Olisiko jotain ilmaisia tai hyvin edullisia kuvankäsittelyohjelmia, jotka vastaisivat ominaisuuksiltaan jossain määrin PhotoShoppia ja Corel Draw:ta? Tarvitsisin yhtä kurssia varten ohjelmat kotiin. Tunneilla ed. mainitut ohjelmat käytössä, mutta runsaan työmäärän vuoksi tarvitsisin vastaavat myös kotiin.
Draw+PhotoShop
4
703
Vastaukset
- trolliolli
Hmm. Photoshop ja Corel Draw on ihan erilaisia ohjelmia. Toinen on kuvankäsittelyyn ja toinen vektorigrafiikkaan. Vai tarvitsetko siis molemmat?
GIMP on ilmainen kuvankäsittelyohjelma ja Incspace vektorigrafiikkaohjelma
http://www.ilmaisohjelmat.fi/inkscape
http://www.ilmaisohjelmat.fi/gimp-gimpshop
Ps. Löytyi muuten hyvä sivusto. :) Tuolta löytyy kaikkea muutakin jännää. Kiitos.- Juhy
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
- trolliolli
Juhy kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
Valitettavasti en osaa sanoa mitään noiden ohjelmien yhteensopivuudesta keskenään. Gimp saattaa tunnistaa psd-tiedostot, mutta corelin cdr-fileitä et varmaan saa auki kummallakaan noista. Eli jos ajattelit jatkaa esim. koulussa aloitettuja töitä kotona, kannattaa varmistua noista formaateista ensin.
- Nirk
varmaan voisi olla sellainen. Oletan, että Corel'in osalta tarkoitat juuri Draw'ta, etkä paketin mukana tulevaa kuvankäsittelyohjelmaa...oliko se PhotoPaint...joka muuten on ihan kelpo softa. Tuosta vektoripuolesta en tiedä niin mitään...sorry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 582996
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!131027- 891008
- 49886
- 84854
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35781- 96764
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27660Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86635- 48595