matkaseuraa australiaan

elkku1986

Heips! Olen lähdössä Australiaan WH viisumilla 1.9, onko kellään samanlaisia suunnitelmia? oon 21v tyttö helsingistä, yksin lähdössä toistaiseksi :)

25

2787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sam83

      ite oisin lähdössä mutta näillä näkyminen jo ensi kuussa!

      • elkku 1986

        no höh, mäkin haluisin lähtee vaikka heti, mutta siskon häät kesällä estää.. :/ jos nyt kuitenkin päätät myöhäistää lähtöä niin laita mailia [email protected]


    • tii85

      Moi!
      Mua kiinnostais ihan hirveesti lähtee syyskussa, mut musta tuntuu et tarvis vähän enemmä rahaa matkan varrelle! Mut oon kans ajatellu tota WH juttua, mut en vaan tiedä mistä sitä alkais, ja minkälaista työtä vois hankkia. Millä alalla sä olet?

      • elkku1986

        niistä töistähän ei kannata huolehtia vielä suomen päässä, koska niitä riittää kyllä varmasti kunhan paikan päälle pääsee! mä oon ite hoitoalalla, mut en tee niitä töitä australiassa koska siitä olis tullu iso lisä viisuminhankintaan ku pitäis käydä sellaset lääkärintarkastukset yms. läpi.. joten ite lähen ihan siltä pohjalta että kaikki duuni kelpaa esim hedelmien poiminta, tehdas- ja farmityö yms. eihän sitä rahaa niiiin hieveesti tarvi, lennot vaan ja sitte sen veran rahaa et pärjää ennen ekaa palkkaa. ja vakuutus viisumi. mukaan vaan, pitää se kerran elämässä repästä!! :)


    • hannah_

      moikka!

      Olen lähdössä yksin Australiaan 6 kuukaudeksi elokuun lopussa, eli suht samoihin aikoihin. Reissun päätän matkustamalla Uuteen-Seelantiin helmikuussa 2008. Suunnitelma oli (tainoh, kuvitelma vielä..) työskennellä n. 4kk ja matkustella loput kaksi. Yritän nimittäin samalla tehdä kouluni ammattiharjoittelun (matkailuala), toivon mukaan siinä onnistuen muuten heitän "arvokasta kouluaikaa" hukkaan sen puoli vuotta, mikä nyt ei sinänsä maailmaani hetkauta. Yksi unelmista olisi myös päästä sukeltamaan koralliriutalle. Että näin, olisi mahtavaa löytää varsinainen sielunsisko jonka kanssa jakaa esim. kämppä. :)

      Niin ja tässä kirjottelee 22v. neiti.

      saapi laittaa posti.

      • elkku 1986

        kuulostaa hyvältä! voisin kyllä joustaa noissa lennoissa elokuun puolelle, ainakin muutamalla päivällä, kuhan vain sais jotain seuraa! mäkin oon sellanen aika "vapaa sielu" , ettei oo sen tarkempaa suunnitelmaa vielä, kaikkea uutta ja siistiä kokeilemaan vaan ja keräilemään muistoja! jos haluut niin tossa on mun mailiosote, niin vois mailailla ehkä? [email protected] . mulla on myös yks kaveri joka on ollu tollasella reissulla, se on luvannu näyttää kuvia ja antaa viime hetken vinkkejä ;)


    • Matkakuumeinen

      Itse olen lähdössä toteuttamaan WH matkaa elo-syyskuun vaihteessa. Tarkoitus olisi viettää puolesta vuodesta vuoteen. Lähdössä kanssa yksin toistaiseksi, 24 poika!:D

      • elkku 1986

        hei etkö lähtis samaan aikaan mun kans? ois kiva sada jotain lentoseuraa! ja muutenki tutustua etukäteen.. eli 1.9 :)voisin kyl itekki tavallaan joustaa elokuun puolelle, siskon häät on 11.8, kuhan sillon oon sulmessa niin sekin riittää ;) koska niit lentoi ei varata ku sit joskus vähän myöhemmin ni sitä voi ilmeisesti viel vähän sutvia suuntaan tai toiseen.. laita mailia jos seura kiinnostaa!


    • jokke

      mullakin oli suunnitelmissa lähtee australiaan ensi syksynä,kotiudun intistä heinäkuussa ja tarkotus lähtee syys-lokakuussa tsekkailee meininkii siellä.oon matkustellu paljon euroopassa ja asunu espanjassa 4vuotta.oon kans lähös yksin matkaan...kuinka pitkään meinasit olla?

    • Anne-Mari

      Moikka! Olen myös suunnitellut lähtöä syyskuun alussa Australiaan ainakin talveksi. Aluksi tarkoitus mennä Perthiin, koska pari kaveria on siellä. Mulla voi laittaa meiliä osoitteeseen [email protected]. Oon jo 29-vuotias, mutta ei se ikää tää lähteminen katso,enkä sitäpaitsi tunne itteeni viel niin kauheen aikuiseks ;) Tai ehkä silleen sopivasti. Ois kiva saada matkaseuraa!

    • Nimetön

      Tarkotus ois lähtee kans syksyn aikana! tarkkoja päivämääriä en oo vielä päättäny. myös yksin lähössä :)

    • maija13

      WH-viisumi ja erityisesti Australia kiinnostais siis aivan hulvattomasti :) ja juuri tossa elo-syyskuussa aukeais mahdollisuus, kun duunit loppuu ja tarkoitus ois mennä kouluun. Alottaisin tuota matkailualaa lueskelemaan, mut ehkä välivuosi (neljäs sellainen) olis kuitenkin vielä paikallaan..? Reissaaminen ei kuitenkaan ton alan kannalta olis mikään huono syy lykätä vielä koulun penkille istahtamista ;) ja tosiaan, kerran täytyis tänkin tytön repäistä.
      Rohkeutta vaan pitäis jostai löytää.. siksipä tännekin eksyin, kohtalotovereita etsimään.. Mielelläni vaihtaisin siis ajatuksia aiheesta. Ikää mulla on 22v, ja Helsingissä asustelen.

      • elkku 1986

        moikka!

        mukaan vaan, ois tosi mukavaa saada seuraa reissulle!! mäkin asun helsingissä, ja oon sosiaalinen ja iloinen ihminen ja luulisin olevani helppoa ja mukavaa seuraa ;) mulla on lähtöpäivä 2.9,lennot maksettu jo, jos kuulostaa että pääsisit samaan aikaan lähtemään niin ota ihmeessä uudestaan yhteyttä! ois nimittäin kiva saada seuraa etenkin tolle matkalle, kun sen on niin sairaan pitkä... :/ ja paikan päälle tietenkin myös kans :) mulle voi kirjotella myös osoitteeseen [email protected]


    • anna_

      Hei!!

      Kanssa samoihin aikoihin lähdössä ollaan. Olisi todella kiva tuolle matkalle saada seuraa niin pitkö kuin se onkin. välivuotta viettämään pitäisi päästä sinne Australiaan.

      T: Anna

      • elkku 1986

        kiva juttu! laita viestiä jos tosiaan saisit lentoja varattua samalle päivälle, niin sitten sitä vois ihan oikeesti suunnitella reissua yhessä ! :)


      • anna_
        elkku 1986 kirjoitti:

        kiva juttu! laita viestiä jos tosiaan saisit lentoja varattua samalle päivälle, niin sitten sitä vois ihan oikeesti suunnitella reissua yhessä ! :)

        Moi!
        Tässä kokoajan odottelen tietoa saanko lennot samaan aikaan kuin sinulla.. Toivottavasti aika menee nopeasti, niin kovasti matkaa odottaa... Mie laitan siulle viestiä, jos sattuu niin hyvä tuuri, että oltaisiin samana päivänä matkustamassa.


    • make82_
      • elkku1986

        moikka! mä oon lähössä work and travel companyn kautta, mikä on ollu tosi helppoa ku ne hoitaa kaikki paperihommat :) tosin viisumi makso vissiin 170e sitä kautta, mutta mä mieluummin maksan siitä vähän enemmän ku ainaki sit saa varmaati sitä mitä haluaa :) ja kaikki lentovaraukset yms hoituu näppärästi niiden kautta...


      • toinenkinmatkaaja

        Moikka,
        Tilasin itse viisumin suoraan ausseista,
        http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/
        Rahallisesti säästää ja viisumin sain muutaman päivän käsittelyajalla. Tilaaminen oli helppoa ja vaivatonta. Itse matkaan lähden vasta syyskuussa mutta viisumin hommasin viimekuussa. Suosittelen =D


      • make82_

        joo, kiitoksia vastanneille. taitaa olla molemmilla viisumin hankkimistavoilla kannattajansa. ja varmasti kummallakin tulee asia hoidettua, että eipä siinä. itse taidan kääntyä tuohon matkatoimiston puoleen, jos sieltä sais viisumin ja liput yhdellä kertaa ja mahdollisesti muita etuja. onhan se vähän helpompaa,ehkä.

        onkohan kenelläkään omakohtaista tietoa mm. verotuksesta (miten hoidetaan), tileistä(riittääkö suomalainen tili, vai pitääkö avata uusi paikanpäällä), matkustelu paikanpäällä(halvin/mukavin tapa). kaikkiin näihin hän saa tietoa kyllä netistä kun jaksaa etsiä, mutta lähinnä kyselen jos jollain kokemusta tai tietoa esim. tutun kautta.


      • au-visa
        toinenkinmatkaaja kirjoitti:

        Moikka,
        Tilasin itse viisumin suoraan ausseista,
        http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/
        Rahallisesti säästää ja viisumin sain muutaman päivän käsittelyajalla. Tilaaminen oli helppoa ja vaivatonta. Itse matkaan lähden vasta syyskuussa mutta viisumin hommasin viimekuussa. Suosittelen =D

        Mä lähen myös syksyllä australiaan ja mietin täytyiskö/ saako tuon workingholiday- viisumin tilata jo nyt.
        Katoin hakulomaketta www.immi.gov.au - sivuilta, mutta en mennyt esimmäistä sivua pidemmälle hakemuksessa. Mitä siellä lopussa kysellään? Täytyykö oma varallisuus jotenkin todistaa viisumia hakiessa (vähintään 5000 aust.dollaria), kun sellaisen villin huhun kuulin?


      • toinenkinmatkailija
        make82_ kirjoitti:

        joo, kiitoksia vastanneille. taitaa olla molemmilla viisumin hankkimistavoilla kannattajansa. ja varmasti kummallakin tulee asia hoidettua, että eipä siinä. itse taidan kääntyä tuohon matkatoimiston puoleen, jos sieltä sais viisumin ja liput yhdellä kertaa ja mahdollisesti muita etuja. onhan se vähän helpompaa,ehkä.

        onkohan kenelläkään omakohtaista tietoa mm. verotuksesta (miten hoidetaan), tileistä(riittääkö suomalainen tili, vai pitääkö avata uusi paikanpäällä), matkustelu paikanpäällä(halvin/mukavin tapa). kaikkiin näihin hän saa tietoa kyllä netistä kun jaksaa etsiä, mutta lähinnä kyselen jos jollain kokemusta tai tietoa esim. tutun kautta.

        Kysymyksiisi löytyy hyvin vastauksia lukemalla seuraavan lyhyen itsepäisen matkailian opaan.
        http://personal.inet.fi/surf/ikuturso/oz.pdf
        siitä löytyy hyvin kaikenlaista yleistä tiivistettynä..


      • anna_
        make82_ kirjoitti:

        joo, kiitoksia vastanneille. taitaa olla molemmilla viisumin hankkimistavoilla kannattajansa. ja varmasti kummallakin tulee asia hoidettua, että eipä siinä. itse taidan kääntyä tuohon matkatoimiston puoleen, jos sieltä sais viisumin ja liput yhdellä kertaa ja mahdollisesti muita etuja. onhan se vähän helpompaa,ehkä.

        onkohan kenelläkään omakohtaista tietoa mm. verotuksesta (miten hoidetaan), tileistä(riittääkö suomalainen tili, vai pitääkö avata uusi paikanpäällä), matkustelu paikanpäällä(halvin/mukavin tapa). kaikkiin näihin hän saa tietoa kyllä netistä kun jaksaa etsiä, mutta lähinnä kyselen jos jollain kokemusta tai tietoa esim. tutun kautta.

        Hei!
        Jos olet menossa Work and travel:n kautta kuten minä :) niin He aukaisevat sinulle tilin siellä päässä, ja auttavat muutenkin kaikissa asioissa! Verot maksat sinne, mutta pysytyt hakemaan veron palautuksia sitten pois lähtiessäsi sieltä. Matkustus Australian sisällä on varmankin paras, että ostaa valmiiksi bussikilometrejä siis sellaisen passin. Milloin olet lähdössä onko jo tarkka päivä tiedossa?


      • make82_
        anna_ kirjoitti:

        Hei!
        Jos olet menossa Work and travel:n kautta kuten minä :) niin He aukaisevat sinulle tilin siellä päässä, ja auttavat muutenkin kaikissa asioissa! Verot maksat sinne, mutta pysytyt hakemaan veron palautuksia sitten pois lähtiessäsi sieltä. Matkustus Australian sisällä on varmankin paras, että ostaa valmiiksi bussikilometrejä siis sellaisen passin. Milloin olet lähdössä onko jo tarkka päivä tiedossa?

        kiitoksia tiedoista. Ei ole vielä tarkkaa päivämäärää tiedossa, mutta todennäköisesti syyskuun alussa, alustavasti:) WTC:n kautta ajattelin hommata matkan tosiaan. Ootko itse lähdössä milloin reissuun?


      • anna_
        make82_ kirjoitti:

        kiitoksia tiedoista. Ei ole vielä tarkkaa päivämäärää tiedossa, mutta todennäköisesti syyskuun alussa, alustavasti:) WTC:n kautta ajattelin hommata matkan tosiaan. Ootko itse lähdössä milloin reissuun?

        Moi!!

        Niin huomenna soitan ja varataan lennot, mutta syyskuun alkuun olisi mukava saada ne lento yritän saada sen 2.9, jos sattuisi olemaan samoilla lennnoilla elkku1986 kanssa! :) Olisi nimittäin todella mukava saada joku matkaseuraks, on nimittäin aika pitkä matka tulossa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe