Ei kannettu vesi kaivossa pysy
Mitä tämä tarkoittaa
9
625
Vastaukset
- asjantuntia
Et simenttirenkaat falskaa!
- Röntti
Miten kävi kuivana kesänä, kun tankkiauto toi talon kaivoon lastin vettä ? Pysyikö se siellä se kalliilla ostettu vesi?
- on selvä juttu
toisinsanoen, älä tee turhaa työtä
työstäkin joskus sanottua.
- ellei
ymmärrä ja sisäistä lukemaansa.
- vili
vähän niinkuin sananlaskussa: kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Luusin et näin.
- Hintriika1
Ei ainakaan pohjattomaan kaivoon kannata vettä kantaa.
Ja minä kun olen luullut, että pohjaton on papin säkki, mutta kai niitä on pohjattomia kaivojakin.
Siellä, missä muutaman kerran kesässä lomailemme, on kaivossa pohja, mutta kaivo on sen verran matala, että muutamana kuivana kesänä se on ollut kuiva. Vettä on rahdattu muovipäniköillä. Kaivoon sitä ei kuitenkaan ole kannettu.
Vaikka suomalaisia ollaan, on uskottu kokeilemattakin, ettei kannettu vesi kaivossa pysy.
Usein on niin, ettei toisten kokemuksista tai opetuksista mitään opi. Tuntuu, että kantapään kautta tullut oppi pysyy parhaiten päässä.
- Likka321
Minulle tulee meleen tuosta sanalaskusta oman elämän hallinta , vastuun ottaminen itsestään. Vaikka kuinka toiset antaisivat apuaan, ei se kanna, jos vain heittäytyy muiden avun varaan. Tässä olisi tämän päivän sosiaalipolitiikkaankin muistutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873076
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642626- 2032240
- 741886
- 1021793
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91691- 1041509
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191176- 811130
- 951089