Kotimikron tilaajalahja: Optinen langaton hiiri. Toimiiko jollakin?

Simme

Tilasin vähän aikaa Kotimikrolehteä ja sain tilaajalahjaksi optinen langaton hiiri, wow! Onko joku todennut samaa asiaa kuin minua, että hiirtä ei pystytä sammuttamaan? Vai onko niin että en itse vaan tajua miten sitä tehdään?

Tietokoneen ollessa sammutettu, hiiri on päällä, ja luonnollisesti patterit loppuvat, vaikka se on latausasemassa. Sitten kun aikoo käyttää tietokonetta, niin patterit hiiressä on lopussa, ja sen on ladattava ensin melkein tunti, ennen kuin sitä viitsi käyttää.

Onko jollakin samaa ongelma? Se siitä hyvästä tilaajalahjasta!

6

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakintaja

      Itselläni on langaton hiiri ei tosin Kotimikrosta saatu, niin tämä sammuttaa itsensä, kun hiirtä liikauttaa niin menee päälle, tavallaan valmiustilassa on.

      Katsoppas ohjauspaneelista hiiren asetuksia onko jotain virran säästöön liittyvää, sekä ilmeisesti mukana tuli CD levy jossa jotain ohjelmistoa asensitkos nämä? Ja katso sieltä löytyykös asetuksia.

      Ja onkos tuos latausasemassa muuntaja?
      Silloinhan sen pitäisi ladata vaik kone sammuksissa. Näin toimii itselläni.

      Ellei ole muuntajaa niin ottaa virran UPS-liitennän kautta, ja jos koneesi BIOS:ista on laitettu niin ettei sammuksissa anna virtaa USB-portteihin niin voipi olla että latausasema purkaa virran akuista pois. Joten kokeileppas niin kun sammutat koneen niin jätät hiiren pöydälle.

      Nuo on semmosia mitä nyt päähänpälkähti, joten voipi olla jotain muutakin. Tai sit hiiri on rikki, koitappas hakukoneil katsel mitä löytää hiiren nimel ja mallinumerol.

      • Jotakintaja

        Lisätään viel että ainakin ennen suositeltiin että akut ladattaisiin vasta kun tyhjät ovat, ettei tule muisti-ilmiöt siis akku luulee olevansa tyhjä kun virtaa puolet jälel. Tosin tiedä miten nykyisten akkujen kans tuo asia on.


      • Simme

        Kiitos ohjeista! Kokeilen muutama niistä!

        Hiiren mukana ei tullut muuta kuin rannetuki;-) Ei ajuria eikä ohjelmia eikä mitään. Eikä hiiressäkään löytyy minkänlaista merkkiä tai mallinumeroa... Sehän on tilaajalahja!

        Latausasema kytketään USB-porttiin.

        Kiitti taas!


      • ippe1
        Simme kirjoitti:

        Kiitos ohjeista! Kokeilen muutama niistä!

        Hiiren mukana ei tullut muuta kuin rannetuki;-) Ei ajuria eikä ohjelmia eikä mitään. Eikä hiiressäkään löytyy minkänlaista merkkiä tai mallinumeroa... Sehän on tilaajalahja!

        Latausasema kytketään USB-porttiin.

        Kiitti taas!

        Moi!

        ilmeisesti tämä hiiri ei mene stand by tilaan niinkuin tulleessa esitteessa kerrotaan...tuhlaa akut n 1 yössä


      • Vaistokas
        ippe1 kirjoitti:

        Moi!

        ilmeisesti tämä hiiri ei mene stand by tilaan niinkuin tulleessa esitteessa kerrotaan...tuhlaa akut n 1 yössä

        Semmoisen parin viikon käytön perusteella en voi sanoa kovinkaan tyytyväinen tähän hiireen olevani.

        Tuota, että hiiri tuhlaa akkunsa yön aikana, olen itsekin vikonut. Mutta onko kukaan muu huomannut semmoista ongelmaa, että tämä latausasema ei lataa akkuja läheskään täyteen. Latausaseman latausvalo ainakin sammuu paljon ennen kuin akut ovat täynnä. Sen jälkeen, kun latausasema väittää akkujen olevan ladatut, niitä pitää ladata vielä muutama tunti akkujen omalla, erillisellä laturilla, ennen kuin ne ovat oikeasti täynnä. Tämä tietysti vielä lisää sitä, että hiiren paristot kuluvat todella nopeaan loppuun.
        Ongelman syynä voisi kaiketi olla laturin ja käyttämieni Vartan akkujen yhteensopimattomuus. Voisin ehkä kokeilla vielä jollain toisilla akuilla.


      • ippe1
        Vaistokas kirjoitti:

        Semmoisen parin viikon käytön perusteella en voi sanoa kovinkaan tyytyväinen tähän hiireen olevani.

        Tuota, että hiiri tuhlaa akkunsa yön aikana, olen itsekin vikonut. Mutta onko kukaan muu huomannut semmoista ongelmaa, että tämä latausasema ei lataa akkuja läheskään täyteen. Latausaseman latausvalo ainakin sammuu paljon ennen kuin akut ovat täynnä. Sen jälkeen, kun latausasema väittää akkujen olevan ladatut, niitä pitää ladata vielä muutama tunti akkujen omalla, erillisellä laturilla, ennen kuin ne ovat oikeasti täynnä. Tämä tietysti vielä lisää sitä, että hiiren paristot kuluvat todella nopeaan loppuun.
        Ongelman syynä voisi kaiketi olla laturin ja käyttämieni Vartan akkujen yhteensopimattomuus. Voisin ehkä kokeilla vielä jollain toisilla akuilla.

        Akkujen vaihdolla ei ainakaan homma korjaannu (testattu)...lataus erillisellä laitteella tosiaan antaa lisää käyttöaikaa. Tilaajapalvelusta tuli ohje palauttaa tuote...toinen juttu sitten auttaako mitään jos samanlainen uusi tulee tilalle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe