Millainen laiva on

M/s Gabriella

Niin, kertokaapas käyneet, että minkälainen paatti tuo Gabriella on? Sopiiko rauhallista risteilyä haluavalle? Entä millaisia ovat B4L-"luksus" sisähytit? =) Kiitos.

23

2583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiva, pari kertaa

      tullu tutustuttuu ollessaan korvaajana
      Tku-Sto välillä.
      Ja tuo Bl-4 ei tarkoita luksusta, vaan
      Large= iso, koska kyseessä on normaalia
      isompi B-hytti, esim. perhekäyttöön.

      • ei hyvä

        Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.


      • 15 vuotta liikenteessä
        ei hyvä kirjoitti:

        Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.

        olleet tärisee ja rämiseekin
        varsinkin talvella ja jäissä.
        Ei siin o eroa oli sit viking,
        eckerö tai tallinkin alukset
        kyseessä, aika tekee tehtävänsä.

        Ja kysehän oli BL-hyteistä.


      • hyttiluokista
        ei hyvä kirjoitti:

        Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.

        Kansi 11, m/s Gabriella
        Lux hytit ja SUM (minisviitit)
        Mainitsemasi LYX A hytit sijaitsevat aluksen 7. ja 9. kannen keulassa, ei parveketta. 8 hyttiä yhteensä...


      • itseäsi tarkastamaan
        hyttiluokista kirjoitti:

        Kansi 11, m/s Gabriella
        Lux hytit ja SUM (minisviitit)
        Mainitsemasi LYX A hytit sijaitsevat aluksen 7. ja 9. kannen keulassa, ei parveketta. 8 hyttiä yhteensä...

        asian Gabriellan pdf- tiedostosta.
        Kansilla 6,7 ja 9 löytyy kysytyt ikkunattomat
        BL4 (ja BL2-hytit),normaalia isompi B-hytti
        (11-13 neliötä).
        Sisälukutaito olisi sullakin tarpeen.
        (tuo tieto löytyy myös hyttikategorialuettelosta)

        PÄIVITÄ TIETOSI AJANTASALLE !!


    • Ville-Viikinki

      kiva ja siisti, mutta cafeteria onnettoman pieni sisariinsa Amorellaan ja Isabellaan verrattuna.

      • Frans Suell

        Laiva on tehty samalla telakalla Jugoslaviassa/Kroatiassa kuin muutkin sisarensa Viikingilä. Mutta koska tilaaja oli silloinen Siljan omistama Euroway -yhtiö, ei cafeterialle nähty niin suurta tarvetta. Ilmeisesti ruotsalaiset ja saksalaiset syövät oikeissa ravintoloissa eikä kahviossa. Parempitasoisia hyttejäkin tehtii enemmän kuin viikingin sisarissa on.
        Tuolloin laivan nimi oli Frans Suell, myöhemmin Silja Scandinavia Turku - Tukholma -reitillä.
        http://www.faktaomfartyg.se/silja_scandinavia_1992_b_6.htm


      • siljan omistama,
        Frans Suell kirjoitti:

        Laiva on tehty samalla telakalla Jugoslaviassa/Kroatiassa kuin muutkin sisarensa Viikingilä. Mutta koska tilaaja oli silloinen Siljan omistama Euroway -yhtiö, ei cafeterialle nähty niin suurta tarvetta. Ilmeisesti ruotsalaiset ja saksalaiset syövät oikeissa ravintoloissa eikä kahviossa. Parempitasoisia hyttejäkin tehtii enemmän kuin viikingin sisarissa on.
        Tuolloin laivan nimi oli Frans Suell, myöhemmin Silja Scandinavia Turku - Tukholma -reitillä.
        http://www.faktaomfartyg.se/silja_scandinavia_1992_b_6.htm

        vaan silja vuokrasi aluksen käyttöönsä ja viking osti ko. aluksen halpaan hintaan, koska siljalla ei siihen varoja löytynyt.


      • Frans Suell
        siljan omistama, kirjoitti:

        vaan silja vuokrasi aluksen käyttöönsä ja viking osti ko. aluksen halpaan hintaan, koska siljalla ei siihen varoja löytynyt.

        "Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.

        Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.

        Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia

        Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi.


      • faktaomfartyg-sivut,
        Frans Suell kirjoitti:

        "Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.

        Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.

        Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia

        Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi.

        sieltä löytyy aukkokohtiis muutama korjaus.
        jos olet vedonnonnut noihin sivustoihin,kannattas lukee tarkemmin.
        Wikipedia ei välttämättä luotettavin tiedoissa, koska toimii ns. tee se itse periaatteella ja virheitä löytyy useasti.
        (on myös Eurowaymemorypage)


      • Frans Suell
        faktaomfartyg-sivut, kirjoitti:

        sieltä löytyy aukkokohtiis muutama korjaus.
        jos olet vedonnonnut noihin sivustoihin,kannattas lukee tarkemmin.
        Wikipedia ei välttämättä luotettavin tiedoissa, koska toimii ns. tee se itse periaatteella ja virheitä löytyy useasti.
        (on myös Eurowaymemorypage)

        En tiedä mihin virheisiin viittaat Wikipedian tiedoissa, mutta se lieneekin tässä sivuseikka.
        Pääasia on että Gabriella (ex. Silja Scandinavia, Frans Suell) poikkeaa hieman viikingin tyypillisestä konseptista. Pääosin suunnitteluperiaate on kuitenkin sama - paljon hyttejä ja autoja - vähemmän yleisiä (=tuottamattomia) tiloja. Ei ole siis monikerroksisia kävelykatuja tai kaksikerroksisia ravintoloita vaan esim. pitkiä ja sokkeloisia hyttikäytäviä. Sama "tehokkuuden" periaate toteutuu myös Silja Europassa, onhan se alunperin suunniteltu viikkarille vaikkei päivääkän ehtinyt punakylkisenä liikenteeseen.
        Tämän filosofisen eron laivojen suunnittelussa voi helposti nähdä millä tahansa vuosikymmenellä kun vertaa Siljan ja Viikingin laivoja, .... paitsi jos katselee maailmaa villeviikinki-perspektiivistä.


      • Siis,,, siis,,,
        Frans Suell kirjoitti:

        "Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.

        Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.

        Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia

        Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi.

        Silja line ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja sen vuoksi yhdistettiin Eurowayhin (faktaom...)


      • tosiasiaa/tietoa
        Siis,,, siis,,, kirjoitti:

        Silja line ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja sen vuoksi yhdistettiin Eurowayhin (faktaom...)

        Mikäs juttu tämä nyt taas oli..? Vaikea pysyä näköjään tosiasioissa.


      • faktaomfartyg,
        tosiasiaa/tietoa kirjoitti:

        Mikäs juttu tämä nyt taas oli..? Vaikea pysyä näköjään tosiasioissa.

        -ks. tosiasiat tuolta,pysyt realiajassa (faktaom)


      • Frans Suell
        faktaomfartyg, kirjoitti:

        -ks. tosiasiat tuolta,pysyt realiajassa (faktaom)

        Euroway joutui alunalkaen vaikeuksiin laivatilausten viivästyessä Jugoslavin sisällissodan takia. Laiva yms.-ongelmien takia Silja Line tuli apuun antamalla Silja Festivalilla reitille. Siljan oma talous oli kireällä eikä Euroway-liikenne ollut kannattavaa.
        Eurowayn liikenteessä olleet laivat vapautuivat liikenteestä, Silja Scandinavia myytiin myöhemmin Vikingille vaikka olikin vielä jonkin aikaa Siljan liikenteessä. Kerro lyhyesti mikä on se "aukko kertomuksessa".


      • tää rypäs...
        Frans Suell kirjoitti:

        Euroway joutui alunalkaen vaikeuksiin laivatilausten viivästyessä Jugoslavin sisällissodan takia. Laiva yms.-ongelmien takia Silja Line tuli apuun antamalla Silja Festivalilla reitille. Siljan oma talous oli kireällä eikä Euroway-liikenne ollut kannattavaa.
        Eurowayn liikenteessä olleet laivat vapautuivat liikenteestä, Silja Scandinavia myytiin myöhemmin Vikingille vaikka olikin vielä jonkin aikaa Siljan liikenteessä. Kerro lyhyesti mikä on se "aukko kertomuksessa".

        jos sit menis sin korvies välii??


      • Frans Suell
        tää rypäs... kirjoitti:

        jos sit menis sin korvies välii??

        Harmi ettet pystynyt osoittamaan yhtään virhettä Wikipedian tekstissä.


      • faktaomfartyg-sivut,
        Frans Suell kirjoitti:

        Harmi ettet pystynyt osoittamaan yhtään virhettä Wikipedian tekstissä.

        vai et ossoo hurrii ja löydät hyvin tarkan historiikin sielt, jollet tajunnu.
        Mars faktaomfa... sivustolle, kertoo myös muista maailman laivoista.
        toivottavasti ei ole liian vaikeaselkoinen sinulle kun on tarkoitettu alan harrastajille, taas kun toi wiki on yleistietoo jossa virheitä joita olet täällä viljellyt.


      • ajatuksiavain
        Frans Suell kirjoitti:

        En tiedä mihin virheisiin viittaat Wikipedian tiedoissa, mutta se lieneekin tässä sivuseikka.
        Pääasia on että Gabriella (ex. Silja Scandinavia, Frans Suell) poikkeaa hieman viikingin tyypillisestä konseptista. Pääosin suunnitteluperiaate on kuitenkin sama - paljon hyttejä ja autoja - vähemmän yleisiä (=tuottamattomia) tiloja. Ei ole siis monikerroksisia kävelykatuja tai kaksikerroksisia ravintoloita vaan esim. pitkiä ja sokkeloisia hyttikäytäviä. Sama "tehokkuuden" periaate toteutuu myös Silja Europassa, onhan se alunperin suunniteltu viikkarille vaikkei päivääkän ehtinyt punakylkisenä liikenteeseen.
        Tämän filosofisen eron laivojen suunnittelussa voi helposti nähdä millä tahansa vuosikymmenellä kun vertaa Siljan ja Viikingin laivoja, .... paitsi jos katselee maailmaa villeviikinki-perspektiivistä.

        Vaikka tämä on vanha viesti niin tuli mieleen tästä risteily baltic princessilla joka oli juuri sokkeloinen ja ei oikein löytynyt istumapaikkojaan yleisissä tiloissa. Ihmettelin kun laiva on vain kymmenisen vuotta vanha että miksi on tehty tämmöinen jossa tilat ovat ryyppäämiseen ja syömiseen mutta taitaa se raha ja tuottavuus puhua uusissakin laivoissa joka matkustajista yritetään saada irti.

        Itselleni viihtyisimmät laivat ovat silja serenade ja symphony juuri niiden avarien yleisten tilojen vuoksi. Kävelykatu tuo ihan oman elämän laivalle. Siellä on myös paljon istumatiloja yleisillä paikoilla sekä ulkona pääsee laivan eteen ja taakse ja on muutenkin tilaa. Kaikki tämä puuttui baltic princessiltä ja odotettavista sen sisaralus galaxyksilta, En ole vielä ollut viking gracella mutta kuvista päätellen siellä on paljon yleisiä tiloja joissa vain olla ja katsella maisemia.

        No kaikille on valittavaa mikä laiva sopii parhaiten.


    • ja.....

      siisti laiva.Sopii ihan Kaiken ikäisille.

    • Siellä-näet

      laivalla näet

    • Anonyymi

      Laivalla punaisiksi maalatut kyljet ja hyttios valkoinen. Ohjaamoedessä ja korsteeni takana.

    • Anonyymi

      Kun sijoittaa kunnon hyttiin yläkansille, on mukavaa ja nautinnollista.
      Roskat valuvat aina alas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2034
    2. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      67
      823
    3. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      793
    4. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      58
      759
    5. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      108
      748
    6. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      722
    7. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      699
    8. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      39
      684
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      673
    10. Salaisuus rakas.

      Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!
      Ikävä
      47
      640
    Aihe