Kiinteistön välityksestä.

Ihan oikea välittäjä.

Hei kaikille.

Olen tässä lukenut useamman palautteen välittäjien palkkioista ja spekulaatioista siitä,kuinka vähällä työllä me palkkamme ansaitsemme.Hevon kukkua! Hyvät ihmiset, me teemme tätä elääkseemme, ihan oikeana työnä ja elätämme perheemme....
Välittäjänä työskenteleminen ei ole helpoin ammatti,moni koittaa siipiään helpon rahan toivossa ja huomaa nopeasti kuinka PALJON TÖITÄ JOUTUU PALKKANSA ETEEN TEKEMÄÄN. Ensinnäkin(en edes tiedä mistä aloittaisin)sellainen pienimuotoinen seikka kuten työtunnit palkkioon nähden...herra isä siunaa, jos todellakin luulette että meidän työ on pelkästää sunnuntaisin autolla ajelemista ja muutoman esitteen kirjoittelemista, erehdytte pahemman kerran.Tottakai annamme asiakkaille kuvan että työ on joutusaa, helppoa sekä annamme kiireettömän vaikutelman. Kuka ...vetti antaisi talonsa myytäväksi sellaiselle jolla on kokoajan ns.tuli perseenalla kiire johonkin, ja joka valittaa,uikuttaa työn vaativuudesta?????en ainakaan minä. Meidän välittäjien ensisijainen tehtävä on tehdä ns. myyntitapahtumasta mahdollisemman sujuva, mutkaton ja mieluinen kokemus,kaikki osapuolet huomioiden. Sekä taata sekä myyjä että ostaja myös lakipykälien osalta.(ottakaapas käteenne laki kirja ja lukaiskaa asuntokauppa lainsäädäntöä hetkinen,kuin myös seuratkaa päivittäin mitä kko on päätöksiä tehnyt, sekä mitä seikat ovat päätöksiin vaikuttaneet. Myös perehtykää kaavoituksiin, niiden muutoksii ja tulkintaan...päivittäin).Minun viikkoni on seitsemän päivää töitä,,,, lyhimmillään 7 pisimmillään 15 tuntia. Aamulla olen toimistolla kello 8-9 käymässä läpi paperiasiat,suunnittelemassa markkinointia, tarkastamassa kauppa papereita, tilaamassa tietoja,tarkistaessa että minulle annetut tiedot ovat oikeat, puhelimen soidessa taukoamatta. Iltapäivän tullessa olen jo "rauhassa kruisaillut" ja tavannut muutoman asiakkaan sekä "räpsinyt fiilis pohjalta" muutoman surkean valokuvan, joita on noin 25 kappaletta/ asunto, näistä surkeasti räpsityistä tekeleistä yritän parhaani mukaan valita edustavimmat,sekä suunnitella markkinoinnin, mahdollisimman joutuin myös soitan etsivät asiakkaat jotta pääsevät jo ennen ensiesittelyä katsomaan kohteen tarkemmin. Myös aikataulu työpaikalla on suhteellisen hektinen, useampi välittäjä hoitaa omia asiakkaitaan samaan aikaan, myös palaverissa pitäisi keretä istua se tunti kaksi, sen jälkeen taas "kruisailemaan kartsalle" eli suomennettuna helvetin kiireellä asiakkaita tapaamaan,, yksi kaksi ja kello on jo ilta 21.00. Ja puhelin soi vielä viimeisen kerran.
Mitä palkkioihin tulee: olemme provisio palkalla miltei kaikki!Emme me tienaa 5000€ palkkiosta 5000€palkkaa.PISTE.

Minulla on pyyntö teille ihmiset: ARVOSTAKAA TYÖTÄMME!
Minunmielestäni kaikki työ on arvokasta, oli se siivojan, kiinteistönvälittäjän,tuomarin tai huoltomiehen työ.

Ja vielä yksi asia,Voin rehellisesti sanoa että välityksessä ei asiakas aina ole oikeassa, hyvin monesti välittäjä on:=))))))

Rauhaa rakkautta ja hyviä asuntokauppoja:
kauppias

8

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luppoaikaa

      töissä? Kun joutaa valittamaan.

      • vastaa:=)

        No kylläpäs oli 5 minuuttia aikaa kirjottaa,
        -syytön heittäköön ensimmäisen kiven-


    • kädentaitaja

      Jos se homma on noin hemmetin raskasta ja vaikeaa, siirry näihin helppoihin hommiin, joita me kaikki muut teemme.

      • vastaa:=)

        ei kysymys on pelkästä työn arvostamisesta. oletko aivan ymmärtänyt lukemasi??
        KOROSTAN VIELÄ ETTÄ JOKAINEN TYÖ ON ARVOKASTA JOS ET SITÄ SISÄISTÄNY. upposiko papuun asti?


      • kädentaitaja
        vastaa:=) kirjoitti:

        ei kysymys on pelkästä työn arvostamisesta. oletko aivan ymmärtänyt lukemasi??
        KOROSTAN VIELÄ ETTÄ JOKAINEN TYÖ ON ARVOKASTA JOS ET SITÄ SISÄISTÄNY. upposiko papuun asti?

        Jos mä en ymmärrä kiinteistön välittäjän tekstiä, vikahan on tietenkin minussa.

        Tarkoitatko että, asiakkaat kärsikööt elleivät ymmärrä sinua?


      • ihan oikealle kiinteistön v...
        kädentaitaja kirjoitti:

        Jos mä en ymmärrä kiinteistön välittäjän tekstiä, vikahan on tietenkin minussa.

        Tarkoitatko että, asiakkaat kärsikööt elleivät ymmärrä sinua?

        Että ei helekkari:=) et sinä taida hyvinpitkälti kädentaitaja olla muuta kuin hiukan narsistinen luonne..

        Minä kyllä asiakkaana ymmärrän tämän välittäjän asian aika hyvin..

        nim: 5 taloa, omistanut, kaikki saman välittäjä myynyt!


    • Rehellinen duunari

      Ahahahha! Kyllä minun kokemukseni välittäjistä ovat todella huonoja. Ei paljoa esim. kaavoituksista tiedetty ja sujuva valehtelu ja lipeä käytös tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja kyllä pääkaupunkiseudulla palkkiot ovat kohtuuttomia "työn" määrään suhteutettuna. Esim. kantakaupungin 150m2 asunnon myynnistä suurempi palkkio välistäjävetäjälle kuin arkkitehdille kokonaisen uuden kerrostalon suunnittelusta... Että tehkää johtopäätöksenne tästä. Huvittaa vaan tuo välittäjien lobbaus netissä, makaaberein on Helsinginsanomien blogi "rehellinen kiinteistönvälittäjä". Käykäähän lukemassa. Tietäen vielä miten suuret rahat asuntoilmoituksista tulee hesarille.

      • Ihan oikea välittäjä.

        No eipä ole kiistämistä etteikö noita tarinoita kuule aika paljonkin! On aika surullista että suoraan sanottuna ammatti taidottomat paskat joilla ei tietämys riitä leikkivät välittäjää. Aika lyhyt jänteistä hommaa on valehteleminen, sanoisivat esimerkiksi että jos eivät tiedä jotain niin ottavat selvää, Välittäjän tietämättömyys voi saada aivan jumalatonta hallaa aikaan! Vaikka itse välittäjä olenkin,,,niin aika uskomattomia tarinoita on välillä kuullut! Paras tapaus mikä tuli minulle vastaan viime kevään aikana oli 6 henkinen perhe joiden talo oli ollut kahdella tunnetulla liikkeellä myynnissä,,hinta oli pielessä, ja välittäjä halpa... Välittäjä oli LUVANNUT asiakkaille että on ostaja ja LUVANNUT että voivat huoletta muuttaa jo seuraavalle paikka kunnalle asumaan,no mökki oli myymättä vuoden!
        Suoraan sanottuna v...tutti asiakkaan puolesta koska hinta oli polettu jo törkeän alas.Minä tein arviokirjan ja nostin hinnan kohdalleen,sain kaupattua. Sinänsä eniten harmitti perheen puolesta joka oli joutunut kahden talon helvettiin ja elämään laina rahalla.
        Kun tapasin kyseisen ison firman välittäjän hän naureskeli koko asialle.. että eipä se kyllä ihme aina ole että epäilyttää meidän herttainen ammatti kunta. Mutta kuten kirjoittelin : jokainen työ on arvokasta(paitsi paskan puhujien ja lupailijoiden=valehtelijoiden)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe