Nyt päälle käy varmastikin läjä urheita Rellu-kuskeja, mutta näkökanta esille, ei provo!
Alla on (vielä toistaiseksi) Grand Scenic 2L Tomaatti. Auto otettu käyttöön vappuna 05, kilsoja nyt n.73tkm. Ajotyylini on rauhallinen ja koitan pitää menopelini parhaani mukaan kunnossa.
Pari kuukautta vielä yhteistä tietä jäljellä..
Positiivista
- Tilat
- Olen päässyt rekkojen ohi
- Hiljainen ääni
- Lähti käyntiin yli -30 pakkasessa
Negatiivista
- Paskakelillä taustapeileistä ei näy mitään, kun sivuruudut ovat niin likaisia. Suunnitteluvirhe.
- Vinkuvat jarrut, kumpaankin suuntaan jarruttaessa. Korjattu Biliassa, silti vinkuu)
- Starttiongelma. Korjattu 3-4 kertaa, en tiedä tarkalleen, kun eivät osanneet kertoa, mikä ongelman nimi ja kuka korjaajista on tehnyt mitäkin. Edelleen siis vaivana, kun kostea sää.
- Jousitus rusahtelee pakkasella. Esim. hidastetöyssyjä ylittäessä, nopeudesta riippumatta. En uskalla enää viedä Biliaan ihailtavaksi.
- CD-soitin ei suostu ajoittain luovuttamaan levyä.
- "Hattuverhon" palauttaja tuusannuuskana.
- Sähkölukot tuittuilee.
- Kovalla pakkasella lämppäristä ei meinaa tehot riittää ja, jos riittää, niin laite huutaa hoosiannaa.
Tämä oli toinen Scenicini ja valitettavasti kummatkin ovat olleet suuria pettymyksiä. Paljon pientä viilaamista ja pikkuvikoja. Ja huoltohommat ovat olleet todella karmeita kokemuksia, ainakin täällä Espoon puolella.
Ei millään pahalla ketää kohtaan, mutta miettikää, ennenkuin lähdette Rellun kyytiin...
Ps.Ai minkä tilasin? Saabin... Saas nähdä mitä siitä seuraa..
Rellun pippana!!
20
3893
Vastaukset
- Tästedes vain konjakkina
Minulla ei ole kokemusta tuosta II-mallin Scenicistä kuin sen verran että sellainen oli viikon vuokra-autona Ranskan puolella. Ykköskoppaisesta Scenicistä ja Cliosta sen sijaan on sen verran negatiivisia kokemuksia että merkki vaihtuu täälläkin. Vaikka palstan viestejä lukiessa tuo vanha 2,0RT on sentään laatuauto näihin uudempiin verrattuna. Rellua jatkuvasti vaivaavat pikkuviat yhdistettynä erään espoossakin toimivan merkkiliikkeen "palveluun" on kyllä sellainen yhdistelmä että edes hitaana ja pitkäpinnaisena hämäläisenä ei enää hermo kestä moista. Jotenkin tuntuu että jopa Sitruunaan ja Pököttiin verrattuna Rellun laatu on sukeltanut todella syvälle.
Saabin 9-5 on täälläkin ollut harkinnassa seuraavaksi autoksi. Se pitää arvonsa lähes yhtä huonosti kuin Rellu ja siitä syystä on houkutteleva vaihtoehto käytettyä etsivälle. tai sitten jos ei tyylisuunta vaihdu niin Zafira II sekä Mazda 5 voisivat tulla kyseeseen. Tai Octavia-farkku. Tai vaikka Seat Altea XL. Kunhan ei vaan enää Rellua. - Viimeinen tippa
Näkeehän tämän auton laadun jo keskustelupalstan aiheista: ei toimi, rahisee, menee pimeäksi, mikä vikana, yms.
Kannattaisi keskustelualueen nimeksi laittaa otsakkeeksi: Scenic ja sen viat
(Tämä teksti alkoi jo lähennelleä provoa ;)- Mikäs
No mikäs se sitten tämmöisen keskustelupalstan tarkoitus on? Kehua kilpaa omaa autoonsa? Kyllähän sitä suurimmaksi osaksi joka palstalla kysytään neuvoa ongelmiin, on se sitten auto, tietokone, digiboxi tai lastenkasvatus yms. Ja kuitenkin kirjoittelijakunta edustaa murto-osaa ko. palvelun käyttäjistä. Toki onhan sitä merkeissä eroa, niin autoissa , tietokoneissa, dogoboxeissa kuin lapsissakin. No, älkäätten liikaa provosoituko :)
- joku vaan
Ensimmäistä kertaa avatessani konepeltiä se tuulihaan salpa on säleikön sisäpuolella, enkä täten saanut luukkua auki ollenkaan.
Vika on vieläkin korjaamatta.
Ei ole aikaa viedä autoa tuon takia huoltoon, mutta pelottaa milloin pesuvesi loppuu.
Tosin otin sorkkaraudan takakonttiin ihan varalle.- Sceenic
mutta tulee ulos kun pikkuisen kohottaa konepeltiä. Mutta varmaankin olet testannut eri vaihtoehdot joten onnea korjaamoreissulle.
- eka rellu
Sceenic kirjoitti:
mutta tulee ulos kun pikkuisen kohottaa konepeltiä. Mutta varmaankin olet testannut eri vaihtoehdot joten onnea korjaamoreissulle.
On mielestäni vääntynyt ja luukkua sormin nostaessa se prk. pää uppoaa kokonaan sinne säleikön sisään.
- mja
eka rellu kirjoitti:
On mielestäni vääntynyt ja luukkua sormin nostaessa se prk. pää uppoaa kokonaan sinne säleikön sisään.
Ainakin minulla säleikön sisään joskus uppoava salpa tulee ulos kun vähän nostaa konepellin reunasta. Ekalla kerralla en huomannut tätä, mutta noukin sen ulos pelkillä sormilla.
- Knulli
Aika paljonhan noita huonoja puolia tuntui olevan. Itselläni -04 Scenic 2.0, ajettu 64 tkm. Kuskin puolen peili sotkeutuu, mutta vain onneksi huonolla kelillä. Jarrut vinkuu, mutta onneksi vain jarruttaessa ja hyvän äänieristyksen takia ei juurikaan kuulu sisälle. Omassa "pippanassa" on kolmeen vuoteen ollut yksi vika. Puhaltimen 2- asento ei pelannut. Vaihdettiin etuvastus ilmanpäiten, tosin olihan siinä vaivaa piipahtaa kaupungissa. Jos sattuu, että tätä palstaa lukee joku ostoaikeissa (aika epätodennäköistä) niin itse ostin Scenicin, koska siinä on panostettu äänieristykseen, myös rengasmelun osalta. Takapenkille mahtuu pitempikin mies ja auto on todella monikäyttöinen ja hyvä ajaa omasta mielestäni (ajelin kyllä toyotan, skodan, mazdan, citikan, golfin, jetan, passatin, octavian, bemarin, pösön, fiatin -- ei, en ajanut mersua). Mikäli arvostaa näitä asioita, voin suositella. Mikäli arvostaa puhdasta vasenta peiliä parinsadan kilometrin ajon jälkeen vesisateella ja vinkumattomia jarruja, en voi suositella. Harmittaa, kun ei voi noihin vikakeskusteluihin osallistua vaan täytyy kehua, mutta eipähän tätäkään kommentoi kuin kateelliset. No, tulipahan älähdettyä ja ai niin...ajattelin vaihtaa uuteen Relluun, kun tuntuu pitäneen hintansakin kohtuullisesti...
- eka rellu
Autossa on todella paljon enemmän hyvää kuin huonoa, mutta siitä saisi pienellä paneutumisella valmistajan puolelta todella mukavan ja harmittoman kulkineen.
Toinen syy miksi autosta saa täälläkin niin huonon kuvan on rellulla ajavien ehkä aktiivisempi ja uskaliaampi tapa kertoa myös näistä auton huonoista puolista.
Tulee ihan väkisin mieleen ihmissuhteet kun tuota autoa miettii.
Ensin on kaikki kaikin puolin hyvin, mutta sitten tulee se ei ymmärrä vaihe........ - Relluilija
eka rellu kirjoitti:
Autossa on todella paljon enemmän hyvää kuin huonoa, mutta siitä saisi pienellä paneutumisella valmistajan puolelta todella mukavan ja harmittoman kulkineen.
Toinen syy miksi autosta saa täälläkin niin huonon kuvan on rellulla ajavien ehkä aktiivisempi ja uskaliaampi tapa kertoa myös näistä auton huonoista puolista.
Tulee ihan väkisin mieleen ihmissuhteet kun tuota autoa miettii.
Ensin on kaikki kaikin puolin hyvin, mutta sitten tulee se ei ymmärrä vaihe........Olen samaa mieltä kanssasi. Jos valmistaja / maahantuoja haluaisi oikeasti autoa täällä myytävän, laitettaisiin nämä pikkuviat kuntoon mukisematta ja niin että asiakkaille jäisi hyvä mieli ja ostaisivat uudelleen saman merkin. Toivottavasti uusi maahantuoja ymmärtää yskän.
- JUSA se alkuperäinen
Relluilija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Jos valmistaja / maahantuoja haluaisi oikeasti autoa täällä myytävän, laitettaisiin nämä pikkuviat kuntoon mukisematta ja niin että asiakkaille jäisi hyvä mieli ja ostaisivat uudelleen saman merkin. Toivottavasti uusi maahantuoja ymmärtää yskän.
Johtuukohan maahatuojan vaihdosta, mutta esim. Moduksia ei saa kuin varastosta eli uusia ei tule enään maahan. Tosin tulossa on uusi malli, mutta suomeen sitä ei lupailtu kuin vasta ensivuodeksi. Meinasin vaihtaa tuohon pikkukirppuun jostain mielenhäiriöstä johtuen. Onneksi alkoi aivot taas pelaamaan. Nykyisen arvokin oli tippunut yli 30%. Auto ei ole edes kahta vuotta vanha ja ajettu vasta 16500. Hullunako ne pitää meitä tuolla autokaupassa.
- JUSA se alkuperäinen
eka rellu kirjoitti:
Autossa on todella paljon enemmän hyvää kuin huonoa, mutta siitä saisi pienellä paneutumisella valmistajan puolelta todella mukavan ja harmittoman kulkineen.
Toinen syy miksi autosta saa täälläkin niin huonon kuvan on rellulla ajavien ehkä aktiivisempi ja uskaliaampi tapa kertoa myös näistä auton huonoista puolista.
Tulee ihan väkisin mieleen ihmissuhteet kun tuota autoa miettii.
Ensin on kaikki kaikin puolin hyvin, mutta sitten tulee se ei ymmärrä vaihe........Meitin koppurassa ollut seuraavat viat.
"oikeat" viat:
takalasille vesi tuli liian hitaasti -> korjattu lisäämällä takaisku
vasen takaovi ei auennut välillä kahvasta, kuin painamalla ovea sisäänpäin -> korjattu vaihtamalla mekanismi, tosin säätö olisi ehkä riittänyt
Omat syyt:
Auto tilttasi -> akku liian tyhjä ja syynä webasto/kiinteä GPS-mokkula ja liian vähäinen ajaminen
ilmastointi haisi -> pitää muistaa kytkeä ilmastointi pois pari kilsaa ennen pysähtymistä. -> haisu lähti huollossa pois parin yrityksen jälkeen
Pikku huollot:
vaihdettu pyyhkijän sulat -> jättivät raitoja lasiin
vaihdettu polttimot ajovaloihin (tehokkaampiin), vanhoissa ei ollut mitään vikaa ja ovat nyt isän autossa.
letku repsotti pohjassa -> laitettu letku paikoilleen
lisätty nestettä pissapoikaan
Tietenkin jarrujen kitinää esiintyy ja auto natisee helteellä, mutta mua ei haittaa. Jarrut vois fixaantua kun jarruttelis välillä kunnolla, mutta kun on niin tehokkaat jarrut ettei tarvitse. Natinakin lähtee meillä tiivisteistä eli jollain litkulla sen ehkä saisi pois. Suurinosa ongelmista johtuu meillä siitä, että on eka auto ja ei ihan oikeasti oo mitään hajuakaan autojen tekniikasta/toiminnasta. Bensaa osaan tankkiin laittaa, pissapojan säiliön täyttää ja vaihtaa ajovalo polttimot. Muuten on autojen kanssa peukalo keskellä kämmentä. - Viimeinen tippa
Relluilija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Jos valmistaja / maahantuoja haluaisi oikeasti autoa täällä myytävän, laitettaisiin nämä pikkuviat kuntoon mukisematta ja niin että asiakkaille jäisi hyvä mieli ja ostaisivat uudelleen saman merkin. Toivottavasti uusi maahantuoja ymmärtää yskän.
Rellukan uusi maahantuoja?
Onnea heille. Taisi Renaultin väki Ranskan puolella väsyä Suomen touhuihin lopullisesti...
Tietääkö kukaan aiheesta enempää? - maahantuonti
Viimeinen tippa kirjoitti:
Rellukan uusi maahantuoja?
Onnea heille. Taisi Renaultin väki Ranskan puolella väsyä Suomen touhuihin lopullisesti...
Tietääkö kukaan aiheesta enempää?tuovat itse
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=132094 - JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Meitin koppurassa ollut seuraavat viat.
"oikeat" viat:
takalasille vesi tuli liian hitaasti -> korjattu lisäämällä takaisku
vasen takaovi ei auennut välillä kahvasta, kuin painamalla ovea sisäänpäin -> korjattu vaihtamalla mekanismi, tosin säätö olisi ehkä riittänyt
Omat syyt:
Auto tilttasi -> akku liian tyhjä ja syynä webasto/kiinteä GPS-mokkula ja liian vähäinen ajaminen
ilmastointi haisi -> pitää muistaa kytkeä ilmastointi pois pari kilsaa ennen pysähtymistä. -> haisu lähti huollossa pois parin yrityksen jälkeen
Pikku huollot:
vaihdettu pyyhkijän sulat -> jättivät raitoja lasiin
vaihdettu polttimot ajovaloihin (tehokkaampiin), vanhoissa ei ollut mitään vikaa ja ovat nyt isän autossa.
letku repsotti pohjassa -> laitettu letku paikoilleen
lisätty nestettä pissapoikaan
Tietenkin jarrujen kitinää esiintyy ja auto natisee helteellä, mutta mua ei haittaa. Jarrut vois fixaantua kun jarruttelis välillä kunnolla, mutta kun on niin tehokkaat jarrut ettei tarvitse. Natinakin lähtee meillä tiivisteistä eli jollain litkulla sen ehkä saisi pois. Suurinosa ongelmista johtuu meillä siitä, että on eka auto ja ei ihan oikeasti oo mitään hajuakaan autojen tekniikasta/toiminnasta. Bensaa osaan tankkiin laittaa, pissapojan säiliön täyttää ja vaihtaa ajovalo polttimot. Muuten on autojen kanssa peukalo keskellä kämmentä.Lisäys:
Eli käryä ohjaamoon -> vika ei vielä selvinnyt, mutta auton ilmasuulakkeista tulee nyt jopa lämmintä ilmaa käynnistyksen jälkeen. Eikä vasta "kovemman" ajon jälkeen.
- Viimeinen tippa
keskustelua täällä.
Pikkuisen provosin aikaisemmassani ;)
Mutta, kun tulee tiettyyn pisteeseen tyytymättömyydessään, sitä haluaa kommentoida/kertoa ajatuksistaan.
Itseäni todellakin otti pattiin, niinkin "pieni" asia, kuin sivuakkunan paskaantuminen kaikkien muiden lisäksi. Kyseiset ongelmat kasaantuvat juuri silloin, kun et niitä kaipaa, tai sellaiseen ei ole aikaa. Tuo jarrujen vinkuminen ei sinänsä ole ongelma. Mutta olen parkkeeratessani säikäyttänyt jarrumelulla yhden mummelin kyljelleen. Niin, kyllä se hävettää.
Ja etujousitus rusahtelee hidastuksia ylittäessä niin kovalla metelillä, että ihmiset kääntyvät tuijottamaan, niin ei siitäkään voi ylpeä olla.
Itseäni harmittaa ihan perkeleesti se, että Rellussa löytyy potentiaalia ihan pirusti, mutta homma ryssitään tämmöisillä "pikkuvioilla" ja auto saa huonoa mainetta (ainakin Espoossa) yhden onnettoman firman takia (joka "fiksaa" viralliset huollot).
Ps.Rellu ei ole meidän yrityksen korjatuin auto!!
Audi on!! Mutta siitä en tiedä sen enempää!!- mja
Ketjussa on kirjoitettu Espoon Biliasta - täytyy antaa niille välillä tunnustustakin.
Scenicin jarrut siis vinkuvat, ei ainoastaan Suomessa vaan mm Englannin keskusteluryhmissä on valiteltu. Auto oli käynyt 2 kertaa aikaisemmin huollossa Biliassa ja jarrut oli molemmilla kerroilla fixattu vaihtamalla uudet palat. Tämä auttoi 1 - 2 kk. Viime vuoden lopussa eivät huollossa vaihtaneet paloja, vaan herkistivät ne. Tähän mennessä on vinkuna pysynyt poissa. En tiedä mitä herkistämisessä tehdään, mutta se tuntuu toimenpiteenä fiksummalta kuin turha jarrupalojen vaihtaminen. Jos vanhat palat olivat lähes käyttämättömät, niin mitä niiden vaihtaminen uusiin samanlaisiin auttaisi? Herkistämisen vaikutus osoittaa, ettei se vinkuna sinänsä johtunut palojen matskusta, vaan jostain muusta.
Biliassa saivat lopulta fiksattua myös Rellun tyyppivian eli sammumisen kun starttaa lohkolla lämmitettyä (tai n. 1 tunnin jäähtynyttä) konetta. Puolilämpimän koneen tökkiminen vaivasi sekin vain talvella. Moottorin ohjaussofta päivitettiin ja lisäksi joku hiilikanisteri vaihdettiin. Rpm-mittarista näkee nyt selvästi, että siinä vaiheessa (n. 1 sek) kun kone normaalisti alkaisi nikottelemaan, tulee jotain uutta peliin ja notkahtamassa olevat kierrokset palautuvat. - eka rellu
mja kirjoitti:
Ketjussa on kirjoitettu Espoon Biliasta - täytyy antaa niille välillä tunnustustakin.
Scenicin jarrut siis vinkuvat, ei ainoastaan Suomessa vaan mm Englannin keskusteluryhmissä on valiteltu. Auto oli käynyt 2 kertaa aikaisemmin huollossa Biliassa ja jarrut oli molemmilla kerroilla fixattu vaihtamalla uudet palat. Tämä auttoi 1 - 2 kk. Viime vuoden lopussa eivät huollossa vaihtaneet paloja, vaan herkistivät ne. Tähän mennessä on vinkuna pysynyt poissa. En tiedä mitä herkistämisessä tehdään, mutta se tuntuu toimenpiteenä fiksummalta kuin turha jarrupalojen vaihtaminen. Jos vanhat palat olivat lähes käyttämättömät, niin mitä niiden vaihtaminen uusiin samanlaisiin auttaisi? Herkistämisen vaikutus osoittaa, ettei se vinkuna sinänsä johtunut palojen matskusta, vaan jostain muusta.
Biliassa saivat lopulta fiksattua myös Rellun tyyppivian eli sammumisen kun starttaa lohkolla lämmitettyä (tai n. 1 tunnin jäähtynyttä) konetta. Puolilämpimän koneen tökkiminen vaivasi sekin vain talvella. Moottorin ohjaussofta päivitettiin ja lisäksi joku hiilikanisteri vaihdettiin. Rpm-mittarista näkee nyt selvästi, että siinä vaiheessa (n. 1 sek) kun kone normaalisti alkaisi nikottelemaan, tulee jotain uutta peliin ja notkahtamassa olevat kierrokset palautuvat.Tehtiin jarrupaloille seuraavanlainen operaatio jos vinkuivat.
Pala ruuvipenkkiin ja rälläkällä sipaisu kulutuspinnasta niin että se terävä ulkokulma pyöristyy. Ei vingu yhtään.
Monesti on yksi vanha keino parempi kuin pussillinen uusia.
Tuon pyöristyksen pystyy tekemään esim. viilalla mitta työläämpi.
- rellugs16vm05
Laitoin oikein kuvan nettiin, kun en tuota likaantumista osannut tunnistaa.
http://rellugs.blogspot.com/- JUSA se alkuperäinen
Meilläkään ei likaannu häiritsevästi, oikeastaan ei ollenkaan. Jotain pieniä tahroja tulee, mutta viimeksi kesällä pyyhkäsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042