Paljon on puhuttu ympäri netin eri keskustelupalstojen Pikku kakkosessa näytettävän jäävaroituksen äänimaailman ja musiikin muuttamisesta noin v. '98.
En ihmettele enää yhtään.
Olen itse 80-luvun alkupuolen tuotos ja näinollen olin mitä parhaimmassa kohderyhmässä tälle pätkälle, kun se '86 valmistettiin. Lapsena minulle jäi kyseisen pätkän äänimaailmasta ilmeisen vahvat traumat. Tajusin sen vasta, kun katsoin Ylen elävästä arkistosta vanhan version ja kuulin äänet. Päälle hiipi sama inhottava pelkotila kuin lapsena ja musiikit jäivät soimaan päähän moneksi päiväksi. Uudistetun äänimaailman versio ei ole saanut samaa aikaan.
Haluaisinkin tietää, löytyykö saman ikäluokan ihmisiä jotka aikuisiällä vanhan äänimaailman version katsoessaan ovat saaneet saman inhottavan tunteen kuin lapsena, mikäli muinoin ovat varoitusta todella pelänneet.
Varokaa heikkoa jäätä
30
5531
Vastaukset
- ..........
Minäkin muistan pelänneeni ko. pätkää lapsena. Olen syntynyt -89, mutta varmasti olen ehtinyt kuulla ne vanhatkin äänet.
Mistäköhän tuon vanhan version voisi nähdä/kuulla?
En olekaan ennen tajunnut tuota äänien muutosta. Katsoin ihan tänä talvena tuon telkkarista sattumalta ja ihmettelin, että miksi olin pelännyt sitä pienenä.- RedBerries
Olet varmastikin ehtinyt kuulla vanhat äänet, sillä äänimaailma muutettiin siinä '98 -paikkeilla.
Itse löysin vanhan version Ylen Elävästä arkistosta (mikäli tämä meni jo palvelun mainostamiseksi, pyydän sheriffiä poistamaan viestin). Pätkästä puuttuu alun musiikit. - Lallalaaa
RedBerries kirjoitti:
Olet varmastikin ehtinyt kuulla vanhat äänet, sillä äänimaailma muutettiin siinä '98 -paikkeilla.
Itse löysin vanhan version Ylen Elävästä arkistosta (mikäli tämä meni jo palvelun mainostamiseksi, pyydän sheriffiä poistamaan viestin). Pätkästä puuttuu alun musiikit.Mulla soi päässä yks musiikki tuosta varoitus ohjelmasta
En oo varma oko se uudesta vai vanhasta versiosta se musiikki
se menee jotenkii näin
Tin Tin Tin Tyn TIn TIn TIn TYn Tin TIn TIn TIIDTIIRIITITITII TUTUTUUU
Tuo musiikkki tais olla siinä kun ne on lämmittelemmässä siinä ja lopputekstissä - VHJ
Lallalaaa kirjoitti:
Mulla soi päässä yks musiikki tuosta varoitus ohjelmasta
En oo varma oko se uudesta vai vanhasta versiosta se musiikki
se menee jotenkii näin
Tin Tin Tin Tyn TIn TIn TIn TYn Tin TIn TIn TIIDTIIRIITITITII TUTUTUUU
Tuo musiikkki tais olla siinä kun ne on lämmittelemmässä siinä ja lopputekstissäKyllä se on juuri siitä kohdasta. Tuo musiikki on molemmissa versiossa lähes samanlainen.
- NoJopas
Että pätkä valistaa lapset pysymään poissa heikoilta jäiltä? Kyllä pätkä minuakin hieman ahdisti (ahdistaa) mutta enpähän ole hukkunut.
Uusillakin äänillä luulisin kyllä videon vaikuttavan ihan tehokkaasti.- VHJ
Sen nallen ääni oli viisivuotiaana ihan hirveä. En ikinä pystynyt katsomaan sitä äänet päällä ja kuulinkin sen vain kerran. Kun satuin viime vuonna näkemään sen uudestaan, tajusin heti, että nallen ääni oli vaihdettu. Kyllä ehkä tajuan itsekin niiden äänten vaihtamisen, ne vanhat rääkynät saattavat olla hiukan liikaa pienimmille.
- NoJopas
VHJ kirjoitti:
Sen nallen ääni oli viisivuotiaana ihan hirveä. En ikinä pystynyt katsomaan sitä äänet päällä ja kuulinkin sen vain kerran. Kun satuin viime vuonna näkemään sen uudestaan, tajusin heti, että nallen ääni oli vaihdettu. Kyllä ehkä tajuan itsekin niiden äänten vaihtamisen, ne vanhat rääkynät saattavat olla hiukan liikaa pienimmille.
En menisi vannomaan että Nallen ääni on vaihdettu. Kaikissa pätkissä jotka löysin (ylen arkistoista tai yputubesta) Nallella oli sama tuttu ääni.
- RedBerries
NoJopas kirjoitti:
En menisi vannomaan että Nallen ääni on vaihdettu. Kaikissa pätkissä jotka löysin (ylen arkistoista tai yputubesta) Nallella oli sama tuttu ääni.
Ensiksikin... Kyllä se nallen ääni on vaihdettu. Ei tarvi olla kummoinenkaan insinööri, että eron huomaa (Ylen arkistossa molemmat pätkät, sekä pitkä vanhoilla äänillä että lyhyt uusilla). Vanhassa versiossa ääni tulee kuin haudan takaa pitkän hengenvedon kanssa, uudessa taas puhuu normaali miesääni.
Toiseksi... En usko että varoitusvideon tarkoituksena on ollut jättää aikuisiälle asti yltäviä traumoja ja pelkotiloja jotka liittyvät ahdistukseen ja yleiseen pelokkuuteen, eikä mitenkään jäille menemiseen. Olen lapsena hipsinyt kevätjäillä ilman mitään linkkiä varoitusvideoon liittyen.
Eniten pätkässä mieltä vavisuttaa äänimaailma ja musiikit. Kolkkoja kalahduksia, tyhjiä törähdyksiä ja ihmeellisiä laahaavia säveliä. Kyllä kylmää poloisen mieltä. - NoJopas
RedBerries kirjoitti:
Ensiksikin... Kyllä se nallen ääni on vaihdettu. Ei tarvi olla kummoinenkaan insinööri, että eron huomaa (Ylen arkistossa molemmat pätkät, sekä pitkä vanhoilla äänillä että lyhyt uusilla). Vanhassa versiossa ääni tulee kuin haudan takaa pitkän hengenvedon kanssa, uudessa taas puhuu normaali miesääni.
Toiseksi... En usko että varoitusvideon tarkoituksena on ollut jättää aikuisiälle asti yltäviä traumoja ja pelkotiloja jotka liittyvät ahdistukseen ja yleiseen pelokkuuteen, eikä mitenkään jäille menemiseen. Olen lapsena hipsinyt kevätjäillä ilman mitään linkkiä varoitusvideoon liittyen.
Eniten pätkässä mieltä vavisuttaa äänimaailma ja musiikit. Kolkkoja kalahduksia, tyhjiä törähdyksiä ja ihmeellisiä laahaavia säveliä. Kyllä kylmää poloisen mieltä.On Nallen ääni tosiaan hieman muuttunut. Vanha on hieman käheämpi, mutta yhtä miehisiä molemmat. "mmm" loppu on molemmissa, se on hauska ja jämpti. Kumpikaan ei saa ahdistumaan. Ainakin on kunnon karhumainen ääni eikä mikään lässytys.
Ei pätkä ole minulle mitään suuria traumoja jättänyt, ei äänet, tarina tai maisemat yleensä.
Pätkä on toki jännittävä ja naulitsee todella katsomaan tapahtumia ja sanoma uppoaa selkäytimeen asti. Hyvä! Ihana mielikuvituksekas tyyli ja hyvällä tavalla kummallinen tunnelma. Taattua Camilla laatua. - AlfredAnkka
NoJopas kirjoitti:
On Nallen ääni tosiaan hieman muuttunut. Vanha on hieman käheämpi, mutta yhtä miehisiä molemmat. "mmm" loppu on molemmissa, se on hauska ja jämpti. Kumpikaan ei saa ahdistumaan. Ainakin on kunnon karhumainen ääni eikä mikään lässytys.
Ei pätkä ole minulle mitään suuria traumoja jättänyt, ei äänet, tarina tai maisemat yleensä.
Pätkä on toki jännittävä ja naulitsee todella katsomaan tapahtumia ja sanoma uppoaa selkäytimeen asti. Hyvä! Ihana mielikuvituksekas tyyli ja hyvällä tavalla kummallinen tunnelma. Taattua Camilla laatua.En itse tajua mitä ahdistavaa tuossa on, en ole koskaan sitä pelännyt, vaan pikemminkin juossut telkkarin ääreen, kun kyseinen mainos tuli pienenä. Nyt kun näin uudistetun version illalla kymmenen aikaan kakkosella, kauhea shokki miten se on menty pilaamaan! Nimenomaan, mainoksen tarkoitus on VAROITTAA heikoista jäistä, äänimaailman pitää ollakin sellainen synkempi. Ja loppuhan tässä on iloinen. Menee ainakin oppi perille. Ihan tyhjää vouhotusta minun mielestä tämä "ahdistustiloja lapsille" valitus.
- ;()
AlfredAnkka kirjoitti:
En itse tajua mitä ahdistavaa tuossa on, en ole koskaan sitä pelännyt, vaan pikemminkin juossut telkkarin ääreen, kun kyseinen mainos tuli pienenä. Nyt kun näin uudistetun version illalla kymmenen aikaan kakkosella, kauhea shokki miten se on menty pilaamaan! Nimenomaan, mainoksen tarkoitus on VAROITTAA heikoista jäistä, äänimaailman pitää ollakin sellainen synkempi. Ja loppuhan tässä on iloinen. Menee ainakin oppi perille. Ihan tyhjää vouhotusta minun mielestä tämä "ahdistustiloja lapsille" valitus.
Kyllä Sen jos kattoi 2-3 vuotiaana ei tajunnut mistä on kyse
Sillä mä tykkäsin jusrt 1-3 vuotiaana siintä ohejlamsta
Mutta kun on vähän isompi ja osaa kuunella tarkkaa tulee hirvee olo
vaikka sitä ei ,kaikilla tule - Jippii999
RedBerries kirjoitti:
Eniten pätkässä mieltä vavisuttaa äänimaailma ja musiikit. Kolkkoja kalahduksia, tyhjiä törähdyksiä ja ihmeellisiä laahaavia säveliä. Kyllä kylmää poloisen mieltä.Joku täällä sanoi että Vanhassa versiossa ääni tulee kuin haudan takaa pitkän hengenvedon kanssa, uudessa taas puhuu normaali miesääni.
Musta vanha Nallen oli parempi kun huomasi että nalle Oli VILUINEN
Tosi tyhmää laittaa tavallinen ääni
Kun nalle parka sairastaa ;D - VHJ
AlfredAnkka kirjoitti:
En itse tajua mitä ahdistavaa tuossa on, en ole koskaan sitä pelännyt, vaan pikemminkin juossut telkkarin ääreen, kun kyseinen mainos tuli pienenä. Nyt kun näin uudistetun version illalla kymmenen aikaan kakkosella, kauhea shokki miten se on menty pilaamaan! Nimenomaan, mainoksen tarkoitus on VAROITTAA heikoista jäistä, äänimaailman pitää ollakin sellainen synkempi. Ja loppuhan tässä on iloinen. Menee ainakin oppi perille. Ihan tyhjää vouhotusta minun mielestä tämä "ahdistustiloja lapsille" valitus.
Niinpä, alkuperäisen version on ollut tarkoitus hieman pelästyttää, jotta lapset varoisivat heikkoja jäitä. Epäilisin, että YLE sai valituksia jonkin verran kun pätkä kerran muutettiin. Vanha musiikki on ehdottomasti parempi kuin nykyinen rauhallinen pianolla soitettu versio. Se linnun ääni on nykyisessä ärsyttävämpi vaikka se ei olekaan yhtä rääkyvä kuin vanhassa. Sitä en ymmärrä, että se kohta, jossa taivaalla on kuu, lintu lentää studion katolle, nukke ja nalle leikkivät lumisotaa jne. on poistettu.
Muistaisin myös, että alunperin lopputekstien aikana ne kaikki otukset Pikku Kakkosen merkistä leikkivät lumessa ja hiihtivät. Nykyään lopputeksteissä on vain kuva siitä studiosta. En kyllä ole varma muistanko oikein. Pystyisikö joku todistamaan oliko lopussa alunperin tuollainen kohtaus? Jos oli, se oli sen jälkeen kun se nalle sanoi "Varokaa heikkoa jäätä! Mmmmmm." - Jehuu
VHJ kirjoitti:
Niinpä, alkuperäisen version on ollut tarkoitus hieman pelästyttää, jotta lapset varoisivat heikkoja jäitä. Epäilisin, että YLE sai valituksia jonkin verran kun pätkä kerran muutettiin. Vanha musiikki on ehdottomasti parempi kuin nykyinen rauhallinen pianolla soitettu versio. Se linnun ääni on nykyisessä ärsyttävämpi vaikka se ei olekaan yhtä rääkyvä kuin vanhassa. Sitä en ymmärrä, että se kohta, jossa taivaalla on kuu, lintu lentää studion katolle, nukke ja nalle leikkivät lumisotaa jne. on poistettu.
Muistaisin myös, että alunperin lopputekstien aikana ne kaikki otukset Pikku Kakkosen merkistä leikkivät lumessa ja hiihtivät. Nykyään lopputeksteissä on vain kuva siitä studiosta. En kyllä ole varma muistanko oikein. Pystyisikö joku todistamaan oliko lopussa alunperin tuollainen kohtaus? Jos oli, se oli sen jälkeen kun se nalle sanoi "Varokaa heikkoa jäätä! Mmmmmm."Ei mun mielestä ainakaan sitä kuukohtaaoo poistettu sillä näin 3viikkoa sitten kun televisiosta tuli kyseinen ohjelma
ja siinä oli se kuu
Mutta ihmettelen miksi ´Vnhanaikainen versio pelästytti lapsia niin paljon ettei voinu katsoa koko ohjelmaaa
Tosi tyhmää koska eivät kuule ehkä varoitusta - jeehuu
VHJ kirjoitti:
Muistaisin myös, että alunperin lopputekstien aikana ne kaikki otukset Pikku Kakkosen merkistä leikkivät lumessa ja hiihtivät. Nykyään lopputeksteissä on vain kuva siitä studiosta. En kyllä ole varma muistanko oikein. Pystyisikö joku todistamaan oliko lopussa alunperin tuollainen kohtaus? Jos oli, se oli sen jälkeen kun se nalle sanoi "Varokaa heikkoa jäätä! Mmmmmm."Se studio on ollu ennenkii siinä taustalla lopussa
ku tulee ne lopputekstit !!! - Jeehuu
VHJ kirjoitti:
Muistaisin myös, että alunperin lopputekstien aikana ne kaikki otukset Pikku Kakkosen merkistä leikkivät lumessa ja hiihtivät. Nykyään lopputeksteissä on vain kuva siitä studiosta. En kyllä ole varma muistanko oikein. Pystyisikö joku todistamaan oliko lopussa alunperin tuollainen kohtaus? Jos oli, se oli sen jälkeen kun se nalle sanoi "Varokaa heikkoa jäätä! Mmmmmm."Anteeks kun päästin suustani että se studio on aina ollu siinä taustalla
On siinä ollut se että ne otukset leikkii lumessa ennen
Sain tietää kun kysyin siskoltani asiasta :D
- ;()
Joo muistan kun katoin sitä pienenä
Pelkäsin tosi paljon sitä musiikkia ja ainakin sitä karhun mörisevää ääntä
Vieläkin kammoksun sitä musiikkia!!
Vaikka olen 6 luokalla
Sitten siinä on ärsyttävä tunnelma
Ja muistan pienenä kun katoin yhtä lasten ohjelmaa
ja kun se loppu odotin pikkukakkosta mutta hupsis sieltä tulikin vanha ohjelma jota kammoksuin ;(
Mulle tuli hirvee hepuli - traumaton
No pienenä pelkäsin sitä, että menin sohvan taakse piiloon, kun se tuli. Mutta niinhän menin joulupukkiakin piiloon sohvan taakse... On varmaan vaikeaa, kun tuollaisesta pikku asiasta ahdistuu ja saa traumoja. Mä en kyllä saanut, oli vaan jännää piiloutua, kun kuului se musiikki ja nallen örinä.
- huskie
sentään ole, mutta vähän epämiellyttäviä muistoja sen alkuperäisen pätkän näkeminen kieltämättä aiheutti. Jo ihan se alku, jossa näytetään nukkuvan kuu-ukon naamaa ja ne omituiset kaikuvat musiikit...brr.
- VHJ
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=42&t=&a=2384
YLE on lisännyt täysin alkuperäisen version Elävään arkistoon. Nyt alkumusiikkikin on mukana. Muokatut versiot on poistettu kokonaan. - NoJopas
VHJ kirjoitti:
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=42&t=&a=2384
YLE on lisännyt täysin alkuperäisen version Elävään arkistoon. Nyt alkumusiikkikin on mukana. Muokatut versiot on poistettu kokonaan.Alku musiikki on hyvä! Samoin lopputeksti musiikki. Alkaa palailla mieleen kun sen nyt pitkästä aikaa kuulee.
Täytyy vielä hehkuttaa: Erittäin onnistunut pätkä, niin animaatioltaan, tunnelmaltaan, musiikiltaan ja ääniltään kuin idean ja tarkoituksensa toteutumisen puolesta. - mutikka
NoJopas kirjoitti:
Alku musiikki on hyvä! Samoin lopputeksti musiikki. Alkaa palailla mieleen kun sen nyt pitkästä aikaa kuulee.
Täytyy vielä hehkuttaa: Erittäin onnistunut pätkä, niin animaatioltaan, tunnelmaltaan, musiikiltaan ja ääniltään kuin idean ja tarkoituksensa toteutumisen puolesta.aika karmiva pätkä
- dsffdsf
Löysin Kirjastosta Camilla miskwitzin tai jonku tommosen kirjan kirjastosta
(kirja oli lasten kirja) jossa oli kuvitus
pienenä kun näin kirjan minulle tuli heti sellainen olo että tekijä on varmasti sama kun heikoilla jäillä
nyt kun tiedän kuka on tehnyt kirjan ja kävin kastomassa kuka oli tekijä ja kappas se oli camillan eli heikkojen jäiden tekijän kirja
luulin että hän tekee pelkästään mainoksia ja jotain varoituksia kúten tämä heikkoat jäät
Onko Camilla tehnyt muitakin kirjoja
Kyseisen kirjan nimi oli joku antton muuttaa maasta tai joku...- VHJ
Ainakin "Mimosa"-niminen lastenkirja on Mickwitzin tekemä.
- dfdfs
VHJ kirjoitti:
Ainakin "Mimosa"-niminen lastenkirja on Mickwitzin tekemä.
AI SEN NOITA JUTUN....
TARKOITATKO SITÄ...
?? - NoJopas
Kirja oli varmaankin Jason sarjaa. (ei Antton)
Camillahan on kuollut jo 1989, mutta ehti urallaan tehdä monenlaista.
Hän kirjoitti ja kuvitti lastenkirjoja mm. Jasonista, Mimosasta ja Emiliasta (kaikista useampia kirjoja) sekä noihin kirjoihin perustuvia animaatioelokuvia.
Pikku Kakkosen alkutunnari on "varokaa heikkoa jäätä" -varoituksen ohella Camillan tekemä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Camilla_Mickwitz
http://www.tuusula.fi/teksti.tmpl?id=997 - Jep Jep
NoJopas kirjoitti:
Kirja oli varmaankin Jason sarjaa. (ei Antton)
Camillahan on kuollut jo 1989, mutta ehti urallaan tehdä monenlaista.
Hän kirjoitti ja kuvitti lastenkirjoja mm. Jasonista, Mimosasta ja Emiliasta (kaikista useampia kirjoja) sekä noihin kirjoihin perustuvia animaatioelokuvia.
Pikku Kakkosen alkutunnari on "varokaa heikkoa jäätä" -varoituksen ohella Camillan tekemä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Camilla_Mickwitz
http://www.tuusula.fi/teksti.tmpl?id=997Joo
Tarkoitin siis tuota jason sarjaa
:)
- Minä se vaan olen xD
joo katoin pätkän ja näin hahmot
Minusta ne eivät ole yhtään saman näköisiä kun pikkukakkoksen tunnuksessa
Kummitus on läpinäkyvä nalle ei ole mielestäni mitenkään saman näköinen kuin tunnuksessa
heikki näyttää tytöltä....jne
yksi hahmo kyllä näyttää samalta kuin tunnuksessa ja se on se lintu
Paisti että linnulla ei näy siipiä tunnuksessa mutta heikoissa jäissä näkyy
Todella kummallista... - Tommi88
Mä näin tuon kyseisen pätkän ensimmäisen kerran elämässäni joskus kun olin joku 2-3-vuotias. hyvin hämärästi muistan että tuo jäävaroitus olisi tullut ilman pikkukakkostakin kerran olisiko ollut vuonna 1991 kun katsoin tv2 kanavaa ja kuuluttaja sanoi, että nyt näemme pikkukakkosen jäävaroituksen. Pelkäsin sitä aivan hirveästi pienenä. Se musiikki oli jotain niin neuroottisen raastavaa ja melankolista, että ihan sydän löi ainakin tuhat kertaa sekunnissa. Tuo vanha versio uudistettiin jos nyt hyvin tarkkaan muistelen syksyllä 1996 EIKÄ 1998. Se vanhan version nauha alkoi olemaan hyvin kulunut, rätisevä ja ääniraita oli todella sumea. Se rosoisuus siinä teki hyvin melankolisen ja pelottavan tunnelman, varsinkin ne kasarisynilla(epäilisin jotain rolandin jx-8p: tä tai jx-10: tä) -soitetut riffit alussa ja lopussa. Varsinkin se tilulilu musiikki lopussa ennen tuota nallen sanomaan "slogania" lisäsi sitä jännittyneisyyden tunnetta. Ne synatkin kuulostivat hyvin pelottavammalta kun ääniraitakin oli siinä sumeamman ja huonomman kuulonen. Tämä nykyinen versio on ihan pohjanoteeraus, ei mtn nostalgia-arvoa. Kun näin tuon vanhan version netissä puolisen vuotta sitten, muistoni lennähtivät 12-13 vuotta taaksepäin. Se oli aika jännä tunne :)
- Pelottava!
Mäkin muistan ton pätkän,ja se oli pienenä tosi pelottava. On se nykyäänkin aavemainen. Ekan kerran mä näin ton pätkän telkkarista joskus vuonna 1997 (olin sillon 3 v) eli näin sillon sen alkuperäisen version. Sillon ekalla kerralla en osannu vielä pelätä tota, mutta sen jälkeen 90-luvun loppupuolella se pätkä oli kauheaa katottavaa, aina kun se tuli, niin piti vaihtaa kanavaa.
Sen varotuksen musiikki on niin kammoksuttavaa, varsinkin se lun ne on siellä lämmittelemässä. Huh! Nallen ääni on myös paha.
Olen tässä vuoden aikana nähnyt sen pätkän pari kertaa, luultavastikin uudemman version. Mun mielestä uudemman version musa on melkee yhtä pahaa kun vanhankin.
Mun mielestä ainakin pikkukakkosessa on välillä näytetty se alkuperäinen versio vielä lähivuosinakin.
Kaikenkaikkiaan kammottava pätkä. Olenpahan ainakin oppinut olemaan varovainen noiden jäiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305742Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144334Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391539Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2251184- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161