksi . Näen niillä kauaksi . En muista vaikka olisin ne saanut lähilasiksi.


    • mielialaksi minulla.

      Kirjoitan mielialan mukaan,jos on työmieliala en kirjoita,humpuukimieliala alan kirjoitella.Oikeasti myös ikävä tuttuja ystäviä ja halu nähdä heitä ja lukea mitä he kirjoittavat.
      Joskus joku otsikko innostaa kirjoittamaan vaikka meneehän tuuleen sekin kirjoitus,melkein turhaa hommaa kun ovat bittien taivaassa ikuisesti pois silmistä.

    • vanha (kokki) poika

      Kirjotin tänään ensimmäisen kerran. Lukenut olen.
      Joskus on tehnyt mieli kirjottaa mutta ei uskalla kun sormet on jäykät ja tulee virheitä. Niitten korjaamiseen menee aikaa.
      Nyt oli hernerokka kun sai kiinnostumaan.

      • lumikko

        Kiva kun sain sinutkin mukaan hernerokallani.Kirjoittele vain edelleenkin. En minäkään kauan ole vielä kirjoitellut.
        Voitais varmaan rekisteröityäkin oikein . Saas näkee nyt


      • Tule ihmeellä porukkaan! Mitä sinä yksinäsi siellä purkkihernesopan kanssa nyhjötät. Ihan mukavastihan sinä kirjoitit, enkä ainakaan minä huomannut edes niitä mainitsemiasi kirjoitusvirheitäkään!
        Mitä väliä sillä on kuinka kauan tekstiä päkertää.
        Isälläni oli tapana sanoa, ettei kukaan kysy kuinka kauan jotakin on tehty vaan kuka sen on tehnyt.


      • Viis peukaloo
        Venlastiina kirjoitti:

        Tule ihmeellä porukkaan! Mitä sinä yksinäsi siellä purkkihernesopan kanssa nyhjötät. Ihan mukavastihan sinä kirjoitit, enkä ainakaan minä huomannut edes niitä mainitsemiasi kirjoitusvirheitäkään!
        Mitä väliä sillä on kuinka kauan tekstiä päkertää.
        Isälläni oli tapana sanoa, ettei kukaan kysy kuinka kauan jotakin on tehty vaan kuka sen on tehnyt.

        Lukiessa osuu aina jotakin silmiin. Mulla meni kirjoituspuoli isoille kirjaimille enkä saanut sitä tappelematta järjestykseen kun taitaa olla 5 peukaloa joka kädessä.


      • Yön vartija

        Toisaalta luen aikaisempiakin kirjoituksia ja vastaan niihin. Samoin yleensä sallaisiin jotka ovat saaneet monet muutkin kirjoittamaan.


      • vastaan mieluummin
        Yön vartija kirjoitti:

        Toisaalta luen aikaisempiakin kirjoituksia ja vastaan niihin. Samoin yleensä sallaisiin jotka ovat saaneet monet muutkin kirjoittamaan.

        sellaisiin missä ei ole pitkiä rimpsuja , niitä kun on joskus pitkästyttävä lukea, mutta jos aihe kiinnostaa luen kaikki


    • Rouva Remander

      Olisin vastannut jo useaankin viestiin, mutta on tullut ilmoitus, että sivua ei voi näyttää.
      Nyt herää epäilys, että onkohan joku lahjottavissa.
      Mieheni yritti jo kerran piilottaa minulta ison setelin. Ihmettelin mihin hän sitä tarvitsi.
      Nyt mietin, onko hän jo ennenkin piilottanut rahaa omaan käyttöönsä ja lahjonut jonkun sulkemaan minulta nämä keskustelupalstat.

      • AAroninparta

        Vaikuttaa aika kaukaa haetulta. Tuskin se Remander kaikkeen pystyy vaikka ihmemies onkin.
        Ja hauskaahan se on, että Rouva Remanderkin omasta puolestaan poikkeaa täällä kirjallisesti.


    • Kirveli

      Ihan aikani kuluksi kirjoittelen
      tänne kun en tiedä kellekkä muulle voisin kirjoittaa. Tuntuu vain kuin olisin ystävien parissa. Kaippa hyö joskus vastailootkin

    • Petteri, ei se

      Minkälainen kukka on se sinun kaimasi'aaroninparta'. Muistan kuulleeni lapsena siitä, mutta kun etsin googlesta , en kuitenkaan löytänyt sellaista kuin muistini kukka. Minä muistan että se olis ollut aika karvainen

      • AAroninparta

        Jotakin amppelissa roikkui, mutta en mene väittämään että muistaisin.


      • AAroninparta kirjoitti:

        Jotakin amppelissa roikkui, mutta en mene väittämään että muistaisin.

        millainen on Aaroninparta ,se on yhdessä kukkakirjassa ja se roikkuu amppelissa ,on sellaisia naruja ja lehtiryppäitä niissä . On muuten ihan kivan näkönen kasvi.
        Saxifraga sormentosa ,latinalainen nimi .
        Siihen tulee vaaleanpunaiset kukat.


      • ullamirjami kirjoitti:

        millainen on Aaroninparta ,se on yhdessä kukkakirjassa ja se roikkuu amppelissa ,on sellaisia naruja ja lehtiryppäitä niissä . On muuten ihan kivan näkönen kasvi.
        Saxifraga sormentosa ,latinalainen nimi .
        Siihen tulee vaaleanpunaiset kukat.

        Aioin juuri kertoa, että oli meilläkin lapsuudenkodissani Aaroninparta amppelissa.
        Oikeastaan olisi mukava saada sellainen ja eräitä muitakin vanhan ajan ruukkukasveja.


      • Petteri, ei se....
        Venlastiina kirjoitti:

        Aioin juuri kertoa, että oli meilläkin lapsuudenkodissani Aaroninparta amppelissa.
        Oikeastaan olisi mukava saada sellainen ja eräitä muitakin vanhan ajan ruukkukasveja.

        Mistähän sellaisen kukan saisi....jootietysti joltain hortonomilta, mutta täällä 'syvänmaalla' niitä kasvaa harvassa, hortonomeja , meinaan


      • juuliska
        Petteri, ei se.... kirjoitti:

        Mistähän sellaisen kukan saisi....jootietysti joltain hortonomilta, mutta täällä 'syvänmaalla' niitä kasvaa harvassa, hortonomeja , meinaan

        Joskus on ollut aaroninparta, enää niitä ei saa mistään. On monta vanhaa ruukkukasvia joita ei enää mistään löydä. Toinen on pyöreähkölehtinen (kiiltävät lehdet) amppelikukka, minun ei koskaan kukkinut, ja nimi ei tule mieleen sellaista olen etsiskellyt, eipä löydy.
        Viherkasvivalikoimat ovat nykyään kovin suppeat, samat yrtit löytyvät joka paikasta marketista isoihin puutarhamyymälöihin.


      • Peukalo suussa
        juuliska kirjoitti:

        Joskus on ollut aaroninparta, enää niitä ei saa mistään. On monta vanhaa ruukkukasvia joita ei enää mistään löydä. Toinen on pyöreähkölehtinen (kiiltävät lehdet) amppelikukka, minun ei koskaan kukkinut, ja nimi ei tule mieleen sellaista olen etsiskellyt, eipä löydy.
        Viherkasvivalikoimat ovat nykyään kovin suppeat, samat yrtit löytyvät joka paikasta marketista isoihin puutarhamyymälöihin.

        Et kai posliinikukkaa tarkoita?
        Minulla sellainen kierteli komeasti pitkin olohuoneen katon rajaa. Se kukki runsaasti ja oli kaunis. Valitettavasti kukkien tuoksu oli huumaavan imelä, ja kukista tihkui tahmeaa nestettä parketille.
        Hävitin sen, ja nyt harmittaa. Olisihan voinut kokeilla, miten kasvi olisi pärjännyt, jos olisi nyppinyt kukkatertut pois.


      • Likka321
        Peukalo suussa kirjoitti:

        Et kai posliinikukkaa tarkoita?
        Minulla sellainen kierteli komeasti pitkin olohuoneen katon rajaa. Se kukki runsaasti ja oli kaunis. Valitettavasti kukkien tuoksu oli huumaavan imelä, ja kukista tihkui tahmeaa nestettä parketille.
        Hävitin sen, ja nyt harmittaa. Olisihan voinut kokeilla, miten kasvi olisi pärjännyt, jos olisi nyppinyt kukkatertut pois.

        Asparagus eli unelma, muistatteko ? Mummulan parhaassa kamarissa oli kukkapylvään päässä hentolehtinen unelma, parsan sukuinen kasvi. Sen lehtiä käyttävät floristit sidontaan, sitä unelmankeveää hentoa vihreyttä antamaan näyttävyyttä ja vehreyttä kimpulle. Muistelen, että mummoni oli kietonut ruukun ympärille vihreää kreppipaperia ja taiteillut siihen aaltorenuksen.Saisikohan kukkakaupan oksan juurtumaan?
        Minulla on posliinikukka kasvamassa ruukkuun kiinnitetyssä ympyrän muotoisessa tuessa. Se on pohjoisenpuoleisessa huoneessa eikä kuki koskaan.


      • "kuukkeli"
        Likka321 kirjoitti:

        Asparagus eli unelma, muistatteko ? Mummulan parhaassa kamarissa oli kukkapylvään päässä hentolehtinen unelma, parsan sukuinen kasvi. Sen lehtiä käyttävät floristit sidontaan, sitä unelmankeveää hentoa vihreyttä antamaan näyttävyyttä ja vehreyttä kimpulle. Muistelen, että mummoni oli kietonut ruukun ympärille vihreää kreppipaperia ja taiteillut siihen aaltorenuksen.Saisikohan kukkakaupan oksan juurtumaan?
        Minulla on posliinikukka kasvamassa ruukkuun kiinnitetyssä ympyrän muotoisessa tuessa. Se on pohjoisenpuoleisessa huoneessa eikä kuki koskaan.

        Muistan minä myös mummollani saman kasvin,sitä käytettiin morsiuskimpuissa silloin,vanhoissa valokuvissa sitä näkee.


      • nikitta
        Likka321 kirjoitti:

        Asparagus eli unelma, muistatteko ? Mummulan parhaassa kamarissa oli kukkapylvään päässä hentolehtinen unelma, parsan sukuinen kasvi. Sen lehtiä käyttävät floristit sidontaan, sitä unelmankeveää hentoa vihreyttä antamaan näyttävyyttä ja vehreyttä kimpulle. Muistelen, että mummoni oli kietonut ruukun ympärille vihreää kreppipaperia ja taiteillut siihen aaltorenuksen.Saisikohan kukkakaupan oksan juurtumaan?
        Minulla on posliinikukka kasvamassa ruukkuun kiinnitetyssä ympyrän muotoisessa tuessa. Se on pohjoisenpuoleisessa huoneessa eikä kuki koskaan.

        Sehan on kai sama kasvi, josta aitini oli punonut morsiusseppeleensa.
        Hanen kotonaan oli isossa ruukussa kasvanut sellainen, ja sen oksista oli kaikille tyttarille ja yhdelle minialle tehty morsiusseppeleet.

        Ai niin! Se alkuperainen kysymys! Aiheet kiinnostavat ja mielenkiintoiset kirjoitukset niin kuin nyt tamakin.


      • Catleija2
        Likka321 kirjoitti:

        Asparagus eli unelma, muistatteko ? Mummulan parhaassa kamarissa oli kukkapylvään päässä hentolehtinen unelma, parsan sukuinen kasvi. Sen lehtiä käyttävät floristit sidontaan, sitä unelmankeveää hentoa vihreyttä antamaan näyttävyyttä ja vehreyttä kimpulle. Muistelen, että mummoni oli kietonut ruukun ympärille vihreää kreppipaperia ja taiteillut siihen aaltorenuksen.Saisikohan kukkakaupan oksan juurtumaan?
        Minulla on posliinikukka kasvamassa ruukkuun kiinnitetyssä ympyrän muotoisessa tuessa. Se on pohjoisenpuoleisessa huoneessa eikä kuki koskaan.

        Ruoka ja kukat ovat mieliaiheitani. Politiikka ei ainakaan palstoilla innosta.
        Minulla on se vanhanaikainen kiiltävälehtinen posliinikukka myös, jonka alkuäiti on 50-luvulta. Se on tosi, että varjossa lehdet ovat kauniit ja runsaat, mutta kukkiakseen kaipaa valoa.
        Ja kyllä se kukkiikin. Jkv. siitä kukkimisesta on vaivaa, kun sitä mettä tippuu lattialle mutta pyyhitään pois. Olen kiinnittänyt verhotankoon sen laudan taakse pitkän kepin, johon olen kasvin saanut ripustettua. Se peittää koko kulmaikkunan ja toimii näköesteenä.


