apua!!

mahuum

mistä tietää jos naaras on muninut ettei olisi paritellut ?? ja mistä se johtuu kun naaras ei enää 'tykkää'uroksesta ?? se menee karkuun sitä ?? ja miten saan 4 linnun jos äiti sanoo että 3ssakin on jo tarpeeksi ???? AUTTAKAA!!!

4

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverista rauhoittua...

      Kolme undulaattia tosiaankin on se huonoin mahdollinen yhdistelmä.
      Tappeluita ja ongelmia tulee varmasti.
      Tilanne voisi rauhoittua, kun hankkisit vielä sen neljännen linnun. Pahimmillaan lintujen terveydentila kärsii tuollaisesta kilpailemisesta.
      Eikä se neljäs siinä kovin paljon tilaa ja aikaa veisi, päinvastoin. Linnut voisivat rauhoittua.

      Tuo toisten jahtaaminen ja tappelu voi myös johtua siitä että häkkisi on linnuille pieni. Tilanpuutteessa linnut alkavat syrjiä lajitovereitaan, ja rähinöitä syntyy.

      Myöskin tekemisen puute saattaa vaikuttaa tuohon.
      Saavathan linnut lentää irti päivittäin?

      Jos äitisi ei neljänteen lintuun suostu, alkaisin sinuna harkitsemaan yhden antamista pois, vaikka se kamalalta varmasti tuntuukin.
      Kolmen porukassa yksi on aina se ylimääräinen.
      Tuleeko naaras toimeen toisen uroksen kanssa?

      Näytäpä nämä viestit äidillesi...

      • Undulatus

        Ethän pidä kaikkia kolmea samassa häkissä kun naaras munii?
        Naaras stressaantuu tuosta pahasti, ja siksi syrjii urosta ja saattaa jopa syödä muniaan.

        Tältä sivulta löytyy juttua munimisongelmista:

        http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=28&mode=flat&order=0&thold=0

        Lue sivu huolella.
        Voit kokeilla sivulla mainittavia keinoja jatkuvan muninnan lopettamiseen.
        Muista antaa naaraalle kunnolla kalkkia.
        Lintu tarvitsee runsaasti kalkkia munankuorien kehittämiseen, ja jos kalkkia ei sille anneta, se saattaa alkaa liottamaan sitä omasta luustostaan josta taas saattaa seurata osteoporoosi.

        Jos naaras hautoo munia, niissä pitäisi nähkyä neljän päivän haudonnan jälkeen pieniä verisuonia.
        Teippaa taskulamppuun pahvi, ja leikkaa pahviin pieni reikä.
        Ota muna ja mene pimeään paikkaan. Laita muna pahvissa olevan reiän eteen ja katso valoa vasten.
        Jos munassa näkyy verisuonia, on se hedelmöittynyt. Jos verisuonia ei näy, ei munasta tule mitään.

        Verisuonia ei tietenkään näy, jos ravistelet munat kunnolla heti kun naaras on ne muninut.
        Muista ravistella munat, sillä muuten niistä saattaa kehittyä poikasia, ja lintusi eivät aivan ilmiselvästi ole valmiita sellaisia hoitamaan.

        Jos munintaa ja tappelua et saa loppumaan, harkitsisin että annat tai myyt naaraan kokeneemmalle lintuharrastajalle.
        Tulevathan urokset toimeen keskenään?
        Kaksikin urosta on parempi kuin naaras ja kaksi urosta.
        Meilläkin urokset tulevat oikein hienosti toimeen, vaikkei minulla naarasta olekaan.


      • Undulaattivain.
        Undulatus kirjoitti:

        Ethän pidä kaikkia kolmea samassa häkissä kun naaras munii?
        Naaras stressaantuu tuosta pahasti, ja siksi syrjii urosta ja saattaa jopa syödä muniaan.

        Tältä sivulta löytyy juttua munimisongelmista:

        http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=28&mode=flat&order=0&thold=0

        Lue sivu huolella.
        Voit kokeilla sivulla mainittavia keinoja jatkuvan muninnan lopettamiseen.
        Muista antaa naaraalle kunnolla kalkkia.
        Lintu tarvitsee runsaasti kalkkia munankuorien kehittämiseen, ja jos kalkkia ei sille anneta, se saattaa alkaa liottamaan sitä omasta luustostaan josta taas saattaa seurata osteoporoosi.

        Jos naaras hautoo munia, niissä pitäisi nähkyä neljän päivän haudonnan jälkeen pieniä verisuonia.
        Teippaa taskulamppuun pahvi, ja leikkaa pahviin pieni reikä.
        Ota muna ja mene pimeään paikkaan. Laita muna pahvissa olevan reiän eteen ja katso valoa vasten.
        Jos munassa näkyy verisuonia, on se hedelmöittynyt. Jos verisuonia ei näy, ei munasta tule mitään.

        Verisuonia ei tietenkään näy, jos ravistelet munat kunnolla heti kun naaras on ne muninut.
        Muista ravistella munat, sillä muuten niistä saattaa kehittyä poikasia, ja lintusi eivät aivan ilmiselvästi ole valmiita sellaisia hoitamaan.

        Jos munintaa ja tappelua et saa loppumaan, harkitsisin että annat tai myyt naaraan kokeneemmalle lintuharrastajalle.
        Tulevathan urokset toimeen keskenään?
        Kaksikin urosta on parempi kuin naaras ja kaksi urosta.
        Meilläkin urokset tulevat oikein hienosti toimeen, vaikkei minulla naarasta olekaan.

        Minkä kokoinen on lintujesi häkki?


      • mahuum
        Undulaattivain. kirjoitti:

        Minkä kokoinen on lintujesi häkki?

        80(leveä)
        x50(pitkä)x75(korkea)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe