RAKKAUDETON

######################
###################


Suljettuja sieluja
Pimeyden varjoja
toisten läpi kulkevia

Valoa kaihtavia itkuja

Tyhjissä luolissa ulisemassa
jotain - itsekkään tietämättä

Ei varjot elä auringossa
Siis mitä huudatte
pimeyden sielut

Nukkukaa kylmissä kellareissanne
Siellä teidän kotinne on


###################
######################

8

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjo vain

      Tässä runossa on jotain jota piti ihan jäädä miettimään! Sillä onhan selvää, että varjot näkyvät nimenomaan auringossa. Tällainen käänteinen symboliikka on aika jännää!

      Pientä epäjohdonmukaisuutta tosin havaittavissa, kun ensin väheksytään tyhjissä luolissa ulisijoita ja sitten sanotaan että nukkukaa kylmissä kellareissanne. Turpa tukkoon siis? Pitäisikö runon nimi olla Rakkaudettomat?

      Pää pensaassa -eläjät saattavat hyvinkin kaivata tämänkaltaista persiille potkimista. Ja meitähän täällä nettisirkuloissa riittää.

      • *MURUKULTA*

        Jaa..jarrutit sitten tässä! :)
        Minä en näe auringossa yhtään varjoa, varjot syntyvät sinne mihin aurinko ei paista..
        En väheksy ketään enkä sano; turpa tukkoon,
        vaan ,lähinnä, toivotan rakkaudetomuuden (olotilan) pysyvän pois. Näkyy ihmisiä joilla on 'varjot' sisällään..
        Maailma ilman rakkautta..ja sitä rataa.
        Ja voi sitä jatkaa omin aivoin ajatusta, kun se rakkaudettomuus pysyy siellä kellarissa..se kun ei rakenna eikä johda mihinkään..niih rakkaus saisi elintilaa yms. *huoh* Passaako? :)

        Runot on täynnänsä symboliikkaa, lähtee nyt analysoimaan rikki kaikee, voi helposti pilata jonkun lukunautinnon, kun jokainen kuitenkin näkee runot omasta ajatusmaailmastaan käsin ja se voi olla ihan jotain muuta, kuin mitä kirjoittaja on alun alkaen tarkoittanut.
        Ei ole 'oikein' tai 'väärin' lukea, vaan jokainen omallalaillaan, siksi itse en mielellään lähde selitteleen kovin juurtajaksaen runon alkuperää ! :)



        Tängjuu sinulle ja mukvaa perj.alk.ilt. ! :)


    • herppahuuli

      varjot seuraavat mua aina
      kulkiessaan tiellä kohtalon
      silti toivossa mä matkaa teen
      kulku loppunee kai ikuisuuteen
      jos kerran viel valossa olla saisin
      siitä kiitollinen olisin sinulle rakkain

      Hyvää päivän valoa toivoo HH

      • *MURUKULTA*

        Aurinko sisälläs paistaa,
        ei sinne varjot pääse

        Välillä jos tuntuukin siltä,
        äkkiä ne pois häädä.

        Silmistäs valo loistaa ainkin mun silmiin,
        on kuin katsois ihanaan romanttista filmii! :)))

        Hymyä, siis sitä valoa iltaasi, HH ! :)


    • Kiitos taas,,,ihanaa viikonloppua. Älä väsytä liikaa itseäsi, haluan pitää pitkään sinut ystävänäni, hymy

      • *MURUKULTA*

        Tuo yks usutti tekeen tämmösen..
        Ei se mun vika oo! :O
        Se mikä on mielenkiintoista, kuinka sanoja
        löytyis tuolta 'pimeältä'puolelta, mut ne ei kauheesti kuuluis sit tänne rakkausruno-puolelle.
        Kylmätväreet vain kävis...hehe,,pimeille tyypeille pimeetä runoutta, kirjoittanut yx himmee.. ;)
        No, huomaa, että on viik.lop. alkamassa.. En
        väsytä, en..kauheesti!

        Iloista illatsua sinne sulle, M ! :)


      • Z**
        *MURUKULTA* kirjoitti:

        Tuo yks usutti tekeen tämmösen..
        Ei se mun vika oo! :O
        Se mikä on mielenkiintoista, kuinka sanoja
        löytyis tuolta 'pimeältä'puolelta, mut ne ei kauheesti kuuluis sit tänne rakkausruno-puolelle.
        Kylmätväreet vain kävis...hehe,,pimeille tyypeille pimeetä runoutta, kirjoittanut yx himmee.. ;)
        No, huomaa, että on viik.lop. alkamassa.. En
        väsytä, en..kauheesti!

        Iloista illatsua sinne sulle, M ! :)

        Runos näkkyy olovan meloko monmutkanen
        sepitelemä..No minä en sillä ruppee piätä
        vaevoomaan mutta sanoppa että tarkottaako
        nuo merkit pitkospuita vae riippusiltoo?....
        Oltiinhan sitä vuonna 77 koloraton vuoristossa
        patikoemassa ja sultahan rupes käet tärisemmään
        kun piti se rotko ylittöö.....


      • *MURUKULTA*
        Z** kirjoitti:

        Runos näkkyy olovan meloko monmutkanen
        sepitelemä..No minä en sillä ruppee piätä
        vaevoomaan mutta sanoppa että tarkottaako
        nuo merkit pitkospuita vae riippusiltoo?....
        Oltiinhan sitä vuonna 77 koloraton vuoristossa
        patikoemassa ja sultahan rupes käet tärisemmään
        kun piti se rotko ylittöö.....

        Ei oo kumpikaan vaihtoehtos, vuaan pätkitty junarata! :)

        Niin pal et maksa, jotta mie lähtisin ylitteen mittään rotkoo riippusiltoo pitkin!! EI ! On se hyvä et ei elä Tartsanin kans viitakossa! Siel ku ei piäse ku riippusiltoo pitkin paikasta A, paikkoon B ja alakuasukkaat ampusi viel perrään..! Ja jos muassa kävelöis, nii nyrkin kokset hämikset söis...ja alakuasukkaat ampusi perään...ja se yks vaan huutas... :O

        Tiä räpsyttellöö silimiään 'räps räps', Ihanoo iltoo sulle kans, Z ! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe