Hei!
Minulla on vajaa kahden viikon ikäinen vauva.
Aina vaipan vaihdon yhteydessä, pesettekö vauvan pyllyn hanan alla. Vai käytättekö miten usein niitä puhdistuspyyhkeitä?
Voiko pyyhkeiden liika käytöstä tulla jotain.
Itse olen pessyt lähes joka kerta, mutta kuivaako pylly tällä menolla?
Kiitos.
pyllyn pesu
7
1441
Vastaukset
- sammakkoprinsessa06
kakkojen jälkeen pesen, pissojen jälkeen käytän puhdistuspyyhkeitä ja heitän silloin tällöin talkkia sekaan. Aamuisin myös pesen, koska yöllä en vaippaa vaihda ja se onkin ihan täynnä pissaa. Itse olen sitä mieltä, että joka vaipanvaihdon yhteydessä ei kannata pestä, herkkä iho kuivuu liikaa.
- -äiti-
Aamulla, illalla ja kakan jälkeen pesen hanan alla. Kosteuspyyhkeitä en käytä, koska ne ärsyttävät vauvani ihoa. Päivällä pissavaipan jälkeen en pese pyllyä ollenkaan. Iho ei ole punoittanut muulloin kuin ripulikakan jälkeen.
- Minimami
Meillä pestään vedellä aamulla ja illalla rutiinisti ja lisäksi tietenkin aina kakan jälkeen. Puhdistuspyyhkeitä ollaan käytetty vain reissussa ollessa.
- vai pieni
jos on ihan pieni läntti kakkaa, niin saatan ottaa puhdistuspyyhkeellä, mutta kyllä monta kertaa päivässä myös pestään hanan alla. Laitan kosteusvoidetta myös melkein joka kerta pienelle vauvalle. Isommalle laitan kosteusvoidetta noin kerran päivässä ellei näytä kuivalta tai punoita.
- s<d
Mun mielestä ne puhdistuspyyhkeet on täysin rahan ja luonnon haaskausta. Vesi vanhin voitehista!
- suosin
Näin sanoi kätilökin, että puhdistuspyyhkeet on ihan turhia, kun vesi on vanhin voitehista. Matkoilla ne kyllä on ihan hyviä, kun tien päällä joutuu vaihtaan, mutta ainakin meillä hajusteettomatkin tekee tosi herkästi ihottumaa, joten vedellä pestään ja joka vaipanvaihdolla, jotta ei pissa polta ihoa.
Mietipä omalle kohdalle, jos joutuisit istumaan omassa pissassasi, niin mitä toivoisit: puhtaat housut pissaiselle iholle, tahmaisen kemikaaleilla kyllästetyn puhdistusliinapyyhkäisyn vai raikastavan vesipesun ja puhtaat pöksyt?? Mietipä sitten, mikä vauvan herkällä iholla tuntuisi mukavimmalta.
Meillä ei ole iho-ongelmia tullut, tärkeintä vesipesun jälkeen on kunnon kuivaus, ettei jää kosteutta taipeisiin ja poimuihin. Kaikki rasvat on myös pahasta, kun ne hautuvat ja "kiehuvat" vaipassa aiheuttaen turhaa ärsytystä. Perunajauhoa voi sipaista iholle esim. kylvyn jälkeen, se sitoo liian kosteuden ja pitää turhat punotukset pois. Se myös on tehokas hoito mahdolliseen vaippaihottumaan. Jos punotusta tulee, kannattaa vaihtaa vaippamerkkiä. Meillä ei soveltunut muu kuin Libero. On kait ainoa kosteusvoiteeton vaippa markkinoilla. - minimamma
Meillä ei vauvan iho kestänyt ollenkaan puhdistuspyyhkeitä,vaan valahti heti punaseksi koko pylly..
Mutta joskus jos oli vain pieni kikare kakkaa,niin pyyhkäisin veteen kostutetulla talouspaperilla tai pesuliinalla.. siis silloin kun vauva oli ihan pieni ja kakkas melkeinpä joka syötön välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3266229Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483696Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1502873"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272190Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 701259
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831102Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10958Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11914