Moi eli millanen luonne Toy villakoiralla/villa koiralla yleensä on? Rotu esittelyiden mukaan ne on iloisia,ystävällisiä...jne Mut yks meijän tuttu sano et ne vanhempana "ärsyyntyy" ja on aika vihasia?
Villakoiran luonne?
9
7271
Vastaukset
- Mape
Villakoira on uskollinen, älykäs ja oppivainen. Ärsyyntyminen on tietenkin tapauskohtaista, minä en ole tavannut villakoiravanhustenkaan joukossa vihaisia yksilöitä. Villakoiran ominaisuudet ovat samat kokoon katsomatta.
Ne kiintyvät kovasti omistajaansa ja vaativat aktivointia. Viisas eläin keksii itse puuhaa kun et ole kotona jos et järjestä sitä. Ainakin nuorempana meidän ukko söi ja levitteli kaikkea jos puuhaa ei ollut. Nykyään onneksi ei tee sitä. Villakoirat tulevat hyvin toimeen ihmisten ja muiden koirien kanssa. Ja ovat todella leikkisiä ja energisiä!
Omani ei vahdi kotiani. Tietysti pihaan tulijat ilmoitetaan haukahduksella, mutte se ei räksytä. Olen todella tyytyväinen koiran valintaani, koirani on upea persoona! Koirani on valloittanut myös naapurini, ystäväni ja perheeni. Ei se suotta ole niin suosittu rotu.- kääpiövillis
Koirani on kääpiövillis.
Todellakin energinen ja keksii puuhaa jos et sinä sitä hänelle anna.
Samassa koirassa on kissa, villakoira ja peto.
Kehrää sylissä, on suloinen puudeli ja reipas toiminnan koira. Leikkii sujuvasti isojen koirien kanssa ja haluaa olla mukana mm repimisleikeissä.
Vahtii kotia kun oppi sen pentuna äitini palveluskoiralta,
Todella monipuolinen itsetuntoinen ja monikäyttöinen koira - ei pelkästään näyttelyotus. - Mape
kääpiövillis kirjoitti:
Koirani on kääpiövillis.
Todellakin energinen ja keksii puuhaa jos et sinä sitä hänelle anna.
Samassa koirassa on kissa, villakoira ja peto.
Kehrää sylissä, on suloinen puudeli ja reipas toiminnan koira. Leikkii sujuvasti isojen koirien kanssa ja haluaa olla mukana mm repimisleikeissä.
Vahtii kotia kun oppi sen pentuna äitini palveluskoiralta,
Todella monipuolinen itsetuntoinen ja monikäyttöinen koira - ei pelkästään näyttelyotus.Minusta tuntuu joskus, että koirani on risteytys salapoliisia, porsasta, pantteria, norsua, vesikirppua, kissaa, kilpikonnaa, akrobaattia ja sammakkoa. (Sammakko siksi, että se pystyy tekemään täysspakaatin.) ;-)
- myy
Mape kirjoitti:
Minusta tuntuu joskus, että koirani on risteytys salapoliisia, porsasta, pantteria, norsua, vesikirppua, kissaa, kilpikonnaa, akrobaattia ja sammakkoa. (Sammakko siksi, että se pystyy tekemään täysspakaatin.) ;-)
lisätään tohon vielä kukkopilli ja västäräkki niin luettelo alkaa olla lähellä täydellistä ;)
- mera
moi.mulla itselläni on toi villakoira ja kääpiövillakoira.
kummankin luonne on kuin aina jollain koiran pennulla.ne ovat hellyydenkipeitä ja iloisia
ihmisrakkaita.
et kannattaa ottaa jos haluat.
mun koirat on 11 wee kääpiövillakoira ja 5wee toivillakoira.molemmat kuin ihmis vauvvoja
haliivat ja kyöhnäävät.
:) - Lotta
Itselläni on ks.Toy-villakoira ja erittäin leikkisä, seurallinen sekä ihmisrakas. Luonteesta sen verran vielä, että välillä aika itsepäinen sekä villi. Muuten mukava ystävä. Rakastaa paijausta, läheisyyttä sekä kaipaa seuraa. Toisinaan voi joitain ehkä tämä häiritä, mutta asenne ennenkaikkea ratkaisee. Luonteissa voi olla eroja. Olemmehan me ihmisetkin erilaisia!
- Paula 7/4-12
Tervehdys sulle! mulla on Toy-villakoira,
ja olen erittäin iloinen siitä, hän on kans kovasti
leikkisä, lenkkeilystä tykkäävä ja pidä useasti mukana
rispiä jota heittelen metsässä. Mutta se että se on niin mustasukkainen
muille koirille varsinkin minun miehestäni,onneksi tallainen paljastui nyt,
kun se on vuoden ikäinen, on tullut ilmeisesti hellittyä vähän liikaa.
meinaan aloittaa tomeran koulutuksen,kerron miten edistyn tässä. - kikkelitonttu
Paula 7/4-12 kirjoitti:
Tervehdys sulle! mulla on Toy-villakoira,
ja olen erittäin iloinen siitä, hän on kans kovasti
leikkisä, lenkkeilystä tykkäävä ja pidä useasti mukana
rispiä jota heittelen metsässä. Mutta se että se on niin mustasukkainen
muille koirille varsinkin minun miehestäni,onneksi tallainen paljastui nyt,
kun se on vuoden ikäinen, on tullut ilmeisesti hellittyä vähän liikaa.
meinaan aloittaa tomeran koulutuksen,kerron miten edistyn tässä.Paulan terkut himpun myöhässä!
- Perrodelana
Meillä on kaksi kääpiövillakoiraa. Toinen on seurakoiramainen, melko rauhallinen pikkuvillis. Toinen on vahti- ja metsästysvietttinen ja ihmisiä kohtaan vähän arka, samainen villakoira voi näykkästä, jos sitä kohti sännätään yhtäkkiä kun se lepää, tai lasten viuhuvia lahkeita on ympärillä liikaa. Molemmat ovat siinä suhteessa tyypillisiä puudeleita, että tykkäävät toimia ja oppivat helposti: on käyty koiratanssikurssit, kouluvierailut, tokot ja agit.
Kaikissa koiraroduissa on myös niitä koiria, jotka eivät ole rodun keskivertoa. Metsästyskoirarotuista yksilöä ei ehkä metsästäminen kiinnosta, vaan löhöilisi ja töllöttäisi telkkaa ja nuolisi ihmisiä... Joku seurakoirarotuinen sitten taas mielisi metsälle...jne.jne.
Koirien vanhemmista saattaa saada vinkkejä. Tämän meidän "metsästyspuudelin" isä oli kuulemma samantyyppinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767