hei jos undu parskunta ovat pesällään koko aijan tarkoittaako se että ne ovat munimassa..siis (pöntössään..)
tarkoittaako...
4
263
Vastaukset
- Undulatus
Voivat olla, mutta eivät välttämättä.
Vaikeaa on sanoa.
Linnut voivat tutkia pesää ja harjoitella, vaikka ne eivät vielä olisikaan valmiita munimaan.
Kummatkin saattavat makoilla pöntössä pitkiä aikoja, vaikkei siellä munan munaa olisikaan.
Kannattaa antaa lintujen olla rauhassa. Korkeintaan kerran päivässä voi kurkata pönttöön.
Lisää aiheesta:
www.papukaijayhdistys.fi- hehem
hei kiitos paljon..ja mistä tietää että minkä ikäsiä linnut ovat. pitääkö niitä vaan seurata matkan varrella
- Undulatus
hehem kirjoitti:
hei kiitos paljon..ja mistä tietää että minkä ikäsiä linnut ovat. pitääkö niitä vaan seurata matkan varrella
Tarkkaa undulaattien ikää ei voida oikein määrittää, jos syntymäaikaa ei tiedä.
Vanhoilla linnuilla vahanahka voi olla tummempi ja hieman rosoisempi kuin nuoremmilla. Vanhoilla linnuilla myös silmien valkoiset renkaat erottuvat selkeämmin kuin aivan nuorilla.
Poikasilta tuo valkoinen rengas puttuu kokonaan, ja poikasilla otsan mustat aaltokuviot ylettyvät koko pään yli. Poikashöyhenensä vaihtaneilla otsa muuttuu valkoiseksi.
Jos et tiedä undulaattiesi ikää ja meinaat niitä pesittää, kannattaa odottaa että olet pitänyt niitä itselläsi vuoden, tai ainakin puolen vuoden verran.
Vuoden verran, jos lintusi vaikuttavat kovin nuorilta.
Täältä löytyy kuvia nuorista ja vanhoista linnuista:
http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/tietoa.html
Toivottavasti oli jonkinlaista apua... :) - shak
Undulatus kirjoitti:
Tarkkaa undulaattien ikää ei voida oikein määrittää, jos syntymäaikaa ei tiedä.
Vanhoilla linnuilla vahanahka voi olla tummempi ja hieman rosoisempi kuin nuoremmilla. Vanhoilla linnuilla myös silmien valkoiset renkaat erottuvat selkeämmin kuin aivan nuorilla.
Poikasilta tuo valkoinen rengas puttuu kokonaan, ja poikasilla otsan mustat aaltokuviot ylettyvät koko pään yli. Poikashöyhenensä vaihtaneilla otsa muuttuu valkoiseksi.
Jos et tiedä undulaattiesi ikää ja meinaat niitä pesittää, kannattaa odottaa että olet pitänyt niitä itselläsi vuoden, tai ainakin puolen vuoden verran.
Vuoden verran, jos lintusi vaikuttavat kovin nuorilta.
Täältä löytyy kuvia nuorista ja vanhoista linnuista:
http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/tietoa.html
Toivottavasti oli jonkinlaista apua... :)hei sain paljon tietoja ja oisi tiennyt että nokastakin saisi tietä jotain..mutta kiitos paljon sinulle kun autoit ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504