pannarin kytkin?

pannari

onko tietoo:kuuluuko asiaan Honda Paneuropen kytkin ei kylmänä irroita,ei saa vaihdetta päälle ja jos "väkisellä"runnoo kolaus ja kone sammuu,lämpimänä ei enemmälti tätä ongelmaa ja vielä näin ajokautta odotellessa,mitä pitäis ehotomasti huoltaa (1100 vm.99 ajokilometrejä takana 60000)
kiitos etukäteen vastauksestä
T:Pannari

10

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii---jii

      vähän siltä että on vääränlaiset öljyt koneessa,
      moni pyörä on aika kriittinen tuossa öljy merkissä.

    • moiseen.

      Väärä öljylaatu tai sen viskositeetti. Jos vaihto ei auta, ovat kytkinlevyt, siis ne kitkalevyjen välissä olevat teräslevyt vääntyneet. Se taas johtunee kytkimen väärästä säädöstä, luistatuksesta, ja voipa syynä olla sen väärän öljylaadun aiheuttama kitkalevyjen pilaantuminen. Ovat siis likaiset tai muuten vaan turvonneet. Jos ei parin öljynvaihdon jälkeen muutosta tapahdu, tietysti säädät kytkimen, on edessä levyjen vaihto.

    • Kra

      Märän kytkimen ominaisuus on, että jos vaikka paikallaan vedät kytkinkahvan pohjaan ja samantien yrität vaihdetta päälle. Niin aina kolahtaa, mutta jos maltat pitää pari sekunttia kytkintä pohjassa ja yrität sitten, niin menee paljon sujuvammin päälle. Märkä kytkin irrottaa vähän "nihkeästi".
      Mutta tuossa on kyllä jotain muutakin, ei ole ihan normaalia tuo. Edellä jo tulikin hyviä vaihtoehtoja ongelman syyksi.

      Ilmeisesti tämän takia Ducatissa on kuiva kytkin.

    • Voisit myös tarkistaa työ ja pääsylinterin toiminnan.
      Voisit myös vaihtaa kytkinnesteen ja ilmata systeemin.

      • -------------

        Joo...kyllä todennäköisesti vanha-erkki on oikeassa! Pitäisi kyllä tuntua kahvassa jotenkin? Onko kokeillut pumppausta...jos sitten irrottaa,asia on selvä.

        En oikein usko öljylaadun noin voimakkaaseen vaikutukseen, vahvempi öljy voi kyllä kylmänä hidastaa toimintaa.Tai jos kone on seissyt kauan ja levyt takertelee aluksi.


    • minä teen

      Käynnistä kylmä kone vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin levyt irtoaa saman tien..

      • pannari

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......


      • Pannarin
        pannari kirjoitti:

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......

        kytkin on kunnossa, kahva on aika kevyt käyttää. Ja ainahan ison pyörän järeästi tehty laatikko vähän pyrkii kolahtamaan vapaalta ykköselle vaihdettaessa. Eikä nuo uudet kytkinlevytkään niin mahdottomia maksa, varsinkaan esim. Ebay:sta ostettuina.


    • Crankpin

      Ajoin tuollaisella pyörällä viisi kesää, tosin vuosimalli oli vanhempi. Ostaessani pyörän siinä oli hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin öljyt ja kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen niin oireet vähenivät tai oikeastaan loppuivat. Pannari on myös tarkka öljymäärälle eli ei yli ylämerkin. Tyhjäkäynti kannattaa myös pudottaa kohtuulliseksi siitä bensantäyttöaukon lähellä olevasta ruuvista, ryyppykin vielä nostaa tyhjäkäyntiä ja vaikeuttaa ykkösen kytkeytymistä.

      • jukka

        kytlimen kitkapinnat menee pilalle, ellet käytä Hondan omaa öljyä.En minäkään sitä ensin uskonut.Kytkimen jäykkyyttä ei voi säätää muutenkuin vaihtamalla jouset.Pane Hondan öljyt, ajele ja jos ei ala irroittamaan vaihda levyt h.100e helppo vaihtaa.Samalla voi kevyesti hioa alumiinisen kytkinrungon,siis kytkinlevyjen liukupinnan.Liukupinnan hionnassa on vaan se tekijä, että mitä enemmän hiot sitä enemmän kolahtaa.Kytkimen irroituksessa täytyy olla paineilmavasara, mutta öljyjäkään ei tarvitse ottaa pois mikäli ne on Hondan omat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      68
      2718
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2298
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2158
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2045
    5. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1419
    6. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1404
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1112
    8. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      64
      986
    9. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      980
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      114
      975
    Aihe