Nilan VP18

tekeekö sillä

mitään. Olis sellanen tyrkyllä sopivasti suoraan tanskasta kaverin kautta. Mites takuut, sillähän on Suomessa maahantuojakin vissiin.

8

1591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatti watti

Mutta jos edullisestin saat(reilusti alle 4000€), niin silloin voi olla "järkevä" investointi!

• jouko957

No nyt on puhuttu paljon maalämpöpumpuista ja ilmalämpöpumpuista. Meillä on on Nilan ja se on sellainen joka jäähdyttää ja lämmittää. Ihan hyvin toiminut vuodesta 2001. Säästöä tulee mutta kuka osaa laskea milloin?. Kone maksoi 21000mk:aa asennuskulut. Itse asensin koko systeemin olen Ilmastointi asentaja ja todella alasta kiinnostunut. Jos se säästää niin siinä tapauksessahan on säästöt maksettu osto hetkellä, eikö vain? Kuten maalämpöpumppukin. Ei se ilmaista ole jos se maksaa 12000-18000euroa koko systeemi. Kun öljylämmitysjärjestelmän saa jo noin 5000-8000eurolla. Ja sähkölämmityksen´vieläkin halvemmalla. Joten jäitä hattuun. Laskekaa hankitahintakin mukaan kun puhutte säästöistä. Tämä myös näitten laitteitten myyjille tiedoksi. Ilmoittakaan selvästi kaikki faktat. Kaikki.Please. Kiitos.

• Käyttövesi

Tulee nilanilla halvalla ja helposti. Ittellä ollu vuodesta 2oo2 ja veden kulutus on ollut todella suurta. Perhekoko 7 lasta 2 aikuista ja nuoriso etenkin läträä ton veden kanssa päivittäin reilusti. Ja nilan lämmittää myös koko talon suurimman osan vuodesta. Pakkasilla lisälämpö tulee uunista ja sähköpatteresta.

• Markkinamies

Myöskin Nilan tuotta meidän 42tuumaseen plasma teeveeseen leudoimmilla keleillä sähkön.

• Ei se ihan
        Markkinamies kirjoitti:

Myöskin Nilan tuotta meidän 42tuumaseen plasma teeveeseen leudoimmilla keleillä sähkön.

Sähkön tuotantoon pysty, mutta lähes kaiken muun asumisessa tarvittavan kuiteskin. Todellisuudessa, minä olen mieltynyt nilaniin sen helpon käytettävyyden takia. Silloin viis vuotta sitten asettelin huone lämpötilaksi 23C ja käyttöveden 62C. Sitte ei muuta kuin 2 kertaa vuodessa suodattimien vaihto ja talveksi ilmanvaihto nopeus ykköselle ja kesäksi kakkoselle tai kolmoselle.

• täällä
        Ei se ihan kirjoitti:

Sähkön tuotantoon pysty, mutta lähes kaiken muun asumisessa tarvittavan kuiteskin. Todellisuudessa, minä olen mieltynyt nilaniin sen helpon käytettävyyden takia. Silloin viis vuotta sitten asettelin huone lämpötilaksi 23C ja käyttöveden 62C. Sitte ei muuta kuin 2 kertaa vuodessa suodattimien vaihto ja talveksi ilmanvaihto nopeus ykköselle ja kesäksi kakkoselle tai kolmoselle.

samoilla säädöillä mennään, ei ongelmia. Viilennys loistava!

• u-kkis
        täällä kirjoitti:

samoilla säädöillä mennään, ei ongelmia. Viilennys loistava!

loistava laite, olen laskeskellut jonkin verran säästöjä vuoden käytön jälkeen, vähemmän säästää kuin myyjä lupasi mutta kuitenkin luokkaa 6400 kWh. Talo 145m2. Ja kuitenkin viilennettiin taloa kesällä kun oli tarvis, asumismukavuus kuitenkin tärkempiä seikkoja. Kerran sitä eletään ja silloin(kin) on ok elää mukavasti...

• vanha Nilan

Tutulla on tuollainen Nilanin VP18 joka on aika tarkkaan 20 vuotta vanha. Siinä ei ole kylläkään viilennystä mutta hyvin se on kuulemma toiminut. Luulin että Nilan on joku uusi keksintö. Kaverin koneen kyljessä on vaan pari nappia, noissa uusissa näyttää olevan oikein "kauko-ohjain" joten ovat ne näköjään saaneet sitä kehitettyä, toivottasti suunta ei ole ollut alaspäin ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16