terraarion sisustus

------.....

minulla on akaattikotiloillani n.130 litrainen akvaario terraariona, tällä hetkellä siellä ei ole kuin kiviä ja oksia sisustuksena. miten esim.muovikasvit toimisivat akaateilla? entä mitä muuta terraarioon voisi laittaa sisustukseksi? itsellä loppui mielikuvitus heti alkuunsa :D

6

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani.

      Ainakin muovikasveja kannattaa ottaa. Toimivat hyvin varsinkin suurilehtisten muovikasvien alla tykkäävät aksut nukkua äskeenkin sain etsïä kauan yhtä aksua joka löytyi lopulta nukkumasta muovikasvin alta:) Myös mangrove juurakkoja kannattaa ostaa eläinkaupoista sillä niiden alla olevissa "luolissa" aksut tykkäävät nukkua ja ovat luonnollisen näköisiä. Eräs vielä halvempi vaihtoehto on jugurttipurkit joihin aksut voivat piiloutua. Laita jugurttipurkki kallelleen ja peitä se turpeeseen niin että suuaukko jää sisäänkäynniksi:)

      • ------.....

        en "tiennytkään" että kotilot tykkää piiloutua, vaikka ainahan ne kaivautuu kiven ja oksien alle mut en tiennyt että se on niille tarkeätä:o onkos muita vinkkejä kenelläkään?


    • Sellane...

      Ruukku sinne, niiku kaatunu ruukku ku sinne voi mennä piiloo :D itelläni on sellane muovine lelujuttu minkä päällä ne hengaa joka päivä

    • -.-.-.-.-.-.-.-.

      Mulla on aksulla Nukkumatti. se on täysin myrkytön joten ei haittaa vaikka ne sitä vähän naposteliskin. mun kotilo ei tosin sitä välitä syödä. Siin on isot lehdet jonka alle on hyvä piiloutua. ja koko ajan kasvaa lisää lehtiä niin vielä parempi:) Nukkumatti on kyllä siitä omituinen koska se vähän niikun "liikkuu" lehdet on joka päivä eri lailla; välillä ne on alhaalla, välillä nousee ylemmäs, välil toisella puolella, välil toisella. vaihteleva kukka ;) Mun aksu aina "peittelee" itsensä sen alle; menee alimman lehden alle ja seeppari käy "tyynystä" :D

      • ------.....

        katsoinkin just netistä tosta kasvista, että "liikkuu" siis sen takia kun öisin lehdet menevät suppuun :D selaisen voisin tosian laittaa terraan, jos jostain löityisi, tämän kunnan kukkakaupassa tuskin muuta on ku ruusuja :P pitänee mutsin käskee kattelee sielt omalta kunnaltaan ellei sillä itellä ole, en muista kyllä nähneeni...
        mutta akaatit ei siis todella syö niitä lehtiä? ainakaan usein siis :D

        mitä muita oikeista kasveja voisi laittaa? sellaisia siis jotka ei tule heti syödyksi?

        ja vielä kysyisin että mikä olisi paras konsti putsata akojen jätokset terran lasista?
        on tuo terraki kuitenkin sen verran iso että sitä kehtaa esitellä, mutta eihän sitä kehtaa jos on pa***a ympäri seiniä :D

        noh, laitetaan nyt kuitenki samaan ketjuun tämäki :D : eli mitä kaikkea akaateille voi syöttää ja mitä syövät, ja mitä ei missään tapauksessa saa antaa?
        ite oon pitäytyny ihan kurkussa, salaatissa ym. oon koiran naksuja ja lanttua ja perunaa myös tarjonnu mut ei syö:/ eivät syö myöskään omenaa tai muita hedelmiä, olisikohan tämä totuttelu kysymys, että kun tarpeeks monesti tarjoaisi, niin rupeis menemään?


    • Etana-hullu

      Terraarioon kannattaa laittaa Kasveja, jossa etanasi pystyy kiipeämään. Etana tykkäisi hyvää, jos terraariossa olisi myös kasa lehtiä, niissähän etanat viihtyvät. Ja matala astia, jossa on hieman vettä, voisi olla myös hyvä, jotta etänä pystyy kylpemään. Puunrunkokin olisi etanasta kiva. Ruoka ja kosteisuus on tärkeimmät. Voit suihkuttaa vähintään yhden kerran päivässä suihkepullolla terraariosi kosteaksi. Kivet ovat oikein hyviä! Minulla on myös lamppu, jota pidän terraarion päällä, joka valaisee etanaa, mutta yöllä suljen sen aina, eikä etanalleni ole käynyt kuinkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe