Kysymys on tarkoitettu henkilöille, jotka lämmittävät talonsa puukattilalla. Ylä/ala/käänteis..
1. talon neliöt
2. POLTTOPUUN KULUTUS vuodessa pinokuutioina
Kiitos vaivannäöstäsi.
Puulämmittäjät!
7
2260
Vastaukset 7
- kille3
20 sekapuuta.
15-18 mottia sekapuu.
164 neliöööö.
Mukana sauna ja leivinuuni,käänteispalokattila- talo 2 krs/ 187m2
Kattila keltainen Jämä vm -81, talo 2 krs/ 187m2, puita menee n. 20m3. En ole itseasiassa koskaan vielä tarkkaan laskenut, että paljonko puita menee, mutta uskoisin tuon 20 m3 olevan lähellä. Siitä irtoaa kattilan hyötysuhde huomioon ottaen yli 20 000 kw energiaa. Sähköä (talous satunnainen lämmitys) menee 7200 kwh vuodessa.
- vv2
Kymmenen kuutiota palaa puuta vuodessa, samalla vaivalla lämpiää siis talo kokonaisuudessaan ja myöskin pesuhuoneenlattia, sauna ja käyttövesi.
Talvella myöskin ilmanvaihto hoituu ja kiva hengitellä puhdasta ilmaa.
talo n. 100 neliötä.
- Saetkae
1. Rakennusalaa noin 230m2 (Halli, talo ja saunarakennus)
2. 50m3 (Lämmintä käyttövettä menee vuodessa paljon!)
3. Kattila Kespes 15 varastopesällinen puhallinavusteinen alapalokattila. http://fi.msnusers.com/poistuvatarvike/kespes15kwkattila.msnw - MottiMake
220 neliöö eristämätöntä 50luvun talotekniikkaa(sahajauhoeristys)
arvioitu puunkulutusvuodesa 25 kuutiota koivua
tai 30 kuutiota leppää- Topit
1. 140m2
2. 20m3 sekapuuta
Sähköä n.7000kwh. 2 aikuista 2 lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri591591- 931018
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44787Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40760Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280743Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,255674- 44659
- 50613
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied77579Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l113557