Minkä takia varsinkin isojen autojen kuljettajat laittaa hätävilkut päälle kun ne pysähtyy tien laitaan?
Kyllähän ne monesti purkaa autosta tavaraa ulos siinä mut mikä vitun hätä niil siin muka on???
Mitäs valoja sit laitetaa päälle kun on todella joku hätänä??Noist hätävilkuist ei oikee kukaa tunnu piittaavaan yhtään kun niit on pääl jatkuvasti vaik ei o mitää aihetta.
Neon keltaiset/vihreät turvaliivit on vähä sama juttu.Muutama vuos sitte kun niitä näki niin saman tien voi alkaa hiljentää ja valmistautua jopa pysähtymään koska siel melko varmasti oli viranomaiset paikalla tai joku muu tilanne päällä mut tänä päivänä niit "keltatautisia" on niin paljon näkyvissä joka puolella että liivit ja takit on menettäny merkityksensä koska ei kukaan enää "valpastu" niitä nähdessään.
Hätävilkut,turvaliivit
27
2805
Vastaukset
- vilkuille....
Ne vilkut EIVÄT ole hätävilkut vaan varoitusvilkut (tarkemmin pykälien mukaan "suuntamerkkivalojen varoitusvilkkukytkentä") ja tarkoitus on nimenomaan ilmaista muille tielläliikkujille tavalla tai toisella poikkeavasta tilanteesta, EI siis välttämättä hädästä tai suuresta vaarasta.
Ja ne heijastinliivit ovat k.o henkilöiden TURVALLISUUDEN takia, määrätyissä tehtävissä jopa vaaditaan ns. näkyvä asuste eli käytännössä vähintään tuollainen heijastinliivi (aika sokea saa olla jos ajaa heijastinliiviin pukeutuneen henkilön päälle).
PS. Viranomaisten paikalla olon esim. kolaripaikalla huomaa sinisistä vilkuista (ja muuten vähänkin suuremman hässäkän yleensä siitä että tiellä on _useita_ ajoneuvoja varoitusvilkut päällä).
Pitäisikö mielestäsi jättää varoittamatta muita poikkeavasta tilanteesta jos ei ole hätää ja hiippailla ilman heijastinliiviä odottaen että joku (kaltaisesi?) ajaa päälle ? .... ja en ole töissä kuljetusalalla, aikoinaan tuli kyllä harrastuksen tiimoilta liikuttua paljonkin tienpäällä näkyvä asuste päällä. Suoraa lakitekstiä.
Tieliikennelaki 37 §
Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.
Tavaran purku juuri siinä kohtaan voidaan katsoa pakottavaksi syyksi.- tule ulos kaapista
Euroopassa on sellainen sääntö että kun jono pysähtyy niin takimainen auto laittaa varoitusvilkut päälle, vaikka sillä ei ole hätä vaan sitävarten että hänelle ei tulisi hätää kun sinunlaisia ajaa liikenteessä. Mitä tulee turvaliiveihin niin pitäis olla sakko sille joka ei käytä turvaliivi. Sehän on ainut keino näkyä liikenteessä. Sinä ja suurinosa koirankusettajista vaan ei tajua sitä.Jos kaikilla olisi turvaliivi päällä kotioven ulkopuolella niin ainakin puolet liikenneonnetomuuksista häipyisi, nyt tarkoitan tietysti kevytliikenne. Muutenkin sinä sinun ajatukset näistä "hätävilkuista ja turvaliiveistä" on ihan perseestä. Kerrankin on keksitty jotakin todella hyvää mutta sinä haluat ajaa ihmisten päälle. Voi vittu sun kanssa. Pysy kaapissa.
- sääntö
Mikä vitun sääntö????????
clip: Euroopassa on sellainen sääntö että kun jono pysähtyy niin takimainen auto laittaa varoitusvilkut päälle
Sääntö ja tapa kuitenkin ihan eri asia.
- on poistunut..
Jos on hätä niin sitten pitäisi siellä jonkun kyetän heiluttamaan käsiään sen merkiksi tai muuta infoamistapaa.. Paska homma jos oot yksin etkä huitomaan niin kukaan ei reakoi hätävilkkuihin muuta kuin poliisi ehkä joka käy tarkistamassa pysähtymisen syyn. Sekin vain silloin jos on jossain muualla kuin kaupan edustalla "hajonnut" auto.
Saisi kyllä hätävilkkun uudistaa jollain tapaa, nykyään se kai olisi ehkä jopa aika helppoa ihan pelkällä ohjelmoinnilla. Kuten että jarruvalot vilkkuisi ja vaikka myös peruutusvalo, jotka tarkoittaisi oikeaa hätää. Se kai olisi liikaa vaadittu että autoihin alettaisiin lisäasentaa jatkossa tehtaalle jo joku ylimääräinen vilkku jonnekkin juuri tähän tarkoitetukseen, se päällä ei saisi kuitenkaan ajaa tai että se ei menisi edes päälle auton liikkuessa voisi olla vielä parempi. Siksi että sitä ei käytettäisi väärin.
Ei mitään isoa tarvita vaan näkyvä ja auton muotoiluun ja ulkonäköön sopiva, voisiko se jopa olla sininen? Koska kun auto ei liiku niin todellisesta hädästä sillä olisi erittäin tehokas info muille! Pieni tehokas sininen ledipolttimo.- selvitelty
"...tänä päivänä niit "keltatautisia" on niin paljon näkyvissä joka puolella että liivit ja takit on menettäny merkityksensä koska ei kukaan enää "valpastu" niitä nähdessään."
Tästä olen käynyt keskustelua itse tiehallinnon kanssa ja selvisi, että asiaa on mietitty sielläkin. Itse ehdotin, että viranomaisille ja tietyöntekijöille varattaisiin käyttöön oma värinsä, esim. vaalean vihreä.
Tiehallinnon kanta oli kuitenkin kielteinen. Heidän mielestään on vain positiivista, että porukka yhä enenevässä määrin käyttää näitä varoitusliivejä, johon minäkin yhdyn. Mutta heidän mielestään viranomaisten ja tietyöntekijöiden ei tarvitse erottua joukosta, sillä varoitusliivejä käyttävää henkilöä on aina varottava ja väistettävä, oli hän sitten tiellä työskentelemässä, ohjaamassa liikennettä tai sitten vain tavallinen talliainen kävelyllä.
Valitettavasti olen itse vain edelleenkin sitä mieltä, että tiellä työskentelevän ja varsinkin liikennettä ohjaavan henkilön tulisi erottua massasta, sillä heidän kohtaamisensa saattaa vaatia erityistä suurempaa varovaisuutta ja näin he myös osaltaan varoittaisivat liikenteessä tapahtuvasta mahdollisesta poikkeavasta järjestelystä omalla tavallaan, tietyö- ja vastaavien merkkien lisäksi.
- jrm
Näiden varoitus- tai hätävilkkujen kuinka kukin haluaa sanoa, niin niiden käyttö lastaus ja purkaustapauksissa on ihan hyvä tapa varoittaa muita tielläkulkijoita siitä että on tapahtumassa jotain mikä ei ole aivan tavallista eikä jatkuvaa. Jos purku tai lastaus tapahtuu siten että siihen joudutaan käyttämään ajorataa ja yleinen liikkuminen hankaloituu. Se voi olla vaikka muiden huomioon ottamista ja toisista kulkijoista välittämistä sekä oman turvallisuuden vuoksi tapahtuva teko. On kohtalaisen kolkko kohtalo sillä joka ajaa esimerkiksi jakoauton perälautaa päin kun se on nostettu lavan pohjan korkeudelle, vie takuulla henkilöautosta katon ja kuskilta pään. Se joka ei välitä, tai ei huomioi tämänlaatuista varoittamista ei liiemmin välitä muista eikä omasta turvallisuudestaan. Nämä heijastin liivit ja samalla periaatteella tehdyt työasut ovat tehty niiden käyttäjien turvallisuuden vuoksi ja ne ovat joillain ammattiryhmillä pakolliset asusteet. Ei ole suuri vaiva hiukan hiljentää ja katsoa normaalia tarkemmin kun näitä muuta liikennettä varoittavia merkkejä liikenteessä näkyy. Pitäisi myös olla jokaisessa autossa turvaliivit pakollisena varusteena ja niitä olisi pakko käyttää jos joutuu ajoradalle auton jostain syystä jättämään ja autosta poistumaan. Se olisi oman turvallisuuden vuoksi sekä helpottaa pimeällä tiellä sitä että tällainen vaikka renkaanvaihtaja huomataan.
- on kyllä
ikäviä tiellä,tulee turhaan pudottettua vauhti rajoitusten mukaisekse,kun luulee,että on kytät tiellä.
- vaihtoehto?
Itketkö sitten täällä palstalla jos sattuukin niin että rekalla ei olekkaan hätävilkkuja päällä kuormatessa ja satut epähuomiossa tömäyttämään sen perään?? Ja turvaliiveistä sen verran että joillakin kuljetusliikkeillä (en tiedä onko kaikilla) laatujärjestelmä vaatii liivin käytön aina kun poistuu ohjaamosta. Minusta se on jees!
- Ei kai saa
Laki on ehkä hieman tulkinnanvarainen että saisiko käyttää tuossa kohtaa vai ei.
Kyllähän valosalla sen siinä näkee ettei perään pamauta, mutta keskipäivälläkin niitä käytetään. Syy on lähinnä se, että itse ainakin, jos tuo vielä tapahtuu lähellä risteystä, niin jos ei olisi mitään vilkkuja, tai vaikkapa vain vilkut oikealle kuten jotkut tekvät, niin luulisin että siellä on valot punaisella ja se odottaa kääntymistä. Siinä nuo hätävikut on hyvät, että tietää ettei se siitä ainakaan pois lähde, vaan ohi pitää päästä. Meillä kun on tuota saksan tuntia niin kaikissa perälaudoissa on keltaiset vilkut jotka alkaa vilkuun kun perälauta aukaistaan.
En tiedä onko nämä vilkut pakollisia saksassa, mutta kaikissa ne on.
Nyt voisi miettiä miten ne eroaa näistä "hätävilkuista"?
Korkeus on sama ja valoteho on sama.- Ohjaamotarkkailija
Pakkoholhouksen näkyvin väline. Tarkoitus oli alkujaan hyvä. Mutta on kokenut inflaation. Kypärä-pakko vielä käveliöille,niin hyvä tulee. Kun jo melkein pakollisena näyttävät liiviä pidettävän joka niemessä ja saarelmassa.
Kun nyt puhutaan liikenteestä, niin.... Miksi ihmeessä meillä on tieliikennelaki? Poistetaan niin ei ole enää pakollisia sääntöjä liikenteessä! Jokainen saa ajaa haluamaansa nopeutta ja haluamillaan säännöillä.
Poistetaan samalla kertaa rikoslaista rattijuopumuksen kieltävä pykälä. Jokainen ajaa siinä kunnossa kun itse parhaaksi katsoo ja taas saatiin yksi "pakko" pois.
Näinhän sitä sitten on kaikilla mukavampi liikkua, kun ei ole enää mitään PAKKOA mihinkään.
- Nolo Sika
"Minkä takia varsinkin isojen autojen kuljettajat laittaa hätävilkut päälle kun ne pysähtyy tien laitaan?"
Ihan siksi ettei kukaan aja päälle
Jos minullakin sattuu kännykkä soimaan työajossa, niin auto sivuun hätävilkut päällä, olin sitten missä vain.
Miksikö näin? no siksi koska mahdollinen "parkkisakko" on edukkaampi kuin sakko kännykän käytöstä, kumpikohan vaarnataa liikennettä enemmän, pysäköinti moottoritien kiihydytskiastalle tai kännykkään puhuminen.
LA-puhelinta, tai kuljetustietokonetta http://images.highspeedbackbone.net/skuimages/large/CNET-YYI1-CL0894.jpg saan kuitenkin käyttää ajon aikana, ilman sakon pelkoa- åpsdjvfgbnbbkvjhk
kuules 87k. luepa nyt sitä lakikirjaa hieman tarkemmin myös tällä kertaa kun se sinulle niin rakasta tuntuu olevan. ehkä sieltä selviää sinullekkin että kaikki ylimääräinen touhuaminen siellä ategon rimpulassa on kielletty ml. KULJETUSTIETOKONE.
ps. et ole sitten koskaan kuullut HF-laitteista?????? - Nolo Sika
åpsdjvfgbnbbkvjhk kirjoitti:
kuules 87k. luepa nyt sitä lakikirjaa hieman tarkemmin myös tällä kertaa kun se sinulle niin rakasta tuntuu olevan. ehkä sieltä selviää sinullekkin että kaikki ylimääräinen touhuaminen siellä ategon rimpulassa on kielletty ml. KULJETUSTIETOKONE.
ps. et ole sitten koskaan kuullut HF-laitteista??????Ei ei ei ei ei ei.
