tarkoittaako...

heikus

hei jos undu parskunta ovat pesällään koko aijan tarkoittaako se että ne ovat munimassa..siis (pöntössään..)

4

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undulatus

      Voivat olla, mutta eivät välttämättä.
      Vaikeaa on sanoa.
      Linnut voivat tutkia pesää ja harjoitella, vaikka ne eivät vielä olisikaan valmiita munimaan.
      Kummatkin saattavat makoilla pöntössä pitkiä aikoja, vaikkei siellä munan munaa olisikaan.
      Kannattaa antaa lintujen olla rauhassa. Korkeintaan kerran päivässä voi kurkata pönttöön.

      Lisää aiheesta:

      www.papukaijayhdistys.fi

      • hehem

        hei kiitos paljon..ja mistä tietää että minkä ikäsiä linnut ovat. pitääkö niitä vaan seurata matkan varrella


      • Undulatus
        hehem kirjoitti:

        hei kiitos paljon..ja mistä tietää että minkä ikäsiä linnut ovat. pitääkö niitä vaan seurata matkan varrella

        Tarkkaa undulaattien ikää ei voida oikein määrittää, jos syntymäaikaa ei tiedä.
        Vanhoilla linnuilla vahanahka voi olla tummempi ja hieman rosoisempi kuin nuoremmilla. Vanhoilla linnuilla myös silmien valkoiset renkaat erottuvat selkeämmin kuin aivan nuorilla.
        Poikasilta tuo valkoinen rengas puttuu kokonaan, ja poikasilla otsan mustat aaltokuviot ylettyvät koko pään yli. Poikashöyhenensä vaihtaneilla otsa muuttuu valkoiseksi.

        Jos et tiedä undulaattiesi ikää ja meinaat niitä pesittää, kannattaa odottaa että olet pitänyt niitä itselläsi vuoden, tai ainakin puolen vuoden verran.
        Vuoden verran, jos lintusi vaikuttavat kovin nuorilta.

        Täältä löytyy kuvia nuorista ja vanhoista linnuista:

        http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/tietoa.html

        Toivottavasti oli jonkinlaista apua... :)


      • shak
        Undulatus kirjoitti:

        Tarkkaa undulaattien ikää ei voida oikein määrittää, jos syntymäaikaa ei tiedä.
        Vanhoilla linnuilla vahanahka voi olla tummempi ja hieman rosoisempi kuin nuoremmilla. Vanhoilla linnuilla myös silmien valkoiset renkaat erottuvat selkeämmin kuin aivan nuorilla.
        Poikasilta tuo valkoinen rengas puttuu kokonaan, ja poikasilla otsan mustat aaltokuviot ylettyvät koko pään yli. Poikashöyhenensä vaihtaneilla otsa muuttuu valkoiseksi.

        Jos et tiedä undulaattiesi ikää ja meinaat niitä pesittää, kannattaa odottaa että olet pitänyt niitä itselläsi vuoden, tai ainakin puolen vuoden verran.
        Vuoden verran, jos lintusi vaikuttavat kovin nuorilta.

        Täältä löytyy kuvia nuorista ja vanhoista linnuista:

        http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/tietoa.html

        Toivottavasti oli jonkinlaista apua... :)

        hei sain paljon tietoja ja oisi tiennyt että nokastakin saisi tietä jotain..mutta kiitos paljon sinulle kun autoit ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe