Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä kolmen hengen poppoolla saksaan autoilemaan. Alle otetaan vuokra-auto. Niin, siinähän se ongelma jo olikin kun kerran Salzburgiinkin tekisi päiväksi mieli ja vuokra-autoa ei saa viedä rajan yli. Ajattelin, että josko rajalle voisi jättää auton ja sitten sieltä pääsisi jollain julkisella kulkuneuvolla kaupunkiin...vai miten se onnistuu? Matkaahan rajalta ei ole kuin muutama kilometri että luulisi sieltä jollain lailla kaupunkiin pääsevän. Sitten ajattelin, että josko junalla lähimmältä saksanpuoleiselta asemalta. Nyt vain pitäisi keksiä että mikäs se asema olisi? AUTTAKAA ja kertokaa miten tuon voisi toteuttaa.
Ongelma: vuokra-autolla Salzburgiin
7
2856
Vastaukset
...pääsi ennen ongelmitta. Mm. Itävallasta vuokratulla ajelin Italiassa, Sveitsissä ja Saksassa ongelmitta. Jos on asiat kunnossa en ymmärrä mitä esteitä olisi!
- wienerknabe
kyllä saksalaisella vuokrautolla yleensä pääsee Itävaltaan. Muista vain että itävallassa pitää olla autossa verotarra - saa mm huoltamoista. Jos auto on vuokrattu eteläsaksasta niin tarra on usein jo olemassa.
No, jos aiotte ainoastaan Salzburgiin niin siellä ette paljon autolla tee ja keskustassa on vaikeata löytää parkkipaikka. Ja kallista. Eli auto voi hyvin jättää rajaasemaan, Freilassing nimeltään. Sieltä juna Salzburgiin kestää 10 minuuttia.- Siis salzburgiin
Olen käynyt Salzburgissa yli 10 vuotta sitten ja muistin, että auto on siellä liki tarpeeton kapine. Siksi tuo junalla-perille-idea tuntui vanhan muistin pohjalta parhaalta ratkaisulta.
Kiitos sinulle tiedoista!
- neuvoa-antava
Joo, auton toki saa parkkiin, mutta kuten edellä totesivat, melko kallista se on.
Tietysti, voihan sitä mennä autolla sinne, ja sit heittää vaikka Itävallan puolella pikku lenkin ja palata takas Saksaan. Ja sitä paitsi, toi veromerkki josta puhuttiin, tarvitaan vain motareilla.
Freilassingista pääsee tosiaan helposti junalla. Ja rautatieasema on ihan kävelymatkan pääs, mut jos lapsia mukana, voi tietty mennä siit O-Bussilkin (johdinauto).
Toinen vaihtoehto on Bad Reichenhall, kiva kaupunki muuten, ja sieltä rautatieaseman vierestä bussiasemalta bussilla.- MAKSUTTOMIA
parkkipaikkoja vaikka kuinka paljon.Muunmuassa LIDLien ja ALDIen maksuttomat parkkipaikat ovat autoilijoiden käytössä.Pienellä vaivalla löytyi Salzburgin alueelta 32 Lidlin myymälää osoitteineen.Osoitteiden perusteella michelin.com opastaa reitit näihin parkkeihin.
Olen Saksassa käyttänyt sekä LIDLin että ALDIn parkkeja. - wienerknabe
MAKSUTTOMIA kirjoitti:
parkkipaikkoja vaikka kuinka paljon.Muunmuassa LIDLien ja ALDIen maksuttomat parkkipaikat ovat autoilijoiden käytössä.Pienellä vaivalla löytyi Salzburgin alueelta 32 Lidlin myymälää osoitteineen.Osoitteiden perusteella michelin.com opastaa reitit näihin parkkeihin.
Olen Saksassa käyttänyt sekä LIDLin että ALDIn parkkeja.no olipa hurja lomamatka! 32 lidliä, itse en ole löytänyt kuin 27! varmasti teillä oli hauskaa siellä parkkipaikoilla.
- Kyllä sen
vuokra-auton saa viedä rajan yli, kunhan muistat auota varatessa ilmoittaa mahdolliset, muut kuljettajat ja sen, että liikut autolla Saksan ulkopuolella.
Itse olen noita matkoja tehnyt useita ja aina ilman mitään ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882