      • juuliska
        Peukalo suussa kirjoitti:

        Et kai posliinikukkaa tarkoita?
        Minulla sellainen kierteli komeasti pitkin olohuoneen katon rajaa. Se kukki runsaasti ja oli kaunis. Valitettavasti kukkien tuoksu oli huumaavan imelä, ja kukista tihkui tahmeaa nestettä parketille.
        Hävitin sen, ja nyt harmittaa. Olisihan voinut kokeilla, miten kasvi olisi pärjännyt, jos olisi nyppinyt kukkatertut pois.

        Ei ole posliinikukka. Sellainenkin on ollut, kuoli raukka yhden muuton yhteydessä. Kukki minullakin kovasti ja tuotti tahmaista nestettä joka tärveli tapetit. En siitä kyllä olisi vapaehtoisesti luopunut. Asparaguksen muistan, mummolla oli sellainen valtavan iso.
        Lapsuudenkodissa ei viherkasveja harrastettu. Äiti rakasti pelargonioita, niitä löytyi erilaisia. Meillä oli myös verenpisara ja pääsiäiskaktus, tosi vanha ja iso. Itse olen viherkasvien ystävä, miksi en osaa sanoa.


      • Likka321
        juuliska kirjoitti:

        Ei ole posliinikukka. Sellainenkin on ollut, kuoli raukka yhden muuton yhteydessä. Kukki minullakin kovasti ja tuotti tahmaista nestettä joka tärveli tapetit. En siitä kyllä olisi vapaehtoisesti luopunut. Asparaguksen muistan, mummolla oli sellainen valtavan iso.
        Lapsuudenkodissa ei viherkasveja harrastettu. Äiti rakasti pelargonioita, niitä löytyi erilaisia. Meillä oli myös verenpisara ja pääsiäiskaktus, tosi vanha ja iso. Itse olen viherkasvien ystävä, miksi en osaa sanoa.

        Pelargoniahan on muotikasvi, joillakin on niitä satoja erilaisia. Äitini osasi talvettaa niitä, minä en, eikä ole sopivaa paikkaakaan. Orvokkipelargonioista pidän erityisesti, amppeleissa minulla on joka kesä vaaleanpunaisia riippupelargonioita.Joulu- ja pääsiäiskaktus on minullakin, saan ne jopa kukkimaan lähes ajallaan.St.paulioita täytyy aina olla kukassa, eri värisiä. Nythän taitaakin olla aika vaihtaa multia ja jakaa kasveja!


      • Hintriika1
        juuliska kirjoitti:

        Ei ole posliinikukka. Sellainenkin on ollut, kuoli raukka yhden muuton yhteydessä. Kukki minullakin kovasti ja tuotti tahmaista nestettä joka tärveli tapetit. En siitä kyllä olisi vapaehtoisesti luopunut. Asparaguksen muistan, mummolla oli sellainen valtavan iso.
        Lapsuudenkodissa ei viherkasveja harrastettu. Äiti rakasti pelargonioita, niitä löytyi erilaisia. Meillä oli myös verenpisara ja pääsiäiskaktus, tosi vanha ja iso. Itse olen viherkasvien ystävä, miksi en osaa sanoa.

        Kuinka te posliinikukkaa moititte! Äidillä oli iso, ahkerasti kukkiva posliinikukka joskus 50-luvulla. Minä kävin joka päivä nuolemassa ne makeat medet suihini, eivät juuri ehtineet lattialle tippua! Nami, nami, maiskis, maiskis!


    • Eriparikinttu

      Sillä perustella ainakin nyt kirjoitan että huomasin olleeni kirjoittamatta tämän otsikon alle.

      • Oli tosi hienosti muotoiltukin.
        Mahdatkohan olla suoraan alenevassa polvessa sen yhden Eskon jälkeläinen? Hänen puumerkkinsä taitaa olla se kaikkein kuuluisin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3341
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1818
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      936
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe