Moi,
Osaako joku sanoa miten saisin tehtyä tämän automatisoidusti:
1) Suuri datamäärä (60000 riviä) joista yhden sarakkeen tietoja pitäisi saada kopioitua niin, että tyhjät rivit sarakkeen eri numeroiden välillä olisivat samoja kun edellinen numero.
Esim. rivillä 12 numero on 23 ja rivillä 19 numro on 55. Välissä tyhjää, jotka kaikki pitäisi muuttaa 23;siksi. Dataa ei voi sortata koska se sekottaisi aineiston...vastaavaa toimintoa pitäisi toistaa siis vähän väliä sen 60000 rivin aikana.
Manuaalisesti homma vie tosi paljon aikaa enkä keksi miten sen saisi muotoiltua vaikka If funktion avulla. Tyhjät rivit pitäisi olla aina edellinen numero...
Suuret kiitokset jos joku on kamppaillu vastaavien juttujen kanssa ja osaa neuvoa!
H
Suuren datan käsittely
3
437
Vastaukset
- LainaKäsi
Oletetaan, että datasi on sarakkeessa A alkaen solusta A3. Syötä soluun B3 seuraava kaava:
=IF(A3="";B2;A3)
ja kopioi se soluun B60000 saakka.
Kaavan toiminta edellyttää, että aikasarjasi aukkopaikoissa ei ole mitään arvoja, ei edes välilyöntiä.1. valitse sarake A
2. Muokkaa/Siirry/Asetukset/Tyhjät valintanappi aktiiviseksi ja OK
3. kaavariville kirjoita = ja klikkaa ensimmäisen tyhjän solun yläpuolista solua tai kirjoita se.
Esi jos eka tyhjä solu esim A6 niin siihen kaavariville =A5 ja kuittaat kaavan CTRL ENTER eikä pelkästään enterillä!
Keep Excelling ;-)- Excel problems
Kiitos paljon,
Säästin rutkasti aikaa vaikka kerkesin jo manuaalisesti säätäkin dataa kohtalaisen aikaa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345338Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271239JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51035En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8723