Olisiko jotain ilmaisia tai hyvin edullisia kuvankäsittelyohjelmia, jotka vastaisivat ominaisuuksiltaan jossain määrin PhotoShoppia ja Corel Draw:ta? Tarvitsisin yhtä kurssia varten ohjelmat kotiin. Tunneilla ed. mainitut ohjelmat käytössä, mutta runsaan työmäärän vuoksi tarvitsisin vastaavat myös kotiin.
Draw+PhotoShop
4
704
Vastaukset
- trolliolli
Hmm. Photoshop ja Corel Draw on ihan erilaisia ohjelmia. Toinen on kuvankäsittelyyn ja toinen vektorigrafiikkaan. Vai tarvitsetko siis molemmat?
GIMP on ilmainen kuvankäsittelyohjelma ja Incspace vektorigrafiikkaohjelma
http://www.ilmaisohjelmat.fi/inkscape
http://www.ilmaisohjelmat.fi/gimp-gimpshop
Ps. Löytyi muuten hyvä sivusto. :) Tuolta löytyy kaikkea muutakin jännää. Kiitos.- Juhy
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
- trolliolli
Juhy kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
Valitettavasti en osaa sanoa mitään noiden ohjelmien yhteensopivuudesta keskenään. Gimp saattaa tunnistaa psd-tiedostot, mutta corelin cdr-fileitä et varmaan saa auki kummallakaan noista. Eli jos ajattelit jatkaa esim. koulussa aloitettuja töitä kotona, kannattaa varmistua noista formaateista ensin.
- Nirk
varmaan voisi olla sellainen. Oletan, että Corel'in osalta tarkoitat juuri Draw'ta, etkä paketin mukana tulevaa kuvankäsittelyohjelmaa...oliko se PhotoPaint...joka muuten on ihan kelpo softa. Tuosta vektoripuolesta en tiedä niin mitään...sorry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 92518
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427