Ostin Marokosta minttuteetä yhdestä maustekaupasta. En yleensä juo teetä, joten teen valmistus ei ole minulle kovinkaan tuttua. Kysynkin nyt, että kuinka paljon esim. neljälle hengelle valmistettaessa aineksia laitetaan (vettä, minttuteetä ja sokeria)?
Minttutee
3
750
Vastaukset
- maroc4
Tuohon on vähän vaikea vastata, koska teemme itse kannullisen aina, mutta ehkä tästä on jotain apua
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/jalkiruoka_l_p/fi_FI/minttutee/- moromaam
toi eka on parempi teille, mutta jos ei miellytä,niin täs on joku:
Minttutee
1,5 rkl vihreää teetä
kourallinen kuivattuja mintunlehtiä
5–10 sokeripalaa
1 l kiehuvaa vettä
Lämmitä teepannu kuumalla vedellä. Kaada vesi pois.
Pane pannuun vihreän teen lehdet ja kaada päälle mukillinen kuumaa vettä. Pyöräytä pannua ja kaada vesi pois niin, ettet menetä teenlehtiä.
Lisää kuivatut mintunlehdet ja sokeripalat ja lisää pannuun kiehuva vesi.
Anna teen tekeytyä noin 5–8 minuuttia.
Tarjoa tee pienistä laseista ja lisää tarvittaessa sokeria.
En tiedä monellekko! - Jeju
moromaam kirjoitti:
toi eka on parempi teille, mutta jos ei miellytä,niin täs on joku:
Minttutee
1,5 rkl vihreää teetä
kourallinen kuivattuja mintunlehtiä
5–10 sokeripalaa
1 l kiehuvaa vettä
Lämmitä teepannu kuumalla vedellä. Kaada vesi pois.
Pane pannuun vihreän teen lehdet ja kaada päälle mukillinen kuumaa vettä. Pyöräytä pannua ja kaada vesi pois niin, ettet menetä teenlehtiä.
Lisää kuivatut mintunlehdet ja sokeripalat ja lisää pannuun kiehuva vesi.
Anna teen tekeytyä noin 5–8 minuuttia.
Tarjoa tee pienistä laseista ja lisää tarvittaessa sokeria.
En tiedä monellekko!Kiitos vastauksistanne! En ole vielä kokeillut, mutta jospa vaikka heti tänään laittaisin teepannun tulille. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.834863- 1882238
- 1321852
- 361759
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231548- 1771490
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161411- 661261
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3391177- 351126