Kysymys on tarkoitettu henkilöille, jotka lämmittävät talonsa puukattilalla. Ylä/ala/käänteis..
1. talon neliöt
2. POLTTOPUUN KULUTUS vuodessa pinokuutioina
Kiitos vaivannäöstäsi.
Puulämmittäjät!
7
2260
Vastaukset
- kille3
20 sekapuuta.
15-18 mottia sekapuu.
164 neliöööö.
Mukana sauna ja leivinuuni,käänteispalokattila- talo 2 krs/ 187m2
Kattila keltainen Jämä vm -81, talo 2 krs/ 187m2, puita menee n. 20m3. En ole itseasiassa koskaan vielä tarkkaan laskenut, että paljonko puita menee, mutta uskoisin tuon 20 m3 olevan lähellä. Siitä irtoaa kattilan hyötysuhde huomioon ottaen yli 20 000 kw energiaa. Sähköä (talous satunnainen lämmitys) menee 7200 kwh vuodessa.
- vv2
Kymmenen kuutiota palaa puuta vuodessa, samalla vaivalla lämpiää siis talo kokonaisuudessaan ja myöskin pesuhuoneenlattia, sauna ja käyttövesi.
Talvella myöskin ilmanvaihto hoituu ja kiva hengitellä puhdasta ilmaa.
talo n. 100 neliötä.
- Saetkae
1. Rakennusalaa noin 230m2 (Halli, talo ja saunarakennus)
2. 50m3 (Lämmintä käyttövettä menee vuodessa paljon!)
3. Kattila Kespes 15 varastopesällinen puhallinavusteinen alapalokattila. http://fi.msnusers.com/poistuvatarvike/kespes15kwkattila.msnw - MottiMake
220 neliöö eristämätöntä 50luvun talotekniikkaa(sahajauhoeristys)
arvioitu puunkulutusvuodesa 25 kuutiota koivua
tai 30 kuutiota leppää- Topit
1. 140m2
2. 20m3 sekapuuta
Sähköä n.7000kwh. 2 aikuista 2 lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 522165
- 49856
- 85854
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!9755- 67703
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43497
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78490Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479