Olisiko jotain ilmaisia tai hyvin edullisia kuvankäsittelyohjelmia, jotka vastaisivat ominaisuuksiltaan jossain määrin PhotoShoppia ja Corel Draw:ta? Tarvitsisin yhtä kurssia varten ohjelmat kotiin. Tunneilla ed. mainitut ohjelmat käytössä, mutta runsaan työmäärän vuoksi tarvitsisin vastaavat myös kotiin.
Draw+PhotoShop
4
704
Vastaukset
- trolliolli
Hmm. Photoshop ja Corel Draw on ihan erilaisia ohjelmia. Toinen on kuvankäsittelyyn ja toinen vektorigrafiikkaan. Vai tarvitsetko siis molemmat?
GIMP on ilmainen kuvankäsittelyohjelma ja Incspace vektorigrafiikkaohjelma
http://www.ilmaisohjelmat.fi/inkscape
http://www.ilmaisohjelmat.fi/gimp-gimpshop
Ps. Löytyi muuten hyvä sivusto. :) Tuolta löytyy kaikkea muutakin jännää. Kiitos.- Juhy
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
- trolliolli
Juhy kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
Valitettavasti en osaa sanoa mitään noiden ohjelmien yhteensopivuudesta keskenään. Gimp saattaa tunnistaa psd-tiedostot, mutta corelin cdr-fileitä et varmaan saa auki kummallakaan noista. Eli jos ajattelit jatkaa esim. koulussa aloitettuja töitä kotona, kannattaa varmistua noista formaateista ensin.
- Nirk
varmaan voisi olla sellainen. Oletan, että Corel'in osalta tarkoitat juuri Draw'ta, etkä paketin mukana tulevaa kuvankäsittelyohjelmaa...oliko se PhotoPaint...joka muuten on ihan kelpo softa. Tuosta vektoripuolesta en tiedä niin mitään...sorry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761767
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471318- 671217
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html240990- 46940
- 58859
- 69798
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244539754- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660