Olen vanhempien ja siskojen kanssa menossa Irlantiin hiihtoloma viikolla. Kysyisin lähinnä sitä,että pystyykö Irlannissa juomaan hanavettä,vai pitääkö sen olla pullotettuna? miten yleensäkin hygienia taso on siellä? kuinka pitkä on lentomatka? mitä paikkoja kannattaa käydä kattomassa? tarkoituksena on mennä veljeäni kattomaan,joka on työpestissä Irlannissa,ja sen lisäksi rentoutua ja ottaa matka lomailun kannalta. Matka kestää viikon ja oleilemme enimmäkseen Dublinissa,jossa majapaikkamme sijaitsee,mutta tarkoituksena on käydä muuallakin Irlannissa. Eli antakaa vinkkejä,sillä matkakuume on jo kova!
irlannista
3
2094
Vastaukset
- mini
Kylla Irlannissa voi juoda hana vetta. Joskus saattaa maistua kloori mutta kylla se ihan puhdasta on. Suihkut ei ole kovin kummoisia yleensa. Yleiset vessat on mita on. Mutta kylla muuten ihan ihminen voi taalla olla ja juoda ja syoda ilman suurempia ongelmia. Likaiseltahan taalla suomalaiseen silmaan nayttaa mutta siihen tottuu. :)
- Stello
Jos majoitutte B&B'ssa, kerrostaloasunnossa tai hotellissa, hanavesi on ihan OK. Tyypillisissä irlantilaistaloissa kuitenkin (siis kaksikerroksiset asuintalot) kannattaa juoda hanavettä vain keittiön hanasta, koska yleensä ainakin yläkerran kylppäreihin tulee kylmävesi ullakolla olevan vesitankin kautta - ja se vesitankki saattaa olla avoin.
Myös Ennisin seudulla kannattaa mielummin juoda pullovettä, koska siellä on ollut pitkäkestoinen ongelma veden puhtauden suhteen, enkä ainakaan ole kuullut että asiaa olisi saatu vielä korjattua. - shamrock
Heips! Kyllä sitä vettä suurimmaksi osaksi voi hanasta juoda, mutta eipä se pullotettu vesikään paljoa maksa; Dunnes storessa muistaakseni 20 senttiä/kaksi litraa.
Katsomisen arvoisia paikkoja löytyy paljon. Esimerkiksi lännessa Cliffs of Moher (Galwayn alapuolella) ja Ring of Kerry. Ja sitten niitä monia linnoja löytyy. Kannattaa ostaa joky hyvä opaskirja ja katsoa sieltä mitä haluaa käydä katsomassa. Niissä kirjoissa on yleensä myös opastus paikalle, liikennemerkkeihin ei kannata luottaa (opaskylttejä harvemmin on).
Hauskaa reissua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882