Eroja ???

Kasi

Mitä meinaa intelin prosessoreissa noi
conroe ja allendale ja onks niillä jotain eroa ?

11

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L2 cache suurempi Conroessa.Suuremmasta välimuistista johtuen Conroe on jonkin verran nopeampi kuin Allendale kun molemmat toimivat samalla kellotaajuudella.Tietenkin vähän suoritettavasta ohjelmasta riippuen.

      Intel® Core™2 Extreme Processor X6800 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6700 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6600 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6400 Allendale
      Intel® Core™2 Duo Processor E6300 Allendale

      http://indigo.intel.com/compare_cpu/showchart.aspx?mmID=884350,884351,884354,884352,884355&familyID=1

      • E6300 ja E6400 ovat Conroe-prossuja joissa on puolet L2-muistista otettu pois käytöstä. E4000-prossut ovat Allendaleja



      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Hyvä että korjasit.Liikkeet näyttävät myyvän noita milloin minäkin.
        http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=BX80557X6800
        Laitetaan nyt edes tietoa mitä eroa suorituskyvyssä on jos L2 Cache on 2MB vs 4MB.
        http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=4

        Olin varma että minulla on Allendale(E6400).Mistähän moinen iskostunut päähäni.No enhän minä ainut ole.Tietysti voisin poistaa viestini,miksi? Ei minua haittaa vaikka väärässä olenkin.


        Muistuu tästä mieleen hauska tapaus.Jokainenhan on lukenut Asterixia.Vuosikausia minäkin sitä nuorena poikana luin ja Obelixin koiran nimi oli Ifelix.Ifelix ,todellakin minulle vuosia kunnes joku asian korjasi ja nyt minäkin tiedän että se todellakin on Idefix.Vai miten päin se nyt oli?


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Olin varma että minulla on Allendale(E6400).Mistähän moinen iskostunut päähäni.No enhän minä ainut ole.Tietysti voisin poistaa viestini,miksi? Ei minua haittaa vaikka väärässä olenkin.


        Muistuu tästä mieleen hauska tapaus.Jokainenhan on lukenut Asterixia.Vuosikausia minäkin sitä nuorena poikana luin ja Obelixin koiran nimi oli Ifelix.Ifelix ,todellakin minulle vuosia kunnes joku asian korjasi ja nyt minäkin tiedän että se todellakin on Idefix.Vai miten päin se nyt oli?

        Kyllähän tuota pidettiin Allendalena, mutta tuossakin on kuitenkin fyysisesti 2x2MB L2 muistia, mistä puolet on otettu keinotekoisesti pois käytöstä. Allendale-prossuissa on fyysisesti 2x1MB

        Eli Allendaleja on Core 2 E4000-sarjan prossut, sekä tulevat Pentium E2000:t perustuvat tuohon (niissä on vastaava temppu tehty: 2x512KB L2 välimuistia..eli Allendalen välimuistista puolet on keinotekoisesti otettu pois käytöstä
        ---

        Mainittakoon, että tulevat Pentium E2000 ja Celeron M 400 sarjalaiset perustuvat Conroe-L:ään.


      • duoda..
        Kimnice kirjoitti:

        Kyllähän tuota pidettiin Allendalena, mutta tuossakin on kuitenkin fyysisesti 2x2MB L2 muistia, mistä puolet on otettu keinotekoisesti pois käytöstä. Allendale-prossuissa on fyysisesti 2x1MB

        Eli Allendaleja on Core 2 E4000-sarjan prossut, sekä tulevat Pentium E2000:t perustuvat tuohon (niissä on vastaava temppu tehty: 2x512KB L2 välimuistia..eli Allendalen välimuistista puolet on keinotekoisesti otettu pois käytöstä
        ---

        Mainittakoon, että tulevat Pentium E2000 ja Celeron M 400 sarjalaiset perustuvat Conroe-L:ään.

        jos noista E6400 ja 6300:sta on keinotekoisesti otettu puolet välimuistista poes niin onkohan tietoa miten homma on tehty eli ajattelin että..että.. takaisinhan mokoma olisi saatava.


      • duoda.. kirjoitti:

        jos noista E6400 ja 6300:sta on keinotekoisesti otettu puolet välimuistista poes niin onkohan tietoa miten homma on tehty eli ajattelin että..että.. takaisinhan mokoma olisi saatava.

        Laserleikattu poikki tuo yhteys. Mainittakoon, että on tulossa E6320 ja E6420, missä tuota yhteyttä ei ole poikkastu


      • lyijykynällä..
        Kimnice kirjoitti:

        Laserleikattu poikki tuo yhteys. Mainittakoon, että on tulossa E6320 ja E6420, missä tuota yhteyttä ei ole poikkastu

        ei ole tällä kertaa virkaa, kuten joskus duronin kerroinlukon sai murtettua


      • lyijykynällä.. kirjoitti:

        ei ole tällä kertaa virkaa, kuten joskus duronin kerroinlukon sai murtettua

        Nuo E6300 ja E6400 ovat olleet jo markkinoilla sen aikaa, että tuo modaus olisi tapahtunut jos se olisi mahdollista. Tuskin toimii tuo Duron (Applebred-ytimellä..)modaus, missä esim. puukkoa käyttämällä sai koko välimuistin käyttöön ja väki ajoi Duron 1400MHz:tä AthlonXP 2400MHz:nä ;)


      • "puukkojutusta"..
        Kimnice kirjoitti:

        Nuo E6300 ja E6400 ovat olleet jo markkinoilla sen aikaa, että tuo modaus olisi tapahtunut jos se olisi mahdollista. Tuskin toimii tuo Duron (Applebred-ytimellä..)modaus, missä esim. puukkoa käyttämällä sai koko välimuistin käyttöön ja väki ajoi Duron 1400MHz:tä AthlonXP 2400MHz:nä ;)

        en muista kuulleeni mutta aikoinaan olikohan ekoja duroneja, mullakin sellainen, taisi olla 600 mhz niin siinä esim. lyijykynällä yhdisti prossan päältä siltapiirin niin toimi sen jälkeen väh. 800 mhz.


      • "puukkojutusta".. kirjoitti:

        en muista kuulleeni mutta aikoinaan olikohan ekoja duroneja, mullakin sellainen, taisi olla 600 mhz niin siinä esim. lyijykynällä yhdisti prossan päältä siltapiirin niin toimi sen jälkeen väh. 800 mhz.

        Jeps noi Applebred-ytimelliset olivat viimeiset Duronit, mitä markkinoilla oli. Niissä oli vakiona 64KB L2-välimuistia, mutta tuon puukko sähköjohtavalla aineella siltojen yhdistäminen operaatiolla tuohon sai 256KB L2 välimuistia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe