Mistä vuokra-auto

platasta

Mikä firma on luotettava

10

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa kuitenkin

      Ollaan vasta lähdössä reissuun, mutta ainakin googlettamalla (puerto plata rent car) löytyi lentokentältä Herz...

      Jossain mainoslehtisessä kehuttiin että tiet on hyvässä kunnossa :)

      • playa doradasta

        löytyy autovuokraamo, laadukkaan oloinen ja laadukkaita autoja.. mitä teiden kuntoon tulee niin ei kehumista.. tekevät kyllä kokoajan parannusta mutta pääosin tiestö on kuoppasta yms ja ajokulttuuri on hyvin kaoottinen, heikompi väistää ja turisti maksaa..


      • Lily2007
        playa doradasta kirjoitti:

        löytyy autovuokraamo, laadukkaan oloinen ja laadukkaita autoja.. mitä teiden kuntoon tulee niin ei kehumista.. tekevät kyllä kokoajan parannusta mutta pääosin tiestö on kuoppasta yms ja ajokulttuuri on hyvin kaoottinen, heikompi väistää ja turisti maksaa..

        Mä oon asunu Dominikaanisessa tasavallassa vuoden enkä todellakaan uskaltaisi ikäpäivänä ajaa autolla siellä. Se liikenne on aivan hullua, mitään liikennesääntöjä ei joko ole tai noudateta. Yleensä risteyksestä menee ensin se, joka tööttää ensin :D Mopoja sukkuloi joka välistä, ilman kypäriä tietenkin.

        Mun ystävä sieltä kuoli pari vuotta sitten liikenneonnettomuudessa Santo Domingossa, niin sen jälkeen hyvä kuin uskalsin kyydissä olla...

        Dommareissa julkinen liikenne on niin hyvää ja halpaa, etten alkaisi muutenkaan vuokraamaan autoa. Kaupunkien välillä kulkee isoja ilmastoituja busseja (Caribe Tours ja Metro) ja sitten kaikenlaisia muita kulkuvälineitä, jotka maksaa ehkä 10-20 pesoa. Taksikaan ei ole kovin kallis.

        Mun mielestä autotiet on siellä ihan hyviä, jalkakäytävät taas jotain ihan kauheeta. Tiellä on isoja reikiä, joista voi epähuomiossa tippua viemäriin. Kaikkien katujen varsilla on puita, joitten juuret nostavat betonista tehdyt jalkakäytävät ihan mutkalle, joten käveleminen on aika vaikeaa.


      • liikenne on
        Lily2007 kirjoitti:

        Mä oon asunu Dominikaanisessa tasavallassa vuoden enkä todellakaan uskaltaisi ikäpäivänä ajaa autolla siellä. Se liikenne on aivan hullua, mitään liikennesääntöjä ei joko ole tai noudateta. Yleensä risteyksestä menee ensin se, joka tööttää ensin :D Mopoja sukkuloi joka välistä, ilman kypäriä tietenkin.

        Mun ystävä sieltä kuoli pari vuotta sitten liikenneonnettomuudessa Santo Domingossa, niin sen jälkeen hyvä kuin uskalsin kyydissä olla...

        Dommareissa julkinen liikenne on niin hyvää ja halpaa, etten alkaisi muutenkaan vuokraamaan autoa. Kaupunkien välillä kulkee isoja ilmastoituja busseja (Caribe Tours ja Metro) ja sitten kaikenlaisia muita kulkuvälineitä, jotka maksaa ehkä 10-20 pesoa. Taksikaan ei ole kovin kallis.

        Mun mielestä autotiet on siellä ihan hyviä, jalkakäytävät taas jotain ihan kauheeta. Tiellä on isoja reikiä, joista voi epähuomiossa tippua viemäriin. Kaikkien katujen varsilla on puita, joitten juuret nostavat betonista tehdyt jalkakäytävät ihan mutkalle, joten käveleminen on aika vaikeaa.

        Olen ollu siellä pari kertaa aikaisemmin, mutta nytpitäis päästä ihan lounais kolkkaan, yhteydet busseilla ei oikein pelaa barahonan alueelle jouduttais odotteleen st domingossa yli 3 tuntia molempiin suuntiin ym. Tiedän riskit olen oskus 10v sitten prätkäillyt siellä sinne vuorelle missä oli joku patsas, en kyllä enää uskaltaisi ajatellakkaan prätkää, jonkun ison maasturin kun sais vuokrattua olis vähän turvallisempi


      • Harbison
        liikenne on kirjoitti:

        Olen ollu siellä pari kertaa aikaisemmin, mutta nytpitäis päästä ihan lounais kolkkaan, yhteydet busseilla ei oikein pelaa barahonan alueelle jouduttais odotteleen st domingossa yli 3 tuntia molempiin suuntiin ym. Tiedän riskit olen oskus 10v sitten prätkäillyt siellä sinne vuorelle missä oli joku patsas, en kyllä enää uskaltaisi ajatellakkaan prätkää, jonkun ison maasturin kun sais vuokrattua olis vähän turvallisempi

        ..noille alueille autioille rannoille ja muuta.Sosuasta lahdettiin autolla Jarabacoon ja sielta tarkoituksena SDn kautta Barahonaan ja muualle sinne,mutta moottoritie Jarabacosta SDn aivan kaoottinen ja melko hidas edeta eli kaannyttiin takas
        .Joten jos sielta suunnalta tulette niin Caribe Tourilla SDoon ja Sit SDsta auto alle tai qua qualla,ajavat kylla reikapaassa, ja 3 tunnin odotteluhan ei kuullosta pahalta..Vuokra-autot saattavat olla myos kauheassa kunnossa,ostavat katsastukset niihin 4-5e..
        Europcarit ja vastaavat kylla tietaakseni toimivat DRssakin joten eikohan sielta jonkin ok-pelin saa alle..


    • Harbison

      Suosittelen jotain saksalaista tai muuta eurooppalaista,isompaa firmaa koska noilla yleensa vakuutusasiat kunnossa ja ongelmien sattuessa ehka helpompi selvitella.Hinnat tosin voivat olla korkeammat.
      Viimeks 01/2007 vuokrattiin erittain edullisesti Sosuasta Rimobisa firmasta.Pieni saksalaisomisteinen firma,homma toimi.Calle Alejo Martinez 1,Plaza Colonial Modulo 6,El Batey Sosua.

    • De Aza

      Morjens!
      En suosittele vuokra-auton hankkimista. Paikallinen police pitää omaa elintasoaan yllä sakottamalla turisteja, joilla on vuokra auto alla. Liikenne on ihan ok, mutta cele( vaalea ihoinen) maksaa aina jos jotain sattuu. Olen asunut Domissa, ja käyn siellä pari kolme kertaa vuodessa työasioissa, joten kokemusta, ikävä kyllä on. Käyttäkää busseja ja muita julkisia on ihan kätevää ja halpaa. Jos välttämättä haluatte auton, ottakaa taxi alle ja sopikaa hinnasta etukäteen, vaikka parista päivästä. Kiertäkää maata, on näkemisen arvoista, turisti paikat ihan ok, mutta Domista ei tiedä mitään jos pysyy "aidan sisäpuolella" Jos välttämättä haluatte auton, käyttäkää kansainvälisiä toimistoja. Ja ottakaa TÄYSI VAKUUTUSTURVA päälle.
      Nauttikaa elämästä ja Domista!

      • tiedoista

        Joo hieman ollaan perillä maan tavoista, pari kertaa oltu aiemmin, meillä on plan kummilapsi parahonan lähellä joten houkuttais ottaa auto, se helpottais kulkemista sinne ja siellä. Ollaan lähdössä ens viikolla. Harkitaan autoasiaa vielä paikanpäällä. Ihan ok työ sulla kun "joudut" käymään siellä työn takia.


      • de aza
        tiedoista kirjoitti:

        Joo hieman ollaan perillä maan tavoista, pari kertaa oltu aiemmin, meillä on plan kummilapsi parahonan lähellä joten houkuttais ottaa auto, se helpottais kulkemista sinne ja siellä. Ollaan lähdössä ens viikolla. Harkitaan autoasiaa vielä paikanpäällä. Ihan ok työ sulla kun "joudut" käymään siellä työn takia.

        Moi!
        En tiedä tunnetteko Hilkkaa Santo Domingosta.
        Jos ette, laita viestiä niin voin laittaa yhteystiedot. Kävelevä historikirja Domista!
        Asunut siellä kolkyt luvulta alkaen ja käynyt kerran Suomessa sen jälkeen. Puhuu hyvää Suomea.
        Ota jotenkin yhteyttä!

        Carlos


      • lepakko56
        de aza kirjoitti:

        Moi!
        En tiedä tunnetteko Hilkkaa Santo Domingosta.
        Jos ette, laita viestiä niin voin laittaa yhteystiedot. Kävelevä historikirja Domista!
        Asunut siellä kolkyt luvulta alkaen ja käynyt kerran Suomessa sen jälkeen. Puhuu hyvää Suomea.
        Ota jotenkin yhteyttä!

        Carlos

        Olemme menossa ensi jouluna Domiin ja olisi kiva saada tämän Hilkan yhteystiedot, luin myös liikenne kulttuurista siellä ja aiomme uskaltautua vuokraamaan auton sieltä, minkälaisessa kunnossa mahtaa olla tieverkosto siellä? Olemme matkustelleet paljon ja vuokranneet joka paikassa auton, eikä vaikeuksia ole ollut ainakaan tähän mennessä. Monenlaista liikenne kulttuuria olemme nähneet, ja hyvin on sujunut, kun käyttää maalaisjärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe