pannarin kytkin?

pannari

onko tietoo:kuuluuko asiaan Honda Paneuropen kytkin ei kylmänä irroita,ei saa vaihdetta päälle ja jos "väkisellä"runnoo kolaus ja kone sammuu,lämpimänä ei enemmälti tätä ongelmaa ja vielä näin ajokautta odotellessa,mitä pitäis ehotomasti huoltaa (1100 vm.99 ajokilometrejä takana 60000)
kiitos etukäteen vastauksestä
T:Pannari

10

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii---jii

      vähän siltä että on vääränlaiset öljyt koneessa,
      moni pyörä on aika kriittinen tuossa öljy merkissä.

    • moiseen.

      Väärä öljylaatu tai sen viskositeetti. Jos vaihto ei auta, ovat kytkinlevyt, siis ne kitkalevyjen välissä olevat teräslevyt vääntyneet. Se taas johtunee kytkimen väärästä säädöstä, luistatuksesta, ja voipa syynä olla sen väärän öljylaadun aiheuttama kitkalevyjen pilaantuminen. Ovat siis likaiset tai muuten vaan turvonneet. Jos ei parin öljynvaihdon jälkeen muutosta tapahdu, tietysti säädät kytkimen, on edessä levyjen vaihto.

    • Kra

      Märän kytkimen ominaisuus on, että jos vaikka paikallaan vedät kytkinkahvan pohjaan ja samantien yrität vaihdetta päälle. Niin aina kolahtaa, mutta jos maltat pitää pari sekunttia kytkintä pohjassa ja yrität sitten, niin menee paljon sujuvammin päälle. Märkä kytkin irrottaa vähän "nihkeästi".
      Mutta tuossa on kyllä jotain muutakin, ei ole ihan normaalia tuo. Edellä jo tulikin hyviä vaihtoehtoja ongelman syyksi.

      Ilmeisesti tämän takia Ducatissa on kuiva kytkin.

    • Voisit myös tarkistaa työ ja pääsylinterin toiminnan.
      Voisit myös vaihtaa kytkinnesteen ja ilmata systeemin.

      • -------------

        Joo...kyllä todennäköisesti vanha-erkki on oikeassa! Pitäisi kyllä tuntua kahvassa jotenkin? Onko kokeillut pumppausta...jos sitten irrottaa,asia on selvä.

        En oikein usko öljylaadun noin voimakkaaseen vaikutukseen, vahvempi öljy voi kyllä kylmänä hidastaa toimintaa.Tai jos kone on seissyt kauan ja levyt takertelee aluksi.


    • minä teen

      Käynnistä kylmä kone vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin levyt irtoaa saman tien..

      • pannari

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......


      • Pannarin
        pannari kirjoitti:

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......

        kytkin on kunnossa, kahva on aika kevyt käyttää. Ja ainahan ison pyörän järeästi tehty laatikko vähän pyrkii kolahtamaan vapaalta ykköselle vaihdettaessa. Eikä nuo uudet kytkinlevytkään niin mahdottomia maksa, varsinkaan esim. Ebay:sta ostettuina.


    • Crankpin

      Ajoin tuollaisella pyörällä viisi kesää, tosin vuosimalli oli vanhempi. Ostaessani pyörän siinä oli hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin öljyt ja kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen niin oireet vähenivät tai oikeastaan loppuivat. Pannari on myös tarkka öljymäärälle eli ei yli ylämerkin. Tyhjäkäynti kannattaa myös pudottaa kohtuulliseksi siitä bensantäyttöaukon lähellä olevasta ruuvista, ryyppykin vielä nostaa tyhjäkäyntiä ja vaikeuttaa ykkösen kytkeytymistä.

      • jukka

        kytlimen kitkapinnat menee pilalle, ellet käytä Hondan omaa öljyä.En minäkään sitä ensin uskonut.Kytkimen jäykkyyttä ei voi säätää muutenkuin vaihtamalla jouset.Pane Hondan öljyt, ajele ja jos ei ala irroittamaan vaihda levyt h.100e helppo vaihtaa.Samalla voi kevyesti hioa alumiinisen kytkinrungon,siis kytkinlevyjen liukupinnan.Liukupinnan hionnassa on vaan se tekijä, että mitä enemmän hiot sitä enemmän kolahtaa.Kytkimen irroituksessa täytyy olla paineilmavasara, mutta öljyjäkään ei tarvitse ottaa pois mikäli ne on Hondan omat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1987
    2. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      155
      1913
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      23
      1423
    4. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      951
    5. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      919
    6. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      829
    7. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      112
      781
    8. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      7
      757
    9. Minä tunnen sinut

      Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      45
      730
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

      Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      725
    Aihe