Ongelma: vuokra-autolla Salzburgiin

Mitenhän onnistuu?

Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä kolmen hengen poppoolla saksaan autoilemaan. Alle otetaan vuokra-auto. Niin, siinähän se ongelma jo olikin kun kerran Salzburgiinkin tekisi päiväksi mieli ja vuokra-autoa ei saa viedä rajan yli. Ajattelin, että josko rajalle voisi jättää auton ja sitten sieltä pääsisi jollain julkisella kulkuneuvolla kaupunkiin...vai miten se onnistuu? Matkaahan rajalta ei ole kuin muutama kilometri että luulisi sieltä jollain lailla kaupunkiin pääsevän. Sitten ajattelin, että josko junalla lähimmältä saksanpuoleiselta asemalta. Nyt vain pitäisi keksiä että mikäs se asema olisi? AUTTAKAA ja kertokaa miten tuon voisi toteuttaa.

7

3035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...pääsi ennen ongelmitta. Mm. Itävallasta vuokratulla ajelin Italiassa, Sveitsissä ja Saksassa ongelmitta. Jos on asiat kunnossa en ymmärrä mitä esteitä olisi!

• wienerknabe

kyllä saksalaisella vuokrautolla yleensä pääsee Itävaltaan. Muista vain että itävallassa pitää olla autossa verotarra - saa mm huoltamoista. Jos auto on vuokrattu eteläsaksasta niin tarra on usein jo olemassa.
      No, jos aiotte ainoastaan Salzburgiin niin siellä ette paljon autolla tee ja keskustassa on vaikeata löytää parkkipaikka. Ja kallista. Eli auto voi hyvin jättää rajaasemaan, Freilassing nimeltään. Sieltä juna Salzburgiin kestää 10 minuuttia.

• Siis salzburgiin

Olen käynyt Salzburgissa yli 10 vuotta sitten ja muistin, että auto on siellä liki tarpeeton kapine. Siksi tuo junalla-perille-idea tuntui vanhan muistin pohjalta parhaalta ratkaisulta.
        Kiitos sinulle tiedoista!

• neuvoa-antava

Joo, auton toki saa parkkiin, mutta kuten edellä totesivat, melko kallista se on.

Tietysti, voihan sitä mennä autolla sinne, ja sit heittää vaikka Itävallan puolella pikku lenkin ja palata takas Saksaan. Ja sitä paitsi, toi veromerkki josta puhuttiin, tarvitaan vain motareilla.

Freilassingista pääsee tosiaan helposti junalla. Ja rautatieasema on ihan kävelymatkan pääs, mut jos lapsia mukana, voi tietty mennä siit O-Bussilkin (johdinauto).

Toinen vaihtoehto on Bad Reichenhall, kiva kaupunki muuten, ja sieltä rautatieaseman vierestä bussiasemalta bussilla.

• MAKSUTTOMIA

parkkipaikkoja vaikka kuinka paljon.Muunmuassa LIDLien ja ALDIen maksuttomat parkkipaikat ovat autoilijoiden käytössä.Pienellä vaivalla löytyi Salzburgin alueelta 32 Lidlin myymälää osoitteineen.Osoitteiden perusteella michelin.com opastaa reitit näihin parkkeihin.

Olen Saksassa käyttänyt sekä LIDLin että ALDIn parkkeja.

• wienerknabe
        MAKSUTTOMIA kirjoitti:

parkkipaikkoja vaikka kuinka paljon.Muunmuassa LIDLien ja ALDIen maksuttomat parkkipaikat ovat autoilijoiden käytössä.Pienellä vaivalla löytyi Salzburgin alueelta 32 Lidlin myymälää osoitteineen.Osoitteiden perusteella michelin.com opastaa reitit näihin parkkeihin.

Olen Saksassa käyttänyt sekä LIDLin että ALDIn parkkeja.

no olipa hurja lomamatka! 32 lidliä, itse en ole löytänyt kuin 27! varmasti teillä oli hauskaa siellä parkkipaikoilla.

• Kyllä sen

vuokra-auton saa viedä rajan yli, kunhan muistat auota varatessa ilmoittaa mahdolliset, muut kuljettajat ja sen, että liikut autolla Saksan ulkopuolella.
      Itse olen noita matkoja tehnyt useita ja aina ilman mitään ongelmia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      124
      6602
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      53
      5664
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      78
      4423
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      85
      4303
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      102
      4071
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      84
      1426
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      79
      1235
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      334
      1227
    9. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      10
      1189
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      35
      978
    Aihe