Taipalsaarelle asumaan?

halajan

Kertokaas Taipalsaarelaiset tai seutua muuten tuntevat, onko siellä lapsiperheen hyvä asustaa? Paljonko sieltä (Saimaanharjulta) tulee matkaa Lpr keskustaan esimerkiksi? Onko hoitoalalla töitä? Kiitän jos joku tietäisi jotain...

8

2433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepulis

Matka Lpr keskustaan n. 12 min. Uskoisin että on ok juttu. Työpaikoista en tiedä, mutta onhan siellä Taipalsaaren sairaala ja terveyskeskus. Itse viihdyn hyvin.

• LPR ja Kouvola

Taipalsaari on ihan hyvä paikka asua, tietysti aamuisin Lpr:aan meno voi tökkiä.
        Paljon on lapsiperheitä muuttanut, peruspalveluja kaivataan sen vuoksi lisää. Muut ei niin tärkeät palvelut saa ilmaiseksi Lappeenrannasta jos nyt kulttuurista, uimisesta sun muusta pitää. Lappeenranta voisi vielä rakentaa kunnollisen urheiluhallin, käyttöä olisi ;)
        Taipalsaari on kuin Valkeala, asuinlähiö jossa suuri osa työikäisistä käy töissä viereisessä kaupungissa.
        Kannattaa tietysti vähän katsella mistä asunnon ostaa, naapureita on vaikea vaihtaa.

• Konstu Pylkkänen

On oiva paikka (lapsi)perheelle. Uusi koulukeskus ja terkkari, hienot maisemat ja biitsit (Konstu). Kaupunkiin ajaa 10-15 minuutissa autolla, polkupyörällä puolessa tunnissa, pyörätie koko matkalla. Niivan kauppa palvelee joka päivä pyhät aret. "Ässä"kauppakin suunnitteilla?

Työpaikat kunnassa on vähän niin ja näin, mutta hoitopuolella käsittääkseni on tarvetta. Suurin osa aikuisväestä käy töissä kunnan ulkopuolella. Että siinä mielessä vähän nukkumalähiömeininkiä.

Asuntoja vain taitaa olla aika heikosti tarjolla, tulijoita on enemmän kuin vapaita asuntoja. Kiinteistöjen ja osakkeiden hinnat pysyneet korkealla.

• mie vaan

Kyllä harjulla passaa asua!!

• halajan

Kiitos ja kertokaa toki lisää kokemuksianne!
        Tosi kalliita näyttää omakotitalot olevan...
        Joku pikkutilakin vois kiinnostaa.

• lemille
        halajan kirjoitti:

muuta lemille sielä on maata myytävänä ja halvalla.. sinne rakennata sen oman pikku tilas kaikkine punasine perunoines.
        mitä taipalsaarelle muuttajiin tulee niin mun puolesta voi ostaa tonttinsa ja vuokrata asuntonsa jostain muualta.
        en pidä alkuunsakkaan tänne muuttavista ihmisistä valittamassa. taino pidän heidän vaimoistaan, annan vähän naapurin apua ja seuraavaksi pääsenkin jo antamaan jotain muuta..namnamnam. että siltä kantilta tervetuloa!

• Elvis Pre
        lemille kirjoitti:

muuta lemille sielä on maata myytävänä ja halvalla.. sinne rakennata sen oman pikku tilas kaikkine punasine perunoines.
        mitä taipalsaarelle muuttajiin tulee niin mun puolesta voi ostaa tonttinsa ja vuokrata asuntonsa jostain muualta.
        en pidä alkuunsakkaan tänne muuttavista ihmisistä valittamassa. taino pidän heidän vaimoistaan, annan vähän naapurin apua ja seuraavaksi pääsenkin jo antamaan jotain muuta..namnamnam. että siltä kantilta tervetuloa!

Ei taideta sielläpäin opettaa koulussa oikeinkirjoitusta, tai sitten ei oppi vaan tartu päähän:)

• fdjdkj
        halajan kirjoitti:

Itse olen Taipalsaarelle 2004 muuttanut ja hyvin on viihtynyt.

Lapset tykkää olla Harjun koulussa ja töihin keskustaan ajelee 20 min. Linja-autoyhteydet ei oikein pelaa, mutta jos oma auto löytyy niin ei suuri ongelma.

Taipalsaaren sairaalassa tiedän olevan Lappeenrannasta töissä kävijöitä, että eiköhän luulisi jollain aikavälillä töitäkin löytyvän.

Harrastusmahdollisuudet keskittyy luontoon ja Saimaaseen ja jos muuta haluaa, niin joutuu taas ajelemaan LPR:ään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe