Ovatko kaikki kadonneet arkistojen syövereihin, koska juttupalsta ei luista eikä kukaan ole kertonut, mitä Kansallisarkistossa kerrottiin????
Ovatko kaikki
6
787
Vastaukset
- hämetär
Olen ihmetellyt samaa. Toivoin kuulevani, mitä sieltä löytyy. Ehkä ei ole löytynyt mitään raportoitavaa?
- Inkerinkulttuuri
Kansallisarkiston esittelyssä tarjoiltiin perusasioita arkiston toiminnasta ja siellä olevista inkeriläisiä koskevista aineisoista, joita ovat mm. Inkerin seurakuntien mikrofilmit, siirtoväen kortisto, EK-valpon arkisto ja Inkeri-arkisto. Arkistoissa ennen vieraille asiat olivat kertausta, mutta tuoreemmille tutkijoille hyvä peruspaketti. Valitettavasti meillä ei ollut mahdollista tutustua tarkemmin esim. Inkeri-arkistoon. Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia tulevaisuutta silmällä pitäen, niin kirjoittakaa.
- EJM
Mitä siinä Inkeri-arkistossa noin periaatteessa on? Kuinka laaja se on?
- arkistosta?
EJM kirjoitti:
Voiko sieltä kaukolainata materiaalia muualle?
- ohjeet
arkistosta? kirjoitti:
Voiko sieltä kaukolainata materiaalia muualle?
Tietoa Kansallisarkiston sivuilta (lisäksi NL:oon palautettujen tutkinnasta tietoa):
www.narc.fi - äyrämöinen
EJM kirjoitti:
Inkerin arkisto Kansallisarkistossa käsittää n 4-5 pahvikansioita. Se sisältää vallankumouksen jälkeen Suomeen tulleiden inkeriläisten tuomaa ja keräämää materiaalia, valokuvia kirkoista ym, lehtileikkeitä, kirjeitä, pakolaisten kertomuksia Inkerin oloista 1920-30 luvuilta, pöytäkirjoja Inkerin väliaikaisen hoitokunnan kokouksista, 256 nimeä Suomessa asuvista inkeriläisistä, tietoja Inkerin liiton kokouksista, ym. Arkiston käyttö vaatii luvan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691