AURINKORASVA

MieVaan111114678

Hei, haluisin tietää vähän aurinkorasvoista.. oon lähössä puerto ricoon maaliskuussa, enkä tiedä miten voimakasta aurinkorasvaa, mun kannattais ottaa mukaan.. En käytä koskaan Suomessa aurinkorasvaa, rusketun hyvin, enkä ole koskaan palanu. (Otan aika paljon tarkoituksella aurinkoa.) Että voisko joku vähän auttaa??

8

2836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      koska siellä se aurinko on niin paljon voimakkaampi kuin täällä että melkein siinä ensi kertalaisen nahka palaa vaikka täällä ei palaisikaan. Itse olen suht vaalea otan paljon aurinkoa täällä kotosuomessa myös ilman rasvoja ja en pala kyllä tällä auringolla mutta reissuun kun lähtee on pakko vetää väh. 20 kertoimista aurinkorasvaa ekalla viikolla iholle muuten palaa ja pahasti. Eli sullekin väh. 15 kertoimista jos ekaa kertaa reissuun lähdet. Ja osta kunnolla tyyliin että siinä rasvassa uidaan eikä vaan vähän hivellä sinne tänne.

      • läträämistä aurinkorasvoilla

        Itse en käytä koskaan aurinkorasvoja, en suomessa ja en thaimaassa. Olkootkin kuinka voimakas aurinko tahansa. Palanut en ole koskaan. Eikös sinne aurinkoon mennä ruskettumaan?

        Kuinka vahvoja aurinkorasvoja? Et kai meinaa JUODA niitä?


      • aurinko armas
        läträämistä aurinkorasvoilla kirjoitti:

        Itse en käytä koskaan aurinkorasvoja, en suomessa ja en thaimaassa. Olkootkin kuinka voimakas aurinko tahansa. Palanut en ole koskaan. Eikös sinne aurinkoon mennä ruskettumaan?

        Kuinka vahvoja aurinkorasvoja? Et kai meinaa JUODA niitä?

        Ihan vain tiedoksi sulle joka et tykkää "läträtä" aurinkorasvoilla. Aurinkorasvat ei estä ruskettumista. Haluatko vanhana näyttää rusinalta ja saada ihosyövän?Voin kertoa että aurinkorasvaa kannattaa käyttää vaikka kuinka olisi taipuvainen ruskettumaan palamisen sijaan..Hae lisää tietoa Säteilyturvakeskuksen sivuilta.


    • varautua

      Kyllä monet tuntemani naiset Etelä-Amerikassa käyttävät aurinkovoidetta, ihan päivittäin jos oleskelevat ulkoilmassa paljon. Ja he ovat niin tummia ettei suomalainen koskaan edes hyvin ruskettuneena. Kyllä se on täysin tarpeellinen varuste suomalaiselle. Myös hattu on hyvä olla, sitä tarvitsee muuallakin kuin rannalla.
      Niitä voiteita saa myös paikanpäällä.

    • alkuun...

      Alkulomasta käytän 30-kertoimista aurinkorasvaa, ettei loma mene heti kättelyssä pilalle ihon palmisen vuoksi. Sitten kun väriä alkaa tulla, niin pienennän kertoimia.

      En ole mikään herkkänahkainen ja päivetyn hyvin, mutta kyllä se vaan etelässä käryää. Noin puolen tunnin uintikeikan kärsin tehdä ilman rasvaa.

      Sitä paitsi ainakin minä haluan suojata itseäni ihon palamiselta myös syöpävaaran vuoksi. Enkä myöskään haluaa iän myötä näyttämään ruskettuneelta, ryppyiseltä korpulta, joita aina silloin tällöin tuolla etelässä näkee.

      • ...........

        Itselläni myös ruskehtavaksi ruskettuva iho eikä Suomessa tarvetta rasvoille, mutta Puerto Rico missä aurinko porottaa aivan toisella tavalla..

        Kunnes olet saanut väriä ihoon riittävästi ja kroppasi on totutellut olosuhteisiin suosittelisin kerroita 4-8 rusketusöljyä. Rusketut taatusti eikä palamisesta tarvitse murehtia.
        Suojakertoimen idea on myös suojata ylimääräiseltä säteilyltä ei ainoastaan palamiselta joten kerroin 2 rusketusrasvaa olisi hyvä käyttää etenkin rannalla missä väriä kertyy helposti.


      • ja alla
        ........... kirjoitti:

        Itselläni myös ruskehtavaksi ruskettuva iho eikä Suomessa tarvetta rasvoille, mutta Puerto Rico missä aurinko porottaa aivan toisella tavalla..

        Kunnes olet saanut väriä ihoon riittävästi ja kroppasi on totutellut olosuhteisiin suosittelisin kerroita 4-8 rusketusöljyä. Rusketut taatusti eikä palamisesta tarvitse murehtia.
        Suojakertoimen idea on myös suojata ylimääräiseltä säteilyltä ei ainoastaan palamiselta joten kerroin 2 rusketusrasvaa olisi hyvä käyttää etenkin rannalla missä väriä kertyy helposti.

        Aurinko ihan toista "aurinkoa"siellä kuin täällä,rasvaus tarpeen.Käytä ensin korkeampi kertoimista koko kropalle,sitten juuri noita 4-8 kertoimisia muualle paitsi herkästi palaville alueille(nenä,korvat,polvet,jalkapöydät)ja aloita maltillisesti!Muista suojata myös huulet.
        Itselleni etelänmatkoilla kultaakin kalliimpi on tavallinen perusrasva,jota sitten auringonoton ja suihkun jälkeen hölvään reilusti iholle,parempaa minusta kuin kalliit after sun tuotteet.


    • josefiinao

      Kokeile reimann p20 aurinkorasvaa jota ainakin olen nahnyt myytavana useimmilla lentokentilla ja ulkomaillakin (Lanzarotella ne myi ison purkin 11 eurolla! normaalisti ainakin taalla englannissa jossa asun se on kalliimpaa). En tieda mista saisit helpoimmin Suomesta mutta etsi vaikka netin kautta. Kaytat sita kerran paivassa (aamulla, 1.5 tuntia ennen aurinkoon menoa) eika tarvitse loppupaivasta huolehtia vaikka hikoilisi/uisi yms. Jopa ruskettuneempikin iho silla ruskettuu vaikka se onkin spf20. Samantyyppista rasvaa valmistaa myos Piz Buin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe