Olisiko jotain ilmaisia tai hyvin edullisia kuvankäsittelyohjelmia, jotka vastaisivat ominaisuuksiltaan jossain määrin PhotoShoppia ja Corel Draw:ta? Tarvitsisin yhtä kurssia varten ohjelmat kotiin. Tunneilla ed. mainitut ohjelmat käytössä, mutta runsaan työmäärän vuoksi tarvitsisin vastaavat myös kotiin.
Draw+PhotoShop
4
704
Vastaukset
- trolliolli
Hmm. Photoshop ja Corel Draw on ihan erilaisia ohjelmia. Toinen on kuvankäsittelyyn ja toinen vektorigrafiikkaan. Vai tarvitsetko siis molemmat?
GIMP on ilmainen kuvankäsittelyohjelma ja Incspace vektorigrafiikkaohjelma
http://www.ilmaisohjelmat.fi/inkscape
http://www.ilmaisohjelmat.fi/gimp-gimpshop
Ps. Löytyi muuten hyvä sivusto. :) Tuolta löytyy kaikkea muutakin jännää. Kiitos.- Juhy
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
- trolliolli
Juhy kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Molempia siis tarviin ku on menossa Basics of Image Processing-kurssi.
Valitettavasti en osaa sanoa mitään noiden ohjelmien yhteensopivuudesta keskenään. Gimp saattaa tunnistaa psd-tiedostot, mutta corelin cdr-fileitä et varmaan saa auki kummallakaan noista. Eli jos ajattelit jatkaa esim. koulussa aloitettuja töitä kotona, kannattaa varmistua noista formaateista ensin.
- Nirk
varmaan voisi olla sellainen. Oletan, että Corel'in osalta tarkoitat juuri Draw'ta, etkä paketin mukana tulevaa kuvankäsittelyohjelmaa...oliko se PhotoPaint...joka muuten on ihan kelpo softa. Tuosta vektoripuolesta en tiedä niin mitään...sorry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502