pannarin kytkin?

pannari

onko tietoo:kuuluuko asiaan Honda Paneuropen kytkin ei kylmänä irroita,ei saa vaihdetta päälle ja jos "väkisellä"runnoo kolaus ja kone sammuu,lämpimänä ei enemmälti tätä ongelmaa ja vielä näin ajokautta odotellessa,mitä pitäis ehotomasti huoltaa (1100 vm.99 ajokilometrejä takana 60000)
kiitos etukäteen vastauksestä
T:Pannari

10

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii---jii

      vähän siltä että on vääränlaiset öljyt koneessa,
      moni pyörä on aika kriittinen tuossa öljy merkissä.

    • moiseen.

      Väärä öljylaatu tai sen viskositeetti. Jos vaihto ei auta, ovat kytkinlevyt, siis ne kitkalevyjen välissä olevat teräslevyt vääntyneet. Se taas johtunee kytkimen väärästä säädöstä, luistatuksesta, ja voipa syynä olla sen väärän öljylaadun aiheuttama kitkalevyjen pilaantuminen. Ovat siis likaiset tai muuten vaan turvonneet. Jos ei parin öljynvaihdon jälkeen muutosta tapahdu, tietysti säädät kytkimen, on edessä levyjen vaihto.

    • Kra

      Märän kytkimen ominaisuus on, että jos vaikka paikallaan vedät kytkinkahvan pohjaan ja samantien yrität vaihdetta päälle. Niin aina kolahtaa, mutta jos maltat pitää pari sekunttia kytkintä pohjassa ja yrität sitten, niin menee paljon sujuvammin päälle. Märkä kytkin irrottaa vähän "nihkeästi".
      Mutta tuossa on kyllä jotain muutakin, ei ole ihan normaalia tuo. Edellä jo tulikin hyviä vaihtoehtoja ongelman syyksi.

      Ilmeisesti tämän takia Ducatissa on kuiva kytkin.

    • Voisit myös tarkistaa työ ja pääsylinterin toiminnan.
      Voisit myös vaihtaa kytkinnesteen ja ilmata systeemin.

      • -------------

        Joo...kyllä todennäköisesti vanha-erkki on oikeassa! Pitäisi kyllä tuntua kahvassa jotenkin? Onko kokeillut pumppausta...jos sitten irrottaa,asia on selvä.

        En oikein usko öljylaadun noin voimakkaaseen vaikutukseen, vahvempi öljy voi kyllä kylmänä hidastaa toimintaa.Tai jos kone on seissyt kauan ja levyt takertelee aluksi.


    • minä teen

      Käynnistä kylmä kone vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin levyt irtoaa saman tien..

      • pannari

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......


      • Pannarin
        pannari kirjoitti:

        tuntuu muillakin olevan samaa "vikaa"vai onk se tyypillistä pannnarissa. On välistä pakko ollu laittaa käyntiin vaihde päällä....ei auta pumppaus,mutta kesällä vertasin toiseen vast.laiseen,siinä kytkin oli huomattavasti jäykempi,eli kahvan puristaminen.Ja vielä nesteet ok ja ilmattu on,ja kahvassa ei löysää.
        Onhan tässä aikaa tutkia......

        kytkin on kunnossa, kahva on aika kevyt käyttää. Ja ainahan ison pyörän järeästi tehty laatikko vähän pyrkii kolahtamaan vapaalta ykköselle vaihdettaessa. Eikä nuo uudet kytkinlevytkään niin mahdottomia maksa, varsinkaan esim. Ebay:sta ostettuina.


    • Crankpin

      Ajoin tuollaisella pyörällä viisi kesää, tosin vuosimalli oli vanhempi. Ostaessani pyörän siinä oli hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin öljyt ja kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen niin oireet vähenivät tai oikeastaan loppuivat. Pannari on myös tarkka öljymäärälle eli ei yli ylämerkin. Tyhjäkäynti kannattaa myös pudottaa kohtuulliseksi siitä bensantäyttöaukon lähellä olevasta ruuvista, ryyppykin vielä nostaa tyhjäkäyntiä ja vaikeuttaa ykkösen kytkeytymistä.

      • jukka

        kytlimen kitkapinnat menee pilalle, ellet käytä Hondan omaa öljyä.En minäkään sitä ensin uskonut.Kytkimen jäykkyyttä ei voi säätää muutenkuin vaihtamalla jouset.Pane Hondan öljyt, ajele ja jos ei ala irroittamaan vaihda levyt h.100e helppo vaihtaa.Samalla voi kevyesti hioa alumiinisen kytkinrungon,siis kytkinlevyjen liukupinnan.Liukupinnan hionnassa on vaan se tekijä, että mitä enemmän hiot sitä enemmän kolahtaa.Kytkimen irroituksessa täytyy olla paineilmavasara, mutta öljyjäkään ei tarvitse ottaa pois mikäli ne on Hondan omat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      39
      9361
    2. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      35
      3918
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      39
      2574
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      127
      2526
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      102
      2499
    6. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

      Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1967
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      16
      1645
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1447
    9. Kuinka kauan vielä

      jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1277
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

      Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      1148
    Aihe