Niin, kertokaapas käyneet, että minkälainen paatti tuo Gabriella on? Sopiiko rauhallista risteilyä haluavalle? Entä millaisia ovat B4L-"luksus" sisähytit? =) Kiitos.
Millainen laiva on
23
2554
Vastaukset
- laiva, pari kertaa
tullu tutustuttuu ollessaan korvaajana
Tku-Sto välillä.
Ja tuo Bl-4 ei tarkoita luksusta, vaan
Large= iso, koska kyseessä on normaalia
isompi B-hytti, esim. perhekäyttöön.- ei hyvä
Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.
- 15 vuotta liikenteessä
ei hyvä kirjoitti:
Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.
olleet tärisee ja rämiseekin
varsinkin talvella ja jäissä.
Ei siin o eroa oli sit viking,
eckerö tai tallinkin alukset
kyseessä, aika tekee tehtävänsä.
Ja kysehän oli BL-hyteistä. - hyttiluokista
ei hyvä kirjoitti:
Parvekkeelliset LYX A-hytit ylimmällä kannella on rakennettu huonoa rakentamistapaa noudattaen. Osa hyttien peltirakenteista tärisee pahasti, vähänkin herkkäunisempi ei pysty nukkumaan.
Kansi 11, m/s Gabriella
Lux hytit ja SUM (minisviitit)
Mainitsemasi LYX A hytit sijaitsevat aluksen 7. ja 9. kannen keulassa, ei parveketta. 8 hyttiä yhteensä... - itseäsi tarkastamaan
hyttiluokista kirjoitti:
Kansi 11, m/s Gabriella
Lux hytit ja SUM (minisviitit)
Mainitsemasi LYX A hytit sijaitsevat aluksen 7. ja 9. kannen keulassa, ei parveketta. 8 hyttiä yhteensä...asian Gabriellan pdf- tiedostosta.
Kansilla 6,7 ja 9 löytyy kysytyt ikkunattomat
BL4 (ja BL2-hytit),normaalia isompi B-hytti
(11-13 neliötä).
Sisälukutaito olisi sullakin tarpeen.
(tuo tieto löytyy myös hyttikategorialuettelosta)
PÄIVITÄ TIETOSI AJANTASALLE !!
- Ville-Viikinki
kiva ja siisti, mutta cafeteria onnettoman pieni sisariinsa Amorellaan ja Isabellaan verrattuna.
- Frans Suell
Laiva on tehty samalla telakalla Jugoslaviassa/Kroatiassa kuin muutkin sisarensa Viikingilä. Mutta koska tilaaja oli silloinen Siljan omistama Euroway -yhtiö, ei cafeterialle nähty niin suurta tarvetta. Ilmeisesti ruotsalaiset ja saksalaiset syövät oikeissa ravintoloissa eikä kahviossa. Parempitasoisia hyttejäkin tehtii enemmän kuin viikingin sisarissa on.
Tuolloin laivan nimi oli Frans Suell, myöhemmin Silja Scandinavia Turku - Tukholma -reitillä.
http://www.faktaomfartyg.se/silja_scandinavia_1992_b_6.htm - siljan omistama,
Frans Suell kirjoitti:
Laiva on tehty samalla telakalla Jugoslaviassa/Kroatiassa kuin muutkin sisarensa Viikingilä. Mutta koska tilaaja oli silloinen Siljan omistama Euroway -yhtiö, ei cafeterialle nähty niin suurta tarvetta. Ilmeisesti ruotsalaiset ja saksalaiset syövät oikeissa ravintoloissa eikä kahviossa. Parempitasoisia hyttejäkin tehtii enemmän kuin viikingin sisarissa on.
Tuolloin laivan nimi oli Frans Suell, myöhemmin Silja Scandinavia Turku - Tukholma -reitillä.
http://www.faktaomfartyg.se/silja_scandinavia_1992_b_6.htmvaan silja vuokrasi aluksen käyttöönsä ja viking osti ko. aluksen halpaan hintaan, koska siljalla ei siihen varoja löytynyt.
- Frans Suell
siljan omistama, kirjoitti:
vaan silja vuokrasi aluksen käyttöönsä ja viking osti ko. aluksen halpaan hintaan, koska siljalla ei siihen varoja löytynyt.
"Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.
Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.
Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia
Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi. - faktaomfartyg-sivut,
Frans Suell kirjoitti:
"Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.
Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.
Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia
Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi.sieltä löytyy aukkokohtiis muutama korjaus.
jos olet vedonnonnut noihin sivustoihin,kannattas lukee tarkemmin.
Wikipedia ei välttämättä luotettavin tiedoissa, koska toimii ns. tee se itse periaatteella ja virheitä löytyy useasti.
(on myös Eurowaymemorypage) - Frans Suell
faktaomfartyg-sivut, kirjoitti:
sieltä löytyy aukkokohtiis muutama korjaus.
jos olet vedonnonnut noihin sivustoihin,kannattas lukee tarkemmin.
Wikipedia ei välttämättä luotettavin tiedoissa, koska toimii ns. tee se itse periaatteella ja virheitä löytyy useasti.
(on myös Eurowaymemorypage)En tiedä mihin virheisiin viittaat Wikipedian tiedoissa, mutta se lieneekin tässä sivuseikka.
Pääasia on että Gabriella (ex. Silja Scandinavia, Frans Suell) poikkeaa hieman viikingin tyypillisestä konseptista. Pääosin suunnitteluperiaate on kuitenkin sama - paljon hyttejä ja autoja - vähemmän yleisiä (=tuottamattomia) tiloja. Ei ole siis monikerroksisia kävelykatuja tai kaksikerroksisia ravintoloita vaan esim. pitkiä ja sokkeloisia hyttikäytäviä. Sama "tehokkuuden" periaate toteutuu myös Silja Europassa, onhan se alunperin suunniteltu viikkarille vaikkei päivääkän ehtinyt punakylkisenä liikenteeseen.
Tämän filosofisen eron laivojen suunnittelussa voi helposti nähdä millä tahansa vuosikymmenellä kun vertaa Siljan ja Viikingin laivoja, .... paitsi jos katselee maailmaa villeviikinki-perspektiivistä. - Siis,,, siis,,,
Frans Suell kirjoitti:
"Euroway oli ruotsalainen laivayhtiö, joka toimi vuosina 1992–1994.
Yhtiö alkoi liikennöidä toukokuussa 1992 uudella M/S Frans Suell -aluksella reitillä Malmö–Travemünde–Lyypekki. Euroway ajautui kuitenkin pian taloudellisiin ongelmiin, ja osa yhtiöstä myytiin Silja Linelle; yrityksen nimi muutettiin muotoon Silja Line Euroway. M/S Silja Festival alkoi liikennöidä samalla reitillä, joka myöhemmin laajennettiin kulkemaan Kööpenhaminan kautta.
Euroway lopetti toimintansa 12. maaliskuuta 1994 alhaisten matkustajamäärien ja Silja Linen taloudellisten vaikeuksien takia." Wikipedia
Silja Scandinavia liikennöi Silja Europan parina. Koska Silja Scandinavia kiinnosti luonnollisesti ostajia (ainakin Vikingiä) enemmän, se myytiin ja Silja Festival palasi Turun -reitille Europan pariksi.Silja line ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja sen vuoksi yhdistettiin Eurowayhin (faktaom...)
- tosiasiaa/tietoa
Siis,,, siis,,, kirjoitti:
Silja line ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja sen vuoksi yhdistettiin Eurowayhin (faktaom...)
Mikäs juttu tämä nyt taas oli..? Vaikea pysyä näköjään tosiasioissa.
- faktaomfartyg,
tosiasiaa/tietoa kirjoitti:
Mikäs juttu tämä nyt taas oli..? Vaikea pysyä näköjään tosiasioissa.
-ks. tosiasiat tuolta,pysyt realiajassa (faktaom)
- Frans Suell
faktaomfartyg, kirjoitti:
-ks. tosiasiat tuolta,pysyt realiajassa (faktaom)
Euroway joutui alunalkaen vaikeuksiin laivatilausten viivästyessä Jugoslavin sisällissodan takia. Laiva yms.-ongelmien takia Silja Line tuli apuun antamalla Silja Festivalilla reitille. Siljan oma talous oli kireällä eikä Euroway-liikenne ollut kannattavaa.
Eurowayn liikenteessä olleet laivat vapautuivat liikenteestä, Silja Scandinavia myytiin myöhemmin Vikingille vaikka olikin vielä jonkin aikaa Siljan liikenteessä. Kerro lyhyesti mikä on se "aukko kertomuksessa". - tää rypäs...
Frans Suell kirjoitti:
Euroway joutui alunalkaen vaikeuksiin laivatilausten viivästyessä Jugoslavin sisällissodan takia. Laiva yms.-ongelmien takia Silja Line tuli apuun antamalla Silja Festivalilla reitille. Siljan oma talous oli kireällä eikä Euroway-liikenne ollut kannattavaa.
Eurowayn liikenteessä olleet laivat vapautuivat liikenteestä, Silja Scandinavia myytiin myöhemmin Vikingille vaikka olikin vielä jonkin aikaa Siljan liikenteessä. Kerro lyhyesti mikä on se "aukko kertomuksessa".jos sit menis sin korvies välii??
- Frans Suell
tää rypäs... kirjoitti:
jos sit menis sin korvies välii??
Harmi ettet pystynyt osoittamaan yhtään virhettä Wikipedian tekstissä.
- faktaomfartyg-sivut,
Frans Suell kirjoitti:
Harmi ettet pystynyt osoittamaan yhtään virhettä Wikipedian tekstissä.
vai et ossoo hurrii ja löydät hyvin tarkan historiikin sielt, jollet tajunnu.
Mars faktaomfa... sivustolle, kertoo myös muista maailman laivoista.
toivottavasti ei ole liian vaikeaselkoinen sinulle kun on tarkoitettu alan harrastajille, taas kun toi wiki on yleistietoo jossa virheitä joita olet täällä viljellyt. - ajatuksiavain
Frans Suell kirjoitti:
En tiedä mihin virheisiin viittaat Wikipedian tiedoissa, mutta se lieneekin tässä sivuseikka.
Pääasia on että Gabriella (ex. Silja Scandinavia, Frans Suell) poikkeaa hieman viikingin tyypillisestä konseptista. Pääosin suunnitteluperiaate on kuitenkin sama - paljon hyttejä ja autoja - vähemmän yleisiä (=tuottamattomia) tiloja. Ei ole siis monikerroksisia kävelykatuja tai kaksikerroksisia ravintoloita vaan esim. pitkiä ja sokkeloisia hyttikäytäviä. Sama "tehokkuuden" periaate toteutuu myös Silja Europassa, onhan se alunperin suunniteltu viikkarille vaikkei päivääkän ehtinyt punakylkisenä liikenteeseen.
Tämän filosofisen eron laivojen suunnittelussa voi helposti nähdä millä tahansa vuosikymmenellä kun vertaa Siljan ja Viikingin laivoja, .... paitsi jos katselee maailmaa villeviikinki-perspektiivistä.Vaikka tämä on vanha viesti niin tuli mieleen tästä risteily baltic princessilla joka oli juuri sokkeloinen ja ei oikein löytynyt istumapaikkojaan yleisissä tiloissa. Ihmettelin kun laiva on vain kymmenisen vuotta vanha että miksi on tehty tämmöinen jossa tilat ovat ryyppäämiseen ja syömiseen mutta taitaa se raha ja tuottavuus puhua uusissakin laivoissa joka matkustajista yritetään saada irti.
Itselleni viihtyisimmät laivat ovat silja serenade ja symphony juuri niiden avarien yleisten tilojen vuoksi. Kävelykatu tuo ihan oman elämän laivalle. Siellä on myös paljon istumatiloja yleisillä paikoilla sekä ulkona pääsee laivan eteen ja taakse ja on muutenkin tilaa. Kaikki tämä puuttui baltic princessiltä ja odotettavista sen sisaralus galaxyksilta, En ole vielä ollut viking gracella mutta kuvista päätellen siellä on paljon yleisiä tiloja joissa vain olla ja katsella maisemia.
No kaikille on valittavaa mikä laiva sopii parhaiten.
- ja.....
siisti laiva.Sopii ihan Kaiken ikäisille.
- Siellä-näet
laivalla näet
- Anonyymi
Laivalla punaisiksi maalatut kyljet ja hyttios valkoinen. Ohjaamoedessä ja korsteeni takana.
- Anonyymi
Kun sijoittaa kunnon hyttiin yläkansille, on mukavaa ja nautinnollista.
Roskat valuvat aina alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876