Kirjoittelin uudelleen tämän kun nyt tiedän enemmän..
Life Stories - peli on "riisuttu" malli Sims 2:sta, eli joitain ominaisuuksia kuten puutarhuri ja pilaantuvat kukat ja muita sen kaltaisia on otettu pois. Bugit ja idioottimaisuudet ovat jääneet, näköjään. Tavarat ja vaatteet ovat pitkälle samoja ja niitä on aika vähän. Autoja ei tietenkään ole. Tapetit ja lattiat ovat vissiin vaihtuneet kokonaan, en niitä sen kummemmin katsellut.. Urat ovat pikkuisen erilaisia ja niitä on lisätty/vaihdettu. Tarinoita on kaksi, joista suomalaisittain Riinan (engl Riley) tarina täytyy pelata läpi ennen kuin toinen tarina on "avattu". Riinan pelin pelaa kokenut pelaaja äkkiä läpi. Toinen tarina on vielä nopeampi pelata. Kun tarina on pelattu läpi, Riinaa voi pelata normaali Sims 2 -tyylisesti edelleen niin pitkälle kuin haluaa.
En suosittele pelin ostamista niille, joilla on jo Sims 2, lisäosia ja tehokas PC, mutta tehokkaan läppärin omistavat voivat pitää tästä paketista, kunhan nämä sims -gurut alkavat kehitellä hackeja ja muuta roinaa. Jos haluaa viihdettä yhdelle tai kahdelle illalle tai pelaa erittäin vähän, Sims life Stories voi olla ihan hyvä ostos - siis jos elämään sisältyy muutakin kuin sen simulointi. Suositusta lukiessa kannattaa ottaa huomioon että olen pelannut Sims 1:stä ihan alusta alkaen ja nyt sitten Sims 2:sta, perustan siis arvioni sen pohjalle. Vähemmän pelannut voi olla haltioissaan. Onkin kurjaa, että Life Storiesista ei näytä olevan Demoa, jota itse kukin voisi kokeilla, vaan on ostettava "Sika säkissä".
Tein pari huomiota:
- Life storiesissa toimivat jotkin Sims 2 -pelin objektit, eli ne, joilla on oma "mesh" ja uniikki id. Sekä niiden recolorit. En ainakaan Maxisin omista tavaroista tehtyjä recoloreita huomannut toimivan. Voin toki olla väärässä, sillä kyse on kuitenkin pari tuntia sitten suoritetusta testistä.. Ainakin Sims2Play.comin objectit näkyivät ja toimivat oikein.
- Downloadit laitetaan samalla tavalla, eli Oma tietokone - Paikallinen levy - Documents & Settings - *Käyttäjänimi* - Omat Tiedostot - Electronic Arts - Elämäntarinat -kansiossa oikealla napilla, uusi kansio, nimeä se "Downloads" ja sinne vaan kamaa. Sitten pelin käynnistyessä enable custom content (mitä se ny onkaan suomeksi) ruksi ja rock on..
- HUOM! EN TESTANNUT KAATAAKO pidemmällä peliajalla! Testasin vain 30 min , ei kaatunut, mutta muilla kokoonpanoilla ja taustaohjelmilla voi kaatua ihan hyvin..
- HUOM! EN TESTANNUT TOIMIVATKO STORYMOODISSA!
- HUOM! EN TESTANNUT TOIMIVATKO Sims 2 -hackit. Laitoin pari typeryyksienpoisto -hackia downloads-kansioon, mutta en tiedä toimivatko. Eivät ainakaan kaatuneet. Custom content- dialogi kyllä niistä huomauttaa.
- Cheatit eivät toimi storymoodissa, mutta vapaassa pelissä normaalisti ctrl-shitf-c ja "konsoliin" kirjoitettuna help -all löytyy joitakin hyödyllisiä.
Sims Elämäntarinat
13
1573
Vastaukset
- haibane
Ea supportin sivuilta sellainen vihje niille, jotka haluavat pelata storymoodit uudelleen päälle, että:
1. Mene Omat -Tiedostot -kansioon
2. Mene Electonic Arts - kansioon
3. Valitse Sims Elämäntarinat -kansioon napsauttamalla kerran
4. Valitse hiiren oikealla napilla Nimeä uudelleen (rename)
5. Nimeä kansio uudelleen, esim Elämäntarinat_vanha
6. Käynnistä peli. Ohjelma luo kansion uudelleen.
Ota huomioon, että sekä tarinamoodi, että vapaa peli resetoituvat tällä. Uudelleen nimeäminen eikä poistaminen siksi, että voi halutessaan jatkaa ensimmäistä pelisysteemiään. Jos haluat palata takaisin vanhaan, tuhoa uusi kansio ja poista _vanha kansion perästä ja käynnistä uudelleen. Tai nimeä uusi kansio Elämäntarinat_uusi, ihan miten tykkäät.- haibane
Testailin lisääkin kamoja..
Mango-Sims 2:n kamat näkyvät ja toimivat ainakin minun versiossani..
XM-simsin hiuksista suurin osa (ainakin color binned) toimii, samoin niistä kamoista..
Tapetit ja lattiat ovat suurilta osiltaan muuttuneet, mutta sieltä löytää myös vanhoja klassikoita..
tuossa on printscreeni minun Rileystani ja pelin guista, joistain extrakamoista..
http://img180.imageshack.us/my.php?image=untitled1en1.jpg
Tähänkin peliin tulee taatusti enemmän sisältöä meille materialisteille kunhan gurut vääntävät color enable packageja ja muuta kivaa - häää??
haibane kirjoitti:
Testailin lisääkin kamoja..
Mango-Sims 2:n kamat näkyvät ja toimivat ainakin minun versiossani..
XM-simsin hiuksista suurin osa (ainakin color binned) toimii, samoin niistä kamoista..
Tapetit ja lattiat ovat suurilta osiltaan muuttuneet, mutta sieltä löytää myös vanhoja klassikoita..
tuossa on printscreeni minun Rileystani ja pelin guista, joistain extrakamoista..
http://img180.imageshack.us/my.php?image=untitled1en1.jpg
Tähänkin peliin tulee taatusti enemmän sisältöä meille materialisteille kunhan gurut vääntävät color enable packageja ja muuta kivaamiten sait otettuu kuvan?? ja ku mä en osaa ladata mitää noit vaatteita
- safipajgpir
Riinan tarinaa pitää pelata vain kolmanteen lukuun saakka, jotta saa Veetin tarinan auki.
Itse olen pelannut Sims 2:sta kaaaauan ja sitä ennen ykköstä mutta tuon Storiessin hankittuani en voisi sanoa olevani pettynyt. Storiesissa on tavaroita ja ominaisuuksia, jotka on Sims 2:sessa saanut auki/käyttöönsä vain ostamalla lisäosan, esim. reppu-toiminto löytyy, ja mieltymyksetkin similtä löytyvät ja yhteensopivuussalamat (yöelämää-lisäosan ominaisuuksia).
Lisäksi on huhuttu että vuodenaika-ominaisuuksia tulisi Pets Storiesissa (?) (saattaa olla ihan puuta heinää mutta miksei, jos kerran yöelämää:n ominaisuuksiakin löytyy). Ja kuulemma yliopistoonkin pääsee jossakin osassa? Ja jos näin on niin eipä jää Stories-sarja kovin kauas Sims kakkosesta.
Uusia tavaroita oli jonkin verran ja vanhoja tavaroita huomattavasti vähemmän kuin Sims kakkosessa, mutta senkin ansiosta peli pyörii nopeammin. Eikä ole enää ongelmia sisustustarvikkeiden valitsemisessa kun niitä on paljon vähemmän! :D Ja kohta varmaan tulee tavaroita ladattavaksi Storiessiinkin.
Storiesissa on vain yksi naapurusto, mikä on ainakin meikäläisen mielestä hyvä asia (ei kakkosessa kerinnyt pelaamaan jokaisella perheellä jokaisessa naapurustossa). Kaikki turhuudet oli ainakin Life Storiesta karsittu (rikkaruohot, vamppyyrit sun muut ilmeisesti, stadit ja ostosalueet ym.) autoja kyllä jäin kaipailemaan!
Lisäksi nämä Stories-sarjan 3 osaa ilmeisesti toimivat kaikki yksinään tai sitten jos omistaa jokaisen osan niin kaikki ominaisuudet ovat samassa syssyssä. Eli todellakin äskeisen kirjoittajan sanoin "riisuttu malli sims 2:sta". suosittelen kyllä kaikille tätä uusinta Sims-peliä, vaikka omistaisi jo Sims 2:sen. Minä ainakin poistin koko kakkosen koneelta (kyllästyin siihen ties monettako kertaa) ja nyt pelaan tätä uusinta osaa mielenkiinnolla. :)- haibane
Ihanaa että otit osaa keskusteluun.
Muistaakseni sanoin, että tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Ja kyllä se nimenomaan on riisuttu malli, koska ominaisuuksia on ihan suoraan karsittu, jotta peli pyörisi paremmin.
Ja eikös Vincentin tarina ole oma neighborhood? Olin ainakin näkevinäni eri talot ja henkilöt siellä. Mutta kuten sanoin - voin olla väärässä.
Mielipiteitä on kyllä yhtä monta kuin on niiden esittäjiä, joten en "väärin väärin" otsikoidun henkilön vastausta arvostanut. Vastaukset, joissa dissataan toisen mielipiteitä ovat epäkohteliaita.
Minä en poistanut Sims 2:sta pöytäkoneelta, vaan asensin Life Storiesin läppärille testattuani sitä pöytäkoneella. Se toimii siellä hyvin matkapelinä, mutta jatkan Sims 2:n pelaamista kuten olen sen ilmestymispäivästä asti tehnyt. Asensinpa tuossa Ykkösenkin verestääkseni vanhoja muistoja - safipajgpir
haibane kirjoitti:
Ihanaa että otit osaa keskusteluun.
Muistaakseni sanoin, että tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Ja kyllä se nimenomaan on riisuttu malli, koska ominaisuuksia on ihan suoraan karsittu, jotta peli pyörisi paremmin.
Ja eikös Vincentin tarina ole oma neighborhood? Olin ainakin näkevinäni eri talot ja henkilöt siellä. Mutta kuten sanoin - voin olla väärässä.
Mielipiteitä on kyllä yhtä monta kuin on niiden esittäjiä, joten en "väärin väärin" otsikoidun henkilön vastausta arvostanut. Vastaukset, joissa dissataan toisen mielipiteitä ovat epäkohteliaita.
Minä en poistanut Sims 2:sta pöytäkoneelta, vaan asensin Life Storiesin läppärille testattuani sitä pöytäkoneella. Se toimii siellä hyvin matkapelinä, mutta jatkan Sims 2:n pelaamista kuten olen sen ilmestymispäivästä asti tehnyt. Asensinpa tuossa Ykkösenkin verestääkseni vanhoja muistojaVäärällä tarkoitin sitä, että Riinan tarinan kolmannen luvun jälkeen kykenee pelaamaan jo Veetin tarinaa, eikä vasta Riinan tarinan loputtua! En minä nyt rupea muiden mielipiteitä tuomitsemaan vääriksi. :D Anteeksi että ilmaisin itseäni huonosti, tarkoitukseni oli lähinnä täydentää tuota tekstiäsi eikä mollata sun mielipiteitäs.
Kyllä siinä Vincent-tarinassa (Veeti) on oma naapurustonsa periaatteessa, mutta vapaapeli-naapurustoja ei ole kuin yksi (se Riinan naapurusto, muutamilla eri ukkeleilla vain ja lisätaloilla), mikä oli sinänsä aika tyhmää ku samalla naapurustolla periaatteessa pystyy pelaamaan siinä tarinamoodissakin lopuksi?
Ja tuosta Sims kakkosesta vielä niin kyllä minäkin sitä mieluummin pelaisin jos omistaisin huippukoneen. Läppärilläkin se toimii mutta latautuu niin hemmetin hitaasti ja läppäri on valitettavasti minulle välttämätön kapistus koska joudun roudaamaan konetta edestakaisin, eikä ole varaa ostaa kunnon läppäriä. Jos Sims 2 toimii kunnolla koneessa niin en silloin suosittele tietenkään vaihtamaan kakkosta tähän Stories-versioon, mutta ittelläni ainakin meni järki kakkosen kanssa niin oli suuri helpotus että tuli tällainen light-versio kyseisestä pelistä. :) Sims 1 olisi saattanut pelittää kunnolla, mutta se nyt on ainakin omasta mielestäni harvinaisen tylsä peli. :/
Kiitos muuten tuosta "resetointi"-vinkistä, mietinkin että miten tarinamoodit saa alusta alkaen pelattua uudelleen. Tosin ei varmaan tule montaa kertaa niitä pelattua läpi, bugittaa niin p*rkeleesti! Päivityksiä odotellen... :/
- ---
Peli ei todellakaan vaikuta ollenkaan siltä, että sitä kannattaisi Sims 2 omistajan hankkia. Olin sitä mieltä jo kun luin pelistä virallisilta sivuilta, mutta tämä tekstisi tarkensi vielä kaikkea. Kiitos kun viitsit valaista meitä :)
En tuhlaa rahaa toiseen liian samanlaiseen peliin, jos siinä ei ole mitään parempaa, päinvastoin, entisiäkin ominaisuuksia on karsittu.- azuma
Suosittelen kyseistä peliä vain aloittelijoille. Melko tylsää, vaikka olen palannut simssiä vasta vuoden.. Silti!
- Sims
Ööh.. Miten siinä Riinan tarinas saa Tanelin kutsuttua shoppailemaan ?
- -mrs
elikkä sun pitää soittaa sille Tanelille ja sitä kautta pääset eteenpäin.
- kawaiihani
kuulostaa aika mielen kiintoiselta. Mua ainaki kiinnosti se riinan tarina :P mutta en tuhlaa kyllä rahaa siihen.. ehkä jos saan pöytäkoneen mutta muuten en.
ajattelin ostaa sims 2 vuodenajat. - juuhaa
siihen Veetin tarinaan pääsee kun on suunnilleen pelaillut puoliväliin Riinan tarinaa! ei siis tarvitse mennä eka Riinan tarinaa ja sitten vasta Veetin tarinaa. ja minusta sims elämäntarinat on tehty vähän kuin niille joilla on vähän huonompi kone ja sims 2 ei pyöri siinä. siihen ei myös liity kameraa eikä body shoppii.
- O:O
mulla on samavika...oon pelannu riinan tarinan ""loppuun"" eli siihen ku se saa oman ""yhteisön"" , ni en löydä mistään veetin tarinaa...jotku on kyl sanonu et sielon ne nuolet siel valikos...hmm..(tiedän) mut pitääkö mennä jaalottaa riinan tarina alusta ja päätyä 3.teen lukuun kun tuleetiedotus;veetin tarina auki""??? aloitin koko pelin alusta..saa nähä toimiiko se silleen...vastauksia kiiotsniiltä jotka ovat kokeneet saman vian:)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862