luontokuvien myynnistä

papuska

Hei,
eräs firma haluaisi käyttää ottamiani luontokuvia mainokseensa. Millaisia hintoja kuvista voi pyytää, vai voiko ollenkaan, ja voiko yksityinen laskuttaa, kun ei ole toiminimeä yms?

Kiitos paljon avusta!

5

2232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asia

Mainoksiin ei kuvia kannata halvalla antaa.
      Riippuu mainoksesta kuinka paljon voi saada.

Kuvan hinta mainoksessa voi olla 50-500 € käytöstä, painosmäärästä ja koosta riippuen. Erikoistapauksissa enemmänkin.

Maksaja voi pidättää verot tai sitten annat kuitin ja maksat itse verot jälkeenpäin, jos teet vain "pari" hommaa vuodessa.
      Jos homma ei ole kertaluontoinen, kannattaa kysyä verotoimistosta ennakonpidätyksestä ja tulorajoista, sekä siitä, mistä alkaa liikevaihtoverovelvollisus.

• lvv

ole nykyisin alv, arvonlisävero, ja sen piiriin joutuu ilmottautumaan jos tulot ylittävät n. 8500 €/vuosi.

• summa taisi
        lvv kirjoitti:

ole nykyisin alv, arvonlisävero, ja sen piiriin joutuu ilmottautumaan jos tulot ylittävät n. 8500 €/vuosi.

jo tullakin.

t. mainoskuvaaja

• mainoskuvaajana toiminut

Terve,
      olen kuvannut ammatikseni kohta 30v ja jonkinlainen käsitys on kertynyt hinnoittelusta.
      Kun kysyit mainoskuvista saatavaa korvausta, niin tunnetuihin lehtiin se on keskimäärin 300-340 euroa/per kuva ja katuvarsien suuret mainosjulisteet kartuttavat tiliäsi noin 450 euroa/per kuva.
      Yksityisenä saat tehdä pientä kauppaa, siihen on olemassa jokin summa jonka alle tuoton on jäätävä tai muuten sinun täytyy rekisteröidä yrityksesi.

• Timba...

Liity johonkin osuuskuntaan niin laskutus ym... hoituu sopuisasti. Suosittelen : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1911
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1314
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      771
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106