Tietokoneen, LA:n, kirjan, yms käyttö on kielletty VAIN jos se aiheuttaa vaaraa/haittaa ajamista
Kännykän käyttö on kielletty AINA
Tuo meidän motorola on jännä vehe, siinä on myös puhelin, mutta sitä ei käytetä IKINÄ kännykkänä, mutta kun sulkee kuljetusohjelman, niin kyllä sillä soittaakin voi.
Ja en käytä enää HF laitetta, koska nykyjään todella harvoin soi puhelin yöllä, "jakarilenkeillä" mulla oli langaton sankakuuloke, koska puhelin soi välillä taukoamatta, koska silloin ei ollut vielä käytössä tota kuljetusjärjtelmää, ja kaikki käskyt/kyselyt tuli kännykällä.
Ja Ategossa ymmärtääkin kännykän käytön kiellon, siinä kun on semmonen keppi mitä pitää vatkata ajon aikana, kun taasen SitiMannissa on vain semmonen pieni valokatkaisian näkönen nappi mistä valitaan eteen tai taaksepäin :)
No Motorolan sivuilla tuo laite esitellään tietokoneeksi, joten kaipa sen käyttö lain mukaan ajon aikana on sallittu, jos sen voi tehdä turvallisesti - Molo Mika
Nolo Sika kirjoitti:
Ei ei ei ei ei ei.
Tietokoneen, LA:n, kirjan, yms käyttö on kielletty VAIN jos se aiheuttaa vaaraa/haittaa ajamista
Kännykän käyttö on kielletty AINA
Tuo meidän motorola on jännä vehe, siinä on myös puhelin, mutta sitä ei käytetä IKINÄ kännykkänä, mutta kun sulkee kuljetusohjelman, niin kyllä sillä soittaakin voi.
Ja en käytä enää HF laitetta, koska nykyjään todella harvoin soi puhelin yöllä, "jakarilenkeillä" mulla oli langaton sankakuuloke, koska puhelin soi välillä taukoamatta, koska silloin ei ollut vielä käytössä tota kuljetusjärjtelmää, ja kaikki käskyt/kyselyt tuli kännykällä.
Ja Ategossa ymmärtääkin kännykän käytön kiellon, siinä kun on semmonen keppi mitä pitää vatkata ajon aikana, kun taasen SitiMannissa on vain semmonen pieni valokatkaisian näkönen nappi mistä valitaan eteen tai taaksepäin :)
No Motorolan sivuilla tuo laite esitellään tietokoneeksi, joten kaipa sen käyttö lain mukaan ajon aikana on sallittu, jos sen voi tehdä turvallisestiKerrotko missä tuollainen pykälä on todettavissa?? Meinaatko niin että lainsäätäjä on autoilijoille jättänyt päätäntävallan onko kirjan lukeminen tai tietokoneen räplääminen vaarallista?? Jokaiselle jäisi siis päätös siitä onko tietokoneella kirjoittaminen esim. kaupungin ruuhkassa vaarallista tai ajoa haittaavaa. Kuinkahan moni sellaisen mahdollisuuden ottaisi käyttöön kun itse voisi päättää ettei se ole vaarallista tai haittaavaa? Räplään siis tietokonetta ja jos poliisi pysäyttää sanon vaan että ei se haitannut ajamista yhtään niin sakkoakaan ei voisi kirjoittaa koska ITSE on päättänyt ettei se ole sakotettavaa koska ei myöskään vaarallista!
- åpsdjvfgbnbbkvjhk
Molo Mika kirjoitti:
Kerrotko missä tuollainen pykälä on todettavissa?? Meinaatko niin että lainsäätäjä on autoilijoille jättänyt päätäntävallan onko kirjan lukeminen tai tietokoneen räplääminen vaarallista?? Jokaiselle jäisi siis päätös siitä onko tietokoneella kirjoittaminen esim. kaupungin ruuhkassa vaarallista tai ajoa haittaavaa. Kuinkahan moni sellaisen mahdollisuuden ottaisi käyttöön kun itse voisi päättää ettei se ole vaarallista tai haittaavaa? Räplään siis tietokonetta ja jos poliisi pysäyttää sanon vaan että ei se haitannut ajamista yhtään niin sakkoakaan ei voisi kirjoittaa koska ITSE on päättänyt ettei se ole sakotettavaa koska ei myöskään vaarallista!
juuri näin, vaan eipä taaskaan 87k näytä tajuavan sitä.
la:n käyttö menee mutta tietokoneen räplääminen ei voi olla mitään muuta kuin ajoa häiritsevää myös turussa.
eikös se hemmo myynyt sen sitimannin pois niin mitenköhän se 87k voi sillä vielä ajaa ja haastella samalla kännykkä korvalla???? viimeisimmän kertoman mukaanhan se nykyään vaarantaa liikennettä jollain ategolla. - åpsdjvfgbnbbkvjhk
åpsdjvfgbnbbkvjhk kirjoitti:
juuri näin, vaan eipä taaskaan 87k näytä tajuavan sitä.
la:n käyttö menee mutta tietokoneen räplääminen ei voi olla mitään muuta kuin ajoa häiritsevää myös turussa.
eikös se hemmo myynyt sen sitimannin pois niin mitenköhän se 87k voi sillä vielä ajaa ja haastella samalla kännykkä korvalla???? viimeisimmän kertoman mukaanhan se nykyään vaarantaa liikennettä jollain ategolla.niin ja kännykän käyttöhän ei ole kielletty AINA! tämäkin taisi olla tälle pullasuharille jälleen kerran aivan uusi asia. no arvaahan sen kun on vasta päässyt vaipoista pois ja nyt leikkii rekkakuskia ajaen pullaa isommalla rekalla kuin naapurin samuli.
- fewfee rfeerg
Molo Mika kirjoitti:
Kerrotko missä tuollainen pykälä on todettavissa?? Meinaatko niin että lainsäätäjä on autoilijoille jättänyt päätäntävallan onko kirjan lukeminen tai tietokoneen räplääminen vaarallista?? Jokaiselle jäisi siis päätös siitä onko tietokoneella kirjoittaminen esim. kaupungin ruuhkassa vaarallista tai ajoa haittaavaa. Kuinkahan moni sellaisen mahdollisuuden ottaisi käyttöön kun itse voisi päättää ettei se ole vaarallista tai haittaavaa? Räplään siis tietokonetta ja jos poliisi pysäyttää sanon vaan että ei se haitannut ajamista yhtään niin sakkoakaan ei voisi kirjoittaa koska ITSE on päättänyt ettei se ole sakotettavaa koska ei myöskään vaarallista!
Jaa, en tiedä, mutta laissa sanotaan että häiritsevä/vaarallinen käyttö on kielletty
Kaipa asia on lähinnä niin että jos ajaa eism. kolarin (tai läheltä piti tilanteen) käyttäessä KTKL:ää niin se on raskauttava asiahaara
Mutta usko pois, laki ei kiellä muiden kuin kännykän käyttöä.... ellei se häiritse ajoa. - gweergerge grewggwe
åpsdjvfgbnbbkvjhk kirjoitti:
niin ja kännykän käyttöhän ei ole kielletty AINA! tämäkin taisi olla tälle pullasuharille jälleen kerran aivan uusi asia. no arvaahan sen kun on vasta päässyt vaipoista pois ja nyt leikkii rekkakuskia ajaen pullaa isommalla rekalla kuin naapurin samuli.
Mutta kun auto on pysäköity (vaikka väärin) on silloin kännykän käyttö sallittua, ja mahdollinen pysäköintivirhemaksu rasittaa "vähemmän" kun sakko kännykkään puhumisesta.
Suosittelen muillekin, kun puhelin soi, hätävilkut päälle, ja auto sivuun
Nykyisin tulee muuten ajettua pari kertaa viikossa R480 Scanialla, siinä on jopa vetokoukku (ai että kun te tykkäätte tosta sanasta) kolme akselia, aluevaihteisto (eli 8 tai 10 vaihdetta eteenpäin), ja jopa SÄNKY että voi poikaystävän kaa vähäs shh shh
Muuttukohan toikin OIKEAKSI kuorma-autoksi vasta kun siihen laittaa peräkärryn (ai että kun te tykkäätte tosta sanasta) koska nythän painoa on vaatimattomat 26 tonnia, tosin pullakuormalla jäädään kauas siitä - åpsdjvfgbnbbkvjhk
gweergerge grewggwe kirjoitti:
Mutta kun auto on pysäköity (vaikka väärin) on silloin kännykän käyttö sallittua, ja mahdollinen pysäköintivirhemaksu rasittaa "vähemmän" kun sakko kännykkään puhumisesta.
Suosittelen muillekin, kun puhelin soi, hätävilkut päälle, ja auto sivuun
Nykyisin tulee muuten ajettua pari kertaa viikossa R480 Scanialla, siinä on jopa vetokoukku (ai että kun te tykkäätte tosta sanasta) kolme akselia, aluevaihteisto (eli 8 tai 10 vaihdetta eteenpäin), ja jopa SÄNKY että voi poikaystävän kaa vähäs shh shh
Muuttukohan toikin OIKEAKSI kuorma-autoksi vasta kun siihen laittaa peräkärryn (ai että kun te tykkäätte tosta sanasta) koska nythän painoa on vaatimattomat 26 tonnia, tosin pullakuormalla jäädään kauas siitätajuatko sä itsekkään noita kirjoituksiesi sisältöä kun eihän noissa ole mitään järkeä/logiikkaa????????
- Nolo Kusi
åpsdjvfgbnbbkvjhk kirjoitti:
tajuatko sä itsekkään noita kirjoituksiesi sisältöä kun eihän noissa ole mitään järkeä/logiikkaa????????
On siinä se järki, että kännykkäsakko rasittaa ajokorttia lompakkoa
Pysäköintivirhemaksu rasittaa vain lompakkoa, ja vieläpä kympin vähemmän kuin kännykkäsakko
Eli kun puhelin soi, niin auto sivuun, oltiin sitten missä vain
Eli fiksu laki, eikö? - åpsdjvfgbnbbkvjhk
Nolo Kusi kirjoitti:
On siinä se järki, että kännykkäsakko rasittaa ajokorttia lompakkoa
Pysäköintivirhemaksu rasittaa vain lompakkoa, ja vieläpä kympin vähemmän kuin kännykkäsakko
Eli kun puhelin soi, niin auto sivuun, oltiin sitten missä vain
Eli fiksu laki, eikö?vaan kun se puhelimen käyttö ei edelleenkään ole KIELETTY AINA!!! TAJUATKO????????
ja missä R480 scaniassa on 8 tai 10 vaihdetta eteenpäin? saako niihin selaisiakin askeja? - Nolo Sika
åpsdjvfgbnbbkvjhk kirjoitti:
vaan kun se puhelimen käyttö ei edelleenkään ole KIELETTY AINA!!! TAJUATKO????????
ja missä R480 scaniassa on 8 tai 10 vaihdetta eteenpäin? saako niihin selaisiakin askeja?Mutta nykyjään ajan ns. runkolinjaa (on siinä yks jako aina välillä) joten en viitsi pitää "varmuuden vuoksi" mun Sanka HF:ää mukana (pirun kätevä laite) koska josku voi olla viikkokin ettei kukaan soita, sama juttu omalla autolla ajaessa.
Kaupunkilenkeissä on aina tuo kuuloke mukana
Mutta etkö ole samaa mieltä, että ns. parkkisakko rasittaa kukkaroa ja ajokorttia vähemmän kuin sakko kännykkän puhumisesta?
Ja Scaniassa on 4 vaihdetta C ja aluevaihteisto, auto tuli nyt ostettua käytöön käytettynä, koska tuli nopeasti tarvetta isolle autolle, koska mukaan tulee myös "muilla merkeillä" myytävät pullat
Tosin tilaukseen on menossa 18 tonninen Axor pisimmällä kopalla, tosin jos palstan poikiin on uskomista, niin Axorissa on maailman vaikein 9 vaihteinen käsivaihteisto, jota pitää näpsäyttää ja napsauttaa, ei ole siis mitään nappuloita alueen vaihtoon xD
Mutta et vastannut kysymykseen onko tuo Scania mielestäsi sitten oikea kuorma-auto, on sänky, kolme akselia, aluevaihteisto jne jne.. ainiin, piirturi on samanlainen kuin 10 tonnisessa Ategossa ja 18 tonnisessa MAN:issa, kun siitä aina meuhkaatte että on eri koneita eri autoissa - Näpäsäyttelijä
Nolo Sika kirjoitti:
Mutta nykyjään ajan ns. runkolinjaa (on siinä yks jako aina välillä) joten en viitsi pitää "varmuuden vuoksi" mun Sanka HF:ää mukana (pirun kätevä laite) koska josku voi olla viikkokin ettei kukaan soita, sama juttu omalla autolla ajaessa.
Kaupunkilenkeissä on aina tuo kuuloke mukana
Mutta etkö ole samaa mieltä, että ns. parkkisakko rasittaa kukkaroa ja ajokorttia vähemmän kuin sakko kännykkän puhumisesta?
Ja Scaniassa on 4 vaihdetta C ja aluevaihteisto, auto tuli nyt ostettua käytöön käytettynä, koska tuli nopeasti tarvetta isolle autolle, koska mukaan tulee myös "muilla merkeillä" myytävät pullat
Tosin tilaukseen on menossa 18 tonninen Axor pisimmällä kopalla, tosin jos palstan poikiin on uskomista, niin Axorissa on maailman vaikein 9 vaihteinen käsivaihteisto, jota pitää näpsäyttää ja napsauttaa, ei ole siis mitään nappuloita alueen vaihtoon xD
Mutta et vastannut kysymykseen onko tuo Scania mielestäsi sitten oikea kuorma-auto, on sänky, kolme akselia, aluevaihteisto jne jne.. ainiin, piirturi on samanlainen kuin 10 tonnisessa Ategossa ja 18 tonnisessa MAN:issa, kun siitä aina meuhkaatte että on eri koneita eri autoissaIhan samalla tavalla se Axorin vaihteistoi toimii kuin Scania eli 4 vaihdetta C ainut että C:tä ja peruutusta ei saa tulpattua ja käyttökin on helpooa näpäytä vaihdekeppiä KEVYESTI siirtyäksesi alueelta toiselle, siis TODELLA KEVYT näpäytys kepin kylkeen
- åpsdjvfgbnbbkvjhk
Nolo Sika kirjoitti:
Mutta nykyjään ajan ns. runkolinjaa (on siinä yks jako aina välillä) joten en viitsi pitää "varmuuden vuoksi" mun Sanka HF:ää mukana (pirun kätevä laite) koska josku voi olla viikkokin ettei kukaan soita, sama juttu omalla autolla ajaessa.
Kaupunkilenkeissä on aina tuo kuuloke mukana
Mutta etkö ole samaa mieltä, että ns. parkkisakko rasittaa kukkaroa ja ajokorttia vähemmän kuin sakko kännykkän puhumisesta?
Ja Scaniassa on 4 vaihdetta C ja aluevaihteisto, auto tuli nyt ostettua käytöön käytettynä, koska tuli nopeasti tarvetta isolle autolle, koska mukaan tulee myös "muilla merkeillä" myytävät pullat
Tosin tilaukseen on menossa 18 tonninen Axor pisimmällä kopalla, tosin jos palstan poikiin on uskomista, niin Axorissa on maailman vaikein 9 vaihteinen käsivaihteisto, jota pitää näpsäyttää ja napsauttaa, ei ole siis mitään nappuloita alueen vaihtoon xD
Mutta et vastannut kysymykseen onko tuo Scania mielestäsi sitten oikea kuorma-auto, on sänky, kolme akselia, aluevaihteisto jne jne.. ainiin, piirturi on samanlainen kuin 10 tonnisessa Ategossa ja 18 tonnisessa MAN:issa, kun siitä aina meuhkaatte että on eri koneita eri autoissaihan näin ensiksi:
missä kohtaa väitin etteikö scania olisi oikea kuorma-auto??? missä kohtaa SINÄ kysyit onko scania oikea kuorma-auto???
ja edelleenkään kännykän käyttö ei ole AINA kielletty toisin kuin sinä suuressa viisaudessasi väität!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124570MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912356Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5641785Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491- 91453
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3948