Apua kaivataan! hiiri? hamsteri?

Sini-71

Moi!

Nyt tarttisin teiltä apua. Tyttöni saa lemmikin synttärilahjaksi (10v) Hän haluaa HIIREN ! Olen HobbyHallista tilannut hamsterin häkin, ja siinä sit onkin kaikki mitä tähän mennessä on hankittu. Siis häkkikin tulee vasta parin päivän päästä....

En oikein tiedä kuka sinne tulee asumaan, hiiri? hamsteri? gerbiili? (Hiirtä hän eniten haluaisi)

Sanokaa te jotka tunnette näitä pikku-kavereita mikä olisi aloittelijalle helppohoitoinen lemmikki? Marsua en halua kun se tulee niin isoksi eikä sopisi hamsterinhäkkiin, ja eikös näitä mitä sit ostetaankin niin kannata ostaa 2 että on kaverikin? Mitkä maksaa minkäkin verran? kauanko elää? jne. jne.

Kertokaa ihmeessä mulle tarkemmin, suositelkaa hyviä ja moittikaa huonoja puolia eri eläimissä.
Kiitokset etukäteen!

ps. autan kyllä itse lemmmikin hoidossa eli ei jää yksin tyttären hoidettavaksi. Meillä on entuudestaan 4 akaattikotiloa ja olen joskus tuolla terraariopuolella kirjoitellutkin ;)

16

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toni

      Ainakin kääpiöhamsteri viihtyy hyvin yksinäänkin.. Ja kesyyntyy myös hyvin jos sen kanssa leikkii heti alusta asti. Eikä myöskään syö paljon.. yksi ruokapussi kestää pari kuukautta. Kääpiöhamsteri elää noin 3-4 vuotta. Eli minä ainakin hankkisin yhden kääpiöhamsterin.. hiiristä en sitten tiedä mitään.

      • pim

        joo'o kääpiöhamstereita pitäis olla kyl 2 mut mulla on yksin ja viihtyy ihan hyvin. syyrialainen hamsteri on kyllä erakko. mut yks huono puoli noissa on se eetä ne on yö eläimii päivällä enimmäksee nukkuu niin niit ei sais häiritä päivällä. mut kääpiöhamsterit on kyl ihanii veitikoita=)


    • Tiina K.

      Katsopa Suomen Kani- ja jyrsijäliiton kotisivuilta (www.skjl.net) linkit lajiyhdistyksien sivuille. Sieltä löytyy varmasti tietoa jokaisesta lajista ja niiden hoidosta.

    • Sanna

      Mä suosittelisin ostamaan 2 tyttöhiirtä. Helppohoitoisia ja kuitenkin lyhytikäisiä jos tyttäresi innostus jostain syystä lopahtaa.

      • Anonyymi

        Kehotetaan että ois 3 jo


    • ???

      Voiko hobby hallista tilata hamsterinhäkin? Oliko se ihan tuo kevätkuvasto?
      Itse en suosittele kultahamsteria, jos tyttäresi haluaa hellittävän ja hiplattavan lemmikin.
      Ne ovat sellaisia katselueläimiä. Ja sitä paitsi ne nukkuu päivät ja valvoo yöt. itseni mielestä ne ovat kuitenkin oikeita kullannuppuja.
      Gerbiili on kanssa oikein mukava lemmikki! Ja ne kyllä ovat päivällä vireissään. Ja muistuttavat paljon hiirtä. Hiiristä en tiedä paljon mitään, joten en kommentoi niistä..

      • pim

        hobbyhallin netti sivuil on hamsterinhäkki www.hobbyhall.fi sieltä tarjouserät vapaa-aika ni siellä on maksaa 25 euroo mut on aika pienen kokonen


      • Sini-71

        Juu, hobbyhallista tilasin häkin, se oli 2 kerroksinen jossa oli valmiiksi juoksupyörä, jokin taso, rappusia ja ruokakuppi. Hamsterinhäkki nimellä se myytiin.


      • sini
        Sini-71 kirjoitti:

        Juu, hobbyhallista tilasin häkin, se oli 2 kerroksinen jossa oli valmiiksi juoksupyörä, jokin taso, rappusia ja ruokakuppi. Hamsterinhäkki nimellä se myytiin.

        Mulla on ollut sekä gerbiilejä että hamstereita. Gerbiilien hyvänä puolena on se, ettei niiden häkkiä tarvitse useinkaan (n.kerran kk:ssa) putsata. Hamsterin pesää joutuu joka toinen päivä putsaan tai muuten se rupeaa haisemaan. Toisaalta hamsterin kanssa on todella mukava puuhata. Gerbiilini eivät ole kaivanneet niin paljon omistajan sylissä kiipeilyä kuin hamsut. Hamsteri on yö eläin ja minun tämän hetkinen hamsu herää vasta yhdeksän aikaa illalla, joten tyttäresi ei ehtisi sitä paljoakaan näkemään... Luonteeltaan kummatkin ovat yhtä ihania! Jos hankit gebruja onhan häkki tarpeeksi tilava, ne kun ovat todella aktiivisia. Ja muista antaa tarpeeksi pureskeltavaa (pahvia ym.). Mulla oli aluksi liian vähän pureskeltavaa, joten ne pureskelivat pieniksi palasiksi omat ruokakupin, pesän ja juoksupyörän jotka oliva muovisia! Hiiristä en tiedä. Onnea lemmikeille!


    • sinikka

      Mulla on ollut sekä gerbiilejä että hamstereita. Gerbiilien hyvänä puolena on se, ettei niiden häkkiä tarvitse useinkaan (n.kerran kk:ssa) putsata. Hamsterin pesää joutuu joka toinen päivä putsaan tai muuten se rupeaa haisemaan. Toisaalta hamsterin kanssa on todella mukava puuhata. Gerbiilini eivät ole kaivanneet niin paljon omistajan sylissä kiipeilyä kuin hamsut. Hamsteri on yö eläin ja minun tämän hetkinen hamsu herää vasta yhdeksän aikaa illalla, joten tyttäresi ei ehtisi sitä paljoakaan näkemään... Luonteeltaan kummatkin ovat yhtä ihania! Jos hankit gebruja onhan häkki tarpeeksi tilava, ne kun ovat todella aktiivisia. Ja muista antaa tarpeeksi pureskeltavaa (pahvia ym.). Mulla oli aluksi liian vähän pureskeltavaa, joten ne pureskelivat pieniksi palasiksi omat ruokakupin, pesän ja juoksupyörän jotka oliva muovisia! Hiiristä en tiedä. Onnea lemmikeille!

    • Onnellinen hamsun omistaja

      Siis anteeksi vaan, oletteko ottaneet ollenkaan selvää yhdestäkään mainitsemastanne eläimestä? Itse otin selvää kaikesta ennen kuin edes harkitsin eläimen ottamista. Älä koskaan ota eläintä jos et tiedä siitä mitään!

      • Sini-71

        Olen lukenut netistä ja kysellyt ystäviltä joilla on kokemusta. En kuitenkaan vielä tiedä mikä se oikea on, kun täytyy miettiä jokaisen lajin hyviä ja pahoja puolia.

        toiveena olisi
        - päiväeläin koska lapset ei valvo yöllä.
        - jokin kesy mitä voi pidellä kämmenellä.
        - ei välttämättä tarttisi haista kamalalle.
        jne.

        Olemme varautuneet että tietysti eläin haisee, tulee sotkua jotka siivotaan säännöllisesti jne.
        Juuri siksi kyselen täältä kokeneimmalta kun en itse vielä tiedä niin paljoa.

        Ostimme aikoinaan akaattikotilon samalla tyylillä eli aluksi kyselin ja kun olin varma että haluan niin hankin kaiken tiedon mitä voi tarvita eläimen hoitoon, niitä on 4 kpl ja hengissä ovat edelleen.

        Kiva kun huolehdit, mutta no hätä.


    • Sini-71

      Eilen perheeseemme sitten tuli uusi lemmikki. Musta gerbiili poitsu Viki. Aivan ihana ilmestys! Tutustumme toisiimme ja eiköhän tämä tästä ala suttaantumaan. Kiitokset teille jotka vastasitte kysymyksiini.

    • sannu

      itselläni ei ole ikinä ollut jyrsijöitä ja ku nyt on niin otin hiiriä. ne on helpo hoitoisia ja kesyyntyy helposti ja naaraita voi olla samassa hakissä useampia. mutta jos hankit uroksen niin ne alkaa 2 kk iässä tappeleen reviiristä ja jos meinaa tehä poikaset niin hiiren kanttii olla n 6 kk koska itse ostin hiiren joka oli raskaana ja kuoli kun poikaset oli alta kaksi viikkoa. oma siskoni on kymmenen ja on ekana omana lemmikkinä hiiri mailaa jos tulee kysyttävää [email protected]

    • hamsu best

      öö oon ite jotain 9v. saan kesällä hamsterin maksaa noin 10-30 euroo kaverin makso 15e

    • tuota..

      Suosittelen hiirtä. Niitä voi pitää kämmenellä ja niiden kanssa voi olla myös päivällä. (hamsterit on yö eläimii) Ne ei haise jos putsaatte häkin kerran vikossa. Mulla on ollu hamsteri, mut nyt ku mul on noi hiiret ni ne on kyllä kivempia. Suosittelen siis hiirtